ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی

مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی

اگر قصد تحصیل در کشوری پیشرفته دارید کشور کره جنوبی می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. با توجه به امکانات تحصیلی در کره جنوبی، مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی مورد توجه بسیاری از متقاضیان خارجی و بین المللی قرار گرفته است. یکی از کشورهای برتر اقتصادی در قاره آسیا کشور کره جنوبی می باشد، این کشور پیشرفت اقتصادی خود را مدیون دانشگاه ها و موسسات آموزشی می باشد. دولت این کشور با در نظر گرفتن بورسیه های تحصیلی و تغییر زبان تدریس سعی در جذب دانشجویان خارج و بین المللی داشته، به گونه ای که در حال حاضر بیش از 90 هزار دانشجو خارجی در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل می باشند. مقاله پیش رو توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و با هدف بررسی موضوع مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی به نگارش درآمده است.

دانشگاه های برتر مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی

برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی لازم است متقاضی در اولین قدم پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را کسب نماید، بدین منظور باید دانشگاه های معتبر این کشور را بشناسید. پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات دقیق تر در رابطه با امکانات و مزایا هر دانشگاه به وب سایت آن مراجعه نمایید. در حال حاضر در کشور کره جنوبی بیش از 370 دانشگاه در حال فعالیت می باشد که از این تعداد 43 دانشگاه ملی و 179 دانشگاه خصوصی می باشند. از این تعداد 33 دانشگاه مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. در این بخش سعی داریم به معرفی دانشگاه های معتبر در این کشور بپردازیم.

  • دانشگاه ملی سئول
  • علوم و صنعت کره جنوبی
  • علوم و فناوری پوهانگ
  • یون سی
  • دانشگاه کره
  • پوسان
  • دانشگاه زنان ایوا
  • هانیانگ
  • چانگ آنگ
  • دانشگاه ملی کیانگ پوک

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی

اقتصاد قوی کره جنوبی در سال 2024 نشان می دهد فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور چه آینده درخشانی دارند. تولید ناخالص داخلی کره جنوبی گویای اقتصاد قدرتمند این کشور است:

تولید ناخالص داخلی کره جنوبی

متقاضیانی که قصد ادامه مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی را دارند باید جهت اخذ پذیرش از دانشگاه مدرک تحصیل مقطع کارشناسی با حداقل معدل 12، مدرک زبان انگلیسی IELTS یا TOEFL یا مدرک زبان کره ای، توصیه نامه، رزومه کامل و دقیق، اسکن از پاسپورت و مدارک شناسایی ارائه نمایند. دروس تحصیلی در دانشگاه های کره جنوبی به زبان کره ای و زبان انگلیسی تدریس می شود. اگر قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را دارید باید مدرک زبان IELTS با حداقل نمره 6.5 ارائه نمایید. دانشجویانی که به زبان انگلیسی یا زبان کره ای تسلط کافی ندارند می توانند پیش از ورود به دانشگاه در دوره های در نظر گرفته شده شرکت نمایند.

در رابطه با هزینه های تحصیل در این کشور می توان گفت، متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های فنی و مهندسی را دارند باید سالیانه مبلغی بین 6000$ تا 7000$ (دلار آمریکا)، رشته های علوم انسانی 5000$ تا 6000$ (دلار آمریکا) و رشته های پزشکی 8000$ تا 11000$ (دلار آمریکا) پرداخت نمایند. طبق قوانین تحصیلی در این کشور دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند در طول دوره تحصیلی به مدت 20 ساعت در هفته در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند.

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی

نحوه اخذ ویزای دانشجویان کارشناسی ارشد در کره جنوبی

متقاضیان باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهند. برای دریافت ویزای تحصیلی باید مدارکی که در ادامه به آن اشاره می شود را تهیه کرده و در زمان تعیین شده برای مصاحبه به سفارت خانه یا کنسولگری کره جنوبی ارائه نمایید.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 24 ماه اعتبار
  • ارائه اصلی و فتوکپی مدارک شناسایی
  • هزینه های مربوطه و ارائه رسید آن
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی
  • در صورت اخذ بورسیه تحصیلی باید مدارک آن نیز ارائه شود
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه مدارک بیمه سلامت

شما می توانید با مطالعه مقاله بورسیه تحصیلی در کره جنوبی اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب نمایید. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی کسب کردید. اگر قصد دارید پس از فارغ التحصیلی در این کشور اقامت داشته باشید پیشنهاد می شود مقاله اقامت بعد از تحصیل در کره جنوبی را مطالعه کنید. همچنین می توانید طی تماس با کارشناسان و وکلاء مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخ سوالات خود را به دست آورید.

پرتکرارترین پرسش ها درباره مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی چه مدت به طول می انجامد؟ دانشجویان باید یک دوره دو ساله در این کشور را سپری کنند.
  • آیا دوره های 1 ساله کارشناسی ارشد در کره جنوبی ارائه می شوند؟ خیر این دوره های در این کشور در دسترس قرار ندارند.
  • زبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور چیست؟ دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. البته که دوره های کره ای نیز در این کشور در دسترس خواهند بود.
  • آیا هزینه های تحصیل رشته های مختلف در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور بالا است؟ کره جنوبی یکی از کشورهای با هزینه های نسبتا مقرون به صرفه برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد است.
امتیاز دهید

10 دیدگاه برای “مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی

  1. Bss گفت:

    سلام وقت بخیر
    با لیسانس رشته آموزش زبان و سن ۲۶.میتونم برای کارشناسی ارشد رشته مدیریت در کره اقدام کنم یا امکانش نیست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شاید بتونید در رشته مدیریت آموزشی ادامه تحصیل بدید باید این مسئله با جزئیات بررسی بشه در هر دانشگاه

  2. لعیا گفت:

    سلام.برای کارشناسی ارشد با بورسیه فول فاند باید یکسال دوره زبان کره ای و بگذرونیم؟؟یا فقط مدرک زبان کافیه؟؟و به زبان انگلیسی آموزش میدن؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه فول فاند کره جنوبی محدودیت هایی داره و کمتر از 300 نفر در سال تحصیلی پیش رو از بین دانشجویان بین المللی می تونن این بورسیه رو بدست بیارن. بنابراین هیچ تضمینی برای بدست آوردنش نیست

  3. آیدا گفت:

    سلام. اگه در ایران کارشناسی معماری خونده باشیم و بخوایم برای ارشد در کره زبان انگلیسی بخونیم مشکلی پیش نمیاد؟ کنکور ارشد رو در ایران باید بدیم؟ یا اصلا نیازی نیست کنکور بدیم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر نیازی به کنکور نیست و می تونید اقدام کنید

  4. sana گفت:

    بدون مدرک زبان و تاپیک نمیشه بورس شد ؟
    من هیچکدوم از این دو زبان رو خوب بلد نیستم برای ارشد تغذیه میخوام برم کره جنوبی و قبلش اونجا دوره زبان رو بگذرونم چه طور باید درخواست بدم ؟ امکانش هست با این شرایط؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدرک زبان رو داشته باشید برای اینکه در کشورهای مختلف جهان بتونید ادامه تحصیل بدید

  5. تینا گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم برای مدرک لیسانس اگه بخوایم بورسیه بگیریم معدل فوق دیپلم فقط لازمه یا معدل دبیرستان هم لازمه؟؟لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگر هر دو دارید معدل جفتش مهم هست به اضافه سوابق علمی و پژوهشی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *