ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در مکزیک

مقطع کارشناسی ارشد در مکزیک

کشور مکزیک یکی از کشورهای پیشرفته و مدرن در دنیا می باشد، این کشور یازدهمین کشور پهناور در دنیا بوده و در شمال آمریکا جای گرفته است. هر ساله افراد زیادی برای مقطع کارشناسی ارشد در مکزیک به این کشور مهاجرت میکنند. کیفیت آموزش در دانشگاه ها و موسسات این کشور بالاست، مدارک تحصیلی این کشور بسیار معتبر بوده و در سطح بین الملل تایید شده است. با توجه به افزایش درخواست مهاجرت تحصیلی به مکزیک کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار قصد دارند به بررسی موضوع مقطع کارشناسی ارشد در مکزیک بپردازند. اگر شما هم این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید پیشنهاد می شود مقاله پیش رو را با دقت مطالعه نمایید.

دانشگاه های معتبر مقطع کارشناسی ارشد در مکزیک

برای ورود به دوره کارشناسی ارشد در مکزیک لازم است متقاضی ابتدا پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را کسب نماید، بدین منظور لازم است فرد دانشگاه های معتبر این کشور را بشناسد. در کشور مکزیک 931 دانشگاه و موسسه آموزش عالی وجود دارد که در این بخش سعی داریم به معرفی برخی از آن ها بپردازیم. پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هر دانشگاه به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید.

  • Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey
  • (Instituto Politécnico Nacional (IPN
  • Universidad Nacional Autónoma de México
  • Universidad Iberoamericana IBERO و غیره

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در کشور مکزیک

سیستم آموزش عالی در کشور مکزیک به 2 نوع دانشگاه عمومی و دانشگاه خصوصی تقسیم می شود. طول مدت مقطع کارشناسی ارشد در مکزیک بین 2 تا 3 سال می باشد که این مدت با توجه به رشته تحصیلی متفاوت است. دانشجویان باید در پایان این مقطع تحصیلی پایان نامه ای مرتبط با رشته تحصیلی خود ارائه نمایند. پس از دفاع از پایان نامه مدرک تحصیلی شما صادر خواهد شد. امکان تحصیل در رشته های مختلف در این کشور وجود دارد. اما رشته هایی مثل: حسابداری، حقوق اداری، مکانیک، پزشکی، دندانپزشکی و فنی و مهندسی جزء رشته های پر مخاطب در دانشگاه های مکزیک محسوب می شوند.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مکزیک لازم است متقاضیان مدارکی مانند مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات، رزومه تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی یا زبان اسپانیایی و فتوکپی از پاسپورت معتبر را به دانشگاه ارسال نمایند تا درخواستشان بررسی شود. دروس تحصیلی در دانشگاه های این کشور به زبان اسپانیایی و انگلیسی تدریس می شود. اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید باید مدرک زبان معتبر را ارائه نمایید. همچنین برای تحصیل به زبان اسپانیایی لازم است فرد مدرک زبان اسپانیایی معتبر ارائه نماید.

در رابطه با هزینه های تحصیل در کشور مکزیک می توان گفت، متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی دارند باید سالانه مبلغی بین 400$ الی 2000$ (دلار آمریکا) بپزدازند. برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی باید سالیانه مبلغی بین 2650$ الی 8000$ (دلار آمریکا) بپردازید که این هزینه ها با توجه به رشته تحصیلی متفاوت می باشد.

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در کشور مکزیک

نحوه اخذ ویزای تحصیلی مکزیک

جهت تحصیل در مکزیک لازم است متقاضی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهد. برای دریافت ویزای تحصیلی لازم است متقاضی مدارک زیر را تهیه کرده و در زمان مصاحبه به سفارت خانه یا کنسولگری مکزیک ارائه نماید:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزا و ارائه رسید آن
  • پاسپورت معتبر با داشتن 24 ماه اعتبار
  • ارائه مدرک اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • مدارک تمکن مالی
  • بیمه درمانی
  • مدارک پزشکی
  • ارائه انگیزه نامه

بورسیه مقطع کارشناسی ارشد در مکزیک

یکی از مزایای مقطع کارشناسی ارشد در مکزیک امکان اخذ بورسیه تحصیلی می باشد. بورسیه تحصیلی در این کشور شامل شهریه های تحصیلی، هزینه ثبت نام، بلیط هواپیما، حقوق ماهانه، بیمه درمانی و حمل و نقل با وسایل نقلیه عمومی می شود. برای اخذ بورسیه تحصیلی لازم است مدارکی مانند: انگیزه نامه، پاسپورت، دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن، توصیه نامه و عکس پاسپورتی را ارائه نمایید.

برای ارائه بورسیه تحصیلی مکزیک شرایطی در نظر گرفته شده است. متقاضیان برای ارائه درخواست باید خارج از کشور مکزیک باشند، امکان انتقال بورسیه برای سال های بعدی تحصیل وجود ندارد. همچنین دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شده اند، نمی توانند از بورسیه های تحصیلی در ماه نوامبر و ماه دسامبر استفاده نمایند. شما می توانید با مطالعه مقاله بورس تحصیلی مکزیک اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کسب نمایید. با مطالعه این مقاله اطلاعات مختصری در رابطه با مقطع کارشناسی ارشد در مکزیک بدست آوردید. جهت دریافت مشاوره های بیشتر می توانید همه روزه با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرسش های کلیدی درباره مقطع کارشناسی ارشد در مکزیک

از آنجا که مکزیک یکی از کشورهای آمریکای شمالی است، افراد زیادی ممکن است تمایل داشته باشند تا این کشور را برای خود انتخاب کنند. باید در نظر داشت که این کشور دانشگاه های زیادی را در خود جای داده است. 2 تا 3 دانشگاه در این کشور وجود دارد که انتخاب آن ها می تواند امتیازهای بسیاری را به همراه داشته باشد. سایر دانشگاه های مکزیک نیز از نظر علمی شرایط متوسطی دارند. همین مسئله سبب شده است که دوره کارشناسی ارشد در این کشور به عنوان یک فرصت مناسب در دوره تحصیلات تکمیلی شناخته شود. پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • طول دوره کارشناسی ارشد در این کشور چقدر است؟ دوره های کارشناسی ارشد در این کشور معمولا 2 ساله است و دانشجویان پس از آن می توانند به مدرک تحصیلی خود دسترسی پیدا کنند.
  • زبان دوره کارشناسی ارشد در مکزیک چیست؟ باید در نظر داشت که بسیاری از رشته های تحصیلی در مکزیک به زبان انگلیسی ارائه می شوند. با این حال باید در نظر داشت که در بسیاری از رشته های تحصیلی، زبان تحصیل هنوز اسپانیایی است.
  • آیا هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور معقول است؟ با توجه به شرایط کنونی و هزینه های تحصیل در بسیاری از کشورهای جهان، هزینه های تحصیل در مکزیک مناسب است. دانشجویان این مقطع شانس خوبی برای دریافت بورسیه نیز خواهند داشت.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *