ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در اتریش

تحصیل پزشکی در اتریش

با توجه به این که نظام تحصیلی کشور اتریش همچنان در سال 2024 نیز تقریبا رایگان است تحصیل پزشکی در اتریش طرفداران بسیار زیادی دارد. این کشور شرایط اقتصادی بسیار خوبی نیز دارد و با توجه به آمارها از لحاظ تولید ناخالص داخلی و سطح رفاه اجتماعی جزو بهترین و قوی ترین کشورهای دنیا است. نتیجتا افراد پس از فارغ التحصیلی موفق به اخذ اقامت کاری و در نهایت اقامت دائم یکی از بهترین کشورهای دنیا خواهند شد. در مقاله پیش رو که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل در خصوص تحصیل پزشکی در اتریش پاسخ داده می شود:

  • شرایط اخذ پذیرش پزشکی در اتریش چیست؟
  • منابع آزمون پزشکی اتریش کدام ها می باشد؟
  • اسامی دانشگاه های پزشکی در اتریش که مورد قبول وزارت بهداشت ایران نیز می باشد کدامند؟
  • مدارک لازم برای ویزای تحصیلی اتریش چیست؟
  • شرط تحصیل رایگان در دیگر کشورهای اروپایی به چه صورت هست؟
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی اتریش 2024 چیست؟
  • درآمد پزشکان در اتریش چقدر است؟
  • فارغ التحصیلان رشته پزشکی از اتریش چگونه می توانند اقامت تحصیلی اشان را به اقامت کاری تبدیل کنند؟
  • شرایط کار پزشکی در اتریش چیست؟

متقاضیان برای دریافت پذیرش تحصیلی اتریش باید در زمان خاصی مدارک خود را بفرستند. برای آغاز ترم زمستان تا اول سپتامبر و برای آغاز ترم تابستان نهایتاً تا اول فوریه مدارک را باید ارائه دهند.

اینفوگرافیک تحصیل پزشکی در اتریش

درباره کشور اتریش

اتریش و یا رسما جمهوری اتریش کشوری اروپایی است که از نظر جغرافیایی در بخش جنوبی قاره اروپا واقع شده و به لحاظ توپوگرافیکی نیز در آلپ های شرقی قرار دارد. این کشور به پایتختی شهر وین کشوری فدرالی است و از 9 ایالت تشکیل شده است. این کشور از جهات مختلف با کشورهایی مثل آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان، اسلوونی، ایتالیا، سوئیس و لیختن اشتاین همم مرز است. کشوری که در جهان با زیبایی های طبیعت آلپی اش و نیز موسیقدان خوش آوازه اش یعنی ولفگانگ آمادئوس موزارت کاملا شناخته شده است. کشوری که از سال 1995 میلادی نیز هم عضو اتحادیه اروپایی (EU) بوده و هم اینکه بخشی از ناحیه شنگن محسوب می شود.


تحصیل در اتریش؛ رایگان یا ارزان؟!

دانشگاه های اتریش دارای سطح کیفی آموزشی بالایی می باشند، حتی برخی از آن ها دارای رتبه بالا در بین دانشگاه های دنیا هستند. اتریش یکی از معدود کشورهای دنیا است که بر اساس سیاست های آموزشی دولت، تحصیل در آن کشور رایگان است. این که گفته میشود تحصیل در اتریش رایگان است، درواقع دانشجویان موظف به پرداخت مبلغ اندکی در آغاز هر ترم به ازای حدود 726.72€ (یورو) هستند. البته این مقدار مربوط به دانشگاه های دولتی است و هزینه ها در دانشگاه های خصوصی از 3000€ تا 23000€ (یورو) متغیر است:

مقایسه شهریه دانشجوئی در اتریش

اما سایر هزینه های جانبی از جمله هزینه تهیه لوازم تحصیلی و همچنین هزینه های زندگی به قوت خود باقی است. مهمترین نکته در این باره این است که تحصیل در اتریش به صورت ارزان صرفا مربوط به دانشگاه های دولتی است و برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی آن باید شهریه تحصیلی دانشگاه را پرداخت نمود. دانشجویان در اتریش نیز به طور استاندارد اجازه کار پاره وقت دانشجویی را دارند. افراد از این طریق میتوانند هم مقداری از هزینه های تحصیل خود را تدارک ببینند و هم اینکه برای کاریابی بعد از تحصیل آماده شوند و بتوانند نهایتا با اطمینان به اقامت این کشور برسند. برای اطلاع از سطح هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان پزشکی در اتریش مثالی از دانشگاه وین در اینجا ارائه می شود:

آیتم هاهزینه به یورو
شهریه ترمی دانشجویان غیر اروپایی€726.72
شهریه ترمی دانشجویان اروپاییرایگان
هزینه زندگی ماهیانه (غذا و اجاره خانه)€800 تا 1200€

بررسی هزینه تحصیل پزشکی در اتریش

هزینه های تحصیل پزشکی در دانشگاه های اتریش برای دانشجویان اتحادیه اروپا و کشور سوئیس رایگان است اما دانشجویان خارجی و بین المللی باید برای Foundation یا دوره آماده سازی شهریه پرداخت کنند علاوه بر این باید برای گذراندن هر دوره مبلغی بین 12000€ الی 14000€ (یورو) پرداخت کنند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل به زبان آلمانی را دارند اما به این زبان تسلط ندارند باید برای گذراندن دوره های آموزشی در نظر گرفته شده مبلغ 7700€ (یورو) پرداخت کنند. اگر پذیرش دانشگاه های دولتی این کشور را کسب کنید در واقع می توانید به صورت رایگان ادامه تحصیل دهید و تنها باید برای هر ترم تحصیلی مبلغ 430€ (یورو) بابت ثبت نام پرداخت کنید.

دانشجویان باید علاوه بر هزینه های تحصیل هزینه زندگی در کشور اتریش را نیز در نظر داشته باشند، هزینه زندگی دانشجویی در کشور اتریش ماهانه بین 800€ الی 900€ (یورو) برآورد شده است که این مبلغ با توجه به منطقه ای که در آنجا ساکن هستید و سبک زندگی متغیر است. دانشجویانی که دارای سوابق تحصیلی درخشان و رزومه تحصیلی عالی هستند می توانند بورسیه تحصیلی در نظر گرفته شده در دانشگاه های پزشکی اتریش را دریافت کنند، بورسیه های تحصیلی ارائه شده معمولا هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه را پوشش می دهند و دانشجو می تواند به صورت رایگان تحصیل کند.

شرایط تحصیل پزشکی در اتریش در سال 2024

متقاضیان ایرانی باید در کنکور سراسری ایران شرکت کرده و در رشته پزشکی قبول شده باشند. حال این که کنکور آزاد قبول شده است یا سراسری، شرایط متفاوت است زیرا اتریش اکنون فقط به افرادی که قبولی و اشتغال به تحصیل از دانشگاه های سراسری روزانه داشته باشند پذیرش رایگان ارائه میدهد. برای تحصیل پزشکی در اتریش در 2024 باید در آزمون ورودی نمره قبولی دریافت نمود.

از آنجاکه رشته های گروه پزشکی در سراسر دنیا یکی از پر تقاضاترین رشته ها برای تحصیل می باشند و از سوی دیگر، امکانات کافی و متناسب با حجم درخواست وجود ندارد، بنابراین پذیرش این رشته ها معمولا از طریق برگزاری آزمون ورودی انجام می شود. این آزمون دارای مواد امتحانی خاص خود است که معمولا شامل علوم پایه و زبان و هوش میباشد. افرادی که بتوانند در این آزمون ورودی، نمرات بالاتر را کسب نمایند، واجد شرایط برای تحصیل در رشته پزشکی هستند و می توانند در دانشکده های پزشکی ثبت نام کرده و مشغول تحصیل شوند.

دانشجویان قبل شرکت در آزمون می توانند کلاس‌ های FOUNDATION که حدود 1 تا 1.5 سال زمان خواهد برد را بگذرانند. در این دوره آن‌ ها برای برگزاری آزمون پزشکی آماده می‌ شوند. دروس ارائه شده در این دوره شامل شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی، هوش، ریاضی و زبان آلمانی است. دانشجویان موظفند در این دروس نمرات خوبی دریافت نمایند. پس از آن آمادگی لازم برای موفقیت در آزمون ورودی را به دست خواهند آورد و می توانند در رشته پزشکی تحصیل نمایند.

آزمون ورودی پزشکی اتریش

به منظور موفقیت در این امر، دانشجویان بین المللی باید دروس پایه ای همچون زیست شناسی، شیمی، ریاضیات و فیزیک را فرا بگیرند. دوره آمادگی برای امتحان ورودی، به صورت فشرده برگزار می شود. همچنین دوره های زبان آلمانی به عنوان زبان رسمی نیز برگزار می گردد که لازم است متقاضیان فاقد مدرک زبان در آن شرکت کنند. چنانچه متقاضی از قبل دارای مدرک معتبر زبان آلمانی باشد نیازی به شرکت در دوره های زبان قبل از شروع دروس پزشکی را نخواهد داشت. شرکت در این دوره ها تاثیر کاملا مثبت و محسوسی در موفقیت افراد دارد.

شرایط آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی اتریش

امتحان ورودی به طور همزمان و در تمام دانشگاه های پزشکی سراسر اتریش برگزار می شود و دانشجویان می توانند تنها با ثبت نام در یک دانشگاه برای گذراندن این امتحان شرکت نمایند. متقاضیان برای ثبت نام پزشکی در دانشگاه های اتریش، باید امتیاز لازم در امتحان ورودی و مدرک معتبر زبان آلمانی در سطح C1 داشته باشند. پذیرش تحصیلی برای رشته پزشکی در اتریش تنها یک بار در سال در دانشگاه های پزشکی این کشور اتفاق می افتد. افرادی که خواهان شرکت در امتحان ورودی هستند باید تا پایان ماه مارس ثبت نام کنند. امتحان ورودی، نخستین جمعه ماه جولای برگزار می شود و نتایج در هفته اول ماه آگوست اعلام خواهد شد.

مراحل تحصیل پزشکی در اتریش

تحصیل پزشکی در اتریش در مقطع لیسانس 3 الی 4 سال زمان می برد. همه‌ درس‌ های این رشته به زبان آلمانی تدریس می‌ شود. افراد برای تحصیل در سطح کارشناسی دانشگاه اتریش الزاماً باید در کنکور سراسری قبول شود و یا در یک دانشگاه ملی یا آزاد کشور خودش مشغول به تحصیل باشد. تحصیل پزشکی در اتریش در مقطع فوق لیسانس 2 سال زمان می برد. برای سطح دکترای تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در اتریش داشتن مدرک سطح کارشناسی ارشد از دانشگاه‌ های با اعتبار الزامی است. دروس در سطح دکترا به دو زبان ارائه می‌ شوند: آلمانی و انگلیسی.

یکی دیگر از راه های اخذ پذیرش پزشکی در اتریش این است که فرد متقاضی قبل از ورود به دانشگاه، مقاطع کالج و یا مدارس خود را در اتریش و یا اروپا سپری کرده باشد و برای ورود به تحصیل به رشته پزشکی در آزمون ورودی این کشور شرکت کند و در صورت قبولی حق شرکت در کلاس های پزشکی در اتریش را دارا خواهد بود.

اخذ پذیرش جهت تحصیل پزشکی اتریش

برای اخذ پذیرش تحصیلی از اتریش باید واجد شرایط و مدارکی بود و آن ها را به دانشگاه مورد نظر اتریشی ارائه داد:

  • متقاضی باید مدرک سطح A-level یا دیپلم 12 ساله دبیرستانی داشته باشد که معادل گواهینامه تحصیلی اتریشی در نظر گرفته شود.
  • گواهینامه تحصیلی فوق باید برای قبولی در رشته مورد نظر در دانشگاه های کشور مبدا، متناسب و معتبر باشد.
  • ابتدا در رشته دانشگاهی که خواستار پذیرش و تحصیل در آن در کشور اتریش است را در دانشگاهی دولتی در کشور خود پذیرفته شده و چند واحدی را هم گذرانده باشد.
  • اگر رشته تحصیلی دانشگاهی که برای ادامه تحصیل در اتریش مد نظر فرد است، در کشور مبدا وجود ندارد، باید با توجه به شبیه ترین رشته در آن کشور در نظر گرفته شود.
  • اگر رشته مورد نظر، در خود اتریش آزمون ورودی دارد مانند پزشکی، دندان پزشکی، روان شناسی، اقتصاد و غیره، قبولی اولیه در کشور مبدا مورد نیاز نیست و باید در آزمون دانشگاه مورد نظر در اتریش شرکت کرده و قبول شد.
  • به علاوه متقاضی لازم است دانش آلمانی کافی داشته باشد. در صورت لزوم امتحانی نیز از فرد گرفته می شود. (منابع آزمون پزشکی اتریش)

تحصیل تخصص پزشکی در اتریش

اخذ تخصص و پست دکترا یکی از مدارج تحصیلی آکادمیک است که فارغ التحصیلان زیادی خواهان گذراندن آن هستند. اتریش نیز اصولا یکی از کشورهای پیشرفته علمی می باشد که شمار زیادی قاعدتا در پی گذراندن دوره های تخصص و پست دکترا در آن می باشند. اخذ پذیرش در این سطوح، بسیار سخت و کاملا رقابتی می باشد و لازم است که متقاضیان، واجد شرایط خاصی باشند. اصلی ترین این ویژگی ها، داشتن رزومه مناسب می باشد. چنین رزومه ای باید مشتمل بر مدرک زبان با نمره بالا، سوابق آموزشی و پژوهشی ارزنده، سابقه شرکت در سمینارها و مسابقات علمی و مانند این ها باشد. این پروسه مهاجرت به اتریش می تواند بسیار ارزشمند باشد.

از نکات قابل توجه در این باره این است که بر خلاف مقاطع پایین تر، اخذ پذیرش در این مقطع کار مشکلتری است در حالی که اخذ ویزای تحصیلی آن آسان تر خواهد بود. اشخاصی که تا این سطح، تحصیلات داشته باشند و بتوانند از طرف یکی از مراکز آموزشی معتبر در اتریش نیز پذیرش بگیرند، به معنای آن است که این ها افراد ارزنده ای هستند و بنابراین آفیسر سفارت خانه به عنوان مامور دولت اتریش، نظر بسیار مساعدی نسبت به این افراد خواهد داشت.

آزمون پزشکی اتریش

پزشکان سایر کشورها که خواستار کار در اتریش باشند، شرایط خاصی را باید طی نمایند. این مورد برای شهروندان اتحادیه اروپایی و منطقه اروپا و نیزشهروندان سایر کشورها متفاوت است. در مورد شهروندان اتحادیه اروپا، این گروه که مدرکشان را از یکی از دانشگاه های اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس دریافت کرده اند، نیازی به معادل سازی مدارکشان در اتریش ندارند و در عوض راه سریع تری برای آن ها وجود دارد که مدارکشان در اتریش به رسمیت شناخته شود.

منابع درسی آزمون پزشکی در اتریش عبارتند از:

  • زیست شناسی
  • شیمی
  • فیزیک
  • ریاضی
  • ضریب هوشی و اطلاعات عمومی

شرایط پزشکان کشور ثالث برای تحصیل در اتریش

و اما افرادی که مدرکشان را از یک کشور ثالث (غیر اتریشی و غیر اروپایی) دریافت نموده اند، نیاز دارند تا مدرکشان مطابق سیستم اتریش معادل سازی شود. آنها می بایست در یک دانشگاه دولتی، موسسه فنی حرفه ای اتریشی (Fachhochschule)، یا دانشگاه تربیت مدرس (Pädagogische Hochschule) برای معادل سازی مدارکشان درخواست دهند. فردی که در حال حاضر در کشور ثالثی پزشک است، می بایست در ابتدا از یک دانشگاه پذیرش بگیرد، مدرک C1 زبان آلمانی اخذ نموده و سپس استاد راهنما پیدا کند تا به وی کار بدهد. همچنین بیمارستانی بیابد تا او را آنجا استخدام کنند. پس از این امر باید از سفارت برای کار اخذ مجوز کند و بر مبنای این مجوز کار، ویزا بگیرد.

این کار به خصوص در کشور آلمان ریسک بسیار بالایی دارد اما در کشور اتریش راه حلی وجود دارد به این صورت که برای PHD (تحصیل دکتری در اتریش) فرد می بایست پذیرش بگیرد و سپس 1 تا 2 سال زمان دارد استاد پیدا کند. این فرد همچنین می بایست امتحان معادل سازی بدهد ولی نکته بسیار مهمی که در خصوص این امتحان می بایست به آن توجه کنید، این است که فقط یکبار می توان در آن شرکت کرد.

تخصص پزشکی در اتریش

برای تحصیل پزشکی در اتریش، دانشجویان زیادی داوطلب هستند و درصد قابل توجهی، بدون ایجاد فاصله تلاش می کنند تا در دوره های تخصص در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند. برخی از بهترین رشته های تحصیلی دوره تخصص پزشکی عبارتند از:

اسامی دانشگاه های پزشکی در اتریش

برخی از معروف ترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل پزشکی در اتریش عبارتند از:

ردیفبهترین دانشگاه های پزشکی اتریشTHE Ranking 2024U.S. News Ranking 2024
1Medical University of Graz201-250333
2Medical University of Vienna201-250208
3Medical University of Innsbruck201-250379
4University of Leoben801-10001465
5University of Salzburg816

دانشگاه علوم پزشکی وین

در مبحث شرایط تحصیل پزشکان و دندان پزشکان در اتریش در بالا به دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران اشاره شد. اکنون به طور خلاصه به بررسی دانشگاه علوم پزشکی وین می‌پردازیم. دانشگاه علوم پزشکی وین، بزرگترین موسسه پزشکی و یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در سطح عالی در کشور اتریش است.

این موسسه دارای قدمتی در حدود 650 سال است و این موسسه بسیار مدرن و پیشرفته است. این موسسه حدود 1800 محقق و 1500 پزشک و یک هیات با تشکیلات بزرگ دارد و دارای بزرگترین بیمارستان اروپا به نام بیمارستان وین عمومی AKH است. در هر سال بیش از 100000 نفر در بیمارستان وین عمومی بستری می‌شوند و تاکنون 47000 عملیات جراحی توسط اساتید این دانشگاه در بیمارستان انجام شده است. حدود 540000 درمان سرپایی اولین در این بیمارستان انجام شده است.

مدارک ویزا جهت تحصیل پزشکی در اتریش

برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش در سال 2024، داشتن و ارائه مدارک ذیل لازم است:

  • اصل و کپی گذرنامه
  • اصل و کپی شناسنامه
  • مدرک دال بر عدم سوء پیشینه
  • عکس پرسنلی رنگی
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی اتریش
  • سند ازدواج در صورت متاهل بودن و سند طلاق در صورت وجود
  • در صورت دانشجو بودن مدرک اشتغال به تحصیل
  • معرفی حساب بانکی با حداقل موجودی 10000€ (یورو) برای اثبات تمکن مالی
  • ارائه نمودن مدرک زبان
  • ارائه اصل مدارک همه‌ مقاطع تحصیلی با دارا بودن ریزنمرات
  • معرفی حساب بانکی برای اثبات تمکن مالی
  • بیمه سفر با پوشش خدمات درمانی تا EUR 30000 (یورو)
  • تاییدیه پذیرش از دانشگاه های اتریش
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاهی سال اول

چنانچه مدارک از دانشگاه آزاد دریافت شده باشد، باید برای دریافت عدم منع تحصیل و تاییدیه صحت آن به وزارت علوم ارجاع شود. باید یادآوری شود که همه‌ مدارک موجود باید به زبان آلمانی ترجمه شوند.

نکته آخر اینکه در بحث تمکن مالی نیز مقدار مبلغ ارائه شده به سن و سال خود دانشجو و همراه بستگی خواهد داشت:

دانشجو/ همراهمبلغ ماهانه به یورو
بر ای دانشجویان تا 24 سال€55253
برای دانشجویان 24 سال به بالا€100048
برای زوجین (هر 2 تا)€157836
برای هر فرزند€37

هزینه و مدت زمان رسیدگی به ویزای تحصیلی اتریش

اکنون به این بحش می رسیم که متقاضیان برای درخواست ویزای تحصیلی اتریش چقدر بایستی پرداخت کنند. اینکه درخواست آنها تا چه زمانی مورد رسیدگی قرار می گیرد. هزینه درخواست رسیدگی به این ویزای اتریش در حدود €150 (یورو) بوده و مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزا نیز حداکثر تا 3 ماه می باشد.

مزایای اخذ ویزای تحصیلی اتریش

با اخذ ویزای تحصیلی اتریش 2024 کل فرآیند پذیرش دانشجوی پزشکی در اتریش به اتمام می رسد. اما اخذ ویزای دانشجویی کشور اتریش و تحصیل در این کشور اروپایی مزایا و امتیازات مختلفی دارد که از آن جمله می توان به موارد مهم زیر اشاره نمود:

مزایای اخذ ویزای تحصیلی اتریش

هزینه‌ های تحصیل و زندگی در اتریش

در مورد هزینه های تحصیل پزشکی در اتریش باید بگوییم که این هزینه ها به چند بخش متفاوت تقسیم می شود. اول از همه هزینه های شرکت در دوره آماده سازی یا همان Foundation است. گذراندن این دوره چیزی حدود 12000€ تا 14000€ (یورو) هزینه دارد و دانشجو باید توانایی پرداخت این مبلغ را داشته باشد. هزینه دوره‌ های زبان آلمانی نیز حدود 7700€ (یورو) است که دانشجویان فاقد مدرک زبان، باید در این دوره ها نیز الزاما شرکت نمایند. و اما هزینه تحصیل در اتریش اگر در دانشگاه دولتی پذیرفته شود تقریبا رایگان است و تنها لازم است که به هنگام ثبت نام در هر سال مبلغ حدودا 726.72€ (یورو) پرداخت گردد و اما هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی چیزی در حدود 15000€ (یورو) است.

از سوی دیگر، هزینه‌ های زندگی در اتریش می باشد که بستگی به نوع زندگی افراد متفاوت خواهد بود. خصوصا اینکه دانشجو در چه شهری یا محله ای و یا حتی چه خانه ای سکونت کند، اما در حالت کلی و به طور متوسط حدود 800€ تا 1200€ (یورو) در ماه می‌ باشد. دانشجویان با انجام کار دانشجویی می توانند قسمتی از این مخارج را تأمین نمایند. اجاره خوابگاه‌ های دانشجویی نیز چیزی در حدود 200€ تا 300€ (یورو) است. این خوابگاه‌ ها دارای تجهیزات کامل برای دانشجوها می‌ باشد. هزینه زندگی در کشور اتریش در مقایسه با آلمان و مجارستان بالاتر است اما نسبت به انگلستان، استرالیا، سوئیس و نروژ بسیار پایین تر می باشد.

مقایسه هزینه زندگی در اتریش و مجارستان

نظام تحصیلی اتریش در سال 2024 نیز همچنان رایگان است اما با این حال هزینه های زندگی در این کشور نسبتا بالاست. این در حالیست که مجارستان، همسایه و هم مرز اتریش، نظام تحصیلی رایگان ندارد اما هم شهریه دانشگاه هایش بسیار کم است و هم هزینه های زندگی. در واقع هزینه زندگی در اتریش تقریبا 2 برابر مجارستان است. در جدول پایین قیمت برخی موارد با هم مقایسه شده اند:

اقلامقیمت های مجارستان (یورو)قیمت های اتریش (یورو)
یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان€9.17€15.00
یک وعده غذایی در شعب مک دونالد€6.81€9.50
بطری آب معدنی€0.93€2.41
قالب 500 گرمی نان سفید€1.45€2.37
یک کیلوگرم برنج سفید€1.05€2.16
بلیت یک طرفه وسایل نقلیه عمومی€1.13€2.50
بلیت ماهیانه وسایل نقلیه عمومی€24.89€50
اجاره ماهیانه آپارتمان یک خوابه€340€680

با توجه به نمودار توزیع مخارج زندگی دانشجوئی در اتریش در قسمت زیر میتوان براحتی متوجه این نکته مهم گردید که بیشترین درصد از بودجه هر دانشجوی پزشکی در اتریش صرف خرید ماهانه اقلام و اجناس از بازارهای این کشور می شود:

توزیع هزینه زندگی در اتریش

تحصیل رایگان پزشکی در اروپا

تحصیل رایگان پزشکی در اروپا منحصر به کشور اتریش نیست ولی محدود به چند کشور است. از دیگر کشورهای اروپایی که تحصیل در آن ها رایگان است می توان به آلمان و نروژ اشاره کرد اما البته شرایط تحصیل پزشکی در همه این کشورها یکسان نیست. تحصیل در یک کشور خارجی نیازمند پشت سر گذاردن 2 مرحله اصلی است: یکی اخذ پذیرش تحصیلی و دیگری نیز اخذ ویزای تحصیلی. این چند کشور اروپایی که تحصیل پزشکی در آن ها رایگان است در یک مرحله و یا بعضا در هر دو مرحله دارای شرایط خاص خود هستند و با دیگران متفاوت می باشند.

مقایسه تحصیل پزشکی در آلمان و اتریش

آلمان یکی دیگر از معدود کشورهای اروپایی است که تحصیل در دانشگاه های دولتی آن رایگان است. بطور کلی دو کشور آلمان و اتریش شباهت های بسیاری به یکدیگر دارند. این شباهت از مسائل اجتماعی تا نظام آموزشی و سیاست های تحصیلی و غیره برقرار است. اما هم اکنون تفاوت عمده ای در مرحله صدور ویزای این دو کشور وجود دارد. کنسولگری اتریش در سال های اخیر روند سخت گیرانه ای در پیش گرفته است و هر سال نیز آن را تشدید می کند. متاسفانه شرایط به گونه ای می باشد که در بهترین حالت، شانس متقاضی برای دریافت این ویزا کمتر از 50% خواهد بود.

سفارت آلمان اما شرایط مساعدتری دارد و احتمال دریافت ویزا از آن بیشتر می باشد. ولی البته آن نیز به نوبه خود، مشکلات دیگری دارد. اصلی ترین مشکل سفارت آلمان در ایران، مسئله نوبت دهی و وقت مصاحبه است. وقت هایی که سفارت این کشور برای مصاحبه با متقاضیان تعیین می کند بیش از 1 سال طول می کشد و کل این پروسه چیزی در حدود 1.5 تا 2 سال به طول می انجامد.

بهترین دانشگاه های پزشکی در آلمان

لیست 10 دانشکاه برتر پزشکی در آلمان در سال 2024 عبارتند از:

اسم دانشگاه اسم شهر
Heidelberg Universityهایدلبرگ
Rwth Aachen Universityآخن
Lübeck Universityلوبک
Witten/Hercke Universityزولینگن
Magdeburg Universityماگدبورگ
Münster Universityمونستر
Würzburg Universityوورتسبورگ
Tübingen Universityتوبینگن
Freiburg Universityفرایبورگ
Leipzig Universityلایپزیش

مقایسه تحصیل پزشکی در نروژ و اتریش

مقایسه تحصیل پزشکی در نروژ و اتریش

نروژ نیز دیگر کشور اروپایی است که تحصیل در آن رایگان می باشد و آن کشور نیز شرایط خاص خود را در مورد صدور پذیرش و صدور ویزا دارد. از مشکلات تحصیل در این کشور می توان به یادگیری زبان نروژی اشاره کرد زیرا تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور نیز قاعدتا به زبان رسمی آن انجام می پذیرد.

شراط قبولی در آزمون پزشکی نروژ عبارت است از:

  • دارا بودن مدرک زبان رسمی نروژ
  • گذراندن دروس علوم پایه و پری مدیکال قبل از دانشگاه
  • موفقیت در آزمون ورودی
  • قبولی در دانشگاه های کشور مبداء

بهترین دانشگاه های پزشکی در نروژ

لیست 6 دانشکاه برتر پزشکی در نروژ در سال 2024 عبارت اند از:

اسم دانشگاه اسم شهر
 University of Osloاسلو
University of Bergenبرگن
Norwegian University of Science and Technologyتروندهایم
University of Tromsترومسا
Norwegian Sport of School Scienceالسوند
Oslo and Akershus University Collegeالسوند

شرایط کار پزشکی در اتریش 2024

شرایط و مراحل کار پزشکی در اتریش کمی سخت است. متقاضیان بایستی چند مرحله را تا اخذ مجوز کاری اشان طی کنند. اولین گام  دریافت مدرک پزشکی و نیز داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح b2 می باشد. متقاضیان با اطمینان از داشتن این 2 مدرک می توانند به مرحله بعدی یعنی مرحله رزیدنسی Residency بروند و این دوره را بسته به تخصصی که دارند در عرض 3 تا 6 سال به پایان برسانند. معمولا دوره رزیدنسی در بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی اتریش برگزار می شود. در نهایت با قبولی در آزمون نهایی نیز می توانند مجوز کار پزشکی Medical Licence را دریافت کرده و سپس برای اخذ ویزای کاری اقدام کنند:

الزامات و شرایط کار پزشکی در اتریش

شرایط اخذ ویزای کاری اتریش برای پزشکان

همان طوری که در چارت بالایی نیز گفته شد، پزشکان پس از اخذ مجوز کار پزشکی می توانند وارد فاز درخواست ویزای کار اتریش شوند. در این مورد آنها بایستی بدانند که طبق قوانین اتریش، متخصصان پزشکی تحت دسته کارگران مهارت بالا یا Very Highly Qualified Workers قرار می گیرند و برای اخذ ویزای کاری اتریش 2024 دو تا گزینه خوب در اختیار دارند:

شرایط اخذ ویزای کاری اتریش برای پزشکان

برای اخذ ویزای جستجوی کار اتریش آنها بایستی از 100 امتیاز کل 70 امتیاز را کسب کرده و در مدت 6 ماه از اعتبار این ویزا کار مطلوب را پیدا کنند. در صورت یافتن کار مناسب می توانند با اخذ 65 امتیاز لازم نیز برای اخذ کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش اقدام کنند.

شرایط کاری پس از تحصیل پزشکی در اتریش

پزشکان جزو پردرآمدترین اقشار در اتریش هستند و فرصت های شغلی بسیار زیادی نیز برای آن ها وجود دارد. در حالی که متوسط درآمد ماهیانه در اتریش حدودا 3000€ (یورو) می باشد، پزشکان در این کشور به طور میانگین ماهی بیش از 5000€ (یورو) درآمد دارند. منتهی کسانی که قصد داشته باشند پس از اتمام تحصیلات خود در اتریش با کار کردن در کلینیک ها و بیمارستان های اتریش، اقامت خود را در این کشور تمدید نمایند، باید به زبان آلمانی مسلط باشند. در جدول ذیل سطح درآمد پزشکان در اتریش طی سال 2024 بررسی شده است:

درآمد ماهیانه پزشکان در اتریش به یورو طی سال 2024توضیحات
€1180کم ترین میزان درآمد ماهیانه پزشکان
€5580متوسط درآمد ماهیانه پزشکان
€16900بیشترین میزان درآمد ماهیانه پزشکان

زندگی، تحصیل و کار در اتریش به دلیل شرایط ایده آل و سطح رفاه اجتماعی بالای این کشور طرفداران زیادی دارد. منتهی تحصیل در یک کشور خارجی نیاز به کسب اطلاعات به روز و معتبر دارد. متقاضیان تحصیل و کار در اتریش می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به منظور به دست آوردن اطلاعات بیشتر تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل پزشکی در اتریش

متقاضیان تحصیل پزشکی در اتریش در 2024 سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • تحصیل پزشکی در اتریش چقدر هزینه دارد؟ می توان گفت هزینه تحصیل پزشکی در اتریش تقریبا رایگان خواهد بود و کمتر از 1000 یورو هزینه در بر دارد.
  • دانشگاه های پزشکی اتریش مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند یا خیر؟ بله، این دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز هستند.
  • شرایط گرفتن پذیرش تحصیلی رشته پزشکی در اتریش چیست؟ باید در دانشگاه های دولتی روزانه یا شبانه در رشته پزشکی کشور مبدا قبولی کسب کرد.
  • برای شروع پزشکی نیاز به مدرک زبان آلمانی وجود دارد؟ خیر، بدون نیاز به مدرک زبان نیز امکان گذراندن دوره های زبان آلمانی قبل از شروع ترم های دانشگاهی وجود دارد.
  • مراحل تحصیل پزشکی در اتریش به چه صورت است؟ تحصیل پزشکی در این کشور 4 سال به طول می انجامد، سپس متقاضی 2 سال در مقطع فوق لیسانس تحصیل میکند تا به پزشک عمومی تبدیل شود.
  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی اتریش چقدر است؟ هزینه درخواست رسیدگی به این ویزای اتریش در حدود EUR 150 (یورو) می باشد.
  • آیا طی دوره رزیدنسی برای اخذ مجوز کار پزشکی در اتریش الزامی است؟ بله دوره رزیدنسی بسته به تخصص پزشکان 3 تا 6 سال طول کشیده و معمولا هم در بیمارستان های دانشگاهی اتریش انجام میشود.
  • متوسط درآمد پزشکان در اتریش چقدر است؟ پزشکان در این کشور به طور میانگین ماهی بیش از 5000€ (یورو) درآمد دارند.
  • شرایط ویزای کاری پزشکان در اتریش چیست؟ متخصصان پزشکی تحت دسته کارگران مهارت بالا یا Very Highly Qualified Workers قرار می گیرند و برای اخذ ویزای کاری اتریش هم گزینه ویزای جستجوی کار اتریش و هم گزینه کارت قرمز- سفید- قرمز را در اختیار دارند.
4.9/5 - (76 امتیاز)

91 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در اتریش

  1. رضا گفت:

    سلام عرض می کنم
    امید وارم جاتون خوب باشه
    من الان یک ساله دانشجوی پزشکی تهران هستم
    است می تونم بدون ورود به کالج وارد دانشگاه بشم و اینکه ایا حتما باید ازمون دانشگاه رو بدم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرکت در آزمون های ورودی برای همه دانشجویان الزامی هست

  2. محمد گفت:

    سلام خدمت شما بزرگواران
    بنده اگر در اتریش تخصص خود را در دانشگاه مورد تاییید وزارت بهداشت بگیرم بعد از برگشت به ایران چه قدر طول می کشد که بتوانم معادل سازی را طی کنم و مطب بزنم ، دانستن بازه ی زمانی مهم هست برام
    و اینکه منی که خارج درس خوندم آیا تفاوتی قابل میشن نسبت به متخصصان ایرانی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کمتر از یک سال
      خیر تفاوتی نیست

  3. علی گفت:

    سلام حسته نباشید
    لطفا پاسخ بدین
    من با معدل ۱۷٫۸ دیپلم و دانشجو سال دو دانشگاه علوم پزشکی ایران و مدرک زبان c2 آلمانی می تومن پزشکی وین پذیرش بگیرم ؟؟! و اینکه باید بازم از صفر در المان شروع کنم یا نه؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید پذیرش دریافت کنید و باید از ابتدا شروع کنید.
      با این حال اگر برنامه دارید که پس از تحصیل برای دوره تخصص وارد اتریش بشید یا برای کار، بهتر هست که این که از ابتدا شروع کنید درس خوندن رو بپذیرید

  4. محمد گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    من و همسرم پزشک عمومی هستیم
    و قصد ادامه تحصیل تخصص رو در اروپا و ترجیحا اتریش داریم
    در صورتی که مدرک زبان هم داشته باشیم چقدر شانس پذیرش و ادامه تحصیل تخصص در اتریش داریم
    کلا چه کشور اروپایی رو برای ادامه تحصیل تخصص و راحت تر بودن پذیرش پیشنهاد میکنید؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید جستجو کنید که کدوم دانشگاه های اتریش هستند که دانشگاه اولیه محل تحصیل شما رو می پذیرند. از طرفی باید بررسی کنید که برای ورود به هر تخصص (به صورت مجزا چون شرایط هر رشته متفاوت هست) چه پیش نیازهایی دارند.
      در حال حاضر در سطح اروپا، کشورهایی مثل مجارستان، آلمان، ایتالیا، انگلستان، اتریش،هلند هستند که ویزای تحصیلی خودشون رو در اختیار افرادی مثل شما قرار می دن

  5. نوید گفت:

    با سلام و وقت بخیر من ۳۷ ساله هستم و خودم پزشکم برای تحصیل تخصص در رشته چشم پزشکی مهاجرت داشته باشم به ا تریش میخواتسم ببینم روند به چه صورت هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      توصیه می کنم مقاله تحصیل رشته چشم پزشکی در اتریش رو مطالعه بفرمایید

  6. کریم گفت:

    سلام وقت بخیر
    ممنون بابت مطلب خوبتون
    من ۲۸ سال سن دارم
    آیا میتونم در رشته پزشکی یا دندانپزشکی کشور اتریش تحصیل کنم؟ دانشگاهی که مدرکش مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشه
    تحصیل رایگان هم نباشه مشکلی نیست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما مشکلی از نظر قانونی برای این مسئله ندارید اما ممکن هست در روند دریافت ویزای تحصیلی اتریش به مشکل برخورد کنید.
      بهتر هست که دوره پزشکی خودتون رو در کشورهای مطرح اروپایی مثل ایتالیا که این مشکل رو ندارن پشت سر بگذارید و برای تخصص اگر تمایل داشتید به کشورهای دیگه مهاجرت کنید

  7. سارا گفت:

    سلام من دانشجوی داروسازی در المان هستم ایا میتوانم برای پزشکی یا دندان پزشکی در اتریش اقدام کنم ،؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام باید دلایل قانع کننده داشته باشید که چرا قصد دارید این دوره تحصیلی رو ناتمام رها کنید و برید اتریش

  8. فاطمه گفت:

    سلام . برای قبولی در آزمون ورودی پزشکی اتریش چه کتابی های تستی معرفی میکنید و میشه سطحش رو با کنکور خودمون مقایسه کنید ک چقد سخته؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      پزشکس در تمام دنیا از بهترین و تاپ ترین رشته های تحصیلیه اما شما باید بررسی کنید که شرایط دانشگاه های یه کشور دیگه شامل حال شما میشه یا نه
      لطفا رزومه و شرایط خودتون رو به من بگید تا بتونم به درستی راهنماییتون کنم

  9. علیرضا گفت:

    سلام پسرم با پذیرش از دانشگاه مونیخ کالج در مونیخ گذارنده چون نمرش متوسطه پزشکی بعیده شاید دارو قبول بشه
    پزشکی المان سخته و زمانبر میشه میخوام اتریش اقدام کنه فقط سطح سوالات ازمون سالانش در چه حد است ایا شانسی داره اونجا و اینکه کالج دوباره باید بره اتریش یا همون دوره امادگی کنکورش fund…بربره کافی است
    یا اینکه رشته های پیراپزشکی المان بره بعد به دارو تغییر بده در المان بهتر اسست؟
    نکته دیگه اگر اتریش قبول نشد میتونه دوباره برگرده المان ادامه تحصیل بده ممنون از راهنمایی

    1. داوری گفت:

      سلام
      هر دو کشور نظام آموزشی یکسانی دارن و اگر در آلمان قبول نشه در اتریش هم نباید این انتظار رو داشت بهتره که برای همون آلمانی اقدام کنن که دوره رو در اون گذروندن

  10. نامدار گفت:

    با سلام
    من در حال حاضر دانشجوی سراسری پزشکی سال 1 هستم و 27 سال دارم.قبلا هم مهندسی مکانیک خوندم (تو هر دو مقطع لیسانس و ارشد دانشگاه سراسری) و در مقطع ارشد در سال 95 انصراف دادم.معدل دیپلمم هم 19.5 هستش.در صورت اخذ مدرک زبان تا یه سال، شانسی برای اخذ پذیرش بدون آزمون از دانشگاه وین برای رشته پزشکی وجود داره؟
    متشکرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      این مواردی که میفرمائید متاسفانه برای اخذ پذیرش در این رشته و در کشور اتریش مفید فایده نیست بهتره که ابتدا یه مشاوره درست داشته باشید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  11. علی گفت:

    سلام. اگر کالج رو در المان گذرونده باشیم و حالا در زبان المانب هم نمره ۲ گرفته باشیم. میگذارن توی ازمون ورودی شرکت کنم یا نه؟
    و اینکه ایا تاثیری داری اینکه کالج رو توی المان گذرونده باشم یا ن؟ یعنی باز جزو افراد خارج از اروپا حساب میشیم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر در کالج تحصیل کرده باشید در اخذ پذیرش قطعا تاثیر خواهد داشت

  12. دریا گفت:

    سلام خسته نباشید.من ۲۵سالمه و دانشجوی پزشکی ترم۴ رشت هستم.میخواستم ببینم میتونم همین رشته رو اتریش ادامه بدم؟مدرک زبانم دارم.سوالم اینه که واحدا رو میتونم تطبیق بدم؟و اینکه یسوالی ک واقعا ذهنمو درگیر کرده اینه که اتریش گواهی اشتغال به تحصیل میخواد ولی دانشگاه مدارک دیپلم رو تا زمانی که انصراف ندیم بهمون پس نمیده برای ترجمه و اینجور کارا.دراین مورد راهکاری دارین؟؟؟متشکرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای مهاجرت تحصیلی در کشور اتریش وقتی پذیرش شما انجام میشه اصل بر اینه که از ابتدا شروع به تحصیل میکنید حالا ممکنه اون دانشگاه برخی از واحد های شما رو تطبیق بده و این بستگی به دانشگاه مقصد شما داره
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  13. باران صادقی گفت:

    سلام. وقت بخیر‌. من ۲۱ سالمه و دانشگاه نرفتم و کنکور دادم تا پزشکی قبول بشم. میخواستم بدونم با معدل ۱۸.۱۳ دیپلم و ۱۳.۵ پیش و مدرک زبان آلمانی و قبولی سراسری، با توجه به گپ تحصیلی و نمراتم، چقدر شانس گرفتن پذیرش پزشکی از اتریش‌دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایط خوبی دارید ولی در کل سفارت اتریش سختگیری خودش رو داره اما به پذیرش و ویزای شما امیدوارم

  14. یاسین محسنی گفت:

    سلام و خدا قوت
    در توضیحاتی که دادید گفتید باید اصل مدارک همه مقاطع تحصیلی رو ارائه بدیم ، ولی بنده از کلاس سوم به مدرسه رفتم و کلاسهای اول و دوم رو مدرسه نرفتم
    آیا می‌تونه باعث مشکلی بشه؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید کیس شما بیشتر بررسی شه اما در کل مشکلی پیش نمیاره

  15. هانیه گفت:

    سلام من ۲۶ سالمه لیسانس تغذیه دارم ، معدل دبیرستانم ۱۹ بوده و دیگه هیچی! میخواستم ببینم کجا و کدوم کشور میتونم پذیرش پزشکی بگیرم؟ایا رایگان تو کشوری امکانش هس ؟ با توجه به اینکه از الان شروع کنم مدرک زبان لازم رو هم بگیرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید در کشورهایی که کم هزینه است پزشکی بخونید اما رایگان خیر
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  16. بهاره گفت:

    باعرض سلام و خسته نباشید
    من ۲۵ سالمه و کارشناس مامایی از علوم پزشکی گیلان هستم..قصد تحصیل در رشته پزشکی در اتریش رو دارم..با گذروندن دوره پیش پزشکی و شرکت در آزمون ورودی و مدرک c1 بنظرتون شانس قبولی دارم؟؟تاریخ ثبت نام دوره پیش پزشکی چه زمانیه و اینکه آیا باید موقع ثبت نام برای آزمون ورودی مدرک اتمام دوره پیش پزشکی رو ارائه بدیم یا خیر؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      پاسخ مسئله شما مفصله برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  17. دلارام گفت:

    سلام
    ممنون از مطلب خوبتون
    من دانشجوی سال ۴ پزشکی همدان هستم
    امکان معادل سازی مدرک لیسانس و رفتن به اتریش برای فوق لیسانس و تبدیل شدن به پزشک عمومی رو دارم؟
    سن من ۲۲ سال هست.
    و آیا با شرایط من، نیازی به گذروندن دوره ی foundationهست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور دارید متاسفانه باید از ابتدا بخونید اما ممکنه واحدهایی رو تطبیق بدن

  18. مینا گفت:

    خب اگر کسی با سن ۲۰_۲۱پزشکی ایران یا داروسازی ایران در بیاد با معدل زیر ۱۵ شانس قبولیش تو اتریش کمه یا زیاد؟

    1. داوری گفت:

      به شراط اینکه با این شرایط مدرک زبان هم داشته باشه میشه گفت کماکان شانسش رو داره

  19. مینا گفت:

    آخه نوشته بودن تو سایت ها معدل و شرایط سنی در کشور اتریش نیست

    1. داوری گفت:

      در سایت های فارسی زبان تمام موارد رو بیان نمیکنن ضمن اینکه شرایط مهاجرت به روزه و توصیه ای که من میکنم ممکنه به این جهت باشه که شانس پذیرش رو داشته باشید

  20. مینا گفت:

    سلام
    ببخشید کسی ک لیسانس پرستاری گرفته با سن ۲۵_۲۶ و مدرک زبان المانیc1 میتونه بره اتریش پزشکی بخونه البته چون معدل دیپلمم کمه معدل کل سه سال (۱۴:۶۹)،میشه از طریق کالج شرکت کرد ک با نمره کالج معدلم رو پوشش بدم و در صورت قبولی، رایگان تحصیل کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      مدرک زبانتون خوبه اما سن و معدلتون برای این کشور مناسبه نیست

  21. ghasem گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید.میخواستم ببینم برای تحصیل پزشکی در اتریش حتما باید در دانشگاه ایران قبولی داشته باشیم؟یا فقط قبولی در دانشگاه های اتریش مهم است و میتوان بدون قبولی پزشکی در ایران هم اقدام کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بدون این قبولی احتمال اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور بسیار کمه به همین خاطر توصیه میکنم به کشورهای دیگه ای فکر کنید که راحتتر میشه براش در زمینه پزشکی پذیرش گرفت
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  22. کیمیا حاتمی گفت:

    سلام روزگار خوش
    چند سوال داشتم که خوشحال میشوم اگر جواب مرا بدهید…
    ایا برای پذیرش پزشکی دانشگاه های اتریش و شرکت در ازمون ورودی حتما دوره ی فشرده ای در مقاله ذکر شده شرکت کرد یا خیر…
    پذیرش ورودی سال اولی ها در دانشگاه های اتریش از از ترم تابستانی نیز اغاز میشود یا خیر …
    زمان ازمون ورودی چه تاریخی است…

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله همینطوره اما شرایطتون رو بفرمائید تا بررسی بشه شانسی برای پذذیرش و ویزای اتریش دارید یا خیر

  23. امیر گفت:

    سلام مرسی از سایت خوبتون
    یه سوالی داشتم من خودم ترم اول پزشکیمو تو دانشگاه سراسری بهشتی jhci av,u کردم و علاقه به مهاجرت به الان یا اتریش دارم
    برام سواله که بهتره تخصص بگیرم برم یا از الان برم؟
    و دوم اینکه اگه کسی مدال المپیاد کشوری زیست داشته باشه به عنوان رزومه قبول میکنن؟
    مرسی از شما

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      خواهش میکنم دوست عزیز
      شرایط سنیتون رو بفرمائید و اینکه مدرک زبان آلمانی دارید یا خیر؟

  24. mirzaee گفت:

    سلام ببخشید برای بورسیه تحصیلی در اتریش یا المان حداقل شرط معدل چند است وین که معدل کل سه سال مدنظر است یا فقط پایه دوازدهم ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      کشور اتریش و آلمان شرایط تحصیلشون رایگانه و بورس رو در این مقطع نمیشه دریافت کرد

  25. حسین گفت:

    سلام حتما باید دوره foundation بگذرونم ؟

    بعد سوالت ازمون ورودی در حد دبیرستان هستش

    ممنون از سایت خوبتون …

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      اول از همه متشکرم بابت لطفتون به سایت
      بله بایستی ابتدا این دوره رو بگذرونید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  26. محمد گفت:

    با سلام
    حتما باید در همون رشته قبول شده باشیم یا نه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله بایستی در همون رشته قبول شده باشید

  27. محمد گفت:

    سلام من پسر ۲۰ ساله ای هستم که در دانشگاه تهران مشغول تحصیل رشته پرستاری هستم … سطح زبان انگلیسی ام خوبه ولی مدرکی ندارم اما میتونم ازمون بدم … اما از زبان المانی هیچی نمیدونم … آیا شرایط تحصیل ارزان یا رایگان پزشکی در آلمان یا اتریش برای من هست ؟
    لطفا پاسخ رو به بنده ایمیل کنید ، با سپاس از شما

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله به دلیل اینکه دانشگاه سراسری روزانه میخونید میتونید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید اما باید آزمون بدین به همین منظور باید سطح زبان آلمانی قوی داشته باشید

  28. یلدا گفت:

    برای تحصیل تو این کشور اگر بخواهیم به زبان انگلیسی پزشکی بخونیم امکان هست؟ اگر میشه هزینه داره یا رایگانه ؟

  29. رضا جان محمدی گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد تحصیل پزشکی در اتریش تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد تابعیت و اقامت از طریق ازدواج در کشور اتریش هم مطلب بذارید

  30. نگار گفت:

    شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در اتریش به چه صورت است؟

  31. سینا گفت:

    روند اعطا ویزا تحصیلی در این کشور به چه صورت می باشد؟

  32. ارسلان رکنی گفت:

    سلام خدمت شما آیا میشه دوره زبان شرکت کرد در اتریش؟

  33. محمد امینی گفت:

    سلام تحصیل پزشکی در اتریش برای ارشد چطوریه ؟

  34. مصطفی گفت:

    تحصیل پزشکی در اتریش چند سال طول میکشه؟

  35. ساسان گفت:

    شرایط تحصیل پزشکی در اتریش به چه صورت است؟

  36. آرمان گفت:

    بسیار جامع و کاربردی

  37. هزاره گفت:

    بابت مطالب مفید سایتتون ممنونم.

  38. هستی گفت:

    سلام. تحصیل دوره های مهندسی در دانشگاه های اتریش چه شرایطی داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      روزمه تون رو ارسال کنید بررسی شه که مناسب شما هست یا خیر؟

  39. امیر گفت:

    مقاله مفید و سودمندی بود.
    ممنون

  40. حسن گفت:

    آیا مدارک دانشگاههای اتریش مخصوصا مدارک پزشکی اتریش از نظر وزارت علوم معتبره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بزرگوار داریم در مورد یکی از بهترین کشورهای دنیا و بهترین دانشگاه های دنیا صحبت میکنیم…آب که سربالا نمیره! معلومه مورد تاییده

  41. نوروزی گفت:

    سلام من رشته تحصیلی دوران دبیرستانم انسانی بوده ایا می تونم در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      معدلتون رو بفرمائید تا راهنماییتون کنم

  42. ارسلان رکنی گفت:

    آیا با دوره های زبان مجارستان میشه در اتریش پزشکی خواند؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله در صورتی که بتونید برای مجارستان پذیرش بگیرید امکانپذیره

  43. صادق گفت:

    شرایط تحصیل پزشکی در اتریش سخته گزینه ای دیگه هم دارید؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و احترام
      برای راهنمایی بهتر شما نیاز است از رزومه شما آگاهی کامل داشته باشیم. در این خصوص با ما ارتباط بگیرید.

  44. محمد امینی گفت:

    سلام تحصیل پزشکی در اتریش چقدر هزینه داره ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      تحصیل در کشور اتریش رایگانه دوست من

  45. leilakk گفت:

    وین شهر قشنگیه. لطفا در مورد جاذبه های گردشگری توضیح بدین. متشکر

    1. رهنما گفت:

      دوست عزیز جاذبه های گردشگری اتریش را از طریق لینک مورد نظر مطالعه فرمایید.

  46. آتوسا گفت:

    آیا امکان کار حین تحصیل در اتریش فراهم ؟

    1. رهنما گفت:

      عرض ادب، بله امکان کار ضمن تحصیل در اتریش وجود دارد.

  47. امیرحسین گفت:

    مقاله خیلی خوبی بود.
    ممنون

  48. sohrab گفت:

    عالی بود ممنون

  49. Hp گفت:

    میشه بگید آیا همه مدارک پزشکی دانشگاه های اتریش مورد قبول وزارت علوم است؟

  50. فهیمه راد گفت:

    سلام
    ایا به زبان انگلیسی هم امکان پذیر هست؟

  51. صبا گفت:

    خیلی جامع و کاربردی بود اطلاعات این مقاله ممنون

  52. محمد زارعی گفت:

    منابع درسی برای ازمون رو از کجا میتونم تهیه کنم؟

  53. e.farahani گفت:

    بعد از چند سال به عنوان پزشک به بنده اقامت می دن؟ اگر بخوام برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی یه دوره phd بخونم می تونم ویزا بگیرم؟

  54. هایده باقری گفت:

    با سپاس بابت مقالات خوبتون

  55. علی رام رادین فر گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد تحصیل پزشکی در اتریش تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد تابعیت و اقامت از طریق ازدواج در کشور اتریش هم مطلب بذارید

  56. صبا صابری گفت:

    ممنون از مطالب به روز و مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *