ویزای تحصیلی

رشته پزشکی در فیلیپین

رشته پزشکی در فیلیپن

آموزش در فیلیپین به دو شیوه رسمی و غیر رسمی به متقاضیان تحصیل در این کشور ارائه می شود و این کشور کوتاه ترین دوره آموزشی در جهان را دارد. رشته پزشکی در فیلیپین متقاضیان زیادی دارد که به علت هزینه های مقرون به صرفه و امکانات آموزشی، فیلیپین را انتخاب می‌ کنند. سال تحصیلی در این کشور زیبا و جذاب توریست پسند هر زمان در واقع از اوایل ماه ژوئیه آغاز می‌شود و در انتهای ماه مارس به پایان خواهد رسید. نظام آموزشی در کشور فیلیپین به دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود و افراد می توانند با توجه به شرایط و سطح تمکن مالی که از آن ها را انتخاب نمایند. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان رشته پزشکی در فیلیپین نگارش شده است.

هزینه تحصیل پزشکی در فیلیپین 2024

در واقع تحصیل رشته های پزشکی در فیلیپین نیازمند گذراندن دوره های بالینی و دوره های مقدماتی خواهد بود؛ دوره های بالینی که 4 سال به طول می‌انجامد بعد از دوره های مقدماتی که 2 سال به طول می انجامد آغاز می شوند. تحصیل پزشکی در کشور فیلیپین مجموعاً دوره های 8 ساله دارد و 4 سال اول به عنوان لیسانس علوم پزشکی و 4 سال دوم به عنوان دوره اصلی شناخته می شود. در دوره گروه پزشکی برای ترم تحصیلی از 800$ تا 1500$ (دلار آمریکا) و برای گروه بالینی تخصصی 4000$ (دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی هزینه دارد.

هزینه تحصیل مذکور در این بخش صرفاً بابت شهریه دانشگاه های فیلیپین می‌باشد و دانشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی به فیلیپین باید هزینه های جانبی زندگی در این کشور را در نظر داشته باشند. امکان تحصیل رایگان برای افراد که از نظر علمی در سطح افراد نخبه قرار دارند و از نظر رتبه های علمی جایگاه خوبی دارند همواره وجود دارد. در سال 2024 میلادی کشور فیلیپین اعلام کرد که کمک هزینه های تحصیلی ویژه‌ای برای فارغ التحصیلان یا دانشجویان رشته های پزشکی و رشته های وابسته به آزمایشگاه مشخص کرده است.

هزینه تحصیل پزشکی در فیلیپین

شرایط تحصیل رشته پزشکی در فیلیپین

تحصیل رشته پرطرفدار پزشکی در فیلیپین به طور کلی 6 سال طول می‌کشد و 2 سال اول مربوط به آموزش و پرورش عمومی و پزشکی عمومی خواهد بود. بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی دانشجویان باید 2 سال در آموزش پیش بالینی و سپس 2 سال تحصیل تخصصی در آموزش‌های بالینی بگذراند. به طور کلی تحصیل پزشکی در کشور فیلیپین دو راه پیش روی متقاضیان تحصیل در این کشور می گذارد:

  • افرادی که مدرک کارشناسی آن ها مرتبط به رشته های پزشکی نیست.
  • افرادی که مدرک کارشناسی آن ها مرتبط با رشته های پزشکی است.

نگارش یک پایان نامه تخصصی و سطح بالا برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور در حال توسعه فیلیپین و دفاع از این پایان نامه در برابر هیئت علمی دانشگاه و کارشناسان پزشکی بسیار مهم است و الزامی خواهد بود. اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاه های فیلیپین به اندازه ای خواهد بود که می توانید به راحتی در تمام کشورهای اروپایی با مدارک دانشگاه های فیلیپین کار کنید.

اخذ تخصص پزشکی در فیلیپین

در آن دوره های آموزشی تئوری و عملی تخصصی برای اخذ مدرک متخصص در فیلیپین الزامی خواهد بود. طول تخصص برای رشته های پزشکی در فیلیپین 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان نخبه امکان دریافت بورسیه و معافیت از پرداخت شهریه را خواهند داشت. لازم به ذکر است که داشتن نمره آیلتس آکادمیک 7 و بالاتر و البته ارائه مدرک پزشکی عمومی برای ورود به بحث تخصص در فیلیپین الزامی خواهد بود.

آزمون های تخصص در کشور توریستی فیلیپین برای رشته پرطرفدار پزشکی در واقع به صورت عملی و تئوری خواهد بود؛ این آزمون تئوری شامل سوالات طرح درس مربوط به دوره عمومی و آزمون عملی برگزار شده نیز در محیط بیمارستان خواهد بود و زیر نظر متخصصان رشته پزشکی انجام می پذیرد. تسلط کامل به زبان انگلیسی و ارائه مدرک آیلتس آکادمیک با حداقل نمره 7 برای اخذ تخصص در رشته پزشکی از الزامات کشور فیلیپین می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره راه های مهاجرت به فیلیپین یا اقامت فیلیپین از طریق ویزای کار می توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

پرسش های کلی درباره رشته پزشکی در فیلیپین

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا دانشگاه های فیلیپن در رشته پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟ بله این دانشگاه فیلیپین تنها دانشگاه این کشور است که به تایید رسیده است. سایر دانشگاه های این کشور مورد تایید نیستند.
  • آیا هزینه های تحصیل رشته پزشکی در این کشور بالا است؟ خیر! فیلیپین یکی از کشورهای ارزان قیمت جهان برای تحصیل است. رشته پزشکی در این کشور نیز هزینه های بالایی ندارد. به همین دلیل است که می توان آن را برای خود انتخاب کرد.
  • آیا تحصیل پزشکی در این کشور مناسب است؟ بله می توان گفت که اگر فردی در دانشگاه فیلیپن پذیرش خود را دریافت کند، می تواند دوره ارزشمندی را سپری کرده باشد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *