ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در شیلی

مقطع کارشناسی ارشد در شیلی

یکی از گزینه های تحصیلی برتر در آمریکای جنوبی برای متقاضیان و دانشجویان بین المللی، مقطع کارشناسی ارشد در شیلی محسوب می شود. از مزایای تحصیل در شیلی می توان به هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه، تحصیل همراه با بورسیه تحصیلی، امکان اخذ آسان اقامت و تابعیت شیلی، امکان کار پس از تحصیل و کسب درآمد در این کشور اشاره نمود. مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه های شیلی با عنوان Magister یک دوره 2 ساله جهت اخذ مدرک فوق لیسانس است. متقاضیان می توانند برای تحصیل در این مقطع اعلام آمادگی نموده و از طریق وب سایت هر دانشگاه مهیای اخذ پذیرش شیلی شوند.

  • مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد شیلی چیست؟
  • آیا برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد در شیلی به زبان انگلیسی وجود دارد؟
  • در کشور شیلی هزینه مقطع کارشناسی ارشد چه مقدار است؟

کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر پاسخگوئی به سوالات شما، آمادگی دارند تا شرایط مهاجرتی متقاضیان را برای اعزام دانشجو به شیلی ارزیابی نمایند.

نظام آموزش عالی در شیلی

در شیلی، دانش آموزان پس از اتمام تحصیلات 12 ساله مقطع متوسطه با قبولی در آزمون ورودی وارد دانشگاه های این کشور می شوند. دانشجویان خارجی نیز برای اخذ پذیرش از شیلی بایستی در آزمون ورودی Prueba de Selection Universidad یا (PSU) شرکت جویند. این آزمون متشکل از تست هایی درباره دروس ریاضی، زیست شناسی، فیزیک و زبان می باشد. متقاضیان تحصیل در شیلی می توانند در یکی از سه مقطع تحصیلی زیر ادامه تحصیل دهند:

مقاطع تحصیلیمعادل بین المللیمدت تحصیل
Licenciaturaکارشناسی4 سال
Magisterکارشناسی ارشد2 سال
Doctorدکتری5 سال

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در شیلی

مقطع کارشناسی ارشد در شیلی با عنوان Magister یک دوره آموزشی 2 ساله می باشد که با دفاع از پایان نامه به اتمام می رسد. متقاضیان می توانند در این مقطع و در رشته های مختلفی همانند رشته های مهندسی، علوم پایه، پزشکی ادامه تحصیل دهند. اما به منظور ورود به کارشناسی ارشد در کشور شیلی، متقاضیان نیازمند ارائه مدارک زیر هستند:

  • مدارک شناسائی
  • یک قطعه عکس جدید
  • پاسپورت معتبر
  • توصیه نامه از کارفرما یا اساتید قبلی
  • کپی مدرک لیسانس و ریزنمرات
  • انگیزه نامه
  • رزومه یا CV
  • مدرک تمکن مالی

علاوه بر این مدارک، ممکن است بسته به رشته تحصیلی از متقاضیان تحصیل در شیلی نمرات مربوط به آزمون های دیگر همانند GRE, GMAT و یا حتی LAST هم درخواست شود. همچنین، امکان اخذ مدرک زبان انگلیسی آیلتس، تافل و یا مدرک زبان پیشرفته C1 و یا مدرک زبان اسپانیایی DELE وجود دارد. مهلت پذیرش دانشجویان ارشد در شیلی معمولا ژوئن تا جولای هر سال می باشد.

هزینه های مقطع کارشناسی ارشد در شیلی

با وجود اینکه هزینه های تحصیل در سانتیاگو (پایتخت شیلی) بدلیل وجود دانشگاه های برتر می تواند متغیر باشد. اما برآورد خوش بینانه و خوب از شهریه های ترمی در حدود 5000$ (دلار آمریکا) می باشد. یادآوری می شود که هزینه هر دوره تحصیلی در دانشگاه های کشور شیلی چیزی در حدود 1000$ (دلار آمریکا) به ازای 10 واحد می باشد. به این هزینه ها نیز باید هزینه اداری حدود 300$ (دلار آمریکا) را هم اضافه کرد. مابقی هزینه ها مربوط به هزینه های زندگی دانشجوئی در کشور شیلی است که این هزینه ها در هر ترم از این قرار می باشد:

پارامتر هزینهمیزان هزینه به دلار آمریکا
هزینه اجاره منزل3000$
هزینه خورد و خوراک3000$
هزینه حمل و نقل1500$
هزینه های متفرقه1000$
کل هزینه ها8500$

هزینه های مقطع کارشناسی ارشد در شیلی

مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در شیلی

یکی از انگیزه های متقاضیان برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد در شیلی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. این امکان نیز فقط در دانشگاه شیلی (Universidad de Chile) برای دانشجویان خارجی مهیا است. مخصوصا برخی از برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه به زبان انگلیسی برگزار می شود.

دانشگاه شیلی یک دانشگاه دولتی و در شهر سانتیاگو قرار دارد. این دانشگاه در سال 1843 تاسیس شده و قدیمی ترین دانشگاه کشور شیلی می باشد. در حال حاضر بیش از 1700000 دانشجو فقط در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. لازم به ذکر میباشد که دانشگاه شیلی در منطقه و جهان به خاطر عملکرد آموزشی بالا در رشته مهندسی معدن و اکتشاف شهرت دارد.

بورسیه مقطع کارشناسی ارشد در شیلی

این درست است که دانشجویان خارجی در شیلی حق کار دانشجویی را ندارند. اما از سوی دیگر، همین دانشجویان از امتیاز بزرگی بنام بورسیه تحصیلی برخوردارند. معمولا بورسیه های تحصیلی در کشور شیلی با پشتوانه کمک های دولتی به دانشجویان خارجی ارائه می شود. شرایط بورس های تحصیلی شیلی بدینگونه است که این بورس ها یا بر اساس نیاز مالی دانشجویان و یا بر پایه شایستگی آکادمیک آن ها ارائه می شود. یکی از این بورسیه های تحصیلی، برنامه بورسیه ارشد ملی CONICYT می باشد که مخصوص دانشجویان کارشناسی ارشد در کشور شیلی می باشد. اما مبنای اعطای این بورس صرفا بواسطه برتری تحصیلی متقاضیان می باشد.

بررسی شرایط ویزای تحصیلی شیلی 2024

مطابق اعلام سفارت شیلی در تهران، کلیه دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل در کشور شیلی در سال 2024 را دارند بایستی ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نمایند. به عبارت دیگر، دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در دوره های تمام وقت (بیش از 90 روز) ملزم به دریافت ویزای تحصیلی شیلی می باشند.

  • پاسپورت بین المللی با اعتبار 6 ماهه
  • یک قطعه عکس پاسپورتی با پس زمینه سفید
  • فرم درخواست به زبان انگلیسی (تکمیل به صورت تایپی)
  • تاییدیه یا CONFIRMARION LATTER از دانشگاه مطبوع
  • نامه درخواست ویزا یا VISA REQUEST LETTER از اداره دانشجویی (در صورت امکان)
  • گواهی عدم سوء سابقه یا POLICE CLERENCE STATEMENT
  • رضایت نامه والدین برای متقاضیان زیر 18 سال

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه و سابقه درخشان در عرصه حقوقی و مهاجرتی آماده پذیرش پرونده های مهاجرتی هموطنان عزیز می باشد.

چند پرسش در مورد مقطع کارشناسی ارشد در شیلی

از جمله مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • چرا مقطع کارشناسی ارشد در شیلی می تواند گزینه ای مناسب به نظر برسد؟ در این کشور دانشگاه های خوبی در این مقطع وجود دارد که در آمریکا و کانادا نیز از اعتبار بالایی برخوردار هستند.
  • زبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این کشور چیست؟ امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اکثر دانشگاه های این کشور برای دانشجویان به وجود آموده است.
  • دوره آموزش کارشناسی ارشد در این کشور چقدر به طول می انجامد؟ این دوره آموزشی 2 ساله است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *