ویزای تحصیلی

رشته پزشکی در پرتغال

رشته پزشکی در پرتغال

به دلیل هزینه های پایین، رشته پزشکی در پرتغال مورد توجه بسیاری از دانشجویان علاقه مند به این رشته ها قرار گرفته است. در این مقاله سعی شده در مورد این موضوع و چگونگی پذیرش در دانشگاه های پزشکی و نحوه اخذ ویزا تحصیلی به شما عزیزان توضیحاتی داده شود، یکی از برتری های تحصیل در پرتغال کمتر بودن تعداد درخواست های بین المللی برای تحصیل در این کشور است. این حقیقت به افراد کمک خواهد کرد تا با آسودگی خاطر بیشتری برای اخذ پذیرش اقدام کنند که پیشنهاد میشود قبل از هر اقدامی با کارشناسان ارشد در این امر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند.

شرایط تحصیل پزشکی در پرتغال 2024

باید توجه داشت که رشته پزشکی در پرتغال و یا در سایر نقاط جهان بسیار حساس خواهد بود. زمانی که فرد در این رشته ها تحصیل کند، امکان مهاجرت بعدی او کم تر می شود. باید آگاه بود که به دلیل حساسیت این رشته ها، دانشگاه باید مورد تایید سازمان های پزشکی کشور مقصد باشد. از همین رو دانشگاه های پزشکی مورد پذیرش نظام پزشکی ایران در سال 2024 را به معرفی می کنیم.

  • دانشگاه نوا دی لیسبون
  • دانشگاه کویمبرا
  • دانشگاه لیسبون
  • دانشگاه پورتو
  • دانشگاه دی بیرا اینتریور
  • دانشگاه مینهو

برترین دانشگاه های پزشکی پرتغال

دانشگاه های مختلف جهان همه ساله بر اساس معیارهای مختلف توسط سازمان های ارزیاب رده بندی می شوند. در این بخش به بررسی رتبه بندی برترین دانشگاه های پرشکی پرتغال می پردازیم.

ردیفواحد آموزشیرتبه علمی رشته پزشکی
1دانشگاه پورتو225
2دانشگاه لیسبون313
3دانشگاه کویمبرا361
4دانشگاه مینهو579

اطلاعات بیشتر: رشته تخصص اطفال در پرتغال

مدارک بین المللی زبان در پرتغال

این امکان وجود خواهد داشت که افراد به دو زبان انگلیسی و پرتغالی تحصیل کنند. فرصت های رشته پزشکی در پرتغال به زبان انگلیسی برای دانشجویان بسیار محدود است اگر به زبان انگلیسی تحصیل کنند باید تا سال چهارم تحصیل خود، زبان پرتغالی را بیاموزند، زمانی که فرد برای دوره کارآموزی وارد بیمارستان می شود، با بیماران پرتغالی زبان روبرو خواهد شد. حتی در صورتی که متقاضی به زبان انگلیسی درس بخواند، باید انتظار داشته باشد که برخی از دروس او به زبان پرتغالی تدریس می شود. برای ورود به رشته پزشکی در پرتغال فرد به حداقل مدرک زبان B2 نیاز خواهد داشت، برای تحصیل به زبان انگلیسی نیز حداقل نمره 6.5 آیلتس یا معادل آن نیاز است.

مدارک بین المللی زبان در پرتغال

شهریه رشته پزشکی در پرتغال

هزینه تحصیل در پرتغال نسبت به سایر کشورهای غرب اروپا کمتر میباشد، دانشجویان اروپایی نیازی به پرداخت شهریه نخواهند داشت اما دانشجویان بین المللی از این موقعیت بهرمند نیستند آن ها باید هزینه تحصیل در دانشگاه را به طور کامل پرداخت نمایند. در رابطه با این هزینه ها نمی توان به صورت دقیق صحبت کرد چرا که مقدار آن توسط دانشگاه مشخص می شود.

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در رشته پزشکی در حدود 1200€ تا 1500€ (یورو) در سال است. در صورتی که افراد به زبان پرتغالی تسلط کافی داشته باشند، هزینه های تحصیل او به صورت قابل توجهی کاهش می یابد و به 400€ الی 600€ (یورو) کاهش پیدا خواهد کرد، کلیه هزینه هایی که به آن اشاره کرده ایم، مربوط به هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی است.

هزینه های زندگی دانشجویی در پرتغال 2024

شرایط زندگی دانشجویی با زندگی عادی متفاوت است. همچنین بخش اعظمی از این هزینه ها به سبک زندگی فرد بستگی دارد. به طور کلی می توان هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور را 500€ تا 800€ (یورو) در ماه ارزیابی کرد، هزینه اجازه خانه در کشور پرتغال 2024 در حدود 300€ تا 500€ (یورو) در ماه است. اگر فرد موفق شود در خوابگاه دانشجویی ساکن شود، می تواند بیش از نیمی از هزینه های خود را کاهش دهد، زمانی که هزینه های کلی زندگی در پرتغال را با سایر کشورهای غرب اروپا مقایسه کنیم شاهد یک تفاوت جدی خواهیم بود، درحقیقت می توان گفت که مجموع هزینه های تحصیل و زندگی فرد در مقایسه با دیگر کشورها ناچیز خواهد بود.

اجازه کار ضمن تحصیل پزشکی در پرتغال

دانشجویان غیر اروپایی برای اشتغال به کار در کشور پرتغال نیاز به دریافت مجوز کار برای شرایط کار ضمن تحصیل در پرتغال خواهند داشت. اجازه کار تنها در صورتی صادر خواهد شد که متقاضی در شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شود، از همین رو دانشجویانی که مشغول تحصیل پزشکی در پرتغال هستند، تنها می توانند به صورت نیمه وقت در بیمارستان های این کشور کار کنند.

کار پاره وقت برای دانشجویان نیز دارای قواعد مرتبط به خود است، دانشجویان دوره کارشناسی تنها می توانند 10 ساعت در هفته کار کنند. اجازه کار برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز به ترتیب 80 و 120 ساعت در ماه خواهد بود البته دانشجویان اجازه کار بیش از 8 ساعت در یک روز را نخواهند داشت، این کار پاره وقت به دانشجو کمک خواهد کرد تا بخشی از هزینه های زندگی خود را پرداخت کند. همچنین می تواند از این تجربه بی نظیر برای یافتن شغل در آینده استفاده نماید.

نکته اینکه فرصت برای یافتن شغل پاره وقت در صورتی که فرد به زبان پرتغالی تسلط داشته باشد، به صورت چشمگیری افزایش می یابد. هزینه های تحصیل در کشور پرتغال نسبت به کشورهای پیشرفته غرب اروپا بسیار کمتر است، اخذ بورسیه تحصیلی کشور پرتغال و اجازه کار پاره وقت در پرتغال به شما کمک خواهد کرد تا بخشی از هزینه های زندگی خود را پرداخت کنید. آنچه در این مقاله گفته جهت آشنایی هرچه بهتر شما با شرایط رشته پزشکی در پرتغال بوده است اما شما می توانی جهت کسب اطلاعات بهتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *