ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه

مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه

فرانسه جزو کشورهایی است که از لحاظ سیستم آموزشی و سطح علمی و تکنولوژی در ردیف کشورهای بسیار پیشرفته قرار دارد. به همین دلیل اکثریت دانشجویان ایرانی علاقمند به مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه در تلاش هستند تا بتوانند از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنند. البته اخذ پذیرش تحصیلی شرایط و قوانین خاص خود را دارد اما چنانچه از درجه علمی و تحصیلی خوبی برخوردار باشید، رویای تحصیل در فرانسه را می توانید به واقعیت تبدیل نمایید.

  • شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه چیست؟
  • بهترین رشته برای مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه چیست؟
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه چقدر است؟
  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه مهیا است؟

در این رابطه مقاله ای نوشته شده است که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار عزیزان مهاجر قرار گرفته است. در صورت تمایل به مهاجرت به کشور فرانسه از طریق تحصیلی می توانید آن را مطالعه نموده و جزئیات بیشتر را از کارشناسان این موسسه جویا شوید.

اینفوگرافیک مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه

دانشگاه های فرانسه به 2 دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند و هر کدام شهریه متفاوتی دارند. نوع رشته تحصیلی نیز در میزان شهریه موثر است. مدت زمانی که طول می کشد تا دانشجوی متقاضی مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه را به پایان برساند، معمولا به مدت 2 سال می باشد که بسته به نوع رشته ممکن است کمتر یا بیشتر گردد. اگرچه کشور فرانسه یک کشور اروپایی محسوب می گردد و بایستی دارای هزینه های زندگی و تحصیلی بالایی باشد اما این هزینه ها در فرانسه در شرایط ایده آلی قرار دارند.

ارزان قیمت ترین دانشگاه های فرانسه عبارت هستند از:

  • University of Orleans
  • University of Strasbourg
  • Grenoble INP Institute of Engineering Univ. Grenoble Alpes
  • University of Burgundy

هزینه مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه در 2022

در سال 2022 به طور متوسط هزینه تحصیل برای دانشجویان اروپایی در دانشگاه های دولتی حدود 262€ (یورو) به صورت سالیانه خواهد بود. شهریه دانشگاه های خصوصی که پژوهش محور هستند نیز بین 3000€ تا 10000€ (یورو) در سال بوده است. اما در دانشگاه های بازرگانی و تجاری کشور فرانسه، بین 7000€ تا 20000€ (یورو) در سال خواهد شد. هزینه های زندگی دانشجویی بسته به شهر محل اقامت و خوراک و غیره بین 850€ تا 1400€ (یورو) در ماه می گردد. با این حساب می توان نتیجه گرفت تحصیل در فرانسه از شرایط مناسبی برای دانشجویان خارجی برخوردار است.

زبان در فرانسه

زبان رسمی مردم فرانسه، فرانسوی است. به همین دلیل برای تحصیل در دانشگاه باید مدرک یا گواهی مبنی بر داشتن مهارت کافی در صحبت کردن به این زبان را ارائه گردد. از جمله گواهی مهارت زبان انگلیسی می توان بهDELF ،DALF یا TCF اشاره نمود. از سوی دیگر، برای تحصیل در فرانسه، می توان زبان انگلیسی را انتخاب کرد و در دانشگاه هایی ثبت نام نمود که بر پایه انگلیسی تدریس می نمایند. ارائه گواهی هایی نظیر تافل، آیلتس و غیره برای نشان دادن مهارت کافی بر روی زبان انگلیسی ضروری می باشد. بنابراین مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل بخصوص در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه بایستی مدرک و مهارت کافی در زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید.

نحوه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ‌های فرانسه

متقاضی برای آگاهی از نحوه ورود به مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه، باید به وب سایت دانشگاه مراجعه کرده و مدارک و شرایط ذکر شده را مطالعه نماید. سپس فرم درخواست که در وب سایت قرار دارد را تکمیل نموده و به همراه کپی مدارک مورد نیاز که معمولا مدارک تحصیلی، گذرنامه (پاسپورت) دارای اعتبار، مقاله های نوشته شده که به انتشار رسیده، رزومه تحصیلی و غیره می باشد را تهیه و ارسال نماید.

نحوه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ‌های فرانسه

دانشگاه های برتر مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه

آگاهی از این که کدام یک از دانشگاه های کشور فرانسه جزو بهترین ها هستند برای مهاجرت و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه از موارد ضروری به شمار می رود. در جدولی که در ذیل مشاهده می نمایید نام دانشگاه های معروف و برتر فرانسه همراه با رتبه بندی کشوری در سال 2022 میلادی آورده شده است که می توانید مورد بررسی قرار دهید:

نام شهرنام دانشگاهرتبه در فرانسه در سال 2022
پاریسParis Sciences et Lettres – PSL Research University Paris1
پاریسSorbonne University2
پاریسÉcole Polytechnique3
پاریسParis Diderot University – Paris 74
پاریسÉcole des Ponts ParisTech=5
لیونÉcole Normale Supérieure de Lyon=5
پاریسParis-Sud University=5
مارسیAix-Marseille University=8
تولوزFederal University of Toulouse Midi-Pyrénées=8
گرونوبلGrenoble Alpes University=8
مون پلیهMontpellier University=8
ورسایUniversité de Versailles Saint-Quentin-en-Yvelines=8
نیسUniversity of Côte d’Azur=13
برستIMT Atlantique=13

برای پذیرش تحصیلی ممکن است لازم باشد شخص متقاضی در آزمونی که به منظور ارزیابی دانشجو مبنی بر تسلط وی بر زبان انگلیسی شرکت نماید. این آزمون به صورت آنلاین برگزار می شود. پس از این که سطح زبان وی مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد، چنانچه سایر مدارک کامل و صحیح باشد، نامه پذیرش تحصیلی برای دانشجو صادر می گردد.

شرایط ویزای تحصیلی فرانسه در 2023

رشته های کاربردی مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه

مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه برای دانشجویانی که به اهداف گوناگون به دنبال تحصیل در این کشور هستند، رشته های کاربردی متنوعی را برای آنها فراهم کرده است. رشته های کلیدی در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه عبارت اند از:

رشته های کاربردی مقطع کارشناسی ارشد در فرانسهتوضیحات
کارشناسی ارشد مهندسیکارشناسی ارشد مهندسی در فرانسه یک برنامه چند رشته ای است که برای دانشجویان بین المللی از کشور های مختلف جهان طراحی شده است.
کارشناسی ارشد مهندسی برقرشته کارشناسی ارشد مهندسی برق در فرانسه به صروت کاملا به زبان انگلیسی تدریس می شود. که شامل 3 سال مطالعات اصلی مشترک و 2 سال تخصص است.
کارشناسی ارشد مدیریتمدرک کارشناسی ارشد مدیریت در دانشگاه های فرانسه در بیش از 170 کشور جهان پذیرفته می شود.
کارشناسی ارشد زیست پزشکیشرکت های فرانسوی به طور فزاینده ای به دنبال دانشجویانی هستند که با نمرات بالا در این رشته تحصیلی قبول شده اند.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه به زبان انگلیسی

یکی از اصلی ترین مزایا تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه امکان تحصیل کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در این کشور می باشد. دانشجویان کارشناسی ارشد می توانند استادان انگلیسی را در فرانسه پیدا کنند. به غیر از مدرک کارشناسی ارشد در فرانسه بسیاری از دانشگاه های این کشور نیز دوره های کاملی را به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می دهند. البته لازم به ذکر است که اکثر دوره های علوم و مدیریت، که در سطح بین المللی مرتبط هستند به زبان انگلیسی در دسترس هستند. به طور کلی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه می توانند از بین دوره هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند انتخاب کنند. این دوره ها عبارت اند از:

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه به زبان انگلیسی

مدارک مورد نیاز در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه

رشته های زیادی وجود دارد که برای اعزام دانشجو به فرانسه  در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه به زبان فرانسوی یا انگلیسی می توان انتخاب نمود. با این حال، بازار کار کشوری که برای زندگی انتخاب می گردد، در انتخاب رشته موثر خواهد بود. در ذیل به چند رشته پر مخاطب اشاره می گردد:

  • مدیریت و سازمان در فرانسه
  • مُد و کالاهای لوکس
  • علوم سیاسی
  • مدرک کارشناسی ارشد MBA در فرانسه
  • زیست فناوری

برای تحصیل در این رشته ها یا هر رشته دیگر باید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه و مدارک مورد نیاز آن را تهیه و ارسال نمود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در هر زمانی که مایل باشید اعلام آمادگی می نماید تا پرونده مهاجرتی شما را با موفقیت به پایان برساند. این موسسه تبحر و تجربه ویژه ای در این زمینه داشته و با در اختیار داشتن وکلای خبره و کاربلد، مسیر موفقیت را برای شما مهاجران گرامی هموار و هموارتر می سازد.

سوالات متداول درباب مقطع فوق لیسانس در فرانسه

متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه غالبا سوالات زیر را عنوان می نمایند:

  • شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه به چه صورت است؟ طول دوره تحصیلی 2 سال است و امکان تحصیل هم به زبان انگلیسی و فرانسوی نیز امکان پذیر می باشد.
  • هزینه مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه چقدر است؟ شهریه در دانشگاه دولتی 250€ (یورو) و در دانشگاه های خصوصی به میزان 7000€ الی 20000€ (یورو) می باشد که بسته به رشته تحصیلی متغیر است.
  • مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه چیست؟ مدرک کارشناسی، مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی، پرداخت شهریه دانشگاه، گواهی تمکن مالی و پرینت حساب.
  • رشته های پرمخاطب در فرانسه کدام اند؟ مدیریت و سازمان، طراحی و مد، علوم سیاسی.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *