ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در آرژانتین

مقطع کارشناسی در آرژانتین

مقطع کارشناسی در آرژانتین با حمایت مالی دولتی رایگان است و امتیازات بیشتری را در اختیار دانشجویانی با توان مالی نامطلوب قرار میدهد. کیفیت تحصیل در آرژانتین در سطح مناسبی است و هزینه های تحصیل در این کشور آمریکای لاتین بسیار پایین است و همین دو عامل مزیت نسبی تحصیل در دانشگاه های آرژانتینی را تشکیل می دهد. شما می توانید با کمترین هزینه های ممکن در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های آرژانتین ادامه تحصیل دهید.

بر اساس آمارهای موجود، هر سال آرژانتین میزبان 90000 دانشجوی خارجی است که بیش از 30000 دانشجو فقط از اروپا، آسیا و آمریکا است. شما با تحصیل کارشناسی در آرژانتین علاوه بر برخورداری از کیفیت بالای آموزشی در کنار هزینه های پایین زندگی از شانس آموزش زبان اسپانیولی و نیز کسب تجربه و آشنایی با فرهنگ غنی آرژانتین برخوردار خواهید شد. علاقه مندان می توانند با دریافت مشاوره های برتر از کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه معروف بوینس آیرس Universidad de Buenos Aires با رتبه 66 جهانی آماده کنند.

شرایط مقطع کارشناسی در آرژانتین 2024

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، بیش از 90% دانشجویان حاضر در کالج ها و دانشگاه های آرژانتینی از حمایت مالی بی دریغ دولتی مواجه هستند و از همین روی تحصیل رایگان برای کلیه دانشجویان فارغ از ملیت و مقطع تحصیلی امکان پذیر است. تقریبا ورود به مقطع کارشناسی در 39 دانشگاه دولتی آرژانتین رایگان است. اما شرایط تحصیل در دانشگاه های خصوصی متفاوت از دانشگاه های دولتی است. شما برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی نیازمند پرداخت شهریه سالانه ای در حدود 5000$ تا 12000$ (دلار آمریکا) هستید.


شما برای کسب صلاحیت به منظور ورود به مقطع کارشناسی در این کشور در سال 2024 بایستی دارای شرایط زیر باشید:

  • حداقل معدل 7 از 10، Bueno یا خوب، معدل B یا معادل سیستم آمریکایی: معدل B یا معدل کل (GPA) حدود 3.00 در اسکیل معدل کل 4.00
  • مدرک مهارت زبان اسپانیولی(CELU) جهت تحصیل در آرژانتین مورد تایید وزارت آموزش و وزارت کشور آرژانتین

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در آرژانتین

در آرژانتین، حدود 40 دانشگاه دولتی و 45 دانشگاه خصوصی وجود دارد که عمدتا از حمایت دولتی برخوردارند. دانشگاه ها و کالج های دولتی و خصوصی آرژانتین دارای شرایط پذیرش خاص خود می باشند که ممکن است اندکی با دانشگاه یا کالج دیگر متفاوت باشد. معمولا دانشجویان خارجی مستقیما به موسسه آموزشی منتخب درخواست خود را تحویل می دهند. از شرایط اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در آرژانتین می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه/ پیش دانشگاهی و ریزنمرات مربوطه، مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیولی، بیمه سلامت، حداقل 2 توصیه نامه، رزومه یا CV کامل، انگیزه نامه، عکس پاسپورتی جدید، پاسپورت معتبر و فرم درخواست پذیرش اشاره کرد.

دانشجویان بایستی در فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی به مهارت های زمانی اعلام شده توسط دانشگاه ها نیز توجه نمایند. سال تحصیلی در آرژانتین معمولا از مارس تا نوامبر می باشد و جزئیات مهلت زمانی دانشگاه های آرژانتینی در سال تحصیلی 2024-2023 به شرح زیر می باشد:

مهلتتاریخ
درخواست پذیرش اولیه1 نوامبر سال 2023
آخرین مهلت اخذ پذیرش15 ژانویه سال 2023
Robert D. Clark Honors College15 مارس سال 2023
تحویل مدارک پذیرش و بورس تحصیلی15 فوریه سال 2023
درخواست بورس های عمومی دانشگاه15 ژانویه سال 2023
درخواست بورس های بین المللی دانشگاه15 ژانویه سال 2023

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در آرژانتین

شرایط مدرک زبان متقاضیان مقطع کارشناسی در آرژانتین

دانش زبان اسپانیولی برای تحصیل کارشناسی در آرژانتین جزء ضروریات اخذ پذیرش و صدور ویزای تحصیلی آرژانتین به حساب می آید. اگرچه زبان انگلیسی زبان کاری مردمان آرژانتین محسوب می شود ولی اسپانیولی زبان روزمره و زبان کلیه دوره های تحصیلی در دانشگاه های آرژانتینی محسوب می شود. شما برای آموزش زبان اسپانیولی می توانید حین تحصیل گواهی زبان و کاربرد زبان اسپانیولی (CELU) مورد تایید وزارت آموزش و وزارت کشور آرژانتن را دریافت کنید. این گواهی موید مهارت زبانی دارنده مدرک می باشد. آزمون زبان مذکور هر دو سال یکبار در دانشگاه های مشخص شده توسط سفارت آرژانتین برگزار می شود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین

دانشجویان خارجی که تمایل به ادامه تحصیل در یک برنامه تمام وقت به مدت بیش از 90 روز (3 ماه) را دارند، نیازمند درخواست ویزای تحصیلی آرژانتین هستند. اما شرایط دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین به این صورت می باشد که شما ابتداء با ویزای توریستی وارد این کشور شده و پس از ورود اقدام به درخواست ویزای دانشجویی می کنید. متقاضیان مقطع کارشناسی در آرژانتین بایستی به این نکته مهم واقف باشند که مدت اعتبار ویزای تحصیلی آرژانتین به مدت فقط 6 ماه است، شما برای اقامت طولانی در این کشور نیازمند اخذ تاییدیه عدم سوء سابقه (یک گواهی از کشور مبدا و گواهی دیگر به محض ورود به آرژانتین برای متقاضیان خارج از حوزه کشورهای آمریکای شمالی MERCOSUR) می باشید.

لازم به ذکر است که اگر مدت اقامتتان بیش از یک سال باشد، پس قبل از اتمام اعتبار ویزای شما بایستی از کشور آرژانتین خارج شوید و برای درخواست ویزای دیگر اقدام کنید. بر این اساس، متقاضیان می توانند با تحویل مدارک زیر به سفارت آرژانتین در تهران، نسبت به اخذ ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند:

  • پاسپورت معتبر با مدت اعتبار بیش از 6 ماه پس از اتمام تحصیلات
  • فرم درخواست ویزای تکمیل و امضاء شده
  • مدارک شناسایی معتبر همانند شناسنامه
  • نامه پذیرش از دانشگاه آرژانتینی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • رسید پرداخت هزینه رسیدگی به ویزا تا $100 (دلار)

شرایط مالی و برنامه بورسیه تحصیلی آرژانتین

دانشگاه های آرژانتینی در مقایسه با مقاصد اروپایی و آمریکایی، آموزش عالی مقرون به صرفه و هزینه های زندگی نسبتا ارزانی را پیشنهاد می کنند. شهریه ها در دانشگاه های خصوصی بالاتر از دانشگاه های دولتی است ولی در مقایسه با دیگر نقاط دنیا باز هم پایین است. این هزینه ها می تواند از 1000$ الی 12000$ (دلار آمریکا) در سال متغییر باشد. دانشجویان می توانند برای تامین هزینه تحصیل در آرژانتین از دو گزینه امکان کار نیمه وقت و نیز فرصت دریافت بورسیه تحصیلی استفاده کنند.

بورسیه های دانشگاه های آرژانتین بر پایه شایستگی تحصیلی و یا نیاز مالی متقاضیان به آنها اعطاء می شود و از حمایت کامل دولت آرژانتین برخوردار است. برنامه بورس آرژانتین موسوم به Menta Argentina می باشد که به کلیه دانشجویان خارجی صلاحیت دار تعلق می گیرد.

این برنامه بورس در سال تحصیلی 2024 بدین شرح است:

نوع بورستوصیفمقدار بورس به دلار ($)
بورسیه مبتنی بر شایستگی آکادمیک1 ترم تا 1 سال تحصیلی500$ تا 2500$
بورسیه مبتنی بر نیاز مالی1 ترم تا 1 سال تحصیلی750$ تا 2500$
بورسیه Short & ELAP4 هفته تا 18 هفته1000$ تا 2500$

در آخر، برای کسب آخرین اخبار و اطلاعات در خصوص شرایط اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های جهان با برترین موسسه حقوقی و مهاجرتی ایران یعنی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص مقطع کارشناسی در آرژانتین

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در آرژانتین پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • طول دوره تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین چقدر است؟ مقطع کارشناسی ارشد در آرژانتین معمولا برای تمامی دانشجویان در یک دوره 4 ساله تمام وقت به اخذ مدرک تحصیلی در این حوزه منتهی می شود.
  • هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در آرژانتین چقدر است؟ هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در آرژانتین به نسبت اغلب کشورهای مدرن آمریکایی بسیار مقرون به صرفه تر است، و معمولا بین 1200ARS تا 2000ARS (پزو آرژانتین) متغیر است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *