ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی

مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی

دانشگاه های اسلواکی سطح بسیار بالایی دارند به همین دلیل هر ساله دانشجویان زیادی برای مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی به این کشور مهاجرت می کنند. اسلواکی یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپا در زمینه تحصیلی و آموزشی می باشد و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار قصد دارند تا شما را از شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در اسلواکی مطلع سازند.

تحصیل در اسلواکی در 2024

در کشور اسلواکی، متقاضیان قبل از ورود به دانشگاه و شرکت در برنامه های تحصیلی مختلف 2024، حتما باید 10 سال به طور اجباری مشغول به تحصیل در دوره های آموزش ابتدایی شوند و سپس با تحصیل در دوره متوسطه، مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی برای ورود به دانشگاه های معتبر کشور اسلواکی کسب کنند. اکثر دانشگاه های کشور اسلواکی متعلق به دولت می باشند و توسط دولت کشور اسلواکی حمایت و اداره می شوند.

اگرچه از سال 1990 دانشگاه ها و مراکز تحصیلی خصوصی و مذهبی مختلفی در کشور اسلواکی تاسیس شده اند. لازم به ذکر است که آموزشگاه ها و دانشگاه های خصوصی در کشور اسلواکی نادر می باشند و این مراکز تحصیلی توسط سازمان های خصوصی و بودجه خصوصی حمایت و اداره می شوند. به یاد داشته باشید که تمامی مراکز تحصیلی و دانشگاه های خصوصی کشور اسلواکی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش این کشور قرار گرفته اند.

تحصیل در اسلواکی فرصت های فرهنگی را ارائه می دهد که ممکن است در کشورهای دیگر دیده نشود. تحصیلات و آموزش عالی در دانشگاه های کشور اسلواکی همواره در حال توسعه و پیشرفت می باشد و دانشجویان و متقاضیان خارجی می توانند در انواع مختلفی از برنامه های تحصیلی از جمله علوم اجتماعی، اقتصاد، پزشکی و سایر زمینه های موجود مشغول به تحصیل شوند. فصل تحصیل در دانشگاه های کشور از آگوست تا ماه می هر سال برگزار می شود و دانشجویان و متقاضیان میتوانند علاوه بر این در دوره های تابستانی نیز شرکت کنند.

شرایط تحصیل در کشور اسلواکی

اسلواکی تحصیلات عالی را بدون هزینه برای دانشجویان خود فراهم می کند. هزینه تحصیلات عالی در اسلواکی برای دانشجویان و متقاضیان خارجی می تواند از 2000$ الی 8000$ (دلار آمریکا) در سال باشد. هزینه های ذکر شده فقط هزینه های تحصیل (شهریه) می باشند و دانشجویان علاوه بر این هزینه می بایست توانایی کافی برای پرداخت هزینه های اقامت و زندگی که شامل هزینه های سکونت، خوراک و پوشاک، بیمه و رفت آمد می شود را داشته باشند. خوشبختانه از آنجایی که مطابق نمودار ذیل نرخ تورم در اسلواکی پایین است قیمت ها به مرور افزایش چشمگیری نخواهند داشت:

نرخ تورم در اسلواکی

در کشور اسلواکی در دانشگاه هایی که تعداد متقاضیان و دانشجویان خارجی زیاد می باشد، آزمون ها و امتحانات خاصی برگزار می شوند. دانشجویان و متقاضیان خارجی برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر می بایست حتما در این آزمون ها شرکت کنند و نمرات کافی کسب کنند. به یاد داشته باشید که شرایط شرکت در ازمون ورودی دانشگاه های اسلواکی متفاوت می باشد و متقاضیان برای ورود به دانشگاه مورد نظر و تحصیل در اسلواکی می بایست اطلاعات کافی کسب کنند.

سطح تحصیلات در اسلواکی در مقایسه با سایر کشورهای جهان بسیار بالا در نظر گرفته می شود. در دانشگاه های معتبر این کشور دانشجویان می توانند در برنامه های تحصیلی مختلف در سه دوره اصلی کارشناسی (لیسانس)، کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) و دکترا شرکت کنند. درون اسلواکی فرصت های مختلفی برای دانشجویان و متقاضیان بین المللی وجود دارد و متقاضیان در صورتی می توانند از این فرصت ها بهره مند شوند که شرایط مورد نیاز را دارا باشند. در دانشگاه های کشور اسلواکی دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوند.

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی

مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی با مزایا و موارد مثبت بی شماری همراه می باشد. دانشجویان و متقاضیان بین المللی که در مشغول به کارشناسی ارشد در اسلواکی می شوند می توانند علاوه بر برنامه های تحصیلی با کیفیت و دوره های تحصیلی مقرون به صرفه، از طبیعت و مکان ها تاریخی و فرهنگی کشور اسلواکی نیز بهره مند شوند. دانشگاه ها و مراکز تحصیلی کشور اسلواکی جهت ورود به مقطع کارشناسی ارشد به سه بخش دولتی، ایالتی و خصوصی تقسیم می شوند. به طور کلی، مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی از 1 الی 3 سال به طول می انجامد و متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور می بایست مدرک زبان آلمانی، انگلیسی، فرانسوی و یا مجارستانی داشته باشند.

ورود به دانشگاه ها و مراکز تحصیلی کارشناسی ارشد در اسلواکی با ارائه مدرک لیسانس معتبر و همچنین کسب قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر امکان پذیر می باشد. دانشجویان و متقاضیان بین المللی جهت مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی می بایست مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی، رزومه، ریز نمرات، مدرک زبان، مدارک بیمه، مدارک اثبات توان مالی کافی و پاسپورت خود را ارائه دهند. لازم به ذکر است که دانشجویان و متقاضیانی که قصد دارند در دانشگاه های کشور اسلواکی مشغول به تحصیل شوند حتما باید بیمه درمانی داشته باشند.

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی

مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های اسلواکی در 2024

آیا قصد دارید در دانشگاه های کشور اسلواکی مشغول به تحصیل در برنامه های کارشناسی ارشد شوید؟ در کشور اسلواکی دانشگاه های معتبری وجود دارند که دانشجویان می توانند در زمینه های مکانیک کاربردی، مهندسی معماری و داخلی، تجهیزات و فرآیندهای اتوماسیون و کنترل، کامپ پشتیبانی از تولید مهندسی مکانیک، مهندسی، فناوری و مدیریت ساختارهای محیطی در مهندسی عمران، استخراج و پردازش، امور مالی٬ بانکی و سرمایه گذاری، مهندسی صنایع، انفورماتیک، مدیریت منابع زمین، فن آوری های ساخت، مهندسی مکانیک، مکاترونیک، مدیریت عمومی و توسعه منطقه ای، ایمنی سیستم های فنی، مهندسی سازه و حمل و نقل، علوم انسانی، علوم کامپیوتر، پزشکی و سایر رشته ها مشغول به تحصیل شوند.

از بهترین دانشگاه های اسلواکی جهت ورود به مقطع کارشناسی ارشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Comenius University
  • Slovak University of Technology in Bratislava
  • Pavol Jozef Šafárik University
  • University of Žilina
  • University of Prešov
  • University of Economics in Bratislava
  • Constantine the Philosopher University in Nitra
  • Technical University of Kosice
  • Matej Bel University

کسب ویزای تحصیلی کشور اسلواکی

برای دریافت ویزای تحصیلی کشورهای خارجی، دانشجویان و متقاضیان می بایست مدارک و شرایط خاصی را دارا باشند. مهم ترین و اصلی ترین شرایط و مدارک لازم برای کسب ویزای تحصیلی کشور اسلواکی عبارتند از:

  • کسب قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر
  • ارائه مدرک معتبر دوره متوسطه به همراه ریز نمرات
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک شناسایی و مدارک پزشکی
  • بیمه درمانی و بیمه مسافرتی
  • داشتن توانایی مالی کافی
  • پرداخت هزینه های ادرای و ثبت نام (درخواست)

هزینه های درخواست و تحصیل در دانشگاه های کشور اسواکی در دوره های مختلف آموزشی متفاوت می باشند. دانشجویان و متقاضیان حتما باید از هزینه تحصیل در اسلواکی در دانشگاه مورد نظر اطلاعات کامل داشته باشند. هزینه های تحصیل در مراکز معتبر تحصیلی در کشور اسلواکی از 8000$ الی 12000$ (دوره های پزشکی و دندانپزشکی) و از 3500$ الی 5500$ (سایر رشته های تحصیلی می باشد.

به یاد داشته باشید که دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های کشور اسلواکی می توانند از بورسیه های تحصیلی نیز بهره مند شوند و هزینه های خود را به صفر برسانند. کمک هزینه های تحصیلی در این کشور به افرادی ارائه می شود که دارای سابقه تحصیلی درخشان و شرایط خاص می باشند. هموطنان گرامی برای مطلع شدن از شرایط تحصیل در دانشگاه های کشورهای خارجی می توانند با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *