ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور

مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور

کشور سنگاپور در واقع کوچک ترین کشور جنوب شرقی آسیا محسوب می شود که بیش از 5 میلیون و 600 هزار نفر جمعیت دارد. مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور با توجه به اینکه اقتصاد قوی و آب و هوای بسیار خوبی دارد پرطرفدار بوده است و مورد توجه قرار می گیرد. کشور سنگاپور یکی از موفق ترین و پر رونق ترین اقتصادهای آسیا را دارد که برای فارغ التحصیلان بازار کار پر رونق و عالی دارد. خوب است بدانید سنگاپور از نظر شاخص فساد جزء سالم ترین کشورهای جهان است. البته در سال 2016 به عنوان سومین کشور گران جهان معرفی شده است این مقاله توسط وکلای با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی بهتر علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به سنگاپور نگارش شده است.

بررسی مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور

مانند سایر کشورهای توسعه یافته جهان تحصیل دوره کارشناسی ارشد در سنگاپور 2 سال به طول می انجامد. دانشگاه های سنگاپور از نظر رتبه بندی کیفیت جهانی دارای جایگاه قابل توجه و سطح بالای استاندارد آموزش می باشند. همین مسئله سبب استقبال دانشجویان می شود. فاصله نزدیک این کشور با ایران و امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی باعث می شود که ایرانیان به عنوان یک مقصد تحصیلی ایده آل به سنگاپور فکر کنند. با توجه به مزایای مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور باید بدانید که مسیر پذیرش از دانشگاه های این کشور آنچنان که فکر می کنید هموار نیست.


ارائه مدرک تسلط به زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش بسیار اهمیت دارد. همچنین امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد وجود دارد. در واقع دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور تحصیل می کنند راحت تر می توانند برای مقطع دکتری در این کشور بورسیه تحصیلی دریافت کنند.

میانگین هزینه کارشناسی ارشد در سنگاپور

نظام آموزشی این کشور به دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم می شود که واضح است تحصیل در دانشگاه های دولتی هزینه کمتری نیز خواهد داشت. با توجه به دانشگاه مورد نظر و رشته تحصیلی متقاضی هزینه تحصیل در این کشور متفاوت است. با نظر به آمارها باید به طور میانگین هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در سنگاپور را 22000$ تا 35500$ (دلار سنگاپور) در رشته های غیر پزشکی برای هر سال تحصیلی در نظر بگیرید. تحصیل کارشناسی ارشد در سنگاپور در رشته های پزشکی می تواند از 36000$ تا 65000$ (دلار سنگاپور) هزینه داشته باشد.

میانگین هزینه کارشناسی ارشد در سنگاپور

زمان اخذ پذیرش از دانشگاه های سنگاپور دو مرتبه در سال و اوایل ماه اوت و اوایل ماه ژانویه خواهد بود. پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سنگاپور به صورت رقابتی است. زیرا تعداد متقاضیان بسیار است و ظرفیت دانشگاه های این کشور محدود می باشد. دانشجویانی که دارای رزومه تحصیلی فوق العاده و نمرات عالی هستند می توانند به دریافت بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور امیدوار باشند.

دانشگاه های سنگاپور در مقطع کارشناسی ارشد

اکثر دانشگاه های تحصیلات تکمیلی در سنگاپور علاوه بر دوره کارشناسی ارشد، دوره دکتری نیز ارائه می کنند. برخی از مشهورترین و معتبرترین دانشگاه های سنگاپور 2024 به شرح لیست زیر می باشند:

دانشگاهتوضیحات
دانشگاه ملی سنگاپوریکی از جذاب ترین گزینه های تحصیل در سنگاپور می باشد که از اعتبار بین المللی زیادی برخوردار است؛ دانشگاه ملی سنگاپور رتبه 4 جهان در زمینه مهندسی و رتبه 3 جهان در زمینه عمران و سازه می باشد.
دانشگاه فناوری نونیانگاین دانشگاه معتبر در رشته های فنی و مهندسی تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می کند. این دانشگاه همکاری صمیمی با برترین مراکز علمی و دانشگاه های انگلستان دارد.
دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپوراین دانشگاه که در رتبه های برتر رنکینگ جهانی قرار دارد به عنوان یکی از برترین مراکز آموزش عالی و از دلایل متقاضیان برای مهاجرت به سنگاپور به جذب دانشجو می پردازد و با دانشگاه چینی ژژانگ و دانشگاه فناوری ماساچوست همکاری دارد.
دانشگاه YALE-NUS سنگاپورکه از سال 2011 به عنوان اولین دانشگاه هنر در این کشور تاسیس شد و به جذب و پرورش دانشجویان مستعد در رشته های هنر می پردازد.

لازم به ذکر است که دانشگاه های سنگاپور به متقاضیان واجد شرایط بورسیه تحصیلی اعطا میکنند که با توجه به مقاطع تحصیلات تکمیلی یا مقطع کارشناسی ارائه می شود. بورسیه های تحصیلی در سنگاپور به بورسیه خاص دانشجویان آسیای جنوب شرقی، بورسیه دانشجویان رشته MBA و بورسیه دانشجویان مقطع دکترا در سنگاپور تقسیم می شوند. برای کسب اطلاعات در زمینه ویزای تحصیلی سنگاپور می توانید با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

پرسش های کلیدی درباره مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا سنگاپور گزینه مناسبی برای تحصیل در این مقطع تحصیلی است؟ برای دانشجویان گروه مهندسی، سنگاپور یکی از بهترین گزینه های ممکن است.
  • زبان تحصیل در این مقطع چیست؟ دانشجویان می توانند در این مقطع به زبان انگلیسی تحصیل کنند.
  • هزینه های تحصیل در این مقطع چقدر است؟ باید در نظر داشت که در حال حاضر، سنگاپور یکی از گران ترین کشورهای جهان برای تحصیل به حساب می آید.
  • آیا مدرک دریافتی از دانشگاه های سنگاپور مناسب است؟ بله. در بسیاری از رشته های تحصیلی، دو دانشگاه شناخته شده سنگاپور در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *