ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان

مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان

مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان شرایط خوبی دارد و کارشناسان موسسه سفیران سروش سعادت قصد دارند تا متقاضیان محترم را از این شرایط آگاه سازند. در دهه های اخیر، این کشور اروپایی رشد سریعی را در زمینه های مختلف آموزش و تحصیلی تجربه کرده و اقتصاد قدرتمندی را توسعه داده است و فرصت های مختلفی را برای کار، سرمایه گذاری و مطالعه به متقاضیان و مهاجران بین المللی ارائه داده است.

مجارستان در اروپای مرکزی واقع شده است. پایتخت این کشور بوداپست نام دارد. مجارستان با اسلواکی، اوکراین، رومانی، اسلوونی، اتریش و صربستان هم مرز مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان. اکثر مردم به زبان مجاری صحبت می کنند؛ اما لازم به ذکر است که اکثر ساکنین پایتخت کشور مجارستان به زبان انگلیسی مسلط هستند.

اینفوگرافیک مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان

کلیات مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان

یک برنامه مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان ممکن است انتخاب واضحی برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی بین المللی نباشد. اما می تواند فرصت های آموزشی و پژوهشی بی نظیری را در بخش زیبایی از اروپا ارائه دهد. سیستم آموزش عالی مجارستان شامل موسسه های تحصیلی و دانشگاه هایی که قدمت آن ها به قرن چهاردهم باز می گردد، می شود و بیش از 20000 دانشجوی بین المللی از جمله دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد و سایر دوره های تحصیلات تکمیلی هستند در دانشگاه های این کشور اروپایی مشغول به تحصیل هستند. در مجارستان به عنوان یک مقصد تحصیلی در حال پیشرفت و توسعه در قاره اروپا، دارای چندین دانشگاه معتبر جهت تحصیل در دوره های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد در کشور مجارستان یا دانشگاه های برتر سایر کشورهای اروپایی، دوره های pre master نیز در برخی کالج های این کشور برگزار می شود. گذراندن این دوره ها، راهی مناسب برای ورود به این مقطع با سطح آگاهی بالاتر محسوب می گردد. شهریه این دوره ها برای 1 دوره 9 ماهه حدودا 9000تا 10000 (یورو) است.


چگونگی بررسی مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان

بخش آموزش عالی مجارستان به طور کلی در دهه های اخیر رشد چشمگیری داشته است و گزینه های بیشتری برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان در طیف گسترده ای از زمینه های موضوعی وجود دارد. دانشگاه های مجارستان به طور چشمگیری پیشنهادهای خود را برای برنامه های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی برای جذب دانشجویان بین المللی گسترش داده اند. برخی از محبوب ترین رشته های مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان رشته هایی مهندسی، مدیریت، فناوری اطلاعات، اقتصاد، بهداشت، زبان، تجارت و علوم مختلف هستند.

جزئیات اصلی مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان
تعداد دانشگاه های مجارستان69
قدیمی ترین دانشگاه مجارستانUniversity of Pécs
تعداد دانشجویان بین المللیتقریبا 26000 نفر
طول دوره مقطع کارشناسی ارشد1 الی 2 سال تحصیلی
میانگین هزینه های مقطع کارشناسی ارشد$2000 (دلار آمریکا)
سال تحصیلی در کشور مجارستانسپتامبر تا جولای

تحصیل در مجارستان و کسب مدرک فوق لیسانس از دانشگاه ها و مراکز تحصیلی این کشور براساس فرآیند بولونیا صورت می گیرد و متقاضیانی که از دانشگاه های کشور مجارستان موفق به کسب مدرک تحصیلی معتبر می شوند می توانند در تمامی نقاط دنیا مشغول به کار شوند.

مدارک لازم برای مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان

برای کسب مدرک دوره کارشناسی ارشد در کشور مجارستان متقاضیان می بایست حداکثر 2 سال مشغول به تحصیل در دانشگاه های این کشور شوند. برنامه های تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی مجارستان همیشه طی 2 سال به دانشجویان و متقاضیان ارائه می شوند. اما برنامه های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد در مراکز تحصیلی خصوصی در کشور مجارستان معمولا طی یک سال به دانشجویان و متقاضیان ارائه می شوند.

تحصیل در دانشگاه های کشور مجارستان با دریافت Credit انجام می شود و برنامه های تحصیل کارشناسی در این کشور شامل سمینارها، فعالیت های آزمایشگاهی، تحقیقاتی و پژوهشی، تدریس ها تئوری و عملی می شوند. جهت تحصیل فوق لیسانس در مجارستان متقاضیان و دانشجویان می توانند به دو زبان مجارستانی و انگلیسی در برنامه های تحصیلی خود شرکت کنند.

سایر هزینه های مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان

دانشجویان و متقاضیانی که موفق به کسب بورسیه های تحصیلی دولتی در کشور مجارستان نمی شوند می بایست شهریه دانشگاهی پرداخت کنند. میزان شهریه در دانشگاه های کشور مجارستان متفاوت است. اما به طور کلی میانگین شهریه دانشگاهی در این کشور از 1000$ تا 10000$ (دلار آمریکا) در سال است. علاوه بر این، تمام دانشجویان می بایست هزینه های حضور در برنامه تحصیلی، هزینه ثبت نام و هزینه امتحان را پرداخت کنند. این هزینه ها در موسسات مختلف متفاوت است اما معمولاً بین 150$ الی 200$ (دلار آمریکا) هستند.

سایر هزینه های مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان

درخواست پذیرش مقطع کارشناسی ارشد مجارستان

شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش در مجارستان به چند بخش تقسیم می شوند. سال تحصیلی کشور مجارستان در سپتامبر و اکتبر آغاز می شود. مهلت درخواست اکثر برنامه های کارشناسی ارشد در مجارستان 15 فوریه برای شروع ماه سپتامبر در همان سال و 15 نوامبر برای شروع ماه فوریه است. اگرچه تعداد زیادی از دوره ها برای شروع در بهار وجود ندارد، مگر اینکه شما دانشجوی انتقالی باشید. برای ورود به یک برنامه تحصیلی کارشناسی ارشد یک ساله (بخصوص در موسسات خصوصی که ممکن است دوره های معتبر توسط مقامات خارجی را ارائه دهند)، یک مدرک کارشناسی 4 ساله لازم است.

تصمیم گیری در مورد برنامه ها بر اساس موارد زیر انجام می شود:

  • عملکرد تحصیلی متقاضی (از جمله معدل و نمرات)
  • مهارت های زبانی متقاضی
  • سایر الزامات مربوط به دانشکده
  • مصاحبه شخصی با دانشجو

چالش های اساسی مقطع کارشناسی ارشد در مجارسان

همانند اغلب کشورهای اروپایی، تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان در کنار مزایا بسیاری که برای دانشجویان به همراه دارد، دارای چالش های متعددی نیز در این زمینه می باشد.

اصلی ترین چالش های تحصیل در مقطع کارشناسی در مجارستان عبارت اند از:

چالش های مقطع کارشناسی ارشد در مجارستانتوضیحات
هزینه تحصیلهزینه تحصیل در مجارستان به ویژه در مقطع کارشناسی ارشدف به نسبا اغل کشورهای همسایه بسیار بالا تر است.
روند پذیرشیکی از اصلی ترین چالش های تحصیل در مجارستان، روند پذیرش دانشگاه های این کشور به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. اغلب دانشگاه های مجارستان از بوروکراسی های اداری پیچیده ای در روند پذیرش خود استفاده می کنند.
ارتباط محدود دانشگاه هااغلاب دانشگاه های مجارستان به ویژه دانشگاه های پزشکی این کشور، ارتباط محدودی با موسسات درمانی دارند. که این امر باعث شده تا دانشجویان دوره های عملی خود را با موفقیت سپری نکنند.

الزامات زبانی در مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان

مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان نیز همانند اغلب کشورهای اروپایی دارای الزامات زبان گسترده ای در روند پذیرش و حین تحصیل در این کشور می باشد. به طور کلی تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان هستند، باید مدارک بین المللی زبان انگلیسی را جهت پذیرش ارائه دهند. برخی از گزینه های محبوب برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، مدرک زبان آیلتس و تافل است. علاوه بر این دانشجویان برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان باید حداقل نمره زبان تایید شده توسط دانشگاه را داشته باشند. علاوه بر این، نمرات آزمون شما نباید بیشتر از 1 یا 2 سال باشد. به طور کلی اگر حداقل شرایط زبان را بریا مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان را ندارید، باید با گذراندن دوره آمادگی زبان انگلیسی مهارت ها و نمرات خود را بهبود ببخشید.

از طرفی هم مجارستان عضو شنگن است و اخذ اقامت آن برای غیر اروپایی ها نیز اهمیت زیادی دارد. جهت کسب اطلاعات مورد نیاز درباره شرایط مهاجرت تحصیلی به کشورهای پیشرفته دنیا و شرایط ویزای تحصیلی مجارستان می توانید با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید. با توجه به این که هر فردی با توجه به تمکن مالی، شرایط سنی، مدرک تحصیلی و سایر شرایط خود گزینه های مهاجرتی متفاوتی با سایرین دارد، اخذ مشاوره های مهاجرتی پیش از تصمیم گیری ضروری است.

سوالات متداول در باب مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان می باشیم:

  • مدارک لازم برای مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان چیست؟ برای کسب مدرک دوره کارشناسی ارشد در کشور مجارستان متقاضیان می بایست حداکثر 2 سال مشغول به تحصیل در دانشگاه های این کشور شوند. برنامه های تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی مجارستان همیشه طی 2 سال به دانشجویان و متقاضیان ارائه می شوند. اما برنامه های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد در مراکز تحصیلی خصوصی در کشور مجارستان معمولا طی یک سال به دانشجویان و متقاضیان ارائه می شوند. تحصیل در دانشگاه های کشور مجارستان با دریافت Credit انجام می شود و برنامه های تحصیل کارشناسی در این کشور شامل سمینارها، فعالیت های آزمایشگاهی، تحقیقاتی و پژوهشی، تدریس ها تئوری و عملی می شوند. جهت تحصیل فوق لیسانس در مجارستان متقاضیان و دانشجویان می توانند به دو زبان مجارستانی و انگلیسی در برنامه های تحصیلی خود شرکت کنند.
  • مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های مجارستان چیست؟ فرم درخواست تکمیل شده، پرونده سابقه های تحصیلی، CV، اسکن گذرنامه شما، توصیه نامه و بیانیه، مدرک زبان معتبر انگلیسی یا مجارستانی و مدارک پزشکی
5/5 - (42 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *