ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در امارات

تحصیل پزشکی در امارات

تحصیل پزشکی در امارات یکی از مجبوب ترین زمینه های تحصیل است؛ زیرا کیفیت تدریس و ارائه برنامه های تحقیقاتی در این دانشگاه ها بسیار بالاست. افرادی که در شاخه های پزشکی در کشور امارات مشغول به تحصیل شوند، قادر خواهند بود تا در این کشور مشغول کار شوند. کشور امارات یکی از کشور هایی است که برای استخدام پزشک و متخصصان اشتیاق زیادی نشان داده است. با توجه به سطح بالای درآمد پزشکان در این کشور هر ساله دانشجویان مشتاق از سرتا سر دنیا در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل می شوند. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هموطنان عزیز را از شرایط شرایط تحصیل در امارات متحده عربی، بهترین مراکز و دانشگاه های پزشکی امارات متحده عربی و همچنین سایر موارد مرتبط مطلع خواهند ساخت.

شرایط تحصیل در امارات متحده عربی در 2023

امارات متحده عربی با داشتن زیبایی در کنار خلیج فارس، مکان های دیدنی، ساختمان ها و آسمان خراش های دیدنی و بلند، مراکز خرید بزرگ و مجهز، سواحل خیره کننده و سایر جاذبه های عالی، یکی از بهترین کشورهای آسیای برای انجام امور مختلف به شمار می رود. رفتن به امارات می تواند یک تجربه فوق العاده آموزشی به خودی خود باشد. دبی که مشهور ترین شهر امارات است امن ترین در دنیا شناخته می شود. خوشبختانه برای ادامه تحصیل در دوره های تحصیلی مختلف در امارات دانشگاه های خوبی برای متقاضیان و دانشجویان بین المللی وجود دارد که می توانند مدرک کارشناسی ارشد یا لیسانس خود را در نقاط مختلف و شهرهای گوناگون این کشور کسب کنند. به عنوان یک دانشجوی خارجی، گزینه های جالبی وجود دارد که باید در نظر بگیرید و با تحصیل در این کشور می توانید در مورد تاریخ، فرهنگ و سیاست که موجب منحصر به فرد شدن امارات متحده عربی می شود، اطلاعات زیادی کسب کنید.

جمعیت امارات از میزان سواد در سطح بسیار بالایی (90%) برخوردار است و این روزها این کشور سرمایه گذاری های زیادی برای بهبود مؤسسات علمی و فناوری خود کرده است. امارات متحده عربی با پیوستن به صفوف برخی دیگر از شرکت های تحقیقاتی و پژوهشی مهم، گروه مرکز تعالی تحقیقات و آموزش کاربردی CERT را تشکیل داده است، جایی که آنها در زمینه توسعه فناوری نانو، بیوتکنولوژی و شرکت های بزرگ در سراسر جهان همکاری داشته اند. دانشگاه های امارات نیز در سراسر جهان به شهرت گسترده ای دست یافته اند و دانشجویان در این دانشگاه ها در زمینه های علمی، فناوری و سیاسی به کار خود ادامه داده و امارات متحده عربی را به یک انتخاب عالی برای آموزش عالی تبدیل کرده اند. در 2023 دانشجویان و متقاضیان خارجی می توانند در دانشگاه های امارات در زمینه های مختلف پزشکی، مهندسی، فنی و سایر موارد مشغول به تحصیل شوند.

شرایط تحصیل پزشکی در امارات

به دلیل افزایش سطح و کیفیت دانشگاه های امارات متحده عربی، هر ساله دانشجویان و متقاضیان زیادی برای تحصیل در دوره های مختلف پزشکی اقدام به ورود به دانشگاه های این کشور ثروتمند می کنند. از بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل در زمینه ها و دوره های مختلف پزشکی می توان به دانشگاه امارات متحده عربی، دانشگاه شارجه و دانشگاه خلیفه اشاره کرد. در بخش های بعدی از شرایط تحصیل پزشکی در این دانشگاه های مجهز اطلاعات بسیار خوبی کسب خواهید کرد.

شرایط تحصیل پزشکی در امارات

تحصیل پزشکی در دانشگاه امارات متحده عربی

دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه امارات متحده عربی اولین و بهترین دانشکده پزشکی در این کشور است. این مرکز تحصیلی نخستین بار در سال 1984 توسط شیخ ناهیان مبارک آل نهیان، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی و رئیس عالی دانشگاه افتتاح شد. دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه امارات متحده عربی از زمان تاسیس تا کنون به سرعت تکامل يافته است. این کالج بین المللی به ویژه در بین مؤسسات مشابه در خاورمیانه به رسمیت شناخته شده و از رتبه بالایی برخوردار است.

دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه امارات متحده عربی توسط شورای پزشکی عمومی، سازمان بهداشت جهانی و کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی و توسط دانشگاه ها و مؤسسات بهداشتی آمریکایی و کانادا به رسمیت شناخته شده و تایید شده است. اما متاسفانه بنا به دلایل نامشخص هنوز هیچکدام از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار نگرفته است. دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه امارات متحده عربی در تلاش است پزشكان اماراتی را با بالاترین استانداردهای بین المللی آموزش دهد. این سازمان به طور منظم و مداوم توسعه حرفه ای را ترتیب می دهد و سابقه ای چشمگیر در ایجاد برنامه های تحقیقاتی دارد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه شارجه امارات

دانشکده پزشکی دانشگاه شارجه در برنامه های پزشکی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به تمامی دانشجویان و متقاضیا بین المللی که شرایط مورد نیاز را دارا می باشند ارائه می دهد. دوره های پزشکی کارشناسی این دانشکده شامل برنامه های تحصیلی می باشد که دانشجویان با بیماران در ارتباط هستند و از آموزش های عملی و تئوری و ترکیبی بهره مند می شوند. برنامه تحصیلات تکمیلی این دانشکده شامل دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در پزشکی بیولوژی و مولکولی است. دانشکده پزشکی دانشگاه شارجه همچنین به طور فعال در تدوین برنامه درسی و همچنین ارائه نقش های رهبری در فرایند ارزیابی کالج شرکت می کند. این دانشکده نسبت به ارائه بورس تحصیلی و پژوهش های مقدماتی مرتبط با هدف تقویت و پیشرفت برنامه های تحصیلی و آموزشی دانشکده پزشکی فعالیت های مختلفی انجام می دهد.

دانشکده پزشکی دانشگاه شارجه به همراه سایر اعضای گروه های بالینی، انستیتو مرکز تحقیقات پزشکی شارجه و بیمارستان دانشگاه شارجه، محیطی بی نظیر برای انجام تحقیقات مشترک و بین رشته ای ترکیب شده با هدف بررسی بنیادی پزشکی و سوالات پژوهشی ترجمه و یافتن راه حل هایی برای بروز چالش های سرطان، دیابت، بیماری های ایمونولوژیک، عفونی و قلبی عروقی می باشد. در این دانشکده طیف گسترده ای از فرصت ها را در اختیار دانشجویان قرار داده می شود تا دانشجویان تبدیل به پزشکان در سطح جهانی، رهبران و دانشمندان زیست پزشکی شوند. این دانشکده نه تنها به تدریس، تحقیق و خدمات متعهد است بلکه با ارتقاء یک محیط کار عالی، فرصت های برابر و پیشرفت شغلی از کارکنان و دانشجویان نیز پشتیبانی می کند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه خلیفه

کالج پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه خلیفه رهبری در تبدیل اکوسیستم مراقبت های بهداشتی امارات متحده عربی برای یک کشور سالم تر است. کالج پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه خلیفه اکوسیستم مراقبت های بهداشتی ابوظبی و امارات متحده عربی را از طریق آموزش عالی، تحقیقاتی و خدمات درمانی برای جامعه تقویت می کند. دانشگاه خلیفه با تأسیس دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی خود، اولین کالج پزشکی مستقر در ابوظبی است و به چالش توسعه مراقبت های بهداشتی در سطح جهانی در ابوظبی، امارات متحده عربی و منطقه پاسخ می دهد. در سال های آینده، دانشگاه خلیفه قصد دارد طیف وسیعی از برنامه های مدرک پزشکی و علوم بهداشتی را که از طریق کالج ارائه می شود، انتخاب کند.

نمونه کارهای تحقیقاتی دانشگاه خلیفه در حال حاضر شامل ژنتیک پزشکی، مواد بیولوژیکی برای نانومادیسین، بیومکانیک سلولی، بیو رباتیک، بازسازی بافت و بیوانفورماتیک است. این دانشگاه همچنین توانایی های پژوهشی و تخصصی در زمینه های مهندسی سیستم، مهندسی زیست پزشکی، علوم ژنوم و هوش مصنوعی را در اختیار دارد و در حال توسعه در این زمینه ها است. هموطنان عزیز برای تحصیل در امارات در زمینه های مختلف پزشکی و سایر رشته ها و همچنین کسب اطلاعات از شرایط و هزینه تحصیل در امارات می توانید مقالات نگارش شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *