ویزای تحصیلی

تحصیل پرستاری در مجارستان

تحصیل پرستاری در مجارستان

اخیرا مجارستان به دلیل تحولات کیفی در بخش آموزش عالی خود با درخواست های فراوان متقاضیان مواجه شده است و تحصیل پرستاری در مجارستان رشته ای است که به دلیل هزینه های مقرون به صرفه و کیفیت آموزشی بالا مورد توجه دانشجویان خارجی قرار دارد. کشور مجارستان با جمعیت 10 میلیون نفری خود به پایتختی شهر بوداپست در مرکز اروپا قرار دارد و به دلیل برخورداری از سیستم آموزشی قوی و وجود موسسات آموزش عالی معتبر که از فرآیند بلونیا (Bologna system) تبعیت می کنند، به مقصد تحصیلی جذابی برای اکثر دانشجویان خارجی تبدیل شده است.

در این مقاله که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و تدوین شده است در تلاش هستیم تا هموطنان علاقه مند به کار پرستاری را با پروسه اخذ پذیرش و اعزام دانشجو به کشور مجارستان آشنا کنیم. لازم به ذکر است که می توانید در موسسه سفیران سروش سعادت از صفر تا صد امور مربوط به مهاجرت را مشاوره بگیرید.

شرایط تحصیل پرستاری در مجارستان

در سال 2023 شرایط تحصیل پرستاری در مجارستان تقریبا مشابه شرایط پذیرش دیگر رشته های پزشکی در این کشور است و شما برای تحصیل پرستاری در این کشور می توانید پذیرش خود را از برترین دانشگاه های پرستاری آن شامل دانشگاه های اسملویس، پکس و زگد اخذ نمایید. اما لازمه این کار آشنایی و اطلاع شما از شرایط پذیرش مجارستان می باشد. تحصیل پرستاری در مجارستان در دو مقطع لیسانس (8 ترمی) و فوق لیسانس (3 ترمی) و به صورت تمام وقت و پاره وقت امکان پذیر است.

انواع موضوعات دروس پرستاری در مجارستان به صورت زیر می باشد:

  • مراقبت های درمانی اصلی
  • بیهوشی شناسی
  • پزشکی داخلی
  • پزشکی اطفال
  • درمان فشرده
  • عصب شناسی
  • روانپزشکی
  • جراحی و زایمان
  • کالبدشناسی

اخذ پذیرش رشته پرستاری در مجارستان

برنامه پرستاری در مجارستان یک برنامه 3 ساله می باشد که در آن دانشجویان علاوه بر علم آموزی، مهارت های لازم برای ورود به بازار کار پرستاری را نیز کسب می کنند. موسسات آموزشی مختلفی در مجارستان هستند که برنامه آموزشی پرستاری را به زبان انگلیسی و در مقاطع مختلف لیسانس و فوق لیسانس به دانشجویان خارجی ارائه می نمایند. منتهی ابتدائا باید یک سال در دوره pre medical در کالج های مجارستان تحصیل کنند و سپس در آزمون ورودی موفق به قبولی شوند تا مجوز تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه های این کشور را پیدا کنند. البته اگر انگیزه شما از انتخاب این رشته کسب درآمد است٬ توجه کنید پزشکان درآمد زیادی دارند اما پرستاران در مجارستان جزو پردرآمدترین ها نیستند.

پردرآمدترین مشاغل در مجارستان عبارت هستند از:

پردرآمدترین مشاغل در مجارستان

زبان رشته پرستاری در مجارستان

رشته پرستاری در مجارستان را نیز هم می توان به زبان انگلیسی و هم به زبان های آلمانی یا مجاری (C1 Level) نیز تحصیل کرد. اما باید توجه داشت که برای متقاضیان تحصیل پرستاری به زبان انگلیسی در مجارستان در اختیار داشتن حداقل نمره آزمون زبان برای اخذ پذیرش از موسسات آموزش عالی مجارستان شامل نمره آزمون IELTS معادل 6.0 – 5.0 و نمره آزمون TOEFL معادل 80-60 الزام آور است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشجویان جهت تحصیل در مجارستان در رشته پرستاری بدین شرح است:

  • فرم درخواست پذیرش دانشگاهی
  • مدارک شناسایی متقاضی
  • تحویل مدرک دیپلم متوسطه، پیش دانشگاهی و ریزنمرات مربوطه
  • مدرک زبان به صورت شرایط فوق الذکر
  • پاسپورت به همراه عکس
  • گواهی سلامت پزشکی
  • انگیزه نامه یا SOP
  • رزومه یا CV متقاضی

شرایط اخذ ویزای تحصیلی مجارستان برای پرستاران

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های پرستاری مجارستان تمام کار نیست و شما برای ورود به مجارستان به عنوان دانشجوی خارجی باید ویزای تحصیلی مجارستان را درخواست دهید. در واقع، دانشجویان مایل به تحصیل در کشور مجارستان برای مدت بیش از سه ماه ملزم به درخواست ویزای تحصیلی مجارستان هستند. شایان ذکر است که شما با اخذ ویزای تحصیلی مجارستان می توانید به کلیه کشورهای عضو ناحیه شنگن و کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) .آزادانه مسافرت کرده و در ادامه بتوانید ویزاهای اقامت آن کشورها را اخذ نمایید.

مطابق قوانین و مقررات مهاجرتی کشور مجارستان، دانشجویان خارجی برای ورود به کشور مجارستان ملزم به تهیه مدارک زیر جهت اخذ ویزای دانشجویی مجارستان هستند:

  • پاسپورت معتبر بین المللی با اعتبار بیش از 6 ماه حتی پس از اتمام دوره اقامت تحصیلی
  • مدارک شناسایی متقاضی
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی تکمیل شده
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش از دانشگاه مجارستانی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • بیمه سلامت معتبر با پوشش بیمه ای حداقل 50000$ (دلار آمریکا)
  • مدرک اثبات تمکن مالی با ارائه صورت حساب بانکی

هزینه تحصیل پرستاری در مجارستان

شهریه رشته پرستاری در مجارستان

مجارستان کشوری با اقتصاد صنعتی و روبه رشد است که در تمامی بخش های اقتصادی خود در حال پیشرفت است. این کشور از معدود ممالک اروپایی است که از واحد ارز اروپایی (یورو) در انواع مبادلات داخلی خود بهره نمی برد و در عوض از فورنیت (HUF) به عنوان پول ملی خود استفاده می کند. بی تردید شهریه تحصیل پرستاری در مجارستان در مقایسه با سایر دانشگاه های پرستاری در اروپا و آمریکا ارزان و مقرون به صرفه است.

اما فهرست زیر با ارائه شهریه سالیانه تحصیل پرستاری در مجارستان می تواند به درکی بهتر از موضوع شهریه ها در این کشور کمک کند:

نام برنامه تحصیلیمدت تحصیلزبانبیشترین شهریه در سال به یورو
Nursing, BSc یا لیسانس پرستاری3 سالانگلیسی€16000
Nursing, MSc یا فوق لیسانس پرستاری1.5 سالهانگلیسی€14000

هزینه زندگی دانشجویان پرستاری در مجارستان

اما بخشی از هزینه دانشجویان پرستاری در کشور مجارستان مربوط به هزینه زندگی در مجارستان شامل هزینه خورد و خوراک، هزینه حمل و نقل، هزینه تفریحات و غیره می باشد که تماما بر عهده خود دانشجویان خارجی است. پیش بینی می شود، کل هزینه زندگی دانشجویان پرستاری در مجارستان به حدود 600€ الی 800€ (یورو) برسد.

بخش عمده ای از این هزینه ها نیز مربوط به هزینه اجاره خانه می شود که هزینه های زندگی در مجارستان به صورت زیر می باشد:

آیتم هزینههزینه به فورینت مجارستان
خوابگاهHUF35000
آپارتمان شخصیHUF124500
آپارتمان مشترکHUF55500
 خوراک و غذاHUF40000
حمل و نقل عمومیHUF4783
فیلم، تئاتر و کنسرتHUF2500
فعالیت ورزشیHUF2000
هزینه کلHUF3000

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با برخورداری از برترین کادر کارشناسی آماده پاسخگویی به سوالات شما هموطنان و ارائه خدمات برتر مشاوره به هموطنان می باشد. برای انجام هماهنگی های لازم جهت اخذ وقت قبلی مشاوره تخصصی با کارشناسان این امر با تلفن های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل پرستاری در مجارستان

در این بخش به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی مجارستان برای پرستاران چگونه است؟ اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های پرستاری مجارستان تمام کار نیست و شما برای ورود به مجارستان به عنوان دانشجوی خارجی باید ویزای تحصیلی مجارستان را درخواست دهید. در واقع، دانشجویان مایل به تحصیل در کشور مجارستان برای مدت بیش از سه ماه ملزم به درخواست ویزای تحصیلی مجارستان هستند. شایان ذکر است که شما با اخذ ویزای تحصیلی مجارستان می توانید به کلیه کشورهای عضو ناحیه شنگن و کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) .آزادانه مسافرت کرده و در ادامه بتوانید ویزاهای اقامت آن کشورها را اخذ نمایید.
  • زبان رشته پرستاری در مجارستان به چه صورت است؟ رشته پرستاری در مجارستان را نیز هم می توان به زبان انگلیسی و هم به زبان های آلمانی یا مجاری (C1 Level) نیز تحصیل کرد. اما باید توجه داشت که برای متقاضیان تحصیل پرستاری به زبان انگلیسی در مجارستان در اختیار داشتن حداقل نمره آزمون زبان برای اخذ پذیرش از موسسات آموزش عالی مجارستان شامل نمره آزمون IELTS معادل 6.0 – 5.0 و نمره آزمون TOEFL معادل 80-60 الزام آور است.
5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “تحصیل پرستاری در مجارستان

  1. سیداحمد رفیعی گفت:

    با سابقه بیست سال کار در سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد ودانشگاه های ازادوغیر انتفاعی تمایل به تحصیل در کارشناسی ارشد را دارم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیلی هم عالی برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  2. سیداحمد رفیعی گفت:

    کارشناسی پرستاری از دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارم وتمایل به اخذ مدرک کارشناسی ارشد دارم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله میتونید اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *