ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در دبی

مقطع کارشناسی ارشد در دبی

دانشگاه های دبی انتخاب برتر برای بسیاری از دانشجویانی است که به دنبال مکانی با کیفیت بالای آموزشی برای ادامه تحصیل هستند. مقطع کارشناسی ارشد در دبی یکی از گزینه های تحصیلی برتر برای دانشجویان خارجی محسوب می شود که با مزایایی برای دانشجویان به همراه است. در نگاه اول فرصت های بی شماری برای خرید، غذا و زندگی شبانه پر جنب و جوش در هتل های مجلل دبی وجود دارد، با این حال فراتر از شگفتی دانشجویان می توانند سنت ها و فرهنگ عربی را پیدا کنند و رشد شخصی و فرهنگی را به عنوان بخشی از تجارب دانشگاه تجربه کنند. مقاله ای که مطالعه می کنید توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با شرایط مقطع کارشناسی ارشد در دبی به نگارش در آمده است.

  • آیا تحصیل در امارات دارای ارزش علمی است؟
  • کدام دانشگاه های امارات مورد تایید وزارت علوم هستند؟
  • هزینه تحصیل در امارات چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های امارات در مقطع کارشناسی ارشد کدامند؟

آشنایی با مقطع کارشناسی ارشد در دبی

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در این شهر فرصتی بی نظیر جهت اخذ آموزش عالی و کسب تجربه بین المللی ارزشمند است. برنامه های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دبی از تنوع زیادی برخوردار می باشد و تقریبا هر دانشجو می تواند در برنامه ای مطابق با علایق شخصی تحصیل کند. برخی از دوره های آموزشی در این مقطع در زمینه های فنی و مهندسی، تجارت، امور مالی، اقتصاد، فناوری ارتباطات، قانون و طراحی ارائه می شود. همچنین دانشجویان می توانند MBA را در بیمه و بانکداری، کارآفرینی، اداره گردشگری و سایر زمینه کسب کنند. اگر مایل به ادامه تحصیل هستید می توانید در مورد برنامه دکتری در رشته خود تصمیم بگیرید.


طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در امارات 2 سال است، دروس تحصیلی در این مقطع به 2 زبان عربی و انگلیسی ارائه می شود. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از: مدارک تحصیلی مقطع کارشناسی به همراه ریز نمرات، انگیزه نامه (حداقل 200 کلمه)، ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی IELTS 6 یا عربی، 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید، 2 مرجع تحصیلی در نامه رسمی مدرسه/ کالج.

چگونگی اخذ بورسیه دبی در مقطع کارشناسی ارشد

یکی از مزایای مقطع کارشناسی ارشد در دبی این است که دانشجویان واجد شرایط می توانند از بورس تحصیلی در نظر گرفته شده بهره مند شوند. بورسیه تحصیلی دبی تنها به دانشجویانی با سوابق تحصیلی درخشان اعطاء می شود، به این منظور لازم است دانشجو از GPA حداقل نمره 3 را کسب کرده باشد و دارای مدرک معتبر زبان انگلیسی IELTS 6.5/ TOEFL 91 باشد. علاوه بر این مدارک لازم است دانشجو توصیه نامه دریافت شده از اساتید، رزومه تحصیلی (مقطع کارشناسی) و انگیزه نامه را ارائه دهند. معمولا بورسیه های تحصیلی در این مقطع شهریه دانشگاه، هزینه کتاب، هزینه خوابگاه، هزینه زندگی، هزینه بیمه درمانی، خدمات بهداشت و درمان و بلیط رفت و آمد را پوشش می دهند.

چگونگی اخذ بورسیه دبی در مقطع کارشناسی ارشد

هزینه مقطع کارشناسی ارشد در دبی

شهریه دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد با توجه به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی تعیین می شوند. در ادامه به شهریه برخی از دانشگاه های دبی در مقطع فوق لیسانس اشاره می کنیم.

معرفی دانشگاهشهریه دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد
دانشگاه آمریکایی دبی20000$ (دلار)
دانشگاه شارجه19000$ (دلار)
دانشگاه ابوظبی13000$ (دلار)
دانشگاه وولونگونگ12500$ (دلار)
دانشگاه امارات متحده عربی9000$ (دلار)
دانشگاه علم و صنعت7500$ (دلار)

لازم به ذکر است دانشجو باید علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه های زندگی در شهر دبی را نیز در نظر داشته باشد. هزینه زندگی در کشور امارات ارزان نیست، علاوه بر این مورد هزینه های زندگی با توجه به سبک زندگی دانشجو متفاوت است. میانگین هزینه زندگی دانشجویی در شهر دبی ماهانه بین 2600AED تا 3900AED (درهم امارات) برآورد شده است. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند با کار در طول هر هفته به مدت 20 ساعت مبلغی بین 10$ الی 12$ (دلار) دریافت کنند و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند.

درباره ویزای تحصیلی دبی

جهت اخذ ویزای تحصیلی امارات دانشجو می تواند پس از دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهد. همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند برای همسر و فرزندان (با سن کمتر از 18 سال) ویزای همراه دبی را نیز دریافت کنند. اعتبار ویزای تحصیلی 12 ماهه بوده و لازم است دانشجو هر سال پیش از پایان اعتبار اقدام به تمدید اعتبار ویزا کند. معمولا روند بررسی درخواست بین 2 تا 5 هفته است. مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی امارات عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا را دریافت کرده و آن را با دقت تکمیل کنید
  • هزینه ویزای تحصیلی که بین 1000AED تا 3000 AED (درهم امارت) متغیر است را پرداخت کنید و رسید آن را ارائه کنید
  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه به همراه 2 نسخه فتوکپی
  • مدارک شناسایی
  • گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه
  • ارائه فتوکپی از فیش های واریزی دانشگاه
  • گواهی تمکن مالی
  • ارائه گواهی پزشکی که باید در امارات انجام شود
  • 12 قطعه عکس پاسپورتی

اقامت فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد در دبی

طبق قوانین وضع شده در امارات دانشجویان بین المللی می توانند پس از فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد به مدت 12 ماه در این کشور اقامت داشته باشند و به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود باشند. پس از یافتن شغل و اخذ قرار داد کاری فرد می تواند به ارائه درخواست به اداره مهاجرت اقدامات لازم را در جهت تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری دبی انجام دهد. به دانشجویانی که قصد اقامت و کار در شهر دبی را دارند پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در خصوص شرایط اقامت در این شهر به مقاله شرایط اقامت در دبی رجوع کنند و اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های هنگ کنگ می تواند یکی از گزینه های متقاضیانی باشد که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های آسیایی را دارند، برای اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور به مطالعه مقاله تحصیل کارشناسی ارشد در هنگ کنگ بپردازید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از با سابقه ترین و معتبر ترین موسسات در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور است، دانشجویان برای کسب اطلاعات در خصوص شرایط تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا و انجام پرونده های مهاجرتی می توانند با وکلاء مجرب موسسه در ارتباط باشند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *