ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در اسکاتلند

مقطع کارشناسی ارشد در اسکاتلند

کشور اسکاتلند یکی از کشورهای پرطرفدار برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در جهان می باشد که بیش از 30000 دانشجوی خارجی سالانه در آن مشغول به تحصیل هستند. مقطع کارشناسی ارشد در اسکاتلند در کنار تمام پیچیدگی ها برای دریافت ویزا مزایای بسیاری دارد که داشتن اطلاعات درباره آن میتواند کمک کننده باشد. در بحث کیفیت آموزشی باید گفت که دانشگاه های کشور اسکاتلند در رتبه بندی جهانی جایگاه بسیار خوبی دارند و حتی پنج مرکز آموزشی در این کشور دارای رتبه های 20 تا 200 می باشند.

اسکاتلند در غرب اروپا قرار گرفته است و در واقع حدود 30% از بریتانیای کبیر را شامل می شود و در بحث قواعد ویزا از قوانین انگلستان پیروی می کند. اسکاتلند جمعیت بالغ بر 5 میلیون و 300 هزار نفر دارد و این کشور به صورت مشروطه سلطنتی اداره می شود. این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

بررسی مقطع کارشناسی ارشد در اسکاتلند در 2024

مدت زمان دوره کارشناسی ارشد در اسکاتلند حداقل 1 سال تا حداکثر 2 سال می باشد که در این مورد مشابه سایر کشورهای توسعه یافته جهان است. تحصیل در اسکاتلند به ویژه در تحصیلات تکمیلی مزایای بسیاری از جمله تحصیل در تاثیر گذارترین و قدیمی ترین دانشگاه های جهان دارد که آینده شغلی دانشجویان را تضمین خواهد کرد. اقتصاد این کشور بسیار هدفمند و متنوع دارای نقاط قوت بسیار است که سبب می شود بازار کار خوبی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های اسکاتلند فراهم باشد. اکثر دانشگاه های اسکاتلند بعضی رشته های تحصیلی را به صورت تخصصی ارائه می کنند که از این نظر کار دانشجویان برای انتخاب دانشگاه در رشته تحصیلی مورد نظر آسان می شود. تحصیلات تکمیلی در رشته گردشگری، سرمایه گذاری، مالی و مهندسی نفت و گاز و انرژی تجدید پذیر پرمخاطب تر از سایر رشته های تحصیلی می باشد.


برای مقطع کارشناسی ارشد در 2024 مهم ترین مدرک مورد نیاز ارائه مدرک کارشناسی معتبر از یک دانشگاه بین المللی خواهد بود. بیشتر فرصت های تحصیلی و دانشگاه های برتر جهت ورود به دوره کارشناسی ارشد در پایتخت این کشور یعنی شهر ادینبورگ واقع شده اند. زبان اصلی تحصیل در اسکاتلند زبان انگلیسی خواهد بود و ارائه گواهی تسلط به زبان انگلیسی برای مقطع کارشناسی ارشد اهمیت زیادی دارد. تحصیل در اسکاتلند می تواند یک فرصت فوق العاده برای بازدید از مناطق تاریخی و اماکن قدیمی این کشور و یک فرصت مناسب برای آشنایی با فرهنگ زندگی اروپایی باشد.

دلایل تحصیل کارشناسی ارشد در اسکاتلند

سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان برای تحصیل کارشناسی ارشد در اسکاتلند به این کشور زیبا مهاجرت می کنند. مهمترین دلالی تحصیل کارشناسی ارشد در اسکاتلند عبارت اند از:

دلایل تحصیل کارشناسی ارشد در اسکاتلندتوضیحات
مکانی عالی برای تحصیل به ویژه زمینه های فنی، مهندسی و هنرطبق آمار به دست آمده در سال 2024 دانشگاه های اسکاتلند به طور مداوم در زمینه مهندسی، و فناوری عملکرد بسیار خوبی داشته اند.
انتخاب انواع برنامه های تحصیلیدر اسکاتلند آموزش عالی بر اساس رشته های تحصیلی و اهداف خاص هر مدرک ساختار یافته است.
آموزش عالی رایگاناکثر دانشگاه های دولتی در مقطع کارشناسی ارشد در اسکاتلند برای تمامی دانشجویان بین المللی فارغ از ملیت به صورت رایگان می باشند.

جهت آشنایی بیشتر با دلایل تحصیل رشته کارشناسی ارشد در اسکاتلند به موارد زیر توجه فرمایید:

دلایل تحصیل رشته کارشناسی ارشد در اسکاتلن

برترین دانشگاه های مقطع کارشناسی ارشد در اسکاتلند

کشور اسکاتلند در کنار مراکز آموزش عالی خصوصی در واقع چهار دانشگاه بسیار مطرح و بین المللی دارد که مدارک تحصیلی آن ها در تمام کشورهای جهان اعتبار زیادی دارد. این دانشگاه های معتبر در کشور اسکاتلند به شرح لیست زیر می باشند:

  • دانشگاه ادینبورگ
  • دانشگاه گلاسکو
  • دانشگاه داندی
  • دانشگاه ابردین

لازم به ذکر است که این دانشگاه های معتبر در کشور اسکاتلند دارای دانشکده ها و چندین ساختمان مربوط به کارهای اداری یا رشته های تحصیلی گوناگون می باشند. البته سایر دانشگاه های اسکاتلند در شهرهای غیر مهم و حاشیه ای این کشور مانند شهر سنت اندروز یا استرلینگ و پرت واقع شده اند. مدارک تحصیلی جهت تحصیل در اسکاتلند در چهار دانشگاه کشور اسکاتلند در وزارت علوم ایران نیز مورد قبول واقع می شود.

برترین دانشگاه های مقطع کارشناسی ارشد در اسکاتلند

بورسیه ها و هزینه دوره کارشناسی ارشد در اسکاتلند

دانشجویان واجد شرایط که دارای رزومه تحصیلی قوی باشند و در زمان مناسب درخواست بورسیه تحصیلی را به دانشگاه ها تسلیم کنند میتوانند از بورسیه بهره مند شوند. رشته تحصیلی در دریافت بورسیه تحصیلی بسیار اهمیت دارد و دانشگاه ها ممکن است به صورت خود مختار در برخی زمینه های تحصیلی به دانشجویان بورسیه اهدا کنند. بورسیه تحصیلی در اسکاتلند انواع مختلف دارد و بیشتر در مقطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان کشورهای مشترک المنافع و خارج از اتحادیه اروپا تعلق می گیرد. تامین بخشی از هزینه های کارشناسی ارشد در اسکاتلند نیازمند کار ضمن تحصیل می باشد و خوشبختانه این امکان برای دانشجویان در اسکاتلند وجود دارد.

دریافت کارت کار پاره وقت دانشجویی اولین مرحله ای خواهد بود که بعد از اخذ ویزای تحصیلی اسکاتلند باید طی کنید تا اجازه کار پاره وقت در اسکاتلند را داشته باشید. هزینه مقطع کارشناسی ارشد به صورت میانگین در آخرین آمار برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا سالانه 9000£ (پوند) و بیشتر تخمین زده میشود. برای رشته های تحصیلی پرطرفدار مانند رشته های آزمایشگاهی و مهندسی دارای واحدهای عملی زیاد به مراتب شهریه بالاتری باید پرداخت گردد.

کمکهای سلطنتی برای دانشجویان واجد شرایط در برنامه های علمی اسکاتلند وجود دارد که بورس تحصیلی برای دانشجویان کشورهای چین، هند، کانادا و امریکا در مقطع تحصیلات تکمیلی می باشد. بورس تحصیلی دیگری با نام TULLOW وجود دارد که به دانشجویان دارای شهروندی کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقا تعلق می گیرد. به طور کل هزینه کارشناسی ارشد در اسکاتلند با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر متفاوت خواهد بود و دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید شهریه تحصیل را کامل بپردازد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به اسکاتلند یا هزینه تحصیل و زندگی در اسکاتلند با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالاتی درباره مقطع کارشناسی ارشد در اسکاتلند

از جمله مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا اسکاتلند کشور مناسبی برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد به حساب می آید؟ بله، این کشور دانشگاه های تراز اول جهانی را در اختیار دارد.
  • آیا اسکاتلند کشور گرانی برای تحصیل است؟ اسکاتلند یکی از پرهزینه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است اما شانس خوبی برای دریافت بورسیه در آن وجود دارد
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *