ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در هنگ کنگ

مقطع کارشناسی ارشد در هنگ کنگ

دانشگاه های هنگ کنگ در جمع برترین دانشگاه های جهان قرار دارند و به همین دلیل مقطع کارشناسی ارشد در هنگ کنگ نیز شرایط خاصی دارد. در این نوشتار کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر شرایط مقطع کارشناسی ارشد، به هزینه ها و روند پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد در هنگ کنگ اشاره خواهند کرد تا متقاضیان این امر بتوانند اطلاعات بهتری در این زمینه داشته باشند.

شرایط تحصیل در منطقه اداری هنگ کنگ

هنگ کنگ یک شهر فوق مدرن و پیشرفته و یکی از قطب های جهان برای تجارت، اقتصاد و لجستیک است. با داشتن برخی از بهترین دانشگاه ها در آسیا و جهان، همراه با تاریخ فرهنگی متنوع آن، هنگ کنگ یک مقصد محبوب برای دانشجویان و متقاضیان بین المللی است که می توانند در برنامه های تحصیلی با کیفیتی در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد و سایر دوره های تحصیلی شرکت کنند. با وجود کیفیت بالا، جای تعجب نیست که دانشگاه های هنگ کنگ میزبان حدود 34000 دانشجوی بین المللی هستند و چندین دانشگاه هنگ کنگ در کنار برترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند.


بطور کلی، مقطع کارشناسی ارشد در هنگ کنگ دلایل مختلفی دارد. شهرت جهانی، فرهنگ بی نظیر، ارائه برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی و فرصت های کسب کمک هزینه های تحصیلی از برجسته ترین دلیل های ادامه تحصیل کارشناسی ارشد هستند و این دلایل موجب جذب دانشجویان بسیار زیادی شده اند. سه دانشگاه در هنگ کنگ در بین صد دانشگاه برتر رتبه بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی تایمز قرار گرفته اند و این یک رکورد چشمگیر برای یک شهر با جمعیتی بیش از 7 میلیون نفر به شمار می رود. همچنین هنگ کنگ مکانی فوق العاده با فرهنگ غنی است و دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های هنگ کنگ می توانند با ترکیب فرهنگ غربی و شرقی آشنا شوند. علاوه بر این چندین فرصت بورسیه جهت ادامه تحصیل برای دانشجویان و متقاضیان بین المللی در هنگ کنگ از جمله برنامه کمک هزینه تحصیلی دولتی وجود دارد.

دلایل انتخاب مقطع کارشناسی ارشد در هنگ کنگ

هر ساله بیش از صدها تبعه خارجی با فرهنگ های گوناگون، مقطع کارشناسی ارشد در هنگ کنگ را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند. به عبارت دیگر، مقطع کارشناسی ارشد در هنگ کنگ برای افرادی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند بهترین گزینه می باشد. یکی از اصلی ترین دلایلی که سالانه دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان به این کشور زیبا می کشاند، وجود دانشگاه های معتبر بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.

در تصویر زیر می توانید برخی از مهمترین دلایل انتخاب دوره کارشناسی ارشد در هنگ کنگ را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید:

مهمترین دلایل تحصیل کارشناسی ارشد در هنگ کنگ

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در هنگ کنگ

دانشجویان و متقاضیان بین المللی برای ادامه تحصیل کارشناسی ارشد می توانند وارد یکی از بیست و دو دانشگاه یا مرکز تحصیلی معتبر شوند. قدیمی ترین دانشگاه در هنگ کنگ دانشگاه هنگ کنگ است که در سال 1912 میلادی تاسیس شده است. بیش از 30000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های منطقه اداره هنگ کنگ مشغول به تحصیل هستند و دانشجویان و متقاضیانی که قصد دارند مشغول به تحصیل کارشناسی ارشد شوند باید در نظر داشته باشند که کسب مدرک کارشناسی ارشد و یا فوق لیسانس در این دانشگاه ها از یک الی دو سال به طور می انجامد. همچنین برنامه های کارشناسی ارشد از ماه سپتامبر شروع می شوند و تا ماه آگوست ادامه دارند. در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد نیز دانشجویان می توانند از کمک هزینه های تحصیلی بهره مند شوند تا از هزینه های تحصیل خود بکاهند.

تحصیل در هنگ کنگ می تواند به صورت برنامه های تدریس یا پژوهشی باشد. استادان برای آموزش درس های مختلف در این دوره از برنامه های تحصیلی که شامل سخنرانی ها، سمینارها، تدریس گروه های مختلف و تدریس انفرادی بهره مند می شوند. با این حال، دوره کارشناسی ارشد در این کشور مبتنی بر فعالیت های تحقیقاتی و آموزش و تدریس با کیفیت بالا برای آماده سازی دانشجویان برای تحصیل در دکتری است. ارزیابی دانشجویان برای تحصیل کارشناسی ارشد بر اساس امتحانات کتبی و پروژه ها و همچنین پایان نامه انجام می شود. همچنین ممکن است لازم باشد که مقاله خود را در مورد پایان نامه خود ارائه دهید.

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در هنگ کنگ

دانشگاه های مقطع کارشناسی ارشد در هنگ کنگ

حکومت استعماری کشور انگلیس بر هنگ کنگ بر بسیاری از جنبه های مختلف فرهنگ مدرن این شهر تأثیر گذاشت و سیستم آموزش عالی نیز از این قاعده مستثنی نیست. کمیته کمک های مالی دانشگاه های هنگ کنگ کمیته مشورتی است که با دولت هنگ کنگ در مورد توسعه و حمایت مالی دانشگاه های منطقه مشورت می کند. در هنگ کنگ نه دانشگاه توسط دولت در زمینه های مختلف حمایت می شوند که هشت مورد از آنها توسط اداره کمیته کمک های مالی دانشگاه های هنگ کنگ تحت کنترل است. دانشگاه های دولتی در هنگ کنگ برخی از موسسات بسیار مورد توجه جهان را شامل می شوند و در رتبه بندی های معتبر جهانی حضور دارند. همچنین 13 دانشگاه خصوصی در هنگ کنگ وجود دارد. از آنجا که این موسسات تحت حمایت کمیته کمک های مالی دانشگاه هنگ کنگ نیستند، خودشان حمایت و تامین مالی خود را به عهده دارند.

دانشگاه های هنگ کنگ در هر سه رده بندی رتبه بندی های برتر جهانی حضور دارند. تعدادی از موسسات و دانشگاه های هنگ کنگ در بین 50 دانشگاه برتر جهان حضور دارند، در حالی که شش دانشگاه هنگ کنگ جزو 300 دانشگاه برتر جهان هستند. با در نظر گرفتن وسعت ​​سیستم آموزش عالی هنگ کنگ حضور این دانشگاه ها در رتبه بندی های معتبر جهانی نشان دهنده کیفیت بالای تحصیل در هنگ کنگ است.

رتبه ملی 2024نام دانشگاه
1دانشگاه هنگ کنگ
2دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ
3دانشگاه چین در هنگ کنگ
4دانشگاه شهر هنگ کنگ
5دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

هزینه های مقطع کارشناسی ارشد در هنگ کنگ

هزینه ورود به دوره کارشناسی ارشد از 25$ الی 60$ (دلار آمریکا) است و همچنین هزینه های تحصیل و شهریه تحصیل در این دوره با در نظر گرفتن رشته تحصیلی از 11000$ تا 34000$ (دلار آمریکا) است. لازم به ذکر است که دانشجویان برای ثبت نام در دانشگاه های هنگ کنگ باید به طور معمول 300$ (دلار آمریکا) پرداخت کنند. اگرچه هزینه های تحصیل میزان شهریه در هنگ کنگ زیاد است. اما دانشجویان می توانند از بورس های تحصیلی زیادی که برای آنها و تمامی متقاضیان بین المللی در دسترس است بهره مند شوند. هزینه زندگی در هنگ کنگ به طور کلی بسیار بیشتر از سایر مناطق آسیا است. اما با این دانشجویان بین المللی می توانند از یک زندگی استاندارد و با کیفیت خوب و بدون داشتن مخارج بالا لذت ببرند. همچنین هزینه های زندگی دانشجویان در هنک کنگ به 7000$ (دلار آمریکا) در سال می رسد.

برای تحصیل در هنگ کنگ دانشجویان خارجی به یک مدرک کارشناسی مربوطه نیاز دارند. روند درخواست برای بیشتر رشته های کارشناسی ارشد بصورت آنلاین انجام می شود. پس از ثبت نام در یک حساب کاربری در وب سایت دانشگاه منتخب خود، متقاضیان می توانند فرم درخواست را تکمیل کنند. هموطنان عزیز اگر به فکر کسب اطلاعات از شرایط و هزینه زندگی در هنگ کنگ یا تحصیل در هنگ کنگ هستید می توانید با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

سوالات کلیدی در خصوص مقطع کارشناسی ارشد در هنگ کنگ

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص مقطع کارشناسی ارشد در هنگ کنگ، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. مهمترین آنها عبارت اند از:

  • آیا کارشناسی ارشد در هنگ کنگ انتخاب درستی برای اتباع ایرانی می باشد؟ به دلیل مسافت طولانی بین ایران و هنگ کنگ، کارشناسی ارشد در این کشور به هیچ عنوان برای دانشجویان مستعد ایرانی توصیه نمی شود.
  • بهترین دانشگاه هنگ کنگ برای مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کدام دانشگاه است؟ افرادی که به دنبال انتخاب مقطع کارشناسی ارشد در هنگ کنگ به ویژه در رشته مهندسی هستند، می توانند برای پذیرش در دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ اقدام نمایند.
  • فرایند تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در این کشور مناسب است؟ باید به این نکته توجه داشت که در شرایط کنونی، که ورود به این کشور در صورتی ممکن است که فرد یک مدرک کارشناسی در اختیار داشته باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *