ویزای تحصیلی

رشته دندانپزشکی در اسکاتلند

رشته دندانپزشکی در اسکاتلند

رشته دندانپزشکی در اسکاتلند با وجود شرایط رقابتی و کمی هم سخت اما یک انتخاب آگاهانه و درستی برای علاقه مندان است. چرا که اولا هزینه تحصیل این رشته ها در مقایسه با دیگر بخش های بریتانیا پایین تر است. دوما دانشجویان چه ضمن تحصیل و چه پس از تحصیل از شانس خوبی برای کار و کاریابی در کشور بریتانیا برخوردارند. عزیزان پس از مطالعه این مقاله و اخذ اطلاعات مهم و کامل درباب تحصیل رشته های پزشکی در اسکاتلند می توانند سوالات خود در زمینه شرایط اعزام دانشجو به اسکاتلند 2024 را نیز با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطرح کنند.

شرایط پذیرش دانشجوی رشته دندانپزشکی در اسکاتلند

رشته دندانپزشکی یکی از رشته های رقابتی و بسیار مهم در هم انگلستان و هم اسکاتلند محسوب می شود. رشته ای که معمولا در دانشگاه های اسکاتلند حدود 5 سال طول می کشد. اما شرایط پذیرش دانشجو در این دو رشته از دانشگاه های اسکاتلند بسیار سخت گیرانه است و فقط کسانی قادر به این کار هستند که مطمئن باشند نمراتشان در بالاترین سطح استانداردی قرار دارد. از همین رو نیز شرایط قبولی از دانشگاه های دندانپزشکی اسکاتلند از قرار ذیل است:

شرایط قبولی از دانشگاه های پزشکی اسکاتلند


همان طوری که گفته شد، استانداردهای پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی اسکاتلند بسیار دقیق و سخت گیرانه است. علاوه بر شرایط فوق متقاضیان بایستی در مصاحبه های پذیرش نیز شرکت نمایند. معمولا این مصاحبه ها سوالاتی درباب انگیزه، کارهای قبلی، علایق شخصی و نیز توانایی کسب موفقیت و غیره می باشد. عزیزان به این نکته مهم نیز توجه داشته باشند که یک تعداد از دانشگاه های علوم پزشکی اسکاتلند برای جذب دانشجو از آنها قبولی در آزمون UCAT را می خواهند.

بهترین دانشگاه های رشته دندانپزشکی در اسکاتلند

اما آیا با بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته دندانپزشکی در اسکاتلند آشنایی دارید؟ تعداد این دانشگاه ها در کل قلمرو بریتانیا و مخصوصا اسکتلند کم نیست. معمولا برترین دانشگاه های علوم پزشکی در اسکاتلند نیز بر پایه معیارهای مختلفی مثل نسبت دانشجو به استاد، تعداد دپارتمان ها، تعداد آزمایشگاه ها و غیره مورد ارزیابی قرار می گیرد. جالب است بدانید که بر اساس رنکینگ سایت تحصیل در بریتانیا Studyin-uk هر سه دانشگاه برتر بریتانیا برای تحصیل رشته دندانپزشکی دانشگاه های اسکاتلند بوده و از این قرار هستند:

رتبهدانشگاهمحل
1دانشگاه دندیدندی، اسکاتلند
2دانشگاه آبردینآبردین، اسکاتلند
3دانشگاه ادینبروادینبرو، اسکاتلند
4دانشگاه آکسفوردآکسفورد، انگلستان
5مدرسه پزشکی برایتون و ساسکسبرایتون، انگلستان
6دانشگاه کمبریجکمبریج، انگلستان
7دانشگاه اسوانزیاسوانزی، ولز
8دانشگاه کیلینیوکاسل، انگلستان
9دانشگاه سنت اندروسنت اندرو، اسکاتلند
10دانشگاه لیدزلیدز، انگلستان

بهترین دانشگاه های رشته دندانپزشکی در اسکاتلند

اخذ ویزا جهت تحصیل دندانپزشکی در اسکاتلند

طبق قوانین، متقاضیان پس از اخذ تاییدیه پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اسکاتلندی که با عنوان CAS شناخته می شود می توانند قدم بعدی را برای تکمیل پروسه اپلای خود بردارند. چرا که این قدم گام آخر محسوب شده و بدون آن نمی توان انتظار تکمیل شدن پروسه پذیرش را داشت. این گام با عنوان درخواست ویزای تحصیلی اسکاتلند (ویزای تایر 4) شناخته می شود. پس متقاضیان رشته دندانپزشکی در اسکاتلند نیز همانند سایر متقاضیان ملزم به اخذ این ویزا ازطریق ارائه مدارک مهم زیر هستند:

مدارک لازمشرایط
فرم درخواست ویزای Tier 4 بریتانیاتکمیلی با امضای خود متقاضی
پاسپورت معتبربا شرایط اعلام شده
1 قطعه عکسجدید و از نوع پاسپورتی
 مدرک مهارت زبان انگلیسیارائه مدارکی از جمله IELTS یا TOEFL و یا مدارک معتبر دیگر
تاییدیه پذیرش از دانشگاه اسکاتلندی یا همان CASدریافتی از دانشگاه های اسکاتلند
تاییدیه تمکن مالی کافیماهیانه حدود £1334 (پوند) برای تحصیل در لندن و حدود £1023 (پوند) برای تحصیل خارج از لندن
گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
تاییدیه سلامت پزشکی
فیش پرداخت هزینه ویزای تحصیلی بریتانیا (ویزای Tier 4)

هزینه رشته دندانپزشکی در اسکاتلند

یکی از مهمترین دغدغه های متقاضیان رشته دندانپزشکی در اسکاتلند 2024، اطلاع از هزینه تحصیل در این کشور می باشد. همان طوری که در مطالب فوق هم گفته شد، کل مدت تحصیل رشته دندانپزشکی در اسکاتلند حدود 5 سال می باشد. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، در بین کل قلمروهای بریتانیایی کمترین شهریه سالیانه دانشجویان بین المللی نیز مربوط به اسکاتلند می باشد:

میانگین شهریه سالیانه رشته های پزشکی در کل بریتانیا

اما دانشجویان بین المللی برای تامین شهریه سال پنجم خود و نیز تامین هزینه زندگی در اسکاتلند 2024 می توانند از آژانس پاداش های دانشجویی اسکاتلند (SAAS) درخواست گرانت یا وام دانشجویی دهند. برنامه های این آژانس از قرار ذیل می باشد:

  • Student loan for maintenance
  • گرانت Adult Dependant’s
  • گرانت Lone Parents’
  • Disabled Students’ Allowance
  • گرانت Care Leaver’s

مخارج زندگی دانشجویان در اسکاتلند

اما بخش دوم از هزینه های تحصیل در اسکاتلند مربوط به مخارج زندگی روزانه دانشجویان از حمله هزینه های خوراک، پوشاک، ایاب و ذهاب و غیره میباشد. بر اساس آمارهای فعلی، متوسط هزینه زندگی یک دانشجوی بین المللی در گلاسکو اسکاتلند سالانه حدود 25000£ (پوند) می باشد. اما همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود متوسط هزینه زندگی یک دانشجوی خارجی در لندن سالیانه به حدود 28000£ (پوند) می رسد:

میانگین هزینه زندگی در گلاسکو و لندن

عزیزان برای اطلاع از شرایط کار دانشجویی و یا شرایط درخواست انواع بورسیه یا گرانت های دانشگاه های اسکاتلندی می توانند از مشاوره های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرند.

چند پرسش در مورد رشته دندانپزشکی در اسکاتلند

از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • دوره آموزش رشته دندانپزشکی در این کشور چند ساله است؟ این دوره آموزشی 6 ساله است.
  • آیا اسکاتلند مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی است؟ دانشگاه های زیادی در این کشور برای تحصیل در این رشته با کیفیت عالی وجود دارد.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *