ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

کشور استرالیا به دلیل برخورداری از تفریحات گردشگری و آب و هوای گرم و استوایی خود از شهرت جهانی زیادی میان متقاضیان مهاجرت تحصیلی برخوردار است. مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا که ششمین کشور برتر جهان است و زبان رسمی و اصلی جمعیت آن انگلیسی میباشد فرصتی تکرار نشدنی خواهد بود. جمعیت استرالیا کمی بیش از 25 میلیون نفر است و این کشور به دلیل برخورداری از فرهنگ و تاریخ غنی به داشتن ملیت های گوناگون شهرت جهانی دارد.

  • شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا چیست؟
  • بهترین رشته ها برای تحصیل کارشناسی ارشد چیست؟
  • شرایط اعزام دانشجو به استرالیا در مقطع فوق لیسانس چیست؟

اکثر رشته های تحصیلی در سطح کیفی عالی با استانداردهای روز اروپا در دانشگاه های معتبر کشور استرالیا به متقاضیان ادامه تحصیل ارائه می شود. پایتخت استرالیا شهر کانبرا می باشد و اکثر فرصت های شغلی و تحصیلی در این شهر متمرکز شده است که یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای تحصیل و زندگی می باشد. این مقاله توسط وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به استرالیا نگارش و تنظیم شده است.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

هدف دانشگاه هایی که مدرک ارشد را در استرالیا ارائه می دهند، ایجاد تفاوت با تغییر زندگی و در نهایت، جهان است. کارشناسی ارشد در استرالیا به یک انتخاب جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. مقطع ارشد در استرالیا برای بیش از 5 دهه به موفقیت در مجموعه ای از فعالیت ها شهرت دارد. مقطع ارشد در استرالیا به دلیل رویکرد آرام خود شناخته شده است. مدارک لیسانس به طور منظم 3 سال طول می کشد. در این سال ها از نظر حضور و غیاب، الزامات دوره و تکالیف بسیار متنوعی به دانش آموزان ارائه می شود. در برخی موارد، این دوره می تواند تا 4 سال نیز افزایش یابد. مقطع ارشد در استرالیا همچنین دوره های کوتاه تری را ارائه می دهد که برای تکمیل موفقیت آمیز 1 تا 2 سال طول می کشد.

اطلاعات بیشتر: ارزان ترین دانشگاه های استرالیا

کار درسی کالج های دارای رتبه برتر در استرالیا برای لیسانس مبتنی بر بحث است. اکثر کلاس ها به سبک سمینار هستند و همیشه در گوشه و کنار گروه های دانشجویی هستند که در مورد موضوعات مختلف بحث یا تحقیق می کنند. دانشگاه های با رتبه برتر استرالیا برای لیسانس مربیانی دارد که فقط دانشگاهیان محترم نیستند. آنها دارای چندین سال تخصص در دنیای واقعی هستند تا دانش آموزان را با آخرین دانش و مهارت های عملی مورد نیاز برای موفقیت در بازار رقابتی جهانی تجهیز کنند. لیسانس در استرالیا با کارآموزی، تحقیقات سطح بالا را با رویکردی عملی و عملی برای یادگیری مرتبط می کند و بر شما به عنوان یک فرد تمرکز می کند تا اطمینان حاصل کند که جاه طلبی های خود را تحقق می بخشید.

مراحل تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

همه دانشگاه ها شرایطی برای درخواست ارشد در استرالیا دارند و ممکن است اصلاح شود. دانشجویانی که برای BS در استرالیا درخواست می کنند، باید از طریق پورتال دیگری درخواست دهند و مدارک تحصیلی، شناسایی و پشتیبانی مانند رزومه، SOP، LOR، فوق برنامه و گواهینامه های شایستگی را ارائه دهند. مهلت درخواست برای BS در استرالیا برای دانشجویان داخلی و بین المللی متفاوت است و همچنین از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. دانشگاه ها در مورد ضرب الاجل ها بسیار سختگیرانه عمل می کنند. دانشجویان بین المللی متقاضی لیسانس در استرالیا باید به مهلت ها توجه بیشتری داشته باشند.

اولین عاملی که باید در هنگام انتخاب رشته کارشناسی خود به آن توجه کرد، حوزه مورد علاقه شما است. دوره ای که با علاقه شما و حقوق رویایی شما مطابقت دارد، دوره مناسبی برای شماست. بهتر است در آن دوره ارشد را در استرالیا انجام دهید. دوره های ارشد در استرالیا بسته به محتوا یا موضوعی که تدریس می شود ساختار می یابد. برترین برنامه ارشد در استرالیا به دانشجویان کمک می کند تا راه حل های علوم، فناوری، مهندسی، سیاست، اقتصاد و قانون را با هم همکاری کنند.

انواع دوره های کارشناسی ارشد در استرالیا

در استرالیا، دوره‌ های کارشناسی ارشد یک فرصت عالی برای دانشجویان بین ‌المللی است که می ‌خواهند تحصیلات خود را در یک محیط آموزشی بین ‌المللی و با کیفیت ادامه دهند. این دوره ‌ها به دانشجویان امکان می ‌دهند تا عمق بیشتری در زمینه تخصصی خود پیدا کنند و مهارت ‌های لازم برای ورود به بازار کار را به دست آورند. دوره ‌های تخصصی یکی از دوره های در این کشور هستند این دوره ‌ها به دانشجویان امکان می ‌دهند تا در یک حوزه خاص تخصصی عمق بیشتری پیدا کنند. مثال ‌هایی از این دوره ‌ها شامل رشته‌ های مانند مهندسی، علوم کامپیوتر، مدیریت و حسابداری می ‌باشد. دوره‌ های تحقیقاتی هم دوره های تحصیلی ارشد در استرالیا هستند. این دوره ‌ها برای دانشجویانی است که علاقه ‌مند به پژوهش و تحقیقات عبکارلمی هستند.

در این دوره ‌ها، دانشجویان باید یک پروژه تحقیقاتی انجام داده و نتایج خود را گزارش کنند. دوره‌ های حرفه ‌ای دانشجویانی طراحی شده‌ اند که به دنبال افزایش مهارت ‌های حرفه ‌ای خود هستند. این دوره‌ ها معمولاً شامل تمرینات عملی و کاربردی در زمینه‌ های مختلف مانند بهداشت، آموزش، رسانه و غیره هستند. دوره‌ های ترکیبی برخی از دوره ‌های کارشناسی ارشد در استرالیا ترکیبی از درس ‌های تئوری و تمرینات عملی هستند. این دوره ‌ها به دانشجویان امکان می ‌دهند تا هم مفاهیم نظری را فرا بگیرند و هم مهارت ‌های عملی را تقویت کنند. با توجه به این انواع دوره ‌ها، دانشجویان می ‌توانند بر اساس علاقه و هدف شخصی خود، دوره مناسب خود را انتخاب کرده و به دست آوردن مدرک کارشناسی ارشد با کیفیت و مفید را تجربه کنند.

شانس دریافت پذیرش تحصیلی در استرالیا

فرض کنید قصد ادامه تحصیل در استرالیا را دارید. تحصیل در استرالیا شرایط مختلفی دارد که برای ورود به آن سطح باید رعایت شود. دانشجویانی که برای ارشد در دانشگاه های استرالیا اقدام می کنند، باید شرایط پذیرش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا بگذرانند. هر دانشگاه دارای مجموعه ای از شرایط ورود به مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا است و بر اساس عوامل مختلف متفاوت است. شرایط ورود به ارشد در استرالیا عمدتاً بسته به برنامه مورد نظر شما متفاوت است، شرایط ورود برای دانشجویان بین المللی که مایل به انجام لیسانس در استرالیا هستند، باید حداقل استانداردها را داشته باشند متفاوت است.

الزامات زبان انگلیسی برای لیسانس در استرالیا به دانشگاه شما نشان می دهد که چقدر می توانید به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید. برای ادامه لیسانس در استرالیا ، باید واجد شرایط سطح مهارت انگلیسی باشید. دانشگاه های لیسانس استرالیا کلاس ها، سمینارها و آزمایشگاه ها را به زبان انگلیسی برگزار می کنند. داشتن نمره واجد شرایط در آزمون زبان انگلیسی الزامی است. حداقل شرایط زبان انگلیسی برای لیسانس در استرالیا برای دانشگاه ها متفاوت است و آزمون های دانشگاه ها آیلتس، تافل و PTE می باشد. نمره آیلتس برای لیسانس در استرالیا لازم است. آزمون آیلتس آکادمیک پیشنهادی ترین روش برای تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در دانشگاه های استرالیا است. این یک آزمون زبان انگلیسی است که مهارت های شنیداری، صحبت کردن، نوشتن و خواندن را آزمایش می کند.

برترین دانشگاه های مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

دانشگاه ‌های استرالیا همچنین پیشرفته ‌ترین نوآوری ‌ها، پیشرفت ‌های تکنولوژیکی و روندهای فعلی در صنعت را ترکیب می‌ کنند تا اطمینان حاصل کنند که برنامه ‌های آن ها با بالاترین استانداردهای آموزشی مطابقت دارد. دانشجویانی که از بهترین دانشگاه ‌های استرالیا فارغ ‌التحصیل می ‌شوند، به محض فارغ ‌التحصیلی آماده پیوستن به نیروی کار هستند، در حالی که برخی برای برنامه ‌های کارشناسی ارشد آماده می ‌شوند. دانشگاه های برتر برای لیسانس در استرالیا دانشجویان را در مورد مفاهیم آگاه می کنند و پایه ای قوی ایجاد می کنند و آنها را آماده می کند تا به محض فارغ التحصیلی وارد نیروی کار شوند. دوره و مدت برنامه ارشد در استرالیا بسته به مدرک تحصیلی دانشجویان متفاوت است. دانشگاه ها تحقیقات و مشارکت های علمی جامع انجام می دهند.

دانشگاه های آدلاید و ملی استرالیا و نیوساوت و دانشگاه سیدنی از بهترین دانشگاه های ارشد هستند. مقطع ارشد در استرالیا تطبیق پذیری آموزشی و تخصص مطالعه سفارشی را با مطالعات دلخواه و فعالیت های فوق برنامه به رسمیت می شناسند. مقطع ارشد در استرالیا بدون شک می تواند یک ماجراجویی زندگی یک دانشجوی بین المللی باشد. بهترین کالج برای لیسانس در استرالیا به دانشجویان خود کمک می کند تا از نظر تحصیلی و حرفه ای موفق شوند و به آنها کمک می کند تا برتری جاه طلبانه خود را افزایش دهند و بازارپسندی خود را افزایش دهند. مقطع ارشد در استرالیا همچنین به شما کمک می کند تا به بهترین نسخه خود تبدیل شوید، تجربه ای غنی را برای شما فراهم می کند که شما را برای زندگی آماده می کند، و به شما کمک می کند تا اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای خود تعیین کنید.

کار ضمن تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

مقطع ارشد در استرالیا با کارآموزی، تحقیقات سطح بالا را با رویکردی عملی و عملی برای یادگیری مرتبط می کند و بر شما به عنوان یک فرد تمرکز می کند تا اطمینان حاصل کند که جاه طلبی های خود را تحقق می بخشید. مقطع ارشد در استرالیا با کارآموزی وسیله ای برای بهره مندی از دانشجویان بین المللی با کمک به آنها برای مقابله با شرایط کاری است. برنامه های ارشد در استرالیا با دوره کارآموزی به عنوان بخشی از دوره، دانشجویان را ملزم می کند تا در ترم پایانی خود برای کسب اعتبار کار کنند. برنامه های دوره ارشد کارآموزی در استرالیا دانشجویان را با تمرین کاری و فرصتی برای عادت کردن به فرهنگ متمایز کار و زندگی اجرا می کند. چندین دوره ارشد کارآموزی در استرالیا اختیاری است و بین 6 ماه تا 1 سال طول می کشد.

اطلاعات بیشتر: کار دانشجویی در استرالیا

برنامه های لیسانس کارآموزی در استرالیا فرصت طلایی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا دانش را کسب کنند و در عین حال در دنیای واقعی به کار گیرند. دوره های کارآموزی در استرالیا برای دانشجویان بین المللی مهم ترین مزیت است. این به دانش آموزان کمک می کند تا بخشی از محیط کار باشند، شبکه ای بسازند و حرفه خود را تقویت کنند. یک دانشجوی بین المللی که در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا ثبت نام کرده است، مایل است برای برنامه های کارآموزی در استرالیا درخواست دهد. یافتن برنامه های تحصیلی صحیح در استرالیا برای دانشجویان بین المللی در صورتی که داده های دقیق را از منابع قابل اعتماد به دست آورید، قابل مدیریت است.

اقامت در استرالیا پس از تحصیل کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیای جنوبی می تواند منجر به مهاجرت موقت و دائم به استرالیا شود. اگر پس از فارغ التحصیلی اقامت و کار در آدلاید را انتخاب کردید، می توانید برای ویزای کار اقدام کنید. ویزای موقت فارغ التحصیل (زیر کلاس 485) به فارغ التحصیلان موسسات استرالیای جنوبی تا 3 سال پس از فارغ التحصیلی در این ایالت ارائه می دهد. دارندگان ویزا اگر بخواهند بیشتر بمانند می توانند برای یک سال دیگر درخواست دهند. شما همچنین می توانید برای نامزدی ایالتی به عنوان یک مهاجر ماهر اقدام کنید. ویزای Skilled Work Regional (Provisional) (زیر کلاس 491) یک ویزای مهاجرتی مهارتی موقت است که به شما امکان می دهد تا 5 سال در استرالیای جنوبی زندگی و کار کنید. همچنین مسیری برای اقامت دائم فراهم می کند.

اطلاعات بیشتر: ویزای 491 استرالیا

اگر قصد دارید بیش از 5 سال در استرالیا بمانید، می توانید برای ویزای نامزد ماهر (زیر کلاس 190) درخواست دهید، که به شما امکان می دهد به طور دائم در استرالیای جنوبی زندگی و کار کنید. به عنوان فارغ التحصیل از یک موسسه استرالیای جنوبی، برای آزمون امتیاز ویزا که بخش مهمی از روند درخواست ویزای نامزد ماهر است، امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. اگر مدتی در استرالیا زندگی کرده اید، باید بدانید که چندین گزینه برای تحصیل پس از متوسطه وجود دارد.

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

تعداد محدودی بورسیه برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل لیسانس در استرالیا وجود دارد که به متقاضیان برجسته از هر کشوری خارج از استرالیا برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد در استرالیا در هر رشته ای که در دسترس باشد اعطا می شود. بورس تحصیلی کل هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا را پوشش می دهد. لیسانس در استرالیا با بورسیه نیز کمک مالی اضافی و اختیاری می کند. بورسیه تحصیلی برای تحصیل در مقطع لیسانس در استرالیا دارای معیارهای خاصی برای برنده شدن این بورسیه است. انواع مختلف بورسیه ها اقدامات دیگری را توسط بخش دانشگاه ارائه دهنده لیسانس در استرالیا تعیین می کند. مقطع ارشد در استرالیا استثنایی ترین فرصت های شغلی را نشان می دهد. مقطع ارشد در استرالیا همکاری را تشویق می کنند و در عین حال استعدادهای فردی منحصر به فرد را تأیید می کنند.

گذراندن دوره های آموزشی پیشرفته و کسب دانش دقیق موضوعی باعث بهبود دامنه لیسانس در استرالیا می شود. دامنه تحصیل در لیسانس در استرالیا نسبتاً زیاد است زیرا تعداد دانشجویانی که شغل خود را در موقعیت های خوبی در برخی از محبوب ترین شرکت های جهانی شروع می کنند در مقایسه با آنها زیاد است. آینده شغلی بعد از ارشد در استرالیا نامحدود است و در هر رشته ترجیحی، دانشجویان می توانند بعد از لیسانس شغل خود را ایجاد کنند. دانشجویان پس از تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا می توانند حقوق خوبی دریافت کنند. مشاغل پس از لیسانس در استرالیا در رشته های پزشکی، مدارک پرستاری، حقوق، مهندسی، علوم کامپیوتر و تجارت پردرآمدترین هستند. دانشگاه های استرالیا رشد قابل قبول، فردی و اطلاعاتی را ارائه می دهند. به جرات می توان گفت که دانشجویان پس از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا، حقوق هنگفتی دریافت خواهند کرد.

هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

نظام تحصیلی استرالیا نه تنها رایگان نیست، بلکه برای دانشجویان بین المللی بسیار گران قیمت تر از استرالیایی ها می باشد. علاوه بر آن باید توجه داشت هزینه های زندگی در استرالیا نیز بسیار بالا است به طوری که در کنار سوئیس، آمریکا، انگلیس، دانمارک و ایسلند، استرالیا را نیز می توان جزو کشورهای گران قیمت دنیا نام برد. در سال 2024 مهم ترین هزینه هایی که پیش روی دانشجویان علاقه مند به تحصیل در استرالیا وجود دارد به شرح ذیل می باشد:

شهریه دانشگاه های استرالیا در مقطع کارشناسی ارشدهزینه زندگی در استرالیا برای یک ماه
از 20000$ تا 37000$ (دلار استرالیا)از 1000$ تا 1600$ (دلار استرالیا)

هزینه های مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

بورسیه های مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

با توجه به گران بودن هزینه های تحصیل در استرالیا بالا است، بهتر است دانشجویان به فکر اخذ بورسیه باشند. ارائه مدرک کارشناسی برای تحصیل کارشناسی ارشد اولین مدرک مهم و مورد نیاز می باشد که از متقاضی درخواست می شود. دریافت بورسیه تحصیلی بین المللی که بودجه آن توسط دولت استرالیا تامین می شود برای تمام دانشجویان بومی یا بین المللی در این کشور امکان پذیر است. بورسیه تحصیلی استرالیا عموماً به دوره های تحصیلات تکمیلی که به صورت آموزشی و پژوهشی برگزار می شوند مانند فوق لیسانس و دکتری در رشته های پزشکی و مهندسی ارائه می شود.

بورسیه های تحصیل در استرالیا به صورت کمک هزینه برای پژوهش های کوتاه مدت یا بلند مدت به مبالغ 24500$ (دلار استرالیا) برای 6 ماه یا 18500$ (دلار استرالیا) برای 4 ماه (1 ترم تحصیلی) ارائه می شود. کمک هزینه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در این کشور 2 ساله به ارزش هر ترم 15000$ (دلار استرالیا) یا در مجموع 2 ساله 140500$ (دلار استرالیا) به دانشجویان واجد شرایط ارائه می شود.

اعزام دانشجو به استرالیا

برترین رشته ها برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

یکی از اصلی ترین دلایل تحصیل مقطع کارشناسی در استرالیا، امکان تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی در رشته های متنوع می باشد. بنابراین دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا هستند، می توانند در رشته های مختلف تحصیلی به تحصیل خود ادامه دهند. یکی از اصلی ترین رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا، رشته مدیریت کسب و کار در این کشور می باشد. اخذ مدرک مدیریت کسب و کار در استرالیا متقاضیان را به مهارت های مورد نیاز برای پیشرفت در صنعت و دستیاب به اهداف شغلی نزدیک می کند.

برای آشنایی بیشتر با رشته های مختلف جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

برترین رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیاتوضیحات
رشته معمارییکی از محبوب ترین دوره های معماری در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا، در دانشگاه فناوری سیدنی صورت می گیرد. این رشته تحصیلی از طریق یک ساختار غیر متوالی به دانشحویان اجازه می دهد تا موضوعات گسترده ای را در این رشته تحصیلی انتخاب کنند.
رشته مدیریت پروژهاین رشته تحصیلی در استرالیا، مهارت های جدید و درک بیشتری از اصول مدیریت پروژه را به دانشجویان آموزش می دهد.
رشته مهندسیرشته مهندسی در دانشگاه های استرالیا فرصتی را در سطح کارشناسی ارشد بریا مهندسان و متخصصان فنی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند فراهم می کند.
رشته فناوری اطلاعات و ارتباطاتبا تحصیل در این رشته محبوب در استرالیا می توانید چشم اندازهای شغلی گسترده ای را برای خود در سطح بین المللی ایجاد کنید.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

از آنجایی که معیارها در مورد دانشگاهی که می خواهید در آن ثبت نام کنید متفاوت است، برخی حتی ممکن است به مدارکی نیاز داشته باشند که معادل مدرک لیسانس استرالیا باشد. اکثر دانشگاه ‌های استرالیا به مدرک دانشگاهی پایه از یک دانشگاه یا کالج برتر نیاز دارند. پیش نیازهای تحصیلی منحصر به فردی برای تحصیل در استرالیا وجود دارد که توجه شما را نیز می طلبد. از شما خواسته می شود اطلاعات آموزشی مانند موضوعات درسی و نمرات را ارائه دهید. متقاضیان باید ریز نمرات تایید شده از هر دانشگاه یا کالجی که در آن تحصیلات پس از متوسطه را گذرانده اند ارائه دهند. این باید با جزئیات اعتبارات، موضوعات و سایر اطلاعات مانند گواهینامه ها یا دوره های مکاتبه ای پشتیبانی شود.

درخواست درخواست باید 12-15 ماه قبل از تاریخ پذیرش برنامه ریزی شده ارسال شود. می توانید فرم درخواست را در وب سایت دانشگاه دریافت کنید. دانشگاه ‌ها اغلب فرم ‌هایی را در وب ‌سایت‌ های خود قرار می ‌دهند که در آن دانشجویان می‌ توانند مطالب درخواستی خود را درخواست کنند. اکثر وب ‌سایت‌ های دانشگاه، نسخه ‌های بارگیری شده ‌ای از فرم ‌های درخواست خود را ارائه می ‌دهند که می ‌توان آن‌ ها را نیز چاپ کرد. شما می توانید از اینها به همان روشی که هر فرم درخواست دیگری استفاده می کنید استفاده کنید. همچنین می توانید مدارک را از طریق تعدادی از نمایندگان مجاز دانشگاه استرالیا در کشور خود دریافت کنید. همانطور که فرم درخواست را دریافت می کنید، باید گزارش ها یا گواهینامه های متوسطه و ارشد را به همراه رونوشت برای مراحل بعدی همراه خود داشته باشید.

مدت ‌زمان تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

یکی از سوالات متقاضیان این است که دوره ارشد در استرالیا چه مدت است. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی بستگی به نوع دوره کارشناسی شما دارد. مدارک کاردانی هم این دوره ها برای تکمیل 2 سال تحصیل تمام وقت طول می کشد. مدرک لیسانس هم حداقل 6 ترم یا 3 سال تحصیل تمام وقت یا حداکثر 5 سال بر اساس دوره ای که شما انجام می دهید طول می کشد.

مقطع ارشد هم با توجه به نوع و رشته شما تا 2 سال بعد از تکمیل 3-5 سال مدرک لیسانس در همان رشته است. بسته به مدت دوره، طول دوره کارشناسی و ارشد و دکترا باهم می توانند بین 2 سال تا 7 سال باشد. پس از اتمام تحصیلات خود در زمینه های مختلف در یک موسسه ثبت شده استرالیایی، فرصت های شغلی زیادی برای دانشجویان بین المللی خواهید داشت. در دراز مدت، این دوره به شما در اخذ اقامت دائم استرالیا نیز کمک می کند.

هزینه رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد در استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا و تحصیل در در رشته های غیر پزشکی طبق آخرین آمار در سال 2024 باید مبلغ 31596$ (دلار استرالیا) که معادل 22700$ (دلار آمریکا) می باشد، پرداخت کنید. دولت استرالیا در وبسایت رسمی میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را از 20000$ (دلار استرالیا) که معادل 14400$ (دلار آمریکا) می باشد تا حداکثر 37000$ (دلار استرالیا) در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مشخص کرده است. لازم به ذکر است هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در رشته های پزشکی و دامپزشکی در میانگین ذکر شده توسط دولت این کشور مشخص نشده است.

برخی از دانشگاه های معتبر استرالیا به صورت رسمی میانگین شهریه تحصیلی را اعلام می کنند؛ برای مثال دانشگاه ملی استرالیا شهریه لازم در دوره تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد از 36480$ (دلار استرالیا) تا 45600$ (دلار استرالیا) مشخص کرده است. در نظر داشته باشید که هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا محدود به شهریه دانشگاه نمی شود و بسیاری از هزینه های جانبی تحصیل مانند اجاره مسکن و تهیه خوراک و کتب درسی باید محاسبه شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مقطع فوق لیسانس در استرالیا با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول درباب مقطع فوق لیسانس در استرالیا

متقاضیان تحصیل فوق لیسانس در استرالیا سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • وضعیت کار حین تحصیل دانشجویان فوق لیسانس در استرالیا چگونه است؟ دانشجویان فوق لیسانس جواز 20 ساعت کار پاره وقت دانشجویی خواهند داشت و می توانند از فرصت های مختلف کار در این کشور استفاده کنند.
  • آیا استرالیا برای مقطع کارشناسی ارشد بورسیه تحصیلی ارائه می دهد؟ بورسیه تحصیلی استرالیا عموماً به دوره های تحصیلات تکمیلی که به صورت آموزشی و پژوهشی برگزار می شوند مانند فوق لیسانس و دکتری در رشته های پزشکی و مهندسی ارائه می شود.
  • در سال 2024 هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا به چه میزانی است؟ دولت استرالیا در وبسایت رسمی میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را از $20000 (دلار استرالیا) که معادل $14400 (دلار آمریکا) می باشد تا حداکثر 37000$ (دلار استرالیا) در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مشخص کرده است.
  • برترین دانشگاه های استرالیا جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کدامند؟ دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه ملبورن، دانشگاه نیو ساوت ولز، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه موناش، دانشگاه وسترن، دانشگاه آدلاید، دانشگاه تکنولوژی سیدنی و دانشگاه نیوکاسل استرالیا.
  • میزان بورسیه تحصیلی دانشگاه های استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد چقدر است؟ بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در این کشور دو ساله به ارزش هر ترم 15000$ (دلار) یا در مجموع دو ساله 140500$ (دلار) به دانشجویان واجد شرایط ارائه می شود.
4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *