ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در هنگ کنگ

تحصیل پزشکی در هنگ کنگ

تحصیل در هنگ کنگ برای بسیاری از افراد می تواند یک تجربه تحصیلی خاص باشد و شرایط تحصیل پزشکی در هنگ کنگ برای متقاضیان بین المللی مناسب است. به همین دلیل کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا انتهای این نوشتار به هموطنان عزیز درباره تحصیل پزشکی در هنگ کنگ، شرایط تحصیل پزشکی در هنگ کنگ و بهترین مراکزآموزشی این قسمت از قاره آسیا برای تحصیل پزشکی و رشته های مربوط به این زیر مجموعه اطلاعات بسیار مفیدی را ارائه بدهند.

درباره تحصیل پزشکی در هنگ کنگ

به عنوان یک دانشجوی پزشکی در هنگ کنگ، به تحقیقات در سطح جهانی در دانشگاه های علوم پزشکی با کیفیت و همچنین فرصتی برای تحصیل در یکی از پویاترین شهرهای جهان دسترسی دارید. هنگ کنگ دارای هشت دانشگاه های دولتی است و دو دانشکده پزشکی جامع در این شهر ارائه دهنده طیف وسیعی از دوره های پزشکی (مانند پرستاری و دندانپزشکی) و همچنین برنامه های پزشکی شش ساله است. دانشکده پزشکی لی کا شینگ، دانشگاه هنگ کنگ، دانشگاه چینی هنگ کنگ و سایر مراکز آموزش عالی مانند دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ، دوره های دیگری را برای رشته های بهداشت و درمان شامل فیزیوتراپی، پرستاری و رادیوگرافی ارائه می دهند.

میزان ارائه برنامه های مختلف کارشناسی مرتبط با مراقبت های بهداشتی و پزشکی در هنگ کنگ محدود است. هنگ کنگ تنها دو دانشکده پزشکی جامع دارد، دانشکده پزشکی لی کا شینگ در دانشگاه هنگ کنگ و دانشکده پزشکی دانشگاه چینی هونگ کنگ و این مراکز تنها دو انستیتوی هستند که برنامه های تحصیلی داروسازی و برنامه های پزشکی شش ساله را ارائه می دهند. برنامه های پزشکی هر دو دانشگاه از دو بخش برنامه های دو تا سه سال قبل از انجام مطالعات بالینی یا برنامه های سه ساله از سال بالینی تشکیل شده است. سایر برنامه های تحصیلی مراقبت های بهداشتی و پزشکی در بین سایر دانشگاه هایی که دارای دانشکده پزشکی نیستند، ارائه می شوند. دوره های مختلف تحصیلات تکمیلی در زمینه های مختلف بهداشت و درمان یا علوم پزشکی نیز توسط این مؤسسات ارائه می شود.

چالش های اساسی تحصیل پزشکی در هنگ کنگ

تحصیل پزشکی در هنگ کنگ نیز همانند اغلب کشورهای مدرن جهان، در کنار مزیت های بی شماری که برای دانشجویان پزشکی به همراه دارد، دارای چالش متعددی نیز در زمینه های مختلف می باشد. بنابراین توصیه می شود که دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل پزشکی در هنگ کنگ را دارند، چالش های مختلف در این حوزه را نیز به خوبی بررسی کنند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت در هنگ کنگ مواجه خواهند شد.

برخی از مهمترین چالش های تحصیل پزشکی در هنگ کنگ که باعث نارضایتی دانشجویان بین المللی شده است عبارت اند از:

چالش های اساسی تحصیل پزشکی در هنگ کنگ

شرایط تحصیل پزشکی در هنگ کنگ 2024

اگر به فکر اعزام دانشجو به هنگ کنگ هستید، شرایط ورود به دانشگاه برای هر دانشگاه متفاوت است، برای مثال متقاضیان برای ورود به یکی از بهترین دانشگاه های هنگ کنگ جهت تحصیل پزشکی یعنی دانشگاه هنگ کنگ می بایست شرایط زیر را داشته باشند:

  • مدرک زبان انگلیسی سطح 4
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی سطح 3
  • مطالعات در زمینه لیبرال سطح 2
  • مطالعات در زمینه ریاضیات سطح 3

همچنین دانشگاه هنگ کنگ از متقاضیان می خواهد تا در دو زمینه مانند شیمی و علوم ترکیبی مطالعات سطح سه داشته باشند. با این حال، شرایط ورود به دانشگاه های هنگ کنگ برای تحصیل پزشکی در دانشگاه چین در هنگ کنگ کمی متفاوت است. افرادی که قصد دارند در دانشگاه چینی هنگ کنگ مشغول به تحصیل پزشکی شوند باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • مدرک زبان انگلیسی سطح 4
  • مدرک زبان چینی سطح 3
  • مطالعات در زمینه لیبرال سطح 3
  • مطالعات در زمینه ریاضیات سطح 3

شرایط تحصیل پزشکی در هنگ کنگ

تحصیل در دانشگاه چینی هنگ کنگ 2024

دانشگاه چینی هنگ کنگ برای دانشجویان پزشکی انتخاب بسیار خوبی است. دانشکده پزشکی این دانشگاه که در سال 1981 تأسیس شده است به دلیل تحقیقات علمی برجسته خود مشهور است و علی رغم تاریخچه کوتاهی که دارد، دانشگاه چینی هنگ کنگ در بین 50 مرکز برتر پزشکی در جهان قرار گرفته است. دانشگاه چینی هنگ کنگ دارای طیف وسیعی از پنج مدرسه است که هشت برنامه مختلف را در پزشکی، داروسازی، بهداشت عمومی و پرستاری ارائه می دهند. مانند اکثر برنامه های دانشگاهی در هنگ کنگ، روند ورود به دانشگاه چینی هنگ کنگ با استفاده از سیستم مشترک پذیرش برنامه های دانشگاه های هنگ کنگ با دنبال کردن مراحل زیر انجام می شود:

  • ایجاد یک پرونده آنلاین شخصی: در سیستم مشترک پذیرش برنامه های دانشگاه های هنگ کنگ متقاضی باید به صورت آنلاین وارد شود.
  • تکمیل برنامه آنلاین: این فرم باید مشخصات شخصی متقاضی و گزینه های برنامه تأیید شده در دانشگاه چینی هنگ کنگ را شامل شود.
  • پرداخت هزینه درخواست: متقاضی باید در این مرحله باید مبلغ 420$ (دلار هنگ کنگ) را پرداخت کند. درخواست متقاضی برای ورود به برنامه های پزشکی دانشگاه چینی هنگ کنگ تا زمان پرداخت این هزینه ارسال نمی شود.

شهریه دانشجویان دانشگاه چینی هنگ کنگ برای دانشجویان داخلی 42100$ (دلار هنگ کنگ) است و تخمین زده می شود که اقامت دانشجویان حدود 12000$ (دلار هنگ کنگ) هزینه دارد. مانند دانشگاه هنگ کنگ، دانشگاه چینی هنگ کنگ نیز یک دانشگاه بودجه کمیته کمک هزینه های دانشگاه (هنگ کنگ) است. بنابراین طیف وسیعی از بورسیه ها و کمک هزینه های دولتی برای تحصیل در این دانشگاه در دسترس است.

تحصیل پزشکی در دانشگاه هنگ کنگ

اگر به فکر تحصیل پزشکی در هنگ کنگ هستید، دانشکده لی کا شینگ در دانشگاه هنگ کنگ یک مدرسه عالی است که باید آن را در نظر بگیرید. این دانشکده در سال های 2010 و 2011 میلادی در رتبه های اول دانشگاه های آسیا به عنوان بهترین دانشگاه های بالینی، پیش بالینی و بهداشتی در رده بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی تایمز رتبه بندی شد. لی کا شینگ همچنین قدیمی ترین دانشکده پزشکی در این شهر است. در سال 1887 به عنوان دانشکده پزشکی غربی تأسیس شد و در سال 1911 به عنوان دانشکده پزشکی افتتاح شد. این دانشکده 14 برنامه و دوره های مختلفی را در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری ارائه می دهد. طیف وسیعی از برنامه های دوره های مختلف کارشناسی ارائه شده در دانشکده پزشکی لی کا شینگ وجود دارد که عبارتند از:

  • کارشناسی پزشکی و کارشناسی برنامه های جراحی (5 الی 6 سال)
  • لیسانس پرستاری (4 سال)
  • پزشکی چینی (5 الی 6 سال)
  • داروسازی (3 الی 4 سال)
  • لیسانس علوم زیست پزشکی
  • لیسانس ورزش (کارشناسی ورزش و سلامتی)

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در هنگ کنگ و شرایط کسب ویزای کشورهای مختلف دنیا می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

کلیدی ترین سوالات در خصوص تحصیل پزشکی در هنگ کنگ

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل پزشکی در هنگ کنگ پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • هزینه تحصیل پزشکی در هنگ کنگ برای اتباع کشورهای خارجی چقدر است؟ هزینه تحصیل پزشکی در هنگ کنگ به ویژه برای اتباع کشورهای خارجی بسیار بالاتر خواهد بود، هزینه تحصیل پزشکی در این کشور برای هر دانشجوی بین المللی حدود 3700HKD (دلار هنگ کنگ) در ماه می باشد.
  • آیا امکان تحصیل پزشکی در هنگ کنگ با بورسیه دانشجویی وجود دارد؟ اغلب موسسات پزشکی در هنگ کنگ با همکاری دولت این کشور، برای دانشجویانی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل پزشکی در هنگ کنگ را ندارند بورسیه های تحصیلی متعددی را ارائه می دهند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *