ویزای تحصیلی

رشته دندانپزشکی در هند

رشته دندانپزشکی در هند

رشته دندانپزشکی در هند به دلیل موسسات معتبر با رتبه های برتر جهانی در سال 2024 بعنوان یکی از گزینه های اصلی برای مهاجرت مطرح میشود. سرعت رشد یکپارچه اقتصاد جهانی و افزایش تحرک دانشجویان بین المللی نیز به نوبه خود باعث شده که هند یک گزینه جذاب برای ادامه تحصیل محسوب شود. کارشناسان و وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین راه ها را برای ادامه تحصیل به ویژه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هند به شما معرفی خواهند کرد.

هند به سرعت در حال تبدیل شدن به یک قدرت اقتصادی بزرگ در جهان امروز است. اگر روند رشد کنونی این کشور برای چند سال دیگر نیز ادامه داشته باشد، به زودی نقش اصلی در اقتصاد جهانی را همراه با چین بازی خواهد کرد. مزایای زیادی در خصوص تحصیل در هند وجود دارد. در میان مزایای تحصیل در هند این نکته نیز وجود دارد که با انتخاب ادامه تحصیل در هند می توانید مطمئن باشید که با یک سیستم آموزش عالی و کیفیت به امر تحصیل می پردازد.

مزایای رشته دندانپزشکی در هند 2024

در زمره مهمترین دلایل انتخاب رشته دندانپزشکی در هند می توان بیان کرد که این کشور دارای بهترین موسسات آموزشی با رتبه های برتر جهانی است. در 2024 دانشکده های دندانپزشکی در هند بهترین اساتید را دارند. پس تقاضای زیادی برای بهره گیری از علم انها توسط دیگر دانشگاه ها در سراسر جهان نیز می شود. جای تعجب نیست که همین واقعیات است که دانشجویان بین المللی را از سراسر جهان جذب می کند.


دانشجویان خارجی از تحصیل در هند لذت می برند زیرا هزینه زندگی در هندوستان نسبت به سایر نقاط جهان بسیار ارزان است. تمام دانشگاه های هندوستان برای دانشجویان محیطی باز فراهم می کنند. دانشجویان خارجی می توانند درست همانند دانشجویان هندی از تمام امکانات دانشگاهی که در آن تحصیل می کنند بهره ببرند. دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در هند دارای رتبه بسیار بالایی هستند. پس قادر به رقابت با بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در سراسر جهان هستند. تقریبا تمام دوره ها برای تحصیل در هند در دسترس هستند. اطلاعات بیشتر در باب تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی هند را در لینک فوق بخوانید.

مدارک ویزای دانشجویان دندانپزشکی در هند

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا به منظور تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور عبارتند از:

  • توصيه نامه مدرسه متوسطه توسط وزارت آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه کشور مبدا
  • فتوکپی و اصل گذرنامه که حداقل باید شش ماه اعتبار داشته باشد
  • گواهی تولد قانونی
  • گواهی عدم ابتلا به تب زرد و واکسن این بیماری
  • نتایج آزمون عمومی پزشکی
  • بلیط بازگشت
  • نامه جداگانه ای که شغل فعلی و اهداف دقیق سفر مورد نظر شما را به هند توضیح می دهد
  • هزینه ویزا

توجه داشته باشید که ویزای دانشجویی هند هر ساله به حدود 20000 نفر اعطا می گردد.

بررسی دانشگاه های دندانپزشکی در کشور هند در لیست مورد تایید وزارت بهداشت

به طور کلی از نظر تاییدیه وزارت بهداشت دانشگاه های کشور هند از چند نظر مورد بررسی قرار خواهند گرفت. در صورتی که نام دانشگاه مورد نظر را از طریق وب سایت ارزشیابی بررسی نمودید و مورد تایید وزارت بهداشت بود می توانید به اخذ پذیرش دندانپزشکی در هند اقدام نمایید. توجه کنید که اگر دانشگاهی مورد تایید وزارت بهداشت نبود، رتبه پایین تری داشته و از سطح علنی و آموزشی بالایی برخوردار نیست.

شرایط اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در کشور هند

در خصوص اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی در کشور هند بایستی فرآیند آماده سازی مدارک و ارائه مدرک دیپلم و قبولی در دروسی مانند فیزیک، شیمی و زیست صورت گیرد. پذیرش اصلی در رشته دندانپزشکی در کشور هند از طریق آزمون ورودی خواهد بود که براساس ارائه ليست قبولی آزمون، ورودی متقاضیان جهت اخذ پذیرش اصلی صورت خواهد گرفت.

سایر مدارک لازم جهت اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در کشور هند عبارتند از:

  • ارائه مدارک هویتی دانشجو
  • ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه دندانپزشکی مورد نظر
  • ریز نمرات تحصیلی
  • ارائه رسید تایید پرداخت هزینه تحصیل
  • ارائه گواهی سلامت دانشجو
  • اخذ ویزای تحصیلی معتبر

دوره های دندانپزشکی در هند

افرادی که تمایل به انتخاب رشته دندانپزشکی در هند دارند می بایست با در نظر داشتن موادری نظیر پیشینه تحصیلی و هزینه دانشگاه ها نسبت به این امر اقدام داشته باشند. به طور کلی سه دوره یا سه طبقه بندی برای ادامه تحصیل در این دو رشته در هند وجود دارد: طبقه بندی A, B و C.

دوره های دندانپزشکی در هند

طبقه بندی A جهت تحصیل دندانپزشکی در هند

اگر افراد برای A-Category تلاش می کنند، که همچنین به عنوان “Quota ” نیز شناخته شده است، افراد متقاضی معمولا باید “شرایط اقامت/ آموزش و پرورش” ایالتی را برای واجد شرایط شدن برای پذیرش کسب نمایند. در شهرهای آندرا پرادش و تلانگانا، شما باید به مدت 4 سال در یکی از این ایالت ها تحصیل کنند که به عنوان یک “محلی” شناخته شوند.

طبقه بندی B و C در دندانپزشکی هند

افرادی که بخواهند B-Category را که در حدود 10 Lakhs هزینه در هر سال در بر میدارد انتخاب کنند، برای اخذ کرسی های سهمیه ای پیش نیاز “اقامت/ آموزش” یا الزامات “شهروندی” وجود ندارد. افراد می بایست تحصیلات دبیرستانی را در خارج از کشور یا در هند انجام به پایان رسیده باشند و مدارک آن را ارائه دهند. افراد باید یک نامه درخواست و یک انگیزه نامه بنویسید و بسته به ریز نمرات در دوره متوسطه از کشور مبدا، می توانند به عنوان دانشجوی خارجی به کالج پزشکی راه پیدا کنند.

افرادی که می خواهند کرسی های C-Cateogry را به دست آورند، از 20 تا 55 Lakhs در هر سال باید هزینه کنند. همچنین صندوق های سهمیه ای NRI نامیده می شود، شما باید یک NRI، OCI یا PIO یا یک تبعه خارجی (معمولا ایالات متحده آمریکا) باشند.

شهریه رشته دندانپزشکی در کشور هندوستان

مهم ترین موضوع در خصوص انتخاب رشته دندانپزشکی در هندوستان مبحث شهریه تحصیلی است. شهریه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور هند نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی کمتر بوده و این موضوع موجب گردیده بسیاری از متقاضیان کشور هند را جهت تحصیل دندانپزشکی انتخاب نمایند. شهریه تحصیل دندانپزشکی در کشور هند به طور میانگین حدود 5500$ الی 16000$ (دلار) در نظر گرفته شده است که با انتخاب دانشگاه، انتخاب شهر و مقطع تحصیلی تحصیلی شهریه پرداختی متفاوت خواهد بود. اگر در مسیر مهاجرت به هند با پیچیدگی و سوال رو به رو شدید می توانید روی مشاوره و کمک کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت حساب کنید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته دندانپزشکی در هند

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط رشته دندانپزشکی در هند پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا امکان کار حین تحصیل در هند وجود دارد؟ تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال پس انداز مالی در طول رشته دندانپزشکی در هند هستند، می توانند 18 ساعت در هفته در این کشور مشغول به کار شوند.
  • آیا امکان دریافت بورسیه دانشجویی برای دانشجویان رشته دندانپزشکی در هند برای دانشجویان خارجی میسر است؟ تمامی دانشجویان بین المللی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل دندانپزشکی در هند را ندارند، می توانند از بورسیه های دانشجویی در این کشور بهره مند شوند.
  • دوره رشته دندانپزشکی در هند چقدر به طول می انجامد؟ این دوره آموزشی 5 ساله است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *