ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ

مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ

مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ به عنوان یکی از بهترین و پیشرفته ترین کشورهای دنیا ممکن است برای بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا جذاب باشد. البته نباید از نظر دور داشت که کشور لوکزامبورگ به دلایل مختلف از جمله مساحت کم خود قوانین مهاجرپذیری ساده ای ندارد و نتیجتا تعداد دانشجویان بین المللی در دانشگاه های آن بسیار کم تر از فرانسه، آلمان، ایتالیا و غیره است. با این وجود برای پاسخ به سوالات متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله توضیحاتی در این باره ارائه نموده است.

  • شرایط تحصیل در لوکزامبورگ چگونه است؟
  • آیا می توان ضمن تحصیل در این کشور کار کرد؟
  • هزینه تحصیل در این کشور چقدر است؟
  • بهترین رشته های تحصیل در این کشور کدامند؟

مهاجرت به لوکزامبورگ در سال 2024

همانطور که پیش تر اشاره شد کشور لوکزامبورگ بر خلاف کشورهایی مثل کانادا و آلمان سیاست های مهاجرپذیرانه ای را دنبال نمی کند. از طرف دیگر از آن جایی که هزینه های زندگی در لوکزامبورگ بسیار بیشتر از برخی دیگر از کشورهای توسعه یافته و قدرتمند اروپایی است، خود دانشجویان نیز ترجیح می دهند تحصیل در کشورهای کم هزینه تری را انتخاب نمایند. با این حال به دلیل این که اخذ ویزای کاری لوکزامبورگ تنها با داشتن پیشنهاد شغلی امکان پذیر است و اخذ پیشنهاد شغلی بدون حضور در خاک این کشور عملا شدنی نیست، کسانی که علاقه مند به مهاجرت به لوکزامبورگ هستند، روش تحصیلی را رمز ورود خود به این کشور قرار می دهند.


شهریه مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ

علی رغم کمی مساحت لوکزامبورگ، دانشگاه های بی نظیر و با سطح علمی بالایی در این کشور قرار دارند، به علاوه فضای حاکم بر جامعه لوکزامبورگ و محیط دانشگاهی در این کشور تلفیقی از فرهنگ هلندی، آلمانی و فرانسوی است و همه این ها دلایل خارجی هایی است که تصمیم می گیرند تحصیلات خود را در لوکزامبورگ ادامه دهند. با توجه به کوتاه تر بودن دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، تعداد خارجی هایی که متقاضی اخذ پذیرش از رشته مورد نظر خود در این مقطع هستند نیز بیشتر از مقاطع کارشناسی و دکتری است. پرطرفدارترین انتخاب ها برای تحصیل در لوکزامبورگ طی 5 سال گذشته عبارت هستند از:

  • کارشناسی ارشد در رشته حقوق اروپایی در لوکزامبوزگ
  • کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد در لوکزامبورگ

میزان دقیق شهریه دانشگاه نیز در لوکزامبورگ همانند سایر کشورهای دنیا با توجه به رشته انتخابی متفاوت خواهد بود اما به طور متوسط شهریه غالب رشته ها سالیانه 400€ تا 800€ (یورو) می باشد. البته میزان شهریه مورد نیاز برای برخی رشته ها از جمله رشته های مرتبط با تجارت بالاتر است و سالیانه 4000€ تا 5000€ (یورو) می باشد. همچنین برای تحصیل در مدارس تجارت (Business Schools) در سال 2024 شهریه مورد نیاز سالیانه حدود 17000€ (یورو) است.

شهریه مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ

برترین دانشگاه ها مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ

فارغ التحصیل شدن از دانشگاه هایی که رنکینگ ملی و جهانی خوبی دارند، علی الخصوص در بازار کار فوق العاده رقابتی حاکم در کشورهای صنعتی و قدرتمندی همانند لوکزامبورگ اهمیت زیادی دارد. در جدولی که در ادامه ترسیم شده است 3 دانشگاه برتر لوکزامبورگ در سال 2024 به همراه مختصر اطلاعاتی راجع به آن ها بیان شده است:

نام دانشگاهسال تاسیس
International University Institute of Luxembourg1974
Jack Welch College of Business & Technology-Sacred Heart University Luxembourg1991
University of Luxembourg2003

شرایط بازار کار پس از تحصیل فوق لیسانس در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ کشور فوق العاده توسعه یافته ای است که خصوصا در بخش بانکداری، صنعت استیل، ارتباطات و گردشگری بسیار قوی عمل کرده و نتیجتا در حوزه های مذکور بازار کار فوق العاده خوبی برای جوانان فراهم شده است. علاوه بر این که شعبه بانک های بین المللی زیادی در خاک لوکزامبورگ قرار گرفته است، ثبات شرایط اقتصادی لوکزامبورگ به دلیل ارتباط مستحکم آن با دو کشور همسایه یعنی بلژیک و آلمان تضمین شده تلقی می گردد. لازم به ذکر است کارفرمایان مشهوری در لوکزامبورگ هستند و نیرو استخدام می کنند که برخی از آن ها عبارت هستند از:

  • ArcelorMittal
  • Intech
  • Visual Online
  • BNP Paribas
  • Goodyear
  • PwC
  • EUREST Luxembourg
  • Groupe Société Générale Bank

دانشجویان در دانشگاه های لوکزامبورگ اجازه کار پاره وقت دارند و می توانند از این طریق علاوه بر تامین بخشی از هزینه های خود را تامین نمایند، تجارب کاری خود را افزایش دهند و با محیط کاری لوکزامبورگ بیشتر آشنا شوند. علاوه بر این دوره های کارآموزی (Internship) زیادی در تعداد بسیار زیادی از شرکت ها و موسسات محلی وجود دارد و بسیاری از دانشجویان از ترم های آخر تحصیلی خود در این شرکت ها دوره می گذرانند. شایان توجه است بسیاری از فارغ التحصیلان ترجیح می دهند به استخدام این شرکت های محلی درآیند چراکه علاوه بر درآمد بالا تجربه فعالیت در یک محیط کاری فوق العاده را خواهند داشت. نباید از نظر دور داشت که استخدام شدن برای دانشجویان بین المللی اهمیت دو چندانی دارد چراکه در غیر این صورت با انقاضای ویزای تحصیلی لوکزامبورگ باید خاک این کشور را ترک کنند.

مقایسه مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ و مجارستان

راجع به لوکزامبورگ توضیحاتی ارائه شد اما معمولا افرادی بخواهند با هزینه های پایین تر تجربه زندگی در یک کشور قدرتمند اروپایی را داشته باشند به سراغ لوکزامبورگ، موناکو، سوئیس و ایسلند نمی روند. کشورهای یاد شده بسیار پرهزینه اند این در حالی است شهریه دانشگاه های مجارستان در مقطع ارشد سالیانه 2000€ (یورو) تا 8000€ (یورو) است و هزینه زندگی در آن نیز بسیار پایین تر است. در نمودار زیر متوسط هزینه زندگی در کشورهای یاد شده طی سال 2024 با هم مقایسه شده است:

نمودار مقایسه متوسط هزینه ماهیانه زندگی در چند کشور اروپایی

آمار بیکاری در مجارستان در سال 2024 تنها 3.4% است و این کشور از سال 2007 عضوی از حوزه شنگن بوده است؛ با این حال همانطور که مشاهده می شود زندگی در مجارستان خیلی مقرون به صرفه تر است. به منظور محسابه دقیق تر در جدول ذیل قیمت اجاره منزل در دو کشور لوکزامبورگ و مجارستان طی سال 2024 با هم مقایسه شده است:

نوع مسکناجاره ماهیانه در مجارستاناجاره ماهیانه در لوکزامبورگ
آپارتمان یک خوابه در شهرهای بزرگ372.54€ (یورو)1506.06€ (یورو)
آپارتمان سه خوابه در شهرهای بزرگ677.79€ (یورو)2785.71€ (یورو)

در حقیقت بهای اجاره منزل در کشور لوکزامبورگ 323% از مجارستان بالاتر است و نباید این نکته را فراموش کرد که در غالب اوقات اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های لوکزامبورگ کار آسانی نخواهد بود. در این مقاله اطلاعاتی راجع به مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبوگ با توجه به قوانین و قیمت های سال 2024 ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. علاقه مندان به تحصیل در مجارستان، فرانسه، ایتالیا، هلند، اوکراین، کانادا و غیره می توانند برای بررسی شرایط خود با توجه به قوانین مهاجرتی جدید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

پرسش هایی درباره مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ

در شرایط کنونی می توان گفت که مقطع کارشناسی ارشد مهم ترین مقطع تحصیلی برای دانشجویان خارجی است. افرادی که می خواهند این کشور را برای خود انتخاب کنند، باید به رتبه بندی دانشگاه های لوکزامبورگ توجه داشته باشند. در شرایط کنونی، ورود به لوکزامبورگ به عنوان دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد از طریق ویزای تحصیلی ممکن می شود. دانشجویان پس از دریافت پذیرش می توانند ویزای خود را اخذ کنند. از روز دریافت ویزا فرد می تواند وارد این کشور شده و در دانشگاه ثبت نام کند.

  • مقطع کارشناسی ارشد در این کشور چه مدت به طول می کشد؟ طول دوره کارشناسی ارشد در این کشور 2 ساله است اما در برخی از موارد می توان در دوره های یک ساله نیز شرکت کرد.
  • آیا شهریه مقطع کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ بالا است؟ معمولا شهریه دانشجویان نزدیک به 3000€ (یورو) در سال است.
  • مزیت تحصیل در این مقطع چیست؟ می توان به سادگی پس از دریافت مدرک خود در این کشور به کار مشغول شد. این مسئله منجر به دریافت اقامت دائم می شود.
  • آیا دانشگاه های لوکزامبورگ در مقطع کارشناسی ارشد مناسب هستند؟ این دانشگاه ها در سطح جهان مشهور هستند اما رتبه جهانی خوبی ندارند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *