ویزای تحصیلی

رشته پزشکی در دانشگاه جیاتونگ

تحصیل پزشکی در دانشگاه جیاتونگ

کشور چین با دانشگاه‌ های مهم و بزرگی که دارد، امکان تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه جیاتونگ را برای دانشجویان بین‌المللی و بومی ممکن ساخته است. ساختمان این دانشگاه در سال 1896 میلادی در شهر شانگ های چین راه‌ اندازی شد اما در سال 1956 میلادی به دو دانشگاه Shanghai Jiao Tong و Xi’an Jiaotong تقسیم‌ بندی گردید. اولین دانشگاهی که دوره‌ های 5 ساله رشته پزشکی در چین را به دانشجویان ارائه نمود. تنها هدف این دانشگاه، شناخته شدن و مطرح شدن در سطح جهانی بوده است و همواره همین هدف را دنبال می کند. شایسته است سایر اطلاعات در این زمینه را در مقاله ذیل تنظیمی از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دنبال کنید.

تاریخچه دانشگاه جیاتونگ

در ابتدای مقاله کم و بیش توضیحاتی درباره دانشگاه جیاتونگ بیان شد. این دانشگاه طیف وسیعی از دوره ها و برنامه های تحصیلی را ارائه می نماید که دانشجویان بر اساس علاقه خود می توانند در یکی از رشته های مورد نظر به تحصیل بپردازند. از جمله رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شود، کلیه رشته ها و شاخه های پزشکی، اقتصاد، مدیریت و فلسفه می باشد. هدف از ارائه این مقاله صحبت درباره رشته پزشکی در دانشگاه جیاتونگ است که در بخش های بعدی به آن می پردازیم. این دانشگاه شامل 20 مدرسه، 8 کالج و 8 بیمارستان است که دانشجویان می توانند دوره های عملی خود را در این بیمارستان ها بگذرانند. اساتیدی که در این دانشگاه مسئولیت تدریس را بر عهده دارند، بسیار مجرب و در سطح جهانی، عالی رتبه می باشند.


شرایط رشته پزشکی در دانشگاه جیاتونگ

آغاز فعالیت اصلی دانشگاه جیاتونگ و پذیرش دانشجویان بین المللی از سال 1950 میلادی بوده است. به طوری که تا به امروز، تعداد 5000 دانشجو از 52 کشور جهان مورد پذیرش این دانشگاه قرار گرفته اند. همان طور که اشاره گردید رشته های مختلفی از جمله رشته پزشکی در دانشگاه جیاتونگ تدریس می شود که علاوه بر رشته های فوق الذکر، رشته های الکترونیک، مکانیک، مهندسی کامپیوتر، امور مالی و علوم سیاسی بیشترین متقاضی را داشته است. لازم به ذکر است که به دانشجویان بین المللی در صورت واجد شرایط بودن، بورسیه تحصیلی در چین نیز تعلق خواهد گرفت.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه جیاتونگ

اخذ پذیرش دانشگاه جیاتونگ در 2024

برای پذیرش و تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه جیاتونگ 2024 این کشور شرایطی لازم است که دانشجویان بایستی دارا باشند. البته هر یک از دانشگاه های چین شرایط پذیرشی خاص خود را دارد. اما از مهم ترین شرایطی که برای تحصیل پزشکی در دانشگاه جیاتونگ مورد نیاز است، عبارتند از:

  • دارا بودن شرایط سنی مورد نظر که حداکثر 30 سال می باشد
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی و اثبات سلامتی کامل جسمی
  • ارائه پاسپورت دارای اعتبار
  • ارائه مدرک تحصیلی دیپلم یا دوره 12 ساله دبیرستان

رتبه این دانشگاه در سال 2024 به شرح جدول ذیل می باشد:

رتبهسال
602020
472021
502022
462023
512024

زبان رشته پزشکی در دانشگاه جیاتونگ

آموزش در دانشگاه جیاتونگ به زبان های انگلیسی و چینی می باشد. از این رو دانشجویان بین المللی زیادی برای رشته پزشکی در دانشگاه جیاتونگ این کشور داوطلب می شوند و به سوی چین مهاجرت می کنند. دوره های پزشکی در این دانشگاه نیز به زبان انگلیسی می باشد. البته برخی دوره ها به زبان فرانسوی نیز ارائه می گردد. اکثریت دانشجویان بین المللی زبان تحصیلی انگلیسی را برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایند.

هر دانشگاهی در هر نقطه ای از دنیا مدت زمان خاصی را برای ارائه مدارک مورد نیاز، ثبت نام و انجام امور اداری مربوط به ادامه تحصیلات دانشجو در نظر می گرفته و مشخص می نماید. دانشگاه جیاتونگ نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. در هر سال، متقاضیان رشته پزشکی در دانشگاه جیاتونگ تا تاریخ 31 جولای فرصت دارند نسبت به ثبت نام در دوره مورد نظر اقدامات لازم را به عمل آورند.

تحصیل دندانپزشکی و داروسازی در جیاتونگ

تحصیل دندانپزشکی در جیاتونگ به زبان انگلیسی بوده و آغاز ترم تحصیلی از اول اکتبر می باشد. مدت زمان تحصیل در این دوره برای 6 سال است و آخرین مهلت ثبت نام نیز 30 آگوست تعیین گردیده است دانشجویان می توانند در رشته داروسازی نیز در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند. شروع ترم تحصیلی از 10 سپتامبر است و آخرین مهلت ثبت نام 31 جولای می باشد.

دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه جیاتونگ

موسسه فناوری SPEIT دوره های تحصیلی را به صورت 6 الی 6.5 ساله ارائه می دهد و مهندسین نخبه فرانسوی برای این منظور استفاده می نماید. اکثریت دوره ها به زبان فرانسوی است. اما برخی دوره ها به زبان انگلیسی و چینی ارائه می گردد. دانشجویانی که زبان تحصیلی فرانسه را انتخاب می کنند، در ابتدا بایستی دوره های یادگیری زبان فرانسه را پشت سر بگذارند تا به آمادگی و تسلط کامل بر این زبان برسند. پس از آن امکان ورود به دوره های پایه علمی گرا را دارند. مطالب زیادی در مورد مهاجرت به چین، رشته پزشکی در دانشگاه جیاتونگ، نحوه و شرایط تحصیل در این دانشگاه وجود دارد که در این مقال نمی گنجد.

متقاضیان گرامی این امکان را خواهند داشت که با مشاوران متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری ارتباط برقرار نموده و در زمینه های مختلف مهاجرت به کشورهای اروپایی و غیر اروپایی کسب اطلاعات و مشاوره نمایند. این افتخار را داریم که با تکیه بر مشاوره های کارشناسان موسسه، مسیر مهاجرت خود را با موفقیت به پایان برسانید. پس توصیه می گردد قبل از هر گونه اقدامی جهت مهاجرت با ما تماس بگیرید.

سوالات کلیدی درباره تحصیل پزشکی دانشگاه جیاتونگ

برخی از مهم ترین پرسش هایی که درباره این رشته در دانشگاه جیاتونگ مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت قرار دارد؟ بله این دانشگاه در سال 2024 نیز مورد تایید است.
  • آیا دانشگاه جیائو تونگ از نظر علمی شرایط مناسبی دارد؟ بله این دانشگاه یکی از دانشگاه های خوب چینی به حساب می آید.
  • از نظرموقعیت جغرافیایی، دانشگاه جیاتونگ در کدام شهر قرار دارد؟ این دانشگاه در شهر شانگهای واقع شده است.
  • آیا دانشجویان ایرانی می توانند در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند؟ بله در صورت شرکت در آزمون های ورودی این امکان وجود خواهد داشت.
  • مهم ترین محدودیت رشته پزشکی در دانشگاه جیاتونگ چیست؟ همه دانشجویان باید در آزمون های ورودی شرکت کرده و نمره قبولی دریافت کنند.
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *