ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در امارات

مقطع کارشناسی ارشد در امارات

کشور امارات دارای مناظر گردشگری فوق العاده زیبا و چشم انداز اقتصادی روشن برای آینده فارغ التحصیلان در مقاطع تحصیلات تکمیلی می باشد. امروزه تعداد متقاضیان مهاجرت تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد در امارات نسبت به سال های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. دلیل این استقبال فراوان کیفیت بالای سطح زندگی در امارات و بازار کار پر رونق این کشور است که برای فارغ التحصیلان مقطع تکمیلی درآمد سرشار و امنیت شغلی ایده آل دارد.

یکی از مزایای تحصیل در امارات بهره مندی از مناطق گردشگری و چشم اندازهای خاص این کشور است که باعث می شود تحصیل در امارات تجربه ای فوق العاده برای دانشجویان باشد. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به کشور امارات تهیه و نگارش شده است.

الزامات کارشناسی ارشد در امارات در 2024

امارات یک مصداق بارز تلفیق سنت و مدرنیته است که در قلب خاورمیانه به یک نقطه گردشگری پرطرفدار و جذاب تبدیل شده است. خوب است بدانید بیش از 60000 دانشجوی بین المللی سالانه برای تحصیل به امارات مهاجرت می کنند و در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل می شوند. به طور کلی مقطع کارشناسی ارشد در امارات 2 سال در حالت استاندارد به طول می انجامد اما در رشته های پزشکی زمان تحصیل با توجه به رشته متغیر است.


با نظر به زیرساخت های استاندارد نظام آموزشی و اساتید مجرب مقطع کارشناسی ارشد در امارات بسیار پرطرفدار و عاقلانه است. در سال 2024 زبان مقطع کارشناسی ارشد در امارات انگلیسی می باشد و اکثر دانشگاه های برتر و معتبر این کشور در شهرهای دبی، ابوظبی و شارجه قرار گرفته اند. برای تحصیل کارشناسی ارشد در امارات باید مدرک کارشناسی معتبر با ترجمه رسمی به زبان عربی یا انگلیسی ارائه کنید. ارائه مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه های امارات الزامی می باشد و وابسته به رشته و مقطع تحصیلی می توانید مدرک زبان عربی یا انگلیسی ارائه کنید و مدرک زبان باید حداقل آیلتس 5.5 یا بالاتر باشد. خوب است بدانید در میان دانشگاه های برتر و معتبر امارات دانشگاه هایی وجود دارد که از لحاظ اعتبار بین المللی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند:

  • دانشگاه الخلیفه امارات
  • دانشگاه ابوظبی
  • دانشگاه شارجه
  • دانشگاه آمریکایی شارجه
  • دانشگاه آمریکایی دبی
  • دانشگاه امارات متحده عربی

لازم به ذکر است که مدارک فارغ التحصیلی از دانشگاه های ذکر شده در لیست فوق مورد تایید وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرند. در اکثر موارد دانشگاه های امارات با دانشگاه های برتر کشور انگلستان، آمریکا، آلمان، فرانسه و کانادا همکاری نزدیک دارند که این موضوع مزیت بزرگی برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود.

الزامات کارشناسی ارشد در امارات

دریافت ویزای دانشجویی در امارات

در فرآیند تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در امارات اولین مرحله اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور و دریافت ویزای تحصیلی امارات متحده عربی می باشد. لازم به ذکر است افراد دارای ویزای کشورهای شورای همکاری خلیج (قطر، عمان، کویت، بحرین، عربستان) نیازی به اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در امارات ندارند. ارائه اسناد و مدارک لیست زیر به سفارت کشور امارات برای دریافت ویزای تحصیلی اهمیت زیادی دارد:

  • گذرنامه معتبر با حداقل شش ماه اعتبار
  • تمکن مالی برای زندگی و تحصیل در امارات
  • اثبات تمکین الزامات زبان با ارائه مدارک مشخص
  • ارائه تاییدیه پذیرش از دانشگاه های کشور امارات
  • تحویل گواهی سلامت پزشکی از مراکز پزشکی
  • تحویل گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی

لازم به ذکر است که طبق قوانین بین المللی امکان اخذ ویزای همراه جهت مهاجرت همسر و فرزندان نابالغ زیر 18 سال دانشجوی واجد شرایط وجود دارد.

هزینه های مقطع کارشناسی ارشد در امارات

در مبحث هزینه زندگی و تحصیل اولین و مهم ترین موضوع میزان شهریه دانشگاه ها خواهد بود که به دو نوع خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. در واقع تمام دانشجویان بین المللی به غیر از شهروندان امارات برای تحصیل در این کشور توسعه یافته باید شهریه پرداخت کنند. با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر شما هزینه تحصیل متفاوت است؛ اما در میانگین سال 2024 مقطع کارشناسی ارشد در امارات سالانه از 9000€ تا 24000€ (یورو) در رشته های غیر پزشکی هزینه دارد. برخی از مراکز آموزش عالی دولتی و خصوصی در امارات به دانشجویان واجد شرایط کمک های تحصیلی و بورسیه تحصیلی اعطا می کنند که می تواند بسیار کمک حال آن ها باشد.

علاوه بر شهریه دانشگاه ها باید قبل از انتخاب امارات به عنوان مقصد تحصیلی به هزینه زندگی در امارات توجه ویژه داشته باشید. امکان دریافت اقامت بعد از تحصیل در امارات وجود دارد و افرادی که به مدت 4 سال در این کشور کار کنند و مالیات پرداخت کنند می توانند اقامت دائم را دریافت نمایند. برای دریافت اقامت دائم امارات نباید در طول مدت اقامت موقت درگیر سوء پیشینه شوید و زمان پرداخت مالیات را به تعویق بیندازید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به امارات یا شرایط اقامت و تابعیت امارات با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *