ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در نیوزلند

تحصیل پزشکی در نیوزلند

تحصیل پزشکی در نیوزلند در سال 2024 رویای اکثریت دانشجویان واجد شرایط در خصوص مهاجرت است که از شرایط مختص به خود برخوردار می باشد. در دنیای ایده آل، تمامی متقاضیان پزشکی واجد شرایط تبدیل رویای خود به واقعیت می باشند. تحصیل پزشکی در این کشور به دلیل وجود دانشگاه های معتبر متقاضیان زیادی دارد. برای ادامه تحصیل در این کشور، اتباع خارج از اتحادیه اروپا نیازمند اخذ ویزا می باشند.

  • شرایط تحصیل در نیوزلند چگونه است؟
  • هزینه های تحصیل پزشکی در نیوزلند چقدر است؟
  • مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش چیست؟
  • ساختار آموزش پزشکی در نیوزلند چگونه است؟
  • دانشگاه های پزشکی نیوزلند کدامند؟
  • شرایط اخذ ویزا برای تحصیل در این رشته از دانشگاه های نیوزلند چیست؟
  • نحوه کار به عنوان پزشک در نیوزلند چیست؟
  • متوسط درآمد ماهانه یک پزشک در نیوزلند چقدر است؟

در این مقاله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش خود را بر در اختیار گذاشتن اطلاعاتی در باب تحصیل پزشکی در نیوزلند نهاده است.

امکان تحصیل پزشکی در نیوزلند

تحصیل در دانشگاه های مشهور پرشکی فرصتی ایده آل برای متقاضیان در باب تحصیل پزشکی می باشد که سالانه ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول می کند. کشور نیوزلند نیز از این قانون مستثنی نمی باشد و به دانشجویان بین المللی فرصت تحصیل در دانشگاه را می دهد. تحصیل در این کشور مزایایی زیادی دارد که عبارتند از:

  • تحصیل در کشوری زیبا و مدرن
  • کشوری کم جمعیت با مردمانی خونگرم
  • کیفیت آموزش بالا
  • محیطی مجهز برای تحصیل
  • ارائه مدارک بین المللی جهانی
  • شانس اخذ بورسیه

اینفوگرافیک تحصیل پزشکی در نیوزلند

شرایط تحصیل پزشکی در نیوزلند در سال 2024

رشته پزشکی جزء یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی برای بسیاری از متقاضیان محسوب می گردد. افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در رشته پزشکی را دارند می بایست با ارائه برجستگی های خود در این باره اقدام نمایند. ارائه گواهی فارغ التحصیلی در رشته های مرتبط با علوم پزشکی، علوم زیست پزشکی و یا سایر رشته های مرتبط الزامی می باشد. همچنین گذراندن دوره های مقدماتی علوم پزشکی برای تمام افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها در رشته های پزشکی را دارند ضروری است و مدارک مبتنی بر گذراندن این دوره ها را باید به دانشگاه خود ارائه دهند.


دانشجویانی که تصمیم دارند تحصیلات خود را در رشته پزشکی در این کشور ادامه دهند، باید خود را برای یک آزمونی به نام UMAT آماده نمایند. این آزمون در ماه ژوئن برگزار می شود و متقاضیان باید در ماه جولای ثبت نام نمایند. در این آزمون دانش علمی شما، مهارت ارتباطی و تفکر انتقادی شما به چالش کشیده می شود.

دانشجویان بین المللی برای ورود به دانشگاه های نیوزلند در سال 2024 باید مدرک زبان آیلتس ارائه دهند و از طریق ارائه نمره زبان مناسب، دانش زبان انگلیسی خود را ثابت نمایند. نمره آیلتس اشخاص برای اخذ پذیرش در رشته پزشکی در کشور نیوزلند باید حداقل 7.5 باشد و هیچ بند اسکیلی زیر 7 نباید باشد. در صورتی که اشخاص یک دوره کارشناسی و یا یک دوره تحصیلی را در این کشور گذرانده باشند، نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند.

ساختار تحصیل پزشکی در نیوزلند

تحصیل دوره های پزشکی در نیوزلند درست همانند تحصیل پزشکی در سایر کشورهای انگلیسی زبان دنیاست. بدین ترتیب کورس تحصیل پزشکی در این کشور جذاب حدود 6 سال به طول می انجامد. در حقیقت بر اساس آیین نامه آموزشی نیوزلند، کورس های تحصیل پرشکی در نیوزلند به 3 دوره در 6 سال تقسیم می گردد که بصورت شماتیک به صورت زیر می باشد:

کورس های تحصیل پرشکی در نیوزلند

با توجه به تصویر فوق، اکنون به بررسی و تحلیل این 3 دوره مجزای تحصیل پزشکی در نیوزلند 2024 می پردازیم:

  • سال اول: در سال اول به تحصیلات در باب علوم بهداشتی و درمانی با پیش نیازهای مراقبت های بهداشتی نیز پرداخته می شود. متقاضیان امکان کار در کلینیک، بیمارستان، موسسات تحقیقاتی، دانشگاه و سرویس فوریت های پزشکی را نیز دارند. در سال اول به آموزش دروس زیست، شیمی، بیوشیمی، فیزیک، مطالعات رفتاری و سلامت جامعه نیز پرداخته می شود.
  • دو سال علوم پایه: دوره 2 ساله از 6 سال پزشکی در باب آموزش علوم پایه پزشکی و عملکرد سیستم های بدن می باشد. تحصیل در این دوره 2 ساله بیشتر در گروه های آموزشی کوچک به همراه سخنرانی و آزمایشگاهی برگزار می گردد.
  • سه سال مطالعه بالینی:تحصیل در دوره 3 ساله از 6 ساله باعث تجربه افراد در طیف وسیعی از پزشکی بالینی است. در سال آخر دانشجویان تحت عنوان دستیار تحت آموزش قرار می گیرند.

رشته های پزشکی در نیوزلند

در دانشگاه های علوم پزشکی نیوزلند، دو دسته رشته پرطرفدار زیر ارائه می گردد:

دسته اولدسته دوم
پزشکیدامپزشکی
داروسازیسلامت جامعه
دندانپزشکیفیزیوتراپی
پرستاریعلوم آزمایشگاهی

دانشگاه های پزشکی نیوزلند

تحصیل در 2 دانشگاه پزشکی مشهور آوکلند و اوتاگو رویایی می باشد که در ذهن افراد زیادی سوق می یابد. سایر دانشگاه های برتر نیوزلند در سال 2024 عبارتند از:

  • دانشگاه آوکلند (The University of Auckland)
  • دانشگاه اوتاگو (University of Otago)
  • دانشگاه ماسی (Massey University)
  • دانشگاه ویکتوریا در ولینگتون (Victoria university of Wellington)
  • دانشگاه کانتربری (University of Wellington)
  • دانشگاه لینکلن (Lincoln University)
  • دانشگاه فناوری اوکلند (AUT)
  • دانشگاه وایکاتو (University of Waikato)

هزینه تحصیل پزشکی در نیوزلند

قبل از اقدام به مهاجرت از طریق تحصیل پزشکی در نیوزلند باید یک برآورد اولیه از هزینه های تحصیل در کشور داشت. رشته پزشکی رشته محبوبی شناخته شده است که در هر کشوری معمولا نسبت به رشته های دیگر هزینه های بالاتری را برای تحصیل باید پرداخت نمود. هزینه تحصیل پزشکی در نیوزلند بسته به دانشگاه ممکن است متفاوت باشد.

آیتمنیوزلند (دلار نیوزلند)انگلستان (پوند)کانادا (دلار کانادا)
پزشکی$14000 الی 75000$£18000 الی 20000£$14000 الی 37000$
دندانپزشکی$14000 الی 75000$£18000 الی 20000£$14000 الی 37000$

باید مد نظر قرار داد هزینه های زندگی در نیوزلند از دیگر موارد قابل توجه برای دانشجویان خارجی است که قبل از مهاجرت به نیوزلند اشخاص می بایست مورد بررسی قرار دهند. کلا هزینه زندگی دانشجوئی در کشور نیوزلند برای هر دانشجو حدود 3400$ (دلار نیوزلند) بوده و آیتم های هزینه ای نیز از توزیع درصدی زیر تبعیت می کند:

توزیع هزینه های زندگی دانشجوئی در نیوزلند

اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی نیوزلند

برای اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی این کشور اشخاص می بایست در مرحله اول نشان دهند که در دوره دبیرستان بعضی از دروس از جمله فیزیک، ریاضی، زیست شناسی، شیمی و انگلیسی را پاس نموده، در غیر این صورت باید در دروه پیش پزشکی تحصیل نمایند. تنها، گذراندن دوره پیش پزشکی ورود دانشجویان به دانشگاه های پزشکی را تضمین نمی کند. متقاضیان همچنین باید خود را برای یک آزمون به نام UMAT آماده کنند و در صورت قبولی در این آزمون می توانند برای اخذ پذیرش و اقامت خود اقدامات لازم را انجام دهند.

این امتحان شامل سه بخش است:

بخشتعداد سوالزمان
توانایی استدلال منطقی و حل مسئله48 سوال70 دقیقه
درک اشخاص44 سوال55 دقیقه
استدلال تئوری42 سوال50 دقیقه

نمره ای که دانشجویان پس از امتحان کسب می کنند نشان دهنده تعیین رتبه می باشد که نباید آن را کم شمرد. یکی دیگر از بخش های مهمی که دانشجویان نیاز دارند در آن شرکت کنند و باید بتوانند با موفقیت آن را سپری نمایند، شرکت در مصاحبه پزشکی می باشد. در این مصاحبه کلیه توانایی شما توسط یک تیم مجرب و اساتید رشته پزشکی سنجیده می شود.

آسانترین روشهای مهاجرت به نیوزلند

اقامت بعد از تحصیل در نیوزلند

دانشجویان بعد از گذراندن دوره پزشکی که معمولا بین 5 تا 7 سال زمان می برد، می توانند در دوره های کارآموزی شرکت نمایند که این دوره ها در بعضی مواقع افراد را مستحق دریافت حقوق می دانند. دانشجویان نیز همچنین می توانند از اداره مهاجرت کشور نیوزلند یک اقامت موقت دریافت نمایند و در این کشور در جستجوی کار متناسب با رشته تحصیلی خود باشند. در صورت دریافت کار، فرد در ابتدا یک اقامت 2 ساله دریافت می کند. دانشجویانی که تمایل دارند تحت عنوان یک پزشک متخصص در این کشور فعالیت کنند می بایست در آزمون های مخصوص این کشور شرکت کنند و فرآیند تخصص را سپری نمایند.

شرایط درآمد پزشکان در نیوزلند 2024

در حال حاضر پزشکان از پردرآمدترین مشاغل کشور نیوزلند به حساب می آیند. چرا که درآمد متوسط سالانه آنها با حدود NZ$152900 (دلار نیوزلند) حدود 160% بالاتر از سطح درآمد متوسط ملی می باشد. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، رنج درآمدی پزشکان در نیوزلند بسته به فاکتورهای مختلفی از 71304 تا NZ$600000 (دلار نیوزلند) متغیر است:

میزان درآمد پزشکان در نیوزلند

در این میان یکی از مهمترین فاکتورها در افزایش و یا کاهش سطح درآمدی پزشکان در نیوزلند سابقه کاری آنهاست. پس همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، سطح درآمدی پزشکان با توجه به سوابق حرفه ای آنها در حال افزایش است:

درآمد پزشکان در نیوزلند بر حسب میزان سابقه کار

پس با این حساب یک دکتر مبتدی یا تازه کار با حداکثر 3 سال سابقه کاری درآمد سالانه NZ$85000 (دلار نیوزلند)، دکتر ثبتی با 4 الی 9 سال سابقه کاری معمولا حدود NZ$140000 (دلار نیوزلند)، دکتر مجرب با سابقه کاری 10 تا 20 سال در حدود NZ$184000 (دلار نیوزلند) و پزشکان عمومی و متخصص با بیش از 20 سال سابقه کاری بیش از NZ$300000 (دلار نیوزلند) دریافت می کند. اگر بخواهیم این سطوح درآمدی را به صورت درصدی بیان کنیم بایستی به درصدهای مثبت و منفی زیر اشاره کنیم:

پزشکان همراه با سابقه کاریدرصد افزایش/ کاهش درآمد
پزشکان متخصص و عمومی با بیش از 20 سال سابقه96% افزایش
پزشکان حرفه ای با 10 تا 20 سال سابقه20% افزایش
متوسط درآمد152900NZ$ در سال
پزشکان ثبتی با 4 تا 9 سال سابقه8% کاهش
پزشکان مبتدی با حداکثر 3 سال سابقه44% کاهش

میزان هزینه های زندگی در نیوزلند در مقایسه با درآمد

بهترین مشاغل پزشکی در نیوزلند

فارغ التحصیلان از دانشگاه های پزشکی نیوزلند به محض ورود به بازار کار و با توجه به رشته تخصصی اشان می توانند مشاغل مختلفی را بر عهده گرفته و در بیمارستان ها، کیلینیک ها، شرکت ها و سازمان های مختلف استخدام شوند. برای اینکه بدانیم این پزشکان در چه رشته هایی بیشترین سطح درآمدی را به خود اختصاص می دهند کافی است که به صورت نمودار زیر متوسط درآمد آنها را با هم مقایسه کنیم.

همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود بالاترین رنج درآمدی پزشکان نیوزلندی متعلق به دکترهای (عمومی و متخصص) است:

میزان درآمد رشته های مختلف پزشکی در نیوزلند

و در ادامه نیز بایستی بدانید که بهترین شهر برای کار پزشکی در نیوزلند نیز شهر اوکلند می باشد چرا که بیشترین فرصت های شغلی با 40.9% متعلق به شهر اوکلند می باشد:

بهترین شهرهای نیوزلند برای کار پزشکی

مدارک مورد نیاز ویزا جهت تحصیل پزشکی در نیوزلند

از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند عبارتند از:

  • ارائه پذیرش از یک دانشگاه یا موسسه مورد تائید
  • ارائه مدارک مالی در خصوص پوشش هزینه های زندگی در نیوزلند
  • ارائه پاسپورت
  • 2 قطعه عکس
  • ارائه بیمه سلامت
  • ارائه نامه یا سندی دال محل اقامت
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه گواهی پزشکی

برای افرادی که بالای 17 سال سن دارند، گواهی عدم سوء پیشینه نیاز است و برای دوره های بیش از 12 ماه، گواهی پزشکی نیاز است.

مدارک مورد نیاز ویزا جهت تحصیل پزشکی در نیوزلند

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی پزشکی نیوزلند

یکی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند، همانطور که ذکر شد، داشتن نامه پذیرش دانشگاه است. به منظور اخذ پذیرش تحصیلی در رشته های پزشکی ابتدائا لازم است فرد در آزمون مذکور در ابتدای مقاله شرکت کند. پذیرفته شدگان گواهی قبولی آزمون به انضمام مدارک ذیل را برای دانشگاه مورد نظر خود ارسال می کنند:

  • رزومه یا CV فرد
  • ترجمه رسمی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره شده از جمله مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع قبلی تحصیل
  • توصیه نامه اساتید کالج
  • انگیزه نامه یا SOP
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا اصطلاحا application fee

مزایا و معایب ویزای تحصیلی نیوزلند رو میدونی؟

تبدیل ویزای تحصیلی نیوزلند به ویزای کاری

از آن جایی که اخذ ویزای نیوزلند طبق یک سیستم امتیازبندی سختگیرانه طراحی شده است، علاقه مندان به زندگی در نیوزلند رمز ورود خود را تحصیل قرار می دهند تا از این طریق امتیازات بیشتری اخذ کنند. آن ها علاوه بر این که از این طریق امتیاز بالایی بابت تحصیل در نیوزلند اخذ می کنند، ساده تر از کسانی که اقامت نیوزلند را ندارند می توانند پیشنهاد شغلی داشته باشند. افرادی که در دانشگاه های نیوزلند تحصیل کرده اند چه در این کشور و چه در سایر کشورهای دنیا می توانند به راحتی شغلی پیدا کنند؛ منتهی این فرآیند برای پزشکان بسیار ساده تر هم می باشد. چرا که پزشکی جزو مشاغل مورد نیاز نیوزلند است که سطح درآمد بالایی نیز دارد. در جدول ذیل نرخ بیکاری در نیوزلند بررسی شده است:

سالنرخ بیکاری در نیوزلند
20194.00%
20204.20%
20216.2%
20224.2%
20233.2%
20243.9%

متقاضیان تحصیل در نیوزلند می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند و اطلاعات خود را در خصوص سایر کشورها نیز تکمیل کنند.

سوالات متداول در خصوص تحصیل پزشکی در نیوزلند

متقاضیان تحصیل پزشکی در نیوزلند 2024 با سوالات زیر مواجه می شوند:

  • تحصیل در نیوزلند چه مزایایی دارد؟ از مزایای نیوزلند میتوان به تحصیل در کشوری زیبا، مدرن، با کیفیت آموزش بالا اشاره کرد.
  • نمره زبان انگلیسی در اخذ پذیرش رشته پزشکی چند است؟ نمره آیلتس اشخاص برای اخذ پذیرش در رشته پزشکی در کشور نیوزلند باید حداقل 7.5 باشد.
  • تحصیل دوره های پزشکی در نیوزلند چند سال به طول می انجامد؟ تحصیل دوره های پزشکی در نیوزلند 6 سال به طول می انجامد.
  • دانشگاه های معروف پزشکی نیوزلند کدامند؟ دانشگاه های اوکند و اوتاگو معروف ترین دانشگاه های نیوزلند در زمینه پزشکی هستند.
  • هزینه تحصیل پزشکی در نیوزلند 2024 چقدر است؟ هزینه تحصیل پزشکی در نیوزلند بسته به دانشگاه ممکن است متفاوت باشد و در حدود 14000$ الی 75000$ (دلار نیوزلند) خواهد بود.
  • هزینه اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند چقدر است؟ هزینه مذکور در حدود $410 (دلار نیوزلند) می باشد.
  • متوسط درآمد یک پزشک در نیوزلند چقدر است؟ یک پزشک نیوزلندی به طور متوسط ماهانه درآمدی در حدود $7923 (دلار) دریافت می کند.
  • کمترین درآمد پزشکان در نیوزلند چقدر است؟ معمولا درآمد پایه پزشکان در نیوزلند از $71304 (دلار نیوزلند) شروع می شود و معمولا نیز بهداشت یارها و پزشکان شبکه بهداشت در بورد بهداشت منطقه ای (DHB) کمترین درآمد را به خود اختصاص می دهند.
  • بالاترین سطح درآمد پزشکان در نیوزلند چقدر است؟ بالاترین سطح درآمدی پزشکان در نیوزلند به حدود $600000 (دلار نیوزلند) می رسد. و معمولا پزشکان عمومی و متخصصان پزشکی به بالاترین درآمدها دست می یابند.
5/5 - (88 امتیاز)

6 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در نیوزلند

  1. فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر. با دیپلم انسانی در این رشته های پزشکی پذیرش میکنن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه این امکان وجود نداره

  2. مجید گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    برای دانش آموزی که سال دوازدهمش تموم شده و فراغت تحصیل کوتاهی داره بدلیل خدمت سربازی،
    امکان اقدام برای دریافت ویزا رو داره؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله باید سریع تر اقدام کنید که در این مسئله دچار مشکل نشید و بتونید ویزای تحصیلی نیوزلند رو در زمان مناسب به دست بیارید

  3. ناصر زارعی گفت:

    فاصله نیوزلند با استرالیا چقدر هست و آیا میتوان اقامت استرالیا را در ادامه اخذ کرد؟

    1. رهنما گفت:

      عرض احترام
      فاصله نیوزلند تا استرالیا 3 ساعت پرواز هوایی میباشد. از چه طریقی تمایل به اخذ اقامت استرالیا دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *