ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین

مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین

تحصیل در هشتمین کشور بزرگ جهان که در قلب آمریکای جنوبی قرار گرفته است و دارای فرهنگ غنی و مناظر طبیعی زیبا می باشد یک فرصت فوق العاده است. برای متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور اطلاع از شرایط مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. آرژانتین با جمعیت بالغ بر 41 میلیون نفر از نظر موقعیت جغرافیایی در شرق اقیانوس اطلس جنوبی و در غرب رشته کوه آند را در کنار خود دارد.

خوب است بدانید 97% جمعیت آرژانتین در واقع فرزندان مهاجران اروپایی هستند که در سال های دور و نزدیک به این کشور مهاجرت کرده اند. زبان رسمی مردم کشور آرژانتین زبان اسپانیایی می باشد اما صحبت به زبان انگلیسی در بخش تجارت یا در برخی دانشگاه ها و شرکت های بین المللی رایج و مرسوم است. این مقاله توسط کارشناسان متخصص و مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به آرژانتین تهیه و نگارش شده است.

جزئیات مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین 2024

کشور آرژانتین در واقع سالانه بیش از 90000 دانشجوی بین المللی را پذیرش می کند و دلیل این استقبال، هزینه های تحصیل مقرون به صرفه و سطح کیفیت مطلوب دانشگاه های این کشور می باشد. در 2024 برای دانشجویانی که تسلط به زبان اسپانیایی ندارند دوره های فشرده در کالج های این کشور برگزار می شود. زیرا تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین امکان پذیر نیست. از سال 2001 میلادی و کمی قبل از آن کشور آرژانتین در رتبه بندی جهانی دانشگاه های برتر (QS) همواره چند دانشگاه و موسسه آموزش عالی به نمایندگی داشته است.


این کشور بیش از 100 دانشگاه دولتی و خصوصی و مرکز آموزش عالی دارد که بودجه 50% از این مراکز توسط دولت آرژانتین تامین می شود. دانشگاه های آرژانتین از استاندارد آموزش غربی پیروی می کنند و مدارک فارغ التحصیلی این کشور در سطح بین المللی از اعتبار خوبی برخوردار است. مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین 2 سال به طول می انجامد و این مدت برای رشته های غیر پزشکی است؛ تحصیل در رشته های پزشکی به نسبت نوع رشته مدت بیشتری به طول می انجامد.

برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین نیازی به شرکت در آزمون های ورودی ندارد و تنها از رزومه تحصیلی و معدل دوره لیسانس فرآیند پذیرش صورت می گیرد. تحصیل در دانشگاه های آرژانتین در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس باید با پرداخت شهریه صورت بگیرد اما مقطع دکترا به زبان اسپانیایی رایگان است.

بورسیه دانشجویی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین، امکان دریافت بورسیه دانشجویی در این مقطع تحصیلی می باشد. به عبارت دیگر، تمامی افرادی که به بضاعت مالی کافی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین را ندارند، می توانند از بورسیه های دانشجویی گوناگون در این کشور بهره مند شوند. زیرا بورسیه های دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین هزینه های بلیط رفت و برگشت، لوازم تحصیل، شهریه دانشگاه و هزینه اقامت دانشجویان را در این کشور پوشش می دهد. البته لازم به ذکر است که اغلب بورسیه های دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد، بر اساس شایستگی به دانشجویان متقاضی اعطا می شود.

در نمودار زیر می توانید روند اعطای بورسیه دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعطای بورسیه دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین

دانشگاه های برتر مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین

بیش از یکصد مرکز آموزش عالی و دانشگاه برجسته دارد که برخی از آن ها در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. در این بخش چند مورد از برترین دانشگاه های این کشور برای مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین خدمت شما علاقه مندان معرفی می گردد:

  • University of BuenosAires
  • National University of Laplata
  • BuenosAires Institute of Technology
  • National University of Cordoba
  • National University of Rosario

سیستم آموزشی با کیفیت و استاندارد، آموزش با هزینه مقرون به صرفه و مناسب به همراه جاذبه های میراث فرهنگی و زندگی اجتماعی جذاب در کنار آب و هوای کم نظیر از مزایای تحصیل در آرژانتین می باشد. لازم به ذکر است مدارک ارائه شده در دانشگاه های لیست فوق مورد تایید وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرند؛ اما با توجه به اهمیت مسئله بهتر است قبل از انتخاب مقصد تحصیل خود آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در آرژانتین را بررسی کنید.

دانشگاه های برتر مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین

دریافت ویزای تحصیلی کارشناسی ارشد در آرژانتین

برای دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین باید اسناد و مدارکی به سفارت این کشور ارائه کنید که در لیست زیر به اختصار برای شما توضیح داده می شود:

  • اصل و کپی مدارک شناسایی مثل شناسنامه و کارت ملی
  • اثبات استطاعت مالی برای زندگی و تحصیل در آرژانتین
  • تاییدیه اقامتگاه مثل رزرو هتل یا آپارتمان در آرژانتین
  • ارائه گذرنامه معتبر با حداقل 7 ماه اعتبار و مدارک سابق
  • ارائه 6 قطعه عکس پاسپورتی که برای 6 ماه گذشته باشد.
  • ارائه نامه پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین

با نظر به شرایط متقاضیان و ویزای مورد تقاضا می تواند مدارک لیست فوق دچار تغییرات اندک شود اما آنچه ذکر شد کلیات مورد نیاز برای صدور ویزای تحصیلی آرژانتین خواهد بود.

بررسی هزینه مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین

هزینه تحصیل در رشته های غیر پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین نسبت به کشورهای آمریکای شمالی و دیگر کشورهای اروپایی پایین تر است؛ شما می توانید در رشته های غیر پزشکی با پرداخت 4000$ (دلار آمریکا) در سال تا حداکثر 10000$ (دلار آمریکا) در سال در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های خصوصی تحصیل کنید. در بحث هزینه های جانبی تحصیل مانند هزینه مسکن و هزینه حمل و نقل و تهیه غذا نیز یک دانشجو به طور میانگین 800$ تا 1000$ (دلار آمریکا) در ماه نیاز دارد.

هزینه تحصیل در آرژانتین با توجه به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی و هزینه زندگی در آرژانتین با توجه به سبک زندگی هر فرد می تواند متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به آرژانتین یا هزینه زندگی در آرژانتین با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمائید.

متداول ترین سوالات در خصوص مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین

با توجه به سوالات متعدد شما عزیزان در خصوص تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین آنها پاسخ دهیم. برخی از این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین به مجوز اقامت نیاز داریم؟ تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین هستند، باید برای مجوز اقامت این کشور نیز درخواست دهند.
  • آیا برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین به بیمه درمانی نیاز داریم؟ تمامی افرادی که متقاضی ورود به مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین هستند، باید برای دریافت بیمه درمانی معتبر در این کشور اقدام نمایند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *