ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در سوئد

تحصیل دندانپزشکی در سوئد

با توجه به نظام آموزشی معتبر در حوزه اسکاندیناوی تحصیل دندانپزشکی در سوئد مورد درخواست دانشجویان بین المللی و از جمله ایرانیان می باشد. این کشور به دلیل شرایط اقتصادی مناسبی که دارد و همچنین به این دلیل که در زمینه علمی بسیار پیشرفته می باشد، متقاضیان زیادی را برای ادامه تحصیل جذب می نماید. اما نحوه پذیرش در چنین رشته هایی در هر کشوری آن هم برای دانشجوی خارجی آسان نمی باشد. تحصیل رشته های چهارگانه پزشکی در سوئد یکی از پرتقاضاترین ها می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، اطلاعاتی در خصوص تحصیل دندانپزشکی در سوئد ارائه گشته است.

در این مقاله برآنیم که به این سوالات پاسخ دهیم:

  • شرایط بازار کار دندانپزشکی در سوئد چگونه است؟
  • شرایط تحصیل دندان پزشکی در سوئد چیست؟
  • مدارک لازم برای تحصیل دندان پزشکی در سوئد چیست؟
  • دانشکده های تحصیل دندان پزشکی در سوئد کدامند؟
  • هزینه های تحصیل دندان پزشکی در سوئد چقدر است؟
  • شرایط بورسیه تحصیلی در سوئد چه می باشد؟

تحصیل در رشته دندانپزشکی در سوئد

تحصیل پزشکی بدون آزمون در خارج یکی از دغدغه های افراد می باشد. کشور سوئد از این قانون مستثتی نمی باشد. سوئد به دلیل سیستم آموزشی با کیفیت بالا مشهور است. با پیگیری MDS در سوئد، می توانید از یک برنامه درسی دقیق و جامع که توسط اعضای هیئت علمی با تجربه ارائه می شود، بهره مند شوید. سوئد در خط مقدم تحقیقات و نوآوری دندانپزشکی قرار دارد. این کشور تاکید زیادی بر تحقیقات علمی و پیشرفت های تکنولوژیکی در دندانپزشکی دارد. تحصیل در سوئد فرصت هایی را برای شما فراهم می کند تا در پروژه های تحقیقاتی پیشگامانه شرکت کنید و با آخرین پیشرفت ها در این زمینه آشنا شوید. برنامه های دندانپزشکی سوئد اغلب رویکردی چند رشته ای را برای آموزش اتخاذ می کنند.


شما این شانس را خواهید داشت که با دانشجویان و متخصصان رشته های مختلف مراقبت های بهداشتی همکاری کنید و به شما امکان می دهد درک جامعی از مراقبت های دندانی و ادغام آن با سایر زمینه های پزشکی ایجاد کنید. برنامه های دندانپزشکی سوئدی به طور معمول فرصت های آموزش بالینی فراوانی را ارائه می دهند. شما می توانید تجربه عملی را در تجهیزات پیشرفته دندانپزشکی، درمان جمعیت متنوع بیماران به دست آورید. این تجربه عملی مهارت های بالینی شما را افزایش می دهد و شما را برای یک حرفه موفق در دندانپزشکی آماده می کند. مدرک کارشناسی ارشد در رشته جراحی دندان از دانشگاه سوئد دارای اعتبار و اعتبار بین المللی است. مدارک تحصیلی سوئدی در سراسر جهان بسیار مورد توجه است، که می تواند فرصت های شغلی جهانی را برای شما در دانشگاه، پژوهش یا عمل بالینی باز کند.

بازار کار دندانپزشکی در سوئد

شرایط کار در سوئد برای دندانپزشکان عالی است. به جرات می توان گفت که دومین شغل با درآمد عالی در سوئد، شغل دندانپزشکی است. فارغ التحصیلان دندانپزشکی در سوئد از این شانس برخوردارند که پس از تحصیل و با یافتن کاری در این کشور عضو اتحادیه اروپا، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. دندانپزشکان در سوئد کارفرماهای زیادی از بخش خصوصی و دولتی دارند. بیمارستان ها، کیلینیک ها، درمانگاه ها و آزمایشگاه های مختلف نمونه این کارفرما هستند.

همانطور که در جدول زیر نیز مشاهده می شود، دندانپزشکی پس از پزشکی در رده دوم پردرآمدهای سوئد قرار دارند:

عنوان شغلیمیانگین درآمدی به کرون سوئد (SEK)
پزشکSEK122000
دندانپزشکSEK107000

اینفوگرافیک تحصیل دندانپزشکی در سوئد

تحصیل دندانپزشکی در سوئد به زبان انگلیسی

واقعیت این است که زبان رسمی کشور سوئد، زبان سوئدی است. از همین رو نیز اکثر کورس ها در برنامه دندانپزشکی سوئد صرفا به زبان سوئدی ارایه می شود. بنابراین دانشجویان متقاضی تحصیل دندانپزشکی در سوئد بایستی بر روی مهارت زبان سوئدی خودشان کار بکنند. ولی با این وجود، شیفت های کلینیکی دندانپزشکی در کشور سوئد به زبان انگلیسی برگزار می شود (منبع: وب سایت education.ki.se).

دانشگاه های دندانپزشکی مورد تائید وزارت بهداشت در سوئد

آنچه که در این بین برای تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور سوئد 2024 مهم است اطلاع از فهرست دانشگاه های علوم پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. برای اطلاع از لیست مذکور نیز شما بایستی به وب سایت مرکز خدمات آموزشی این وزارتخانه به آدرس edd.behdasht.gov.ir مراجعه نمائید. در فهرست زیر اسامی تمامی دانشگاه های مورد تائید سوئد برای تحصیل دندانپزشکی را معرفی می کنیم:

  • Karolinska Institute (موسسه کارولینسکا)
  • University of Gothenburg (دانشگاه گوتنبرگ)
  • Malmo University (دانشگاه مالمو)
  • Lund University (دانشگاه لوند)
  • Uppsala University (دانشگاه اوپسالا)
  • Linkoping University (دانشگاه لینکوپینگ)
  • Umea University (دانشگاه اومیا)
  • Orebro University (دانشگاه اربرو)
  • Stockholm University (دانشگاه ملی استکهلم)

آینده شغلی رشته دندانپزشکی در سوئد

اگر مدرک دندانپزشکی خود را از یک کشور خارجی و نه در سوئد دریافت کرده اید، باید مراحل شناسایی را در هیئت ملی بهداشت و رفاه بگذرانید. شما باید یک آزمون زبان، آموزش بالینی و یک دوره در مورد قوانین و مقررات سوئد را بگذرانید. هر دندانپزشکی که می خواهد در سوئد کار کند نیاز به مجوز از اداره ملی بهداشت و رفاه دارد. اگر مدرک خود را از یک کشور خارجی دریافت می کنید، برای دریافت مجوز باید مراحل شناسایی را پشت سر بگذارید. برای مهاجرت دندانپزشکی به سوئد نیاز به تسلط به زبان سوئدی دارید. شما باید گواهی تسلط را برای به رسمیت شناختن ارائه دهید و در آزمون زبان در سوئد قبول شوید. دانستن و تسلط بر زبان الزامی است. بهتر است هر چه زودتر شروع کنید و به زبان مسلط شوید. در باب خواندن زبان در سوئد لینک فوق را مشاهده کنید.

این یک آزمون زبان دوم ساده نیست و شما باید اصطلاحات پزشکی را به زبان سوئدی بدانید. پس از دریافت مجوز دندانپزشکی، باید در سوئد کار پیدا کنید. هر فرد غیر اتحادیه اروپا که می خواهد در سوئد کار کند نیاز به مجوز کار و ویزای کار دارد. کارفرمای سوئدی می تواند برای مجوز کار درخواست دهد، بنابراین شما باید کارفرمایی را پیدا کنید که مایل به استخدام شما باشد. پس از درخواست کارفرما برای مجوز کار و صدور آن، می توانید برای ویزای کار اقدام کنید.

حقوق شما به عنوان دندانپزشک در سوئد به عوامل زیادی بستگی دارد:

  • تحصیلات
  • تجربه کاری
  • موقعیتی که شما دارید
  • کلینیکی که با آن کار می کنید
  • وظایف و مسئولیت ها

اصلاعات بیشتر در باب حقوق ماهیانه کار در سوئد را در لینک فوق بخوانید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در سوئد

نکته ای که در انتخاب یک کشور باید مورد توجه قرار داد این است که بررسی شود که نظام آموزشی و مدارک صادره توسط دانشگاه های آن کشور مورد تایید می باشند یا خیر. در خصوص کشور سوئد می توان گفت که در سال 2024 اکثر دانشگاه های آن مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران می باشد. در کشور سوئد امکان تحصیل در دانشگاه ها به زبان سوئدی و انگلیسی وجود دارد. رشته دندان پزشکی جزء پرطرفدار ترین رشته ها در این کشور محسوب می شود. برای تحصیل در این رشته، در صورتی می توان در دانشگاه های مورد تایید، پذیرش خود را اخذ نمود که دانش زبان سوئدی را در سطح C1 داشت.

طول دوره تحصیل در دندانپزشکی در کشور سوئد حدودا 11 ترم یعنی 5 سال می باشد و از این 5 سال، 18 ماه آن برای دوره های کارورزی سپری می شود. این 18 ماه به صورت اجباری است. پس از پایان دوره، از شما یک آزمون کتبی و یک آزمون شفاهی اخذ می شود. در طی این مدت، فرد باید مهارت های لازم را در زمینه پزشکی به دست بیاورد تا بتواند در این کشور مشغول به کار شود. برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان در رشته دندانپزشکی، حداقل آیلتس 7 باید ارائه شود.

هزینه دوره دندانپزشکی در سوئد در سال 2024

تحصیل در دوره های دندانپزشکی در سوئد در سال 2024 در قالب دوره هایی از جمله ارتودنسی، پریودنتولوژی و بیماریهای دندان و دهان وجود دارد. همچنین برای اخذ مدرک خود باید دوره های جراحی دندان و برنامه های بالینی دندان را گذراند. جمعا گذراندن این دوره ها و اخذ مدرک، حدود 5 سال زمان تحصیلی را به خود اختصاص میدهد.

از لحاظ هزینه تحصیل، سوئد به دو دسته دانشگاه های خصوصی و دولتی تقسیم میشود. هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در سوئد در دانشگاه های خصوصی از SEK380000 (کرون سوئد) به صورت سالانه شروع میشود. نکته ای که حائز اهمیت است این است که شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی نسبت به دانشگاه های دولتی بسیار آسانتر است.

اما در کنار هزینه تحصیل، هزینه های روزانه زندگی فرد دانشجو نیز وجود دارد که باید فکری هم برای تدارک و تامین آن نمود. این هزینه های زندگی شامل مواردی همچون هزینه های اسکان، هزینه های خوراک، هزینه های پوشاک، هزینه های حمل ونقل، هزینه های آب و برق و غیره می باشد. هزینه زندگی در سوئد در سال 2024 ماهیانه به طور متوسط برای فردی که به تنهایی زندگی می کند SEK16000 (کرون سوئد) می باشد. هر یک از این موارد، برخی از هزینه های اصلی زندگی را به خود اختصاص می دهد که نسبت آنها در ادامه بیان شده:

پارامتر هزینهدرصد
هزینه اسکان25%
هزینه خوراک33%
هزینه پوشاک5%
هزینه حمل و نقل13%
هزینه انرژی4%
سایر هزینه ها20%

دانشکده ها جهت تحصیل دندانپزشکی در سوئد

یکی از معتبرترین دانشگاه های سوئد که در رشته علوم پزشکی تخصص دارد، دانشگاه انستیتو کارولینسکا (ki.se) می باشد. این دانشگاه شامل یک کتابخانه بزرگ می باشد و می توان گفت این کتابخانه بزرگترین کتابخانه در اسکاندیناوی می باشد. سایر دانشگاه های معتبر این کشور شامل دانشگاه های زیر می باشد:

بهترین دانشگاه های پزشکی در سوئد

در میان این گزینه ها دانشگاه لوند سوئد یکی از گزینه های محبوب بوده که در این لیست قرار دارد.

مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در سوئد

برای ورود به این کشور و اخذ اقامت از طریق تحصیل، نیاز به اخذ ویزا وجود دارد. مدارک لازم بدین منظور شامل موارد زیر می باشد:

  • ترجمه آخرین مدارک تحصیلی و دارای مهر تایید دادگستری
  • مدارک هویتی خود شامل شناسنامه و کارت ملی خود
  • ارائه نامه ای مبنی بر انگیزه کافی جهت تحصیل در سوئد
  • مدرک زبان معتبر
  • ارائه نامه تمکن مالی به عنوان نشان دهنده پشتوانه مالی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه یک موضوع تحقیقاتی در زمینه علوم پایه و پزشکی

نکته ای که حائز اهمیت است این است که افراد برای ورود به دانشگاه های سوئد در رشته دندان پزشکی باید ثابت نمایند که در کشور خودشان درس هایی را مربوط به زیست شناسی در طول تحصیلات خود در مقطع دبیرستان گذرانده اند. مدرک زبان قابل ارائه بسته به دانشگاه در کشور سوئد متفاوت است. برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان و بین المللی فرد باید مدرک زبان و آیلتس 7 را ارائه دهد، در صورتی که برای تحصیل در دانشگاه ها به زبان سوئدی باید مدرک زبان سوئدی ارائه شود و مدرک فرد باید در سطح C1 باشد.

بورسیه جهت تحصیل دندانپزشکی در سوئد

در بعضی از کشورها امکان دریافت بورس تحصیلی در سوئد تحصیل در طول دوره تحصیل وجود دارد. در کشور سوئد این امکان وجود دارد که فرد برای تحصیل دندان پزشکی در سوئد، در صورت واجد شرایط بودن بورسیه دریافت کند. برای دریافت بورسیه باید فرد ثابت نماید که از سطح نمرات عالی، نمره آیلتس بالا، کار تحقیقاتی قابل ارزش گذاری برخوردار می باشد. این رزومه را باید به دانشگاه مورد نظر خود در کشور سوئد از طریق ایمیل ارسال نماید.

بورسیه جهت تحصیل دندانپزشکی در سوئد

تمدید اقامت پس از فارغ التحصیلی در سوئد

ویزای تحصیلی از انواع ویزاهای نوع D و بلند مدت است اما تعداد سال های تحصیل برای اخذ اقامت دائم و پاسپورت سوئدی محاسبه نمی شود. در واقع کسانی که تمایل داشته باشند در این کشور بمانند باید راهی پیدا کنند تا ویزای خود را پس از فارغ التحصیلی تمدید نمایند. در واقع این افراد می توانند با ازدواج با یک فرد سوئدی اقامت خود را در سوئد ادامه دهند. همچنین فارغ التحصیلان می توانند با پیدا کردن کار ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری کنند. پرداخت مالیات و کار در سوئد پس از چند سال در نهایت به اخذ کارت اقامت دائم و در انتها پاسپورت سوئدی منجر می شود.

شرایط کار دندانپزشکان در سوئد

مطابق گزارش اداره آمار سوئد (scb.se)، نرخ بیکاری در سوئد در سال 2024 حدودا 8.5% می باشد که در مقایسه با کشورهای آلمان، مجارستان، اتریش، نروژ، انگلیس و غیره بالاتر و در مقایسه با فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، استرالیا و غیره پایین تر است. در هر حال باید توجه داشت اگرچه فرصت های شغلی زیادی در سوئد وجود دارد، فارغ التحصیلان رشته های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و غیره برای این که موفق شوند در سوئد استخدام شوند و به این ترتیب بتوانند ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری کنند باید به زبان سوئدی مسلط باشند. البته دندانپزشکان در صورتی که به زبان سوئدی مسلط باشند سطح درآمد بسیار بالایی در این کشور خواهند داشت. در نمودار ذیل متوسط درآمد دندانپزشکان با متوسط درآمد عموم مردم در سوئد مقایسه شده است:

میانگین درآمد در سوئد

در واقع در سوئد عموم مردم به طور متوسط ساعتی SEK260 (کرون سوئد) حقوق دریافت می کنند. تبعیض جنسیتی در پرداخت حقوق نیز که در تمامی کشورهای دنیا شوربختانه وجود دارد، درسوئد نسبتا پایین است. به عبارت دقیق تر در سوئد زنان در مقایسه با مردان 5% کم تر حقوق دریافت می کنند. متقاضیان مهاجرت به سوئد در سال 2024 رمز ورود خود به این کشور را تحصیل قرار می دهند. علاقه مندان به تحصیل در سوئد می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل دندانپزشکی در سوئد

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در سوئد در سال 2024 با سوالات زیر مواجه می شوند:

  • بازار کار دندانپزشکی در سوئد چطور است؟ این رشته رتبه دوم را در بازار کار به خود اختصاص داده است.
  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در سوئد چیست؟ با رعایت شرایط سنی و ارائه حداقل آیلتس 7 یا مدرک زبان سوئدی این امر ممکن می باشد.
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در سوئد چقدر است؟ میزان هزینه ها حدود 380000 کرون در دانشگاه های سوئد می باشد.
  • آیا دانشگاه های پزشکی در سوئد مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران هستند؟ بله، اکثر دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران هستند.
  • مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در سوئد چیست؟ نامه پذیرش از دانشگاه، گواهی سلامت پزشکی، انگیزه نامه، توصیه نامه و مدارک هویتی.
5/5 - (16 امتیاز)

37 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در سوئد

  1. Abbs گفت:

    سلام ببخشید میگم برای تحصیل دندان پزشکی در سوئد دانشگاه ماهیانه چقدر میخواد کلا اونجا هزینه زندگی چطور میشه.لطفا راهنمایی بدین یعنی با یک کار ساده مثلا پیرایشگر میتوان به هزینه زندگی و دانشگاه برسیم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه شهریه رو سالانه دریافت می کنه و هزینه هاش از 19000 یورو در سال شروع میشه
      شما حتما باید زبان سوئدی بلد باشید برای تحصیل در این رشته
      برای کار کردن هم، هزینه زندگی رو میشه تامین کرد ولی تامین شهریه بسیار سخت و تقریبا ممکن نیست چون درس های شما سنگین هست و کار تمام وقت نمی تونید انجام بدید

  2. الناز گفت:

    سلام، من لیسانس حسابداری دارم و همسرم کاردانی کامپیوتر، آیا برای اقامت و کار در سوئد شانس پذیرفته شدن داریم؟؟ ۲ فرزند ۱۴ و ۹ ساله دارم میتونم بورسیه تحصیلی بگیرم واسشون؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که به دنبال کار در سوئد هستید، باید زبان سوئدی رو یاد بگیرید و از طرفی یک پیشنهاد کاری توی این کشور به دست بیارید.
      راه میانبر این هست که شما از طریق تحصیل اقدام کنید و بعد از اون بتونید مجوز کار توی این کشور رو بدست بیارید و همسر و فرزندانتون هم با شما بیان. افرادی که ویزای کاری سوئد رو داشته باشند، می تونن به صورت رایگان فرصت تحصیل برای بچه ها رو فراهم کنند.

  3. آرش گفت:

    سلام آیا میشود از رشته دندانپزشکی دانشگاه آذربایجان به سوئد انتقالی گرفت ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      طبیعتا خیر این امکان وجود نداره
      هدفتون از این کار چیه؟ اگر میخواین اروپا تحصیل کنید از ابتدا همون اروپا شروع کنید

  4. شقایق گفت:

    سلام من لیسانس مامایی دارم اگر آیلتس بگیرم و مدرک زبان سوئدی رو هم بگیرم و از طریق کاری برم سوئد بعد از چند سال میتونم اقامت دائم بگیرم؟و بعد از اون میتونم دندانپزشکی بخونم توی سوئد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بعد از اخذ اقامت دائم امکانپذیر خواهد بود

  5. آراد گفت:

    سلام اگر من خودم برای ارشد حقوق سوید درخواست بدم و دخترم ۱۷ ساله باشه بخواد اونجا دندان پزشکی بخونه میتونه همونجا قبلش زبان سویدی یاد بگیره

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای حقوق بین الملل میتونید درخواست بدید و فرزندتون هم میتونه در اونجا دندانپزشکی بخونه

  6. سینا گفت:

    سلام
    سوالی که داشتم این بود که به طور کلی به محض ورود ما به سوئد چند سال بعد دندانپزشکی عمومی میشویم .
    ( با احتساب طی کردن همه دوره ها)

    1. داوری گفت:

      سلام
      دوره دندانپزشکی زبان سوئدی نیاز داره اما بطور کلی 5 سال طول میکشه

  7. Sheida گفت:

    سلام،مدرک دندونپزشکی در ایرانو با چ شرایطی قبول میکنن در سوئد ک هم کار کنم هم تخصصو اونجا بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      پاسخ سوال شما مفصله سرکار خانم لطفا برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  8. مهسا گفت:

    سلام اگ میشه حتما سوالمو جواب بدی
    اگر کسی تو ایران دندانپزشکی رو بخونه و مدرکش کامل شه
    بعد با یک کسی تبعه کامل سوئد هس ازدواج کنه و بره اونجا و مسلط ب سوئدی باشه میتونه اونجا کار کنه ؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله این امکان وجود داره که بعد از معادلسازی مدرکتون و اخذ مدرک زبان سوئدی بتونید در همین زمینه مشغول به کار بشید

  9. amir abbas گفت:

    بابت مطلب خوبتون تشکر میکنم من نمی دونستم شرایط تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در سوئد اینقدر خوب باشه اگه امکانش هست در مورد این شرایط در کشور آلمان هم مطلب بذارید

  10. مهراد گفت:

    با تشکر از مقاله خوبتون ، ظاهرا کشورهای خوب و درجه یک همشون آزمون ورودی پزشکی دارند من کجا می تونم بدون آزمون ورودی پزشکی بخونم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در چین میتونید بدون آزمون بخونید

  11. ارشاد گفت:

    من چند ساله دارم زبان سوئدی می خونم اما ظاهرا نمیشه اینجا خوند ، زبان سوئدی رو واقعا نمیشه اصلا آسون یاد گرفت من تصمیم گرفتم برم تو این کشور یاد بگیرم

  12. مهشید رحمانی گفت:

    سلام و تشکر
    با ایلتس 6 میتونم برای پزشکی سوئد اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      زبان سوئدی رو برای تحصیل پزشکی نیاز دارید

  13. فرزاد گفت:

    شرایط کار در سوئد چجوری میشه اقامت گرفت

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید دعوتنامه کاری داشته باشید در غیر اینصورت باید از طریق تحصیل اقدام کنید

  14. لیدا بهرامی گفت:

    با سلام و سپاس بابت اطلاعات مفیدی که در این مقاله قرار دادین

  15. ناصر زارعی گفت:

    سلام و تشکر
    آیابرای اخذ پذیرش با معدل زیر 17 برای دندانپزشکی میشود اقدام کرد ؟و مهمه که قبولی کنکور داشته باشیم یا خیر

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای سوئد ابتدا نیاز به مدرک زبان سوئدی دارید

  16. حسن گفت:

    هزینه های تحصیل پزشکی در سوئد چقدره

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این خصوص مقاله هزینه تحصیل در سوئد رو مطالعه نمایید

  17. سما حیدرنژاد گفت:

    با سلام
    حقیقت داره که سوئد دگ به ایرانیا ویزا نمیده ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر ما کماکان داریم اقدام میکنیم

  18. سحر گفت:

    سلام
    ممنون از مطالب به روزتون خیلی کمکم کردید.

  19. mani گفت:

    با سلام و احترام ایا با 30 سال سن هم میشود در رشته های پزشکی و یا دندانپزشکی در سوئد اقدام کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این شرایط سنی مناسب تحصیل در این رشته ها در سوئد نیست

  20. پدرام گفت:

    درباره تحصیل در کانادا هم بنویسید

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله تحصیل در کانادا رو مطالعه کیند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *