ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در هلند

مقطع کارشناسی ارشد در هلند

یکی از گزینه های متقاضیان ایرانی برای ادامه تحصیل و اقامت در خارج از ایران کشور هلند می باشد، مقطع کارشناسی ارشد در هلند برای متقاضیان ایرانی امکان پذیر می باشد و برای تحصیل در این کشور شرایطی و قوانین سختی در نظر گرفته نشده است. متقاضیان با تحصیل در این کشور از مزایایی مثل کیفیت بالا آموزش، شرایط مطلوب زندگی، کار حین تحصیل، دریافت بورسیه تحصیلی بهره مند خواهند شد.

  • شرایط تحصیل در هلند برای ایرانیان چیست؟
  • بهترین رشته ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هلند چیست؟
  • هزینه تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی ارشد برای ایرانیان چیست؟

با توجه به افزایش درخواست متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی به کشور هلند، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت موفق در عرصه مهاجرت در مقاله پیش رو سعی دارند به بررسی موضوع مقطع کارشناسی ارشد در هلند بپردازند. اگر دانشگاه های این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید تا پایان ما را همراهی کنید.

اینفوگرافیک مقطع کارشناسی ارشد در هلند

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در هلند

سیستم آموزشی در کشور هلند بر پایه افزایش دانش و مهارت حرفه ای دانشجو طراحی شده است. در طول دوره مقطع کارشناسی ارشد در هلند 1 تا 2 ساله می باشد. در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد تمرکز دانشگاه های هلند بر مهارت های بالینی، حرفه ای، رهبری و مدیریت می باشد. بیشتر دانشگاه های هلند دروس تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند. متقاضیان برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه باید مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی و ریز نمرات این مقطع و همچنین مدرک زبان معتبر را به دانشگاه ارسال نمایند.


هزینه های مقطع کارشناسی ارشد در هلند

هزینه های دانشجویان در هلند به 2 گروه عمده تقسیم می شود:

  1. هزینه های زندگی در هلند که ماهانه بین 850€ تا 1200€ (یورو) است.
  2. شهریه دانشگاه های هلند که در مقطع کارشناسی ارشد سالانه بین 8000€ تا 16000€ (یورو) با توجه به رشته و دانشگاه فرد می باشد.

متقاضیان می توانند برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در هلند مشغول به کار شوند. طبق قوانین موجود دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند به مدت 16 ساعت در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند. شما به ازای هر ساعت کار دانشجویی مبلغی بین 10€ تا 15€ (یورو) دریافت خواهند کرد. در مقطع کارشناسی ارشد امکان تحصیل در رشته های مختلف وجود دارد، اما رشته هایی مانند فنی و مهندسی، پرستاری، حقوق، فیزیوتراپی، پزشکی، علوم کامپیوتر، هوا و فضا و علوم کاربردی جزو رشته های پرمخاطب در این کشور محسوب می شوند.

زبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هلند

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در هلند را دارند می توانند به زبان آلمانی و زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوند. برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های هلند لازم است فرد مدرک معتبر زبان انگلیسی (IELTS 6.5) ارائه نماید. دانشجویانی که به زبان انگلیسی تسلط کامل ندارند می توانند پیش از ورود به دانشگاه در دوره های مربوطه شرکت نمایند. دقت نمایید که این دوره ها تنها در برخی از دانشگاه های هلند برگزار می شود. دانشجویانی که قصد دارند به زبان آلمانی ادامه تحصیل دهند باید مدرک زبان B2 را ارائه نمایند.

زبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هلند

دلایل تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در هلند

طی سالهای اخیر هزاران دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف جهان برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در هلند وارد این کشور شده اند. تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در هلند برای دانشجویانی که به دنبال توسعه و پیشرفت در اروپا هستند بهترین گزینه می باشد. به طور کلی انتخاب هلند برای تحصیل در مقطع کارشناسی برای افرادی که تحرک و ذهن باز را دوست دارند یک انتخاب جذاب می باشد. یکی از اصلی ترین دلایل تحصیل مقطع کارشناسی در هلند امکان تحصیل این مقطع تحصیلی به زبان انگلیسی در این کشور می باشد.

در جدول زیر می توانید مهمترین دلایل دانشجویان برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در هلند را مشاهده فرمایید:

دلایل انتخاب هلند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشدتوضیحات
زباندر طول تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در هلند، دانشجویان با هیچ گونه الزامات زبانی در این کشرو مواجه نخواهند شد. زیرا بیش از 90% از شهروندان هلند به زبان انگلیسی تسلط کافی دارند.
شهریه مقرون به صرفههزینه تحصیل در دانشگاه های هلند به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر این دانشگاه های دولتی هلند نیز از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد برای تحصیل مبلغی را به عنوان شهریه دریافت نمی کنند.
امنیت بالاطبق آمار به دست آمده، هلند یکی از امن ترین و شادترین کشورهای جهان است. از سوی دیگر نیز، اسنتاندارد زندگی در هلند به نسبت اغلب کشورهای اروپای غربی بسیار مطلوب است.

بورسیه مقطع کارشناسی ارشد در هلند

یکی از مقوله های مهم برای دانشجویانی که قصد تحصیل فوق لیسانس در هلند را دارند بورسیه تحصیلی می باشد. در دانشگاه های این کشور بورسیه های تحصیلی متفاوتی ارائه می شود، علاوه بر دانشگاه های هلند دولت و برخی از موسسات نیز بورس های تحصیلی در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

برخی از محبوب ترین انواع بورسیه های تحصیلی در هلند که البته تنها شامل حال دانشجویان ممتاز می شود عبارت هستند از:

  • Holland Scholarship
  • MENA Scholarship Programme
  • NN Future Matters Scholarship
  • NRF-Nuffic Programme South Africa
  • Orange Knowledge Programme
  • Orange Tulip Scholarship Programme
  • Sino-Dutch Scholarship

بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته شده برای متقاضیان خارجی به این صورت می باشد که دانشجو در اولین سال تحصیلی مبلغی بالغ بر 5000€ (یورو) به عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهد کرد. شما می توانید با مطالعه مقاله ویزای تحصیلی هلند اطلاعات بیشتری در رابطه با روادید تحصیلی هلند کسب کنید.

تحصیل مقطع کارشناسی در هلند در دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه های علوم کاربردی در اکثر رتبه بندی های منتشر شده در خارج از کشور گنجانده نشده اند و آنهایی که وجود دارند به زبان هلندی هستند. اگر می خواهید در هلند در یک دانشگاه تحقیقاتی تحصیل کنید، می توانید مدرک کارشناسی خود را در 3 سال دریافت کنید، در حالی که مدرک کارشناسی ارشد بین 1 تا 2 سال طول می کشد. دانشگاه های تحقیقاتی هلند بسیار شبیه به موسسات آموزشی سنتی هستند که در سراسر جهان یافت می شوند، با تاکید بر تحقیق و مطالعه مستقل. انتخاب گسترده است، زیرا در حال حاضر بیش از 370 رشته در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی در هلند و 1500 رشته در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

برنامه های کاربردی برای دانشگاه های علمی کاربردی هلند باید بین ماه مارس و جولای بارگذاری شود. هیئت های پذیرش به تعداد ساعاتی که برای مطالعه یک موضوع صرف کرده اید بسیار بیشتر از فهرستی از نمرات واقعی و پیش بینی شده علاقه مند هستند و از شما می خواهند که توضیحاتی در مورد موضوعاتی که گذرانده اید و مدت زمانی که در دوره های مرتبط با آن صرف کرده اید ارائه دهید.

تحصیل در مقطع کارشناسی در هلند در دانشگاه های علمی کاربردی میسر است. از جمله محبوب ترین دانشگاه های علمی کاربردی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه علوم کاربردی Hanze، گرونینگن
  • دانشگاه آموزش حرفه ای آمستردام
  • دانشگاه علوم کاربردی HU اوترخت
  • دانشگاه علمی کاربردی آوانس
  • دانشجو-مرکز-لاهه
  • دانشگاه لیدن

با مطالعه مقاله اطلاعاتی در رابطه با مقطع کارشناسی ارشد در هلند کسب کردید، اگر با مطالعه مقالات پاسخ سوالات خود را دریافت نکردید می توانید با کارشناسان و وکلاء حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در باب مقطع کارشناسی ارشد در هلند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب مقطع فوق لیسانس در هلند می باشیم:

  • زبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هلند چیست؟ دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در هلند را دارند می توانند به زبان آلمانی و زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوند. برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های هلند لازم است فرد مدرک معتبر زبان انگلیسی (IELTS 6.5) ارائه نماید. دانشجویانی که به زبان انگلیسی تسلط کامل ندارند می توانند پیش از ورود به دانشگاه در دوره های مربوطه شرکت نمایند. دقت نمایید که این دوره ها تنها در برخی از دانشگاه های هلند برگزار می شود. دانشجویانی که قصد دارند به زبان آلمانی ادامه تحصیل دهند باید مدرک زبان B2 را ارائه نمایند.
  • دانشگاه های معتبر در کشور هلند کدام اند؟ دانشگاه لایدن، اوتریخت ، اراسموس روتردام ، دانشگاه UV آمستردام ، توئنته ، دانشگاه فناوری دلفت ، دانشگاه صنعتی ایلندون ، تیلبرگ ، ماستریخت ، رادبود ، دانشگاه آمستردام هلند و واخنینگتن
4.9/5 - (57 امتیاز)

24 دیدگاه برای “مقطع کارشناسی ارشد در هلند

  1. سمانه گفت:

    سلام
    من 32 سالمه لیسانس حقوق دانشگاه تهران برای ارشد در رشته حقوق بین الملل در هلند یا سوئیس اقدام کنم آیا امکانش هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما می تونید توی این زمینه تحصیل کنید. در این رابطه با مشاورین ما حتما در تماس باشید

  2. مهزاد ایرجی گفت:

    درود من 24 سالمه در رشته مهندسی صنایع غذایی از دانشگا غیرانتفاعی با معدل 17 فارغ التحصیل شدم و الان مشغول به کار در کارخانه تولید بسته بندی روغن هستم یکسال سابقه بیمه مرتبط با رشته و کارمم دارم
    مدرک زبان ندارم. برای هلند میتونم ارشد اقدام کنم؟ و تمکن مالی چقد نیازه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله شما می تونید اقدام کنید
      حتما با مشاورین ما در تماس باشید

  3. حميز گفت:

    سلام من ليسانس صنايع غذايي دارم ميخواستم براي ارشد يكي از رشته هاي مربوطه به كشاورزي يا صنابع غذايي رو ادامه بدم.بازار كار و اوضاع شغلي اين رشته هاي در هلند چجوريه؟
    ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایطتون رو ارسال کنید تا بتونم بهتر راهنماییتون کنم

  4. ارغوان گفت:

    سلام خدمت شما.من 22 سال دارم و کارشناسی عمران هستم البته هنوز مدرکم گیر دانشگاه هستش. میخواستم برای ارشد در هلند اقدام کنم و میخواستم بدونم چه موقعی بهتر هست که برای دانشگاه هلند در خواستم رو ارسال کنم؟ و اینکه دارم برای ایلتس هم میخونم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه برای ارشد هلند اقدام کنید مشکلی نیست

  5. میلاد گفت:

    سلام من دانشجوی ترم 5 کارشناسی مهندسی عمران هستم
    من عموم هلند شرکت ساختمانی داره و به رشته منم مربوطه بهترین روش برای رفتن به هلند چیه برا من و اینکه تحصیل به زبان آلمانی رایگان هست؟
    خواهش میکنم یک جواب بدید همینجا برای مشاوره حتما تماس خواهم گرفت با شما….

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض احترام دوست عزیز
      تحصیل کارشناسی ارشد در هلند میتواند برای شما گزینه مناسبی محسوب شود که این امر منوط به اخذ مدرک کارشناسی شما می باشد. لازم به ذکر است تحصیل در هلند برای دانشجویان بین المللی رایگان نمیباشد.

  6. sorour gh گفت:

    سلام. اگه کسی موفق به اخذ بورسیه بشه.باز هم مجاز به کار دانشجویی هست؟
    20 ساعت در هفته کلا مجاز به کار دانشجویین؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بورس در چه مقطعی رو میفرمائید؟

  7. سرور گفت:

    سلام. اگه کسی موفق به اخذ بورسیه بشه.باز هم مجاز به کار دانشجویی هست؟
    20 ساعت در هفته کلا مجاز به کار دانشجویین؟

    1. داوری گفت:

      اگر منظورتون تحصیل در مقطع ارشده در صورتی که فرصت کار رو داشته باشید 16 ساعت در هفته میتونید کار کنید

  8. mahmoodi گفت:

    سلام وقتتون بخیر من دانشجوی مهندسی صنایع از دانشگاه الزهرا هستم و در حال حاضر مشغول به گرفتن آیلتس هستم میخواستم اگر امکانش هست راهنمایی کنید که برای پذیرش کارشناسی ارشد نیاز به چه چیز های دیگری دارم

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      سنتون رو بفرمائید؟ . اینکه چه مدت طول میکشه تا شما تحصیلتون رو تموم کنید؟

  9. عرفان گفت:

    سلام، من کارشناسی مهندسی نفت دارم از دانشگاه آزاد و برای ارشد میخوام اقدام کنم، مدرک آیلتس با نمره 7 دارم و 21 سالمه ممنون میشم از راهنماییتون برای اقامت در هلند

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      شرایط خوبی دارید از نظر سنی و مدرک تحصیلی
      بهتون پیشنهاد میکنم مقاله بهترین دانشگاه های هلند در سال 2019 رو هم مطالعه کنید

  10. علی گفت:

    سلام
    ویزای همسر هم میدن؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله ویزای همراه دارد

  11. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید،بنده۳۳ سال سنمه،لیسانس میکروبیولوژی دارم در مقطع ارشد قبل از دفاع پایان نامه انصراف دادم خواستم ببینم شانسی برای پذیرش دارم تو ارشد

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله با توجه به شرایطی که گفتید شانس دارید اما برای بررسی دقیق حتما با کارشناسان ارشد مشورت کنید تا اطلاعات دقیق و به روز را کسب نمایید

  12. امير چ گفت:

    با سلام
    الان و در حال حاضر براى اقامت و تحصيل درش هلند بايد چه كارى انجام بدم
    اگه راهنماييم كنيد. ممنون ميشم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید شرایط شما بررسی شود برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *