ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در مونته نگرو

تحصیل پزشکی در مونته نگرو

تحصیل پزشکی در مونته نگرو به این دلیل حائز اهمیت است که دانشجویان با سهولت بیشتری می توانند آن را انتخاب کنند. باید به این نکته توجه داشت که اکثر کشورهای جهان آزمون های ورودی سختی را برای پذیرش دانشجویان خارجی در رشته پزشکی اعمال می کنند اما شرایط در مونته نگرو کمی متفاوت است. در مونته نگرو نیز آزمون های ورودی برگزار می شود اما این آزمون ها در سطح بسیار ساده تری هستند و به همین دلیل افراد زیادی می توانند نمره کافی در این آزمون را به دست آورده و در نتیجه وارد کلاس های درسی دانشگاه شوند.

شرایط تحصیل پزشکی در سیستم آموزشی بولونیا، شرکت در آزمون های ورودی پزشکی را الزامی می کند و دانشجویان به راحتی می توانند پس از دریافت مدرک خود در بازار کار این رشته به فعالیت مشغول شوند. باید به این نکته توجه داشت که دانشگاه های مونته نگرو در سال 2023 نیز مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار نگرفته اند و افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، پس از تحصیل نمی توانند به عنوان یک پزشک به ایران بازگردند چراکه مدرک دریافتی آن ها از اعتبار کافی برخوردار نیست. برای درک بهتری از این موضوع، مشاورین ما در مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل پزشکی در مونته نگرو خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته پزشکی در مونته نگرو چیست؟
  • آیا می توان برای ورود به این رشته در مونته نگرو بورسیه دریافت کرد؟
  • شهریه دانشگاه های پزشکی مونته نگرو چقدر است؟
  • آیا تحصیل پزشکی در مونته نگرو دارای اعتبار کافی است؟

شرایط تحصیل رشته پزشکی در مونته نگرو

افرادی که قصد تحصیل پزشکی در مونته نگرو را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که در حال حاضر دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم در ایران نیستند و در نتیجه فرد باید پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، در کشوری به ادامه تحصیل مشغول شود که مونته نگرو را به عنوان یکی از کشورهای مورد تایید خود در آموزش پزشکی می شناسد.

این رشته در مونته نگرو در یک دوره حداقل 5 ساله برگزار می شود و دانشگاه مونته نگرو به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در این زمینه شناخته شده است. افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی مونته نگرو را دارند، باید در یک آزمون ورودی در این کشور شرکت کنند و پس از قبولی در این آزمون ورودی است که می توانند وارد دوره آموزش پزشکی در این کشور شوند.

در پایان سال پنجم، دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که فعالیت های عملی آن ها به صورت رسمی آغاز می شود و باید دوره کارآموزی خود را در بیمارستان های وابسته به دانشگاه پشت سر بگذارند تا بتوانند در پایان مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های این کشور دریافت کنند. دانشگاه مونته نگرو تنها دانشگاه این کشور است که امکان تحصیل در دوره تخصص را به دانشجویان علاقمند به این حوزه می دهد.

هزینه تحصیل رشته پزشکی در مونته نگرو

یکی از مهم ترین دلایلی که می توان تحصیل پزشکی در مونته نگرو را به عنوان یک گزینه در نظر داشت آن است که متقاضیان می توانند با هزینه های بسیار کم در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. دانشجویان خارجی برای تحصیل در این رشته حدودا به 2800€ تا 3500€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت و این مبلغی است که در اکثر کشورهای جهان برای تحصیل پزشکی بسیار ناچیز به نظر می رسد.

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که دانشکده پزشکی دانشگاه مونته نگرو در این کشور بودجه ای در حدود 40000€ (یورو) را در نظر گرفته است تا به عنوان بورسیه تحصیلی در اختیار افرادی قرار گیرد که رتبه های برتر ورودی هر رشته را به دست آورده اند. متقاضیان نباید به این امید باشند که قطعا این امکان را شخصا به دست خواهند آورد و بهتر است پیش از مهاجرت به مونته نگرو این بودجه را در اختیار داشته باشند.

هزینه تحصیل رشته پزشکی در مونته نگرو

شرایط کار پزشکان در مونته نگرو

افرادی که مونته نگرو را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که پس از تحصیل در همین کشور به عنوان نیروی کار استخدام شوند و این فرصتی است که می تواند برای بسیاری از افراد ارزشمند باشد. متوسط درآمد پزشکان در مونته نگرو بالاتر از متوسط درآمد در این کشور است و این افراد از نظر مالی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. نمودار زیر، متوسط درآمد پزشکان در مونته نگرو  را نشان می دهد.

متوسط درآمد یک پزشک در مونته نگرو

در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره داشت که این مسیر می تواند منجر به دریافت اقامت مونته نگرو شود و افراد زیادی می توانند از امتیازات موجود در این مسیر بهره ببرند. باید به این نکته توجه داشت که مونته نگرو یکی از کشورهایی است که به کمتر کسی می توان آن را پیشنهاد داد. در صورتی که در جستجوی مسیری برای مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *