ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در دانشگاه ووهان

تحصیل پزشکی در دانشگاه ووهان

رویایی که ممکن است در ذهن بسیاری افراد در نقاط مختلف جهان وجود داشته باشد، رویای تحصیل پزشکی در دانشگاه ووهان است که دست نیافتنی نیست. بسیاری از دانشجویان ایرانی در سال 2024 این رویا را در سر دارند. اما علیرغم این موضوع، با نحوه و چگونگی تبدیل آن به واقعیت را نمی دانند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه تحقیقات فراوانی به عمل آورده و اطلاعات مفیدی را جمع آوری نموده است. دانشجویان و متقاضیان ایرانی می توانند با تکیه بر محتویات این مقاله، مرحله به مرحله به آرزویی که در سر دارند، نزدیک شده و آن را در واقعیت ببینند. همچنین کارشناسان و مشاوران موسسه مذکور خدمات مشاوره ای تخصصی ارائه می دهد. این راهنمایی ها کمک شایانی در این زمینه بوده و مهاجرت موفقیت آمیز دانشجویان را تضمین می نماید.

درباره دانشگاه پزشکی ووهان

از جمله دانشگاه های جامع ملی که در کشور چین وجود دارد، دانشگاه ووهان است. این دانشگاه مستقیما از سوی وزارت آموزش و پرورش چین نظارت می گردد. ساخت و توسعه آن نیز از سوی دولت مرکزی و تحت حمایت کامل وی انجام گرفته است. دانشگاه ووهان در فهرست برترین دانشگاه های کشور چین قرار دارد. این مرکز در شهر ووهان به فعالیت آموزشی می پردازد. برطبق آمارهای به دست آمده بالغ بر 1500 دانشجوی خارجی مشغول تحصیل در مقاطع مختلف در این دانشگاه هستند.


دانشگاه ووهان در ابتدا موسسه ای به نام زیک یانگ بوده است که توسط فردی به نام ژانگ ژیدانگ در سال 1893 میلادی تاسیس گردید. بعدها با رشد و تکامل، نام آن بارها و بارها تغییر یافت. نهایتا در سال 1928 میلادی با نام دانشگاه ملی ووهان چین به رسمیت شناخته شد. در اواخر سال 1946 میلادی کالج هایی در رشته های حقوق، هنر،علوم، مهندسی، کشاورزی و علوم پزشکی در این دانشگاه به تاسیس رسید که تعداد آنها به 6 کالج می رسد. رتبه های این دانشگاه در سال های 2022 و 2023 در طبقه بندی QS به ترتیب 225 و 194 است.

دانشکده جهت تحصیل پزشکی در دانشگاه ووهان

اولین دانشکده دانشگاه ووهان، دانشکده علوم پزشکی است که دارای 20 بخش آموزش و تحقیقاتی در زمینه های جراحی، پزشکی داخلی، زنان و مامایی، متخصص اطفال و غیره است. از آنجا کیفیت آموزشی بالا و امکانات و تجهیزات پزشکی بسیار خوبی در این دانشگاه وجود دارد، لذا تحصیل پزشکی در دانشگاه ووهان گزینه بسیار مناسب و ایده آلی برای دانشجویان بین المللی محسوب می گردد.

دانشکده جهت تحصیل پزشکی در دانشگاه ووهان

 

شرایط پذیرش رشته پزشکی دانشگاه ووهان

آن دسته از متقاضیان بین المللی که شرایط تحصیل در چین و تحصیل پزشکی در دانشگاه ووهان را دارا هستند، می توانند مدارک مورد نیاز را تهیه و در تاریخ مقرر نسبت به ثبت نام و دریافت پذیرش تحصیلی اقدام نمایند. دارا بودن شرایط سنی مورد نظر، از جمله مواردی است که برای پذیرش تحصیلی حائز اهمیت است. متقاضیانی که 18 سال را به پایان رسانده اند می توانند به راحتی مراحل ثبت نام را انجام دهند. اما چنانچه سن متقاضی کمتر از 18 سال باشد، بایستی در مدارک تحصیلی خود، رضایت نامه کتبی نیز داشته باشد و ارائه نماید. دارا بودن وضعیت سلامت و ارائه گواهی سلامت پزشکی نیز از جمله مدارکی است که بایستی در هنگام ثبت نام تسلیم دانشگاه گردد.

مدارک‌ لازم برای پذیرش در دانشگاه ووهان

برای ثبت ‌نام وتحصیل پزشکی در دانشگاه ووهان، بایستی آخرین مدرک تحصیلی باتوجه به مقطع تحصیلی مورد درخواست، ارائه گردد. برای مثال داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، بایستی آخرین مدرک تحصیلی خود که همان مدرک کارشناسی است، ارائه نمایند. متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا نیز باید مدرک کارشناسی ارشد خود را در دست داشته و ارائه دهند. دانشجویانی که قصد دارند تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی را به زبان چینی ادامه دهند، می‌بایست مدرک زبان چینی نمره 5 به بالا را داشته باشند. اما داوطلبانی که زبان تحصیلی انگلیسی را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، باید مدرک زبان انگلیسی دوره تافل با نمره حداقل 80 یا دوره آیلتس با نمره حداقل 5.5 را اخذ نموده باشند. سایر مدارک به‌شرح زیر است:

  • ارائه گذرنامه (پاسپورت)
  • ارائه گواهی و اسناد مربوط به توانایی مالی جهت تامین مخارج تحصیل و هزینه زندگی در چین

پس از این که بررسی مدارک ارسالی انجام و تقاضای دانشجو تایید گردید، وی برای انجام مصاحبه به دانشگاه دعوت می‌گردد. شرکت در آزمون ورودی نیز الزامی است. لازم است بدانید کلیه مدارک بایستی به‌ صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی یا چینی باشد و اسکن گردد.

شرح تحصیل 2024 رشته پزشکی دانشگاه ووهان

دانشجویانی که برنامه تحصیلی M.BBS را پشت سر گذاشته و فارغ التحصیل شده اند، می توانند جهت اخذ مجوز پزشکی در آزمون ورودی شرکت نمایند. این برنامه در 3 بخش تقسیم بندی می گردد که عبارتند از: فرهنگ چینی و دروس علوم طبیعی (به منظور سهولت در یادگیری و زندگی در چین و برقراری ارتباط با بیماران بایستی دوره های اجباری زبان چینی و انگلیسی در طول برنامه پزشکی توسط دانشجو پشت سر گذاشته شود). علوم پایه پزشکی، علوم رفتاری، علوم انسانی، علوم اجتماعی و اخلاق پزشکی، طب پیشگیری و پزشکی بالینی (آزمون های دوره های مذکور بایستی به ترتیب گذرانده شوند). کارآموزی (طول دوره کارآموزی دانشجویان به مدت یک سال و حداقل 48 هفته در نظر گرفته شده است و بایستی سپری گردد.

چنانچه متقاضی تحصیل پزشکی در دانشگاه ووهان هستید اما اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید. مشاوران و کارشناسان متخصصی که در این موسسه فعالیت دارند، آماده ارائه هر گونه مشاوره حرفه ای در زمینه مهاجرت شما به کشورهای دنیا می باشند. برقراری ارتباط از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری امکان پذیر خواهد بود.

چند سوال کلیدی درباره تحصیل پزشکی در دانشگاه ووهان

مهم ترین پرسش هایی که باید در رابطه با تحصیل پزشکی در دانشگاه ووهان به آن پاسخ داد عبارتند از:

  • آیا دانشگاه ووهان یکی از دانشگاه های قدرتمند جهان است؟ بله این دانشگاه در بین 150 دانشگاه برتر جهان و در رتبه 144 قرار دارد.
  • آیا رشته پزشکی در این دانشگاه با کیفیت عالی ارائه می شود؟ بله این رشته تحصیلی کیفیت بسیار خوبی دارد و مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز قرار دارد.
  • چه آینده ای در انتظار دانشجویان پزشکی دانشگاه ووهان خواهد بود؟ دانشجویان این رشته می توانند برای ادامه تحصیل یا کار در بهترین مراکز درمانی جهان آماده شوند.
  • آیا دانشگاه ووهان از دانشگاه های پرهزینه جهان است؟ خیر این دانشگاه در چین در دسته دانشگاه های نسبتا ارزان قیمت قرار گرفته است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *