ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در ژاپن

تحصیل پزشکی در ژاپن

ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته دنیا در ذهن تمامی افراد جویای علم و دانش وجود دارد، این افراد همیشه در حال تلاش برای پیدا کردن راهی برای مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا هستند. تحصیل پزشکی در ژاپن با توجه به پیشرفت های گسترده این کشور در زمینه آموزش مورد توجه بسیاری از متقاضیانی با قصد ادامه تحصیل در گرایش های پزشکی می باشد. تحصیل در ژاپن برای دانشجویان خارجی مزایایی به همراه دارد که در این بین می توان به امکان اخذ بورسیه تحصیلی، شهریه ارزان، امکان کار حین تحصیل، امکان اقامت پس از فارغ التحصیلی، تحصیل در دانشگاه هایی با سطح علمی بالا و غیره اشاره کرد. با توجه به این نکته که تحصیل پزشکی متقاضیان زیادی دارد تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار قصد دارند به بررسی شرایط تحصیل پزشکی در ژاپن بپردازند.

  • شرایط تحصیلی پزشکی در ژاپن چیست؟
  • بهترین دانشگاه های پزشکی در ژاپن کدامند؟
  • فرایند تحصیل پزشکی در کشور ژاپن چیست؟
  • هزینه تحصیل پزشکی در ژاپن چقدر است؟
  • برای مهاجرت به ژاپن به عنوان پزشک چه مسیری را باید طی کرد؟

شرایط تحصیل پزشکی در ژاپن

عموما تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه های ژاپن 6 ساله است که شامل 4 سال تحصیلی و 2 سال آموزش های بالینی می شود. تحصیل پزشکی در کشور ژاپن رقابتی است به این صورت که برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور لازم است در آزمون ورودیCATO شرکت کرده و حداقل نمره را کسب کنید، دقت داشته باشید که این آزمون فقط یکبار در طول هر سال برگزار می شود. امتحان CATO از 2 مرحله تشکیل شده است که عبارتند از:

  • آزمون CBT : این آزمون در طول مدت 6 ساعت برگزار می شود و مفاد آن اصول پزشکی، اصول کلی علوم طبیعی، پاتوفیزیولوژی، علم فیزیولوژی، پزشکی بالینی و مراقبت از بیمار و ارتقای سلامت بیماران می باشد
  • آزمون OSCE: این آزمون شامل ارزیابی و مصاحبه پزشکی می باشد

دانشجویان برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های پزشکی ژاپن باید پس از بررسی دقیق تمامی این دانشگاه های مدارکی مثل: نتیجه آزمون ورودی، مدارک تحصیلی سال های پیشین به همراه ریز نمرات اخذ شده، تکمیل فرم در نظر گرفته شده، ارائه مدرک معتبر زبان ژاپنی یا انگلیسی با توجه به زبان آموزش، ارائه انگیزه نامه، توصیه نامه (مقطع کارشناسی ارشد)، گواهی تمکن مالی و اسکن گذرنامه به دانشگاه ارسال کنند تا درخواست آن ها مورد بررسی قرار گیرد.

معرفی دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در ژاپن

در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ژاپن گرایش های مختلف رشته پزشکی بسیار پر مخاطب و پر طرفدار هستند. در این کشور دانشگاه های پزشکی متعددی به صورت دولتی و خصوصی فعالیت می کنند به طوری که 83 دانشگاه در حوزه پزشکی و 20 دانشگاه در حوه دندانپزشکی فعال هستند. خاطر نشان می شود برخی از دانشگاه های پزشکی ژاپن برای سال تحصیلی 2022-2023 مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند و دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه ها با مدرک اخذ شده در کشور ایران مشغول به کار شوند. در جدول زیر به معرفی برخی از دانشگاه های پزشکی ژاپن در بخش دولتی و خصوصی می پردازیم.

دانشگاه ها و کالج های خصوصیدانشگاه ها و کالج های دولتی
Aichi Medical UniversityAkita University
Dokkyo University School of MedicineOita University
Fukuoka UniversityAsahikawa Medical University
Juntendo UniversityOkayama University
Fujita Health UniversityGifu University
Iwate Medical UniversityKumamoto University
Jikei University School of MedicineShiga University of Medical Science
Kansai Medical UniversityShimane University
Kurume UniversityChiba University
University of Occupational and Environmental HealthTokyo Medical and Dental University
Tokyo Medical UniversityNational Defense Medical College
Tokyo Women’s Medical UniversityUniversity of Tokushima
Toho UniversityNiigata University
Tokai UniversityHokkaido University

معرفی دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در ژاپن

ویزای تحصیلی جهت تحصیل پزشکی در ژاپن

دانشجویان خارجی و بین المللی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های ژاپن به ویزای دانشجویی این کشور نیاز دارند، برای اخذ ویزای تحصیلی دانشجو باید دارای گواهی اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های ژاپن باشد که به موجب آن از طریق سفارتخانه کشور ژاپن اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهد. با توجه به اینکه کشور ژاپن در شهر تهران دارای سفارتخانه می باشد متقاضیان ایرانی می توانند به راحتی اقدامات لازم را در خصوص اخذ ویزا انجام دهند. اعتبار ویزای تحصیلی ژاپن بین 6 ماه تا 2 سال است و دانشجو می تواند بسته به مدت زمان تحصیل اعتبار ویزا را تمدید کند، طول مدت صدور ویزای دانشجویی 6 ماهه است پس لازم است در اسرع وقت اقدامات لازم را در جهت دریافت ویزا انجام دهید. مدارک و مستندات لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ژاپن عبارتند از:

  • 8 قطعه عکس 4*3
  • ارائه اصل و فتوکپی گذرنامه
  • اسناد دانشگاهی (ارائه مدارک تحصیلی سال های قبل به همراه ریز نمرات)
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت مشخص شدن توانایی متقاضی در پرداخت شهریه دانشگاه های ژاپن و هزینه زندگی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای دانشجویی و ارائه رسید
  • گواهی سلامت پزشکی تایید شده
  • عدم سوء پیشینه تایید شده
  • گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور ژاپن
  • ترجمه رسمی و تایید شده تمامی مدارک
  • مشخص شدن محل اقامت در کشور ژاپن

هزینه تحصیل و زندگی در ژاپن

بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در ژاپن برای متقاضیانی که تصمیم به ادامه تحصیل در رشته پزشکی در این کشور را دارند امری ضروری و واجب است. شهریه دانشگاه ها بر اساس نوع دانشگاه (ملی یا بین المللی) متغیر است علاوه بر این مقطع تحصیلی و گرایش های مختلف رشته پزشکی در تعیین شهریه دانشگاه موثر است. به طور کلی دانشجویان رشته های پزشکی باید مبلغی بین 10000$ الی 40000$ (دلار) در هر سال تحصیلی پرداخت کنند. علاوه بر شهریه دانشگاه دانشجو باید ماهانه مبلغ 740$ (دلار) بابت هزینه زندگی دانشجویی در نظر داشته باشد، برای بررسی دقیق تر هزینه های زندگی می توانید مقاله هزینه زندگی در ژاپن را مطالعه کنید.

اگر قصد ادامه تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه های آسیای جنوب شرقی را دارید کشور مالزی می تواند یکی از انتخاب های شما باشد، برای بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه های پزشکی این کشور مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی را مطالعه کنید. هموطنان عزیز می توانند برای شناخت بیشتر دانشگاه های پزشکی برتر در دنیا و اخذ پذیرش از این دانشگاه ها همه روزه با تیم مجرب و حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *