ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در دومینیکا

تحصیل کارشناسی ارشد در دومینیکا

مقطع کارشناسی ارشد در دومینیکا یکی از گزینه های تحصیلی برتر برای متقاضیان بین المللی می باشد که قصد دارند در دانشگاه ادامه تحصیل دهند. با توجه به هزینه های زندگی و شهریه تحصیلی مقرون به صرفه، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، امکان اقامت پس از تحصیل، امکان اخذ بورسیه تحصیلی و غیره هر ساله متقاضیان زیادی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل دانشگاه های دومینیکا را انتخاب می کنند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که در دانشگاه های دومینیکا آموزش در سطح عالی ارائه می شود. مقاله ای که در ادامه مطالعه می کنید توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و در رابطه با مقطع کارشناسی ارشد در دومینیکا به نگارش درآمده است. امید داریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در رابطه با شرایط تحصیل در کشور دومینیکا به دست بیاورید.

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در دومینیکا

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند باید بدانند که طور مدت تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دومینیکا 2 ساله است. در دانشگاه های این کشور امکان تحصیل در رشته های مختلف وجود دارد، اما رشته های فنی و مهندسی، کشاورزی، پزشکی، داروسازی، کسب و کار و زبان اسپانیایی جزء رشته های پر مخاطب و پر متقاضی هستند. زبان آموزش در دانشگاه های دومینیکا زبان انگلیسی و زبان اسپانیایی است. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را دارند باید دارای مدرک IELTS 6.5 باشند و اگر قصد تحصیل در دومینیکا به زبان اسپانیایی را دارند باید مدرک زبان اسپانیایی در سطح B2 را ارائه نمایند.

دانشجویان برای کسب پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد باید مدارکی مانند: مدرک فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی، ریز نمرات، مدرک معتبر زبان، انگیز نامه، تکمیل فرم (به صورت آنلاین)، گواهی تمکن مالی و اسکن از پاسپورت را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در دومینیکا با بورسیه دانشجویی

یکی از متداول ترین روش ها برای تحصیل کارشناسی ارشد در دومینیکا، تحصیل با بورسیه دانشجویی در این کشور می باشد. به طور کلی، تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل کارشناسی ارشد در دومینیکا هستند اما بضاعت مالی کافی برای این کار را ندارند، می توانند از بورسیه دانشجویی این کشور استفاده کنند. روند دریافت بورسیه دانشجویی دومینیکا برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بسیار ساده است. همچنین اغلب بورسیه های دانشجویی در دومینیکا از طریق دولت دومینکا و با همکاری دانشگاه های این کشور به دانشجویان مستعد اعطا می شود.

در نمودار زیر می توانید روند اعطای بورسیه دانشجویی دومینیکا را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعطای بورسیه دانشجویی دومینیکا

معرفی دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد در دومینیکا

برای ادامه تحصیل در کشور دومینیکا لازم است دانشجو از دانشگاهی معتبر در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کند. به این منظور متقاضی باید اطلاعاتی در رابطه با دانشگاه های دومینیکا به دست آورد، در ادامه سعی داریم به معرفی دانشگاه های معتبر این کشور بپردازیم برای اطلاع از مزایا و امکانات موسسه مورد نظر به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید.

  • دانشگاه UNIBE
  • دانشگاه دومینیکا
  • دانشگاه کاتولیک شیلی
  • دانشگاه سانتا دومینگو
  • دانشگاه کاتولیک مدری میسترا

معرفی دانشگاه و تحصیل کارشناسی ارشد در دومینیکا

ویزای تحصیلی کشور دومینیکا

متقاضیانی که طول مدت دوره تحصیلی آن ها بیشتر از 3 ماه می باشد باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا انجام دهند. برای دریافت ویزای دانشجویی لازم است فرد مدارک ذیل را تهیه کرده و در زمان تعیین شده برای مصاحبه حضوری به مسئول مربوطه در کنسولگری یا سفارتخانه جمهوری دومینیکا تحویل دهد تا درخواست وی مورد بررسی قرار گیرد.

  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • پاسپورت معتبر
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا و ارائه رسید آن
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • بیمه مسافرتی
  • مشخص شدن محل اقامت در کشور دومینیکا (ارائه رزرو خوابگاه یا اجاره نامه آپارتمان)
  • عکس پاسپورتی
  • انجام آزمایشات و معاینات پزشکی
  • گواهی تمکن مالی
  • ارائه رزرو از بلیط رفت و برگشت به کشور دومینیکا
  • آخرین مدت تحصیلی دریافت شده

هزینه مقطع کارشناسی ارشد در دومینیکا

یکی از دغدغه های مهم متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند در رابطه با هزینه های تحصیلی است. همانطور که در ابتدا مقاله گفته شد هزینه های تحصیل در این کشور مقرون به صرفه است. اما دقت داشته باشید که شهریه های تحصیلی با توجه به رشته انتخابی متفاوت است به طور میانگین هزینه مقطع کارشناسی ارشد در دومینیکا 22000$ (دلار آمریکا) است. علاوه بر هزینه های تحصیل دانشجویان باید هزینه های زندگی خود را نیز در طول دوران تحصیلی در نظر داشته باشند. برای اطلاع از هزینه های زندگی در این کشور به مطالعه مقاله هزینه زندگی در دومینیکا را مطالعه کنید.

اقامت پس از تحصیل در دومینیکا

متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور دومینیکا را دارند باید بدانند که از این طریق نمی توان اقامت دائم و تابعیت کشور دومینیکا را به دست آورد. متقاضیانی که قصد دارند پس از فارغ التحصیلی در این کشور اقامت داشته باشند می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار یا سرمایه گذاری دومینیکا تبدیل کنند. همچنین در صورتی که متقاضی با فردی با تابعیت کشور دومینیکا ازدواج کند می تواند با اثبات واقعی بودن ازدواج و گذشت مدتی از زندگی مشترک اقامت دائم این کشور را دریافت کند. طی مطالعه مقاله فوق اطلاعاتی در خصوص مقطع کارشناسی ارشد در دومینیکا به دست آوردید، برای اطلاع از شرایط تحصیل و اقامت در کشورهای آمریکایی می توانید با وکلاء مجرب و حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص مقطع کارشناسی ارشد در دومینیکا

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص مقطع کارشناسی ارشد در دومینکا پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا شرایط پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد در دومینیکا دشوار است؟ بر خلاف اغلب کشورهای حوزه کارائیب، شرایط پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد در دومینیکا بسیار ساده است، و تمامی متقاضیان می توانند با ارائه مدارک معتبر در دانشگاه های این کشور پذیرش شوند.
  • آیا برای تحصیل کارشناسی ارشد در دومینیکا به بیمه درمانی نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل کارشناسی ارشد در دومینکا هستند، باید دارای بیمه درمانی معتبر از کشور خود باشند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *