ویزای تحصیلی

تحصیل پرستاری در لهستان

تحصیل پرستاری در لهستان

کشور لهستان به عنوان یک مقصد برای دانشجویان بین المللی در رشته های پزشکی مقصد ایده آل با هزینه تحصیل مناسب محسوب می شود و تحصیل پرستاری در لهستان در سال های گذشته بسیار مورد توجه فارغ التحصیلان این رشته و علاقه مندان به ادامه تحصیل در این رشته قرار گرفته است. این کشور متمدن که در مرکز اروپا واقع شده است با کشورهای روسیه، آلمان و بلاروس مرز مشترک دارد. جمعیت این کشور کمی بیش از 38 میلیون نفر است. بازار کار در لهستان برای فارغ التحصیلان رشته پرستاری و مراقبت های پزشکی پر رونق و کار برای فارغ التحصیلان این رشته همواره وجود دارد. این مقاله به دست کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی شما علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به لهستان تهیه و تنظیم شده است.

اخذ پذیرش جهت تحصیل در دانشگاه های پرستاری لهستان

موسسات آموزش عالی و دانشگاه های پرستاری در کشور لهستان از استانداردهای روز اروپا برای ارائه دوره های علمی پیروی می کنند و از این جهت مدارک تحصیلی این کشور اعتبار زیادی در سطح بین المللی دارند. تحصیل پرستاری در لهستان نیازمند گذراندن دوره های ترویج سلامت، مراقبت پزشکی پیشگیرانه و آموزش های لازم درمانی و توانبخشی می باشد. اکثر دانشگاه های لهستان برای دانشجویان رشته پرستاری مجهز به آزمایشگاه های پیشرفته برای تدریس دروس عملی هستند. تسلط به زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و حداقل نمره آیلتس متقاضیان باید 6.5 باشد. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش جهت تحصیل پرستاری در لهستان به شرح زیر است:

  • مدرک دیپلم دبیرستان
  • مدرک پایان پیش دانشگاهی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • تمکن مالی
  • گذرنامه معتبر

برای دریافت ویزای تحصیلی جهت تحصیل در لهستان علاوه بر مدارک لیست پذیرش که در بالا ذکر شد مجموعه ای از اسناد و مدارک مورد نیاز است که در لیست زیر شرح داده می شود:

  • ارائه نامه رسمی پذیرش از دانشگاه های لهستان
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی با آیلتس 6.5
  • بیمه سلامت برای پوشش هزینه های درمانی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی با زمینه سفید

با نظر به این موضوع که کشور لهستان عضو اتحادیه اروپا می باشد پس از دریافت ویزای این کشور به معنی جواز تردد در کشورهای حوزه شنگن برای کمتر از 90 روز بدون نیاز به دریافت روادید است. بطور کلی با توجه به شرایط ساده تر کشور لهستان جهت صدور ویزا افراد بسیاری سالانه برای دریافت اقامت اروپا از طریق ویزای تحصیلی لهستان اقدام می کنند.

اخذ پذیرش جهت تحصیل در دانشگاه های پرستاری لهستان

هزینه تحصیل پرستاری در لهستان

نظام آموزشی این کشور پیشرفته دارای دانشگاه دولتی و خصوصی به مانند اکثر کشورهای جهان می باشد که تحصیل در دانشگاه های دولتی هزینه کمتری برای دانشجویان دارد. تحصیل کارشناسی پرستاری در مراکز دولتی لهستان برای سال اول حداقل 5700€ (یورو) و برای سال های بعد حداقل 5500€ (یورو) هزینه خواهد داشت. تحصیل پرستاری در دانشگاه های خصوصی لهستان برای دانشجویان می تواند تا سالانه 15000€ (یورو) هزینه در برداشته باشد و طبیعتاً دانشجویان از امکانات رفاهی بیشتری بهره مند خواهند شد. هزینه زندگی در لهستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مانند فرانسه مقرون به صرفه است. البته شهر محل زندگی شما و عادات زندگی شما بسیار در میزان هزینه ها موثر است.

دانشجویان مجرد می توانند با صرف هزینه ماهانه 350€ تا 500€ (یورو) یک زندگی دانشجویی با آسایش اما به دور از تجمل داشته باشند. با توجه به تغییرات منفی اقتصادی ایران در سال های گذشته می توان گفت هزینه زندگی در لهستان تقریباً با هزینه زندگی در ایران یکسان خواهد بود. امکان کار ضمن تحصیل برای دانشجویان رشته پرستاری در لهستان وجود دارد و آن ها می توانند در هفته 20 ساعت در مقطع کارشناسی به کار و کسب درآمد بپردازند. دانشجویانی که به یکی از زبان های فرانسوی، آلمانی یا اسپانیایی در کنار زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند برگ برنده برای کار در لهستان دارند.

درآمد پرستاران در کشور لهستان

با زندگی در شهرهای مهم کشور لهستان مانند ورشو فرصت های شغلی بیشتر با شرایط کاری بهتر در انتظار فارغ التحصیلان خواهد بود؛ اما به نسبت امکانات رفاهی و موقعیت های بهتر هزینه زندگی در این شهرها نیز افزایش خواهد یافت. حداقل درآمد پرستاران مجرب و با سابقه که در بیمارستان های دولتی و کلینیک های دولتی لهستان کار می کنند 2500€ (یورو) در ماه برآورد می شود. واضح است که کار در بیمارستان های خصوصی یا اضافه کاری در بیمارستان ها می تواند درآمد پرستاران را افزایش دهد. اشخاصی که تا مقاطع تحصیلی عالی پرستاری ادامه می دهند، با تجربه کافی موفق به ترفیع رتبه و کار به عنوان سرپرست بخش می شوند. آن ها می توانند تا ماهانه 4000€ (یورو) در کشور لهستان درآمد داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط مهاجرت به لهستان یا دریافت ویزای کار لهستان می توانید با کارشناسان متخصص و وکلای با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید؛ همکاران ما با سال ها تجربه تخصصی در زمینه امور مهاجرتی و اخذ انواع ویزا تا رسیدن به سرزمین رویاهای شما همراه و راهنمای شما خواهند بود.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *