ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در مالزی

مقطع کارشناسی ارشد در مالزی

یکی از زیباترین کشورهای جنوب شرقی آسیا که عضو سازمان ملل متحد می باشد و سالانه متقاضیان مهاجرت تحصیلی بسیاری را می پذیرد کشور مالزی می باشد. مالزی دارای زیرساخت های اقتصادی و آموزشی محکم و فوق العاده می باشد که دلیل داغ بودن بازار تقاضای مقطع کارشناسی ارشد در مالزی می باشد. مالزی به دلیل دارا بودن دشت های مرتفع ساحلی که اغلب با کوهستان جنگلی پوشیده شده و دارای آب و هوای معتدل فوق العاده و البته مناظر طبیعی جذاب گردشگری می باشد.

اقتصاد مالزی بر پایه صادرات محصولات کشاورزی، چینی آلات و گردشگری بنا شده است که نتیجه اقتصاد قدرتمند و مستقل این کشور متمدن می باشد. این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به کشور مالزی تنظیم و نگارش شده است.

جزئیات مقطع کارشناسی ارشد در مالزی

امروزه بیش از 60 هزار دانشجوی بین المللی در کشور مالزی مشغول به تحصیل هستند و دولت مالزی برای افزایش تعداد دانشجویان خارجی برنامه های هدفمند دارد. امکان ادامه مقطع کارشناسی ارشد در مالزی به زبان انگلیسی فراهم است و همین موضوع سبب جذب تعداد زیادی از متقاضیان ادامه تحصیل در یک کشور آرام شده است. مدت زمان مقطع کارشناسی ارشد در کشور مالزی حداقل یک سال و حداکثر سه سال می باشد که بستگی به رشته تحصیلی متقاضیان دارد. در حال حاضر فقط 10 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در مالزی ارائه می شود و برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد باید 42 واحد درسی را بگذرانید. دریافت ویزای تحصیلی برای جواز مقطع کارشناسی ارشد در مالزی الزامی است. در مرحله اول باید مقطع کارشناسی را گذرانده باشید و مدرک معتبر جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه های مالزی ارائه کنید.


لازم به ذکر است که امکان دریافت ویزای همراه برای سفر و اقامت همسر و فرزندان کمتر از 18 سال شما در کشور مالزی وجود دارد و از این بابت نباید نگران باشید. اعتبار مدارک فارغ التحصیلی از دانشگاه های مالزی در کشورهای اروپایی و آمریکا بسیار زیاد است و توسط وزارت علوم ایران نیز مورد قبول واقع می شوند.

جزئیات مقطع کارشناسی ارشد در مالزی

هزینه های مقطع کارشناسی ارشد در مالزی

مالزی در رشته های برتر اگر با آمریکا مقایسه شود در بحث هزینه تحصیل کشوری مقرون به صرفه تلقی می شود اما اگر با کشورهای آسیایی مقایسه شود ارزان نخواهد بود. تحصیل در رشته های MBA که در واقع جزء گران ترین رشته های تحصیلی می باشند در مالزی در سال 2022 از 13000€ تا 25000€ (یورو) سالانه برای دانشجویان هزینه خواهد داشت. تحصیل در مالزی در رشته های غیر فنی و غیر آزمایشگاهی با کمتر از 2000€ (یورو) در سال امکان پذیر است که فوق العاده می باشد.

لازم به ذکر است که امکان دریافت کمک هزینه مالی و بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان واجد شرایط مسلط به زبان انگلیسی در مالزی وجود دارد. در نظر داشته باشید که برای اخذ ویزای تحصیلی مالزی تمکن مالی شما مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و باید استطاعت پرداخت هزینه تحصیل در مالزی را داشته باشید. آن دسته از دانشجویان که از ویزای همراه استفاده می کنند و همسر و فرزندان خود را به مالزی می آورند باید اثبات کنند توانایی مالی لازم برای تامین هزینه های خانواده خود در مالزی را دارند.

اخذ ویزای مقطع کارشناسی ارشد در مالزی

اولین مرحله برای دریافت ویزای دانشجویی مالزی اخذ پذیرش از یک دانشگاه معتبر این کشور یا یک موسسه آموزش عالی خصوصی می باشد. بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه باید با نامه تاییدیه به اداره مهاجرت مالزی مراجعه کنید تا تاییدیه ویزا (VAL) از طریق اداره AMGS برای شما صادر شود.

  • ارائه اصل و کپی نامه پذیرش به اداره مهاجرت به مالزی
  • چند قطعه عکس پاسپورتی با زمینه سفید که جدید باشد
  • ارائه فرم تکمیل شده معاینات پزشکی و سلامت جسمی
  • پرداخت هزینه درخواست ویزای دانشجویی مالزی به سفارت
  • مدرک کارشناسی برای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد
  • ارائه ریز نمرات دوره کارشناسی همراه با ترجمه رسمی مدارک

لازم به ذکر است که بعد از ارائه مدارک لازم و ثبت درخواست این فرآیند حداکثر 10 روز زمان می برد. این امکان وجود دارد که از طریق وبسایت اداره مهاجرت به صورت آنلاین فرآیند بررسی را مشاهده کنید. در مرحله بعد لازم است که متقاضیان محترم همراه با (VAL) به ساختمان سفارت کشور مالزی در تهران مراجعه کنند و درخواست ویزای عمومی را ثبت کنند.

سفارت مالزی از متقاضیان پرینت رنگی نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر، اصل پاسپورت، گواهی گردش حساب بانکی برای اثبات تمکن مالی و فرم تکمیلی درخواست ویزای تحصیلی را درخواست می کند. سفارت مالزی برای بررسی و صدور ویزا حدوداً 7 روز الی 10 روز کاری زمان طلب می کند. اگر فرآیند با مشکل مواجه نشود بعد از 10 روز ویزای شما صادر می شود. ویزای عمومی مالزی دو ماه اعتبار دارد که در این مدت باید به این کشور سفر کنید و در داخل مالزی با ارائه مدارک لازم به اداره مهاجرت ویزای بلند مدت را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به مالزی با وکلای مجرب و متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

پرسش های کلیدی درباره مقطع کارشناسی ارشد در مالزی

مقطع کارشناسی ارشد، یکی از مهم ترین مقاطع تحصیلی در جهان امروز است. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، باید به این نکته اشاره داشت که مالزی نیز مقصد مناسبی برای تحصیل است. دانشگاه های زیادی در این کشور وجود دارد که می توان برای آینده خود آن ها را انتخاب کرد. فرایند دریافت پذیرش در مقطع ارشد در این کشور نیز مناسب است و می توان آن را برای آینده خود در نظر داشت. برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا مالزی مقصد مناسبی برای تحصیل در کارشناسی ارشد است؟ بله این کشور دانشگاه های خوبی در خود جای داده است و می توان از این طریق به یک مدرک معتبر دست پیدا کرد.
  • مهم ترین چالشی که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در مالزی با آن روبرو هستند چیست؟ دانشجویان در این کشور با هزینه های نسبتا بالایی برای تحصیل خود روبرو هستند.
  • مهم ترین مزیت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مالزی چیست؟ در شرایط کنونی، مدرک این کشور بسیار معتبر است و دانشجویان ایرانی نیز شرایط مناسبی در این کشور خواهند داشت.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *