ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در آمریکا

مقطع کارشناسی در آمریکا

بسیاری از افراد تحصیل مقطع کارشناسی در آمریکا را دست نیافتنی می دانند اما در واقعیت این طور نبوده و افراد می توانند تحصیلات خود را ادامه دهند. آمریکا یک کشور قدرتمند است که دانشگاه های پیشرفته و قوی را در خود جای داده است. اکثریت افراد خارجی در تلاش هستند تا بتوانند پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور را دریافت دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جامعی را در این خصوص در اختیار دارد که در قالب مقاله ای مفید در اختیار متقاضیان قرار داده است.

پیشنهاد می گردد پیش از هر گونه اقدام، ابتدا مقاله را مطالعه نموده و پس از دریافت مشاوره های لازم از کارشناسان و مشاوران ما، تصمیمات لازم را اتخاد نمایید. در همین مقالات پاسخ سوالات مورد اشاره در زیر را بدست خواهید آورد:

  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا چیست؟
  • آیا برترین دانشگاه های جهان در کشور آمریکا است؟
  • برای تحصیل در آمریکا مقطع کارشناسی چه مدارکی مورد نیاز است؟
  • نحوه اخذ ویزای تحصیلی کشور آمریکا در سال 2024 به چه صورتی می باشد؟

اینفوگرافیک مقطع کارشناسی در آمریکا

پذیرش مقطع کارشناسی در آمریکا

از شرایط لازم جهت اعزام دانشجو به آمریکا و پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی در این کشور، داشتن دیپلم 12 ساله متوسطه و دبیرستان است. برای ورود به مقطع کارشناسی، 2 روش پیوسته و ناپیوسته وجود دارد. روش پیوسته به صورت 4 ساله بوده و دانشجویی که دیپلم متوسطه دارد، پس از گذشت 4 سال و گذراندن دروس مربوطه، می تواند مدرک کارشناسی خود را دریافت کند. اما در روش ناپیوسته، شخص دانشجو ابتدا دوره فوق دیپلم یا کاردانی را برای مدت 2 سال سپری کرده و پس از آن وارد مقطع کارشناسی می شود که به صورت 2 ساله ارائه می گردد.

در جدول زیر می توان با شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی کشور آمریکا در سال 2024 آشنا شد:

آیتمشرح
عنوان مدارک تحصیلیلیسانس علوم (B.S) و لیسانس هنر (B.A)
دانشگاه های ارائه کنندهبیش از 2000 کالج و دانشگاه
مدت تحصیل (پیوسته)4 سال
تعداد واحد آموزشی128- 120 واحد

در نهایت می تواند مدرک لیسانس خود را در رشته مورد نظر دریافت کند. ارائه مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس و همچنین دارا بودن سن حداقل 17 سال برای این منظور الزامی است. پذیرش تحصیلی به منظور تحصیل کارشناسی در آمریکا در مدت زمان 2 هفته یا حتی کمتر انجام می گیرد.

مدارک جهت پذیرش تحصیل کارشناسی در آمریکا

به منظور پذیرش تحصیلی برای تحصیل مقطع  کارشناسی در آمریکا، مدارک زیر مورد نیاز است که عبارتند از:

  • مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی به علاوه ریز نمرات که به صورت رسمی ترجمه شده و دارای مهر وزارت امور خارجه و دادگستری است.
  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6 به بالا و یا مدرک زبان انگلیسی تافل با حداقل نمره 90 به بالا
  • نامه تمکن مالی جهت پرداخت و پوشش دادن کلیه هزینه های زندگی و تحصیلی در آمریکا

یادآوری می گردد برخی دانشگاه های کشور آمریکا برای پذیرش تحصیلی متقاضیان، مدرک آزمون SAT را درخواست می نمایند. دروسی که از مفاد این آزمون به شمار می روند، شامل ریاضیات، مهارت خواندن و نگارش می گردد. این آزمون سطح معلومات دانشجو را ثابت نموده و برای به دست آوردن بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های مختلف بسیار مثمر ثمر می باشد.

تحصیل داروسازی در آمریکا

رشته های پر مخاطب تحصیل کارشناسی در آمریکا

رشته های مختلفی در مقطع لیسانس در دانشگاه های کشور آمریکا تدریس می شود. به همین دلیل هر ساله دانشجویان بسیار زیادی از سوی دانشگاه های این کشور مورد پذیرش قرار می گیرند. برخی رشته های تحصیلی که مورد استقبال متقاضیان قرار دارند عبارتند از:

  • کشاورزی
  • باغداری
  • علوم کاربردی و محض
  • معماری
  • طراحی
  • عمران
  • مدیریت بازرگانی
  • دامپزشکی
  • علوم کامپیوتر
  • علوم آموزشی
  • هنرهای نمایشی
  • مهندسی
  • حقوق
  • گردشگری
  • پزشکی

برآورد هزینه تحصیل دانشجویان مقطع کارشناسی در آمریکا

یکی از هزینه هایی که دانشجویان باید مدنظر داشته باشند هزینه زندگی در آمریکا است که در سال جاری ماهانه بین 1000$ تا 1500$ (دلار آمریکا) می باشد. منتهی با توجه به پایین بودن نرخ تورم قیمت ها در آمریکا به مرور زمان افزایش چشم گیری نخواهند داشت. شهریه دانشگاه ها بخش دیگری است که باید پیش از ورود به آمریکا و پس از اخذ پذیرش قطعی پرداخت گردد. پس دانشگاه های آمریکا بسیار گران هستند. اما سطح شهریه در آمریکا برحسب مقطع تحصیلی نیز متفاوت است. بر این اساس، متوسط شهریه سالانه آن ها در مقطع کارشناسی با توجه به رشته تحصیلی بین 8000$ تا 35000$ (دلار آمریکا) می باشد.

برآورد هزینه تحصیل دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آمریکا

تمکن مالی برای تحصیل مقطع کارشناسی در آمریکا

یکی از هزینه هایی که دانشجویان باید مدنظر داشته باشند هزینه زندگی در آمریکا است که در سال 2024 ماهانه بین 1000$ تا 1600$ (دلار آمریکا) می باشد. منتهی با توجه به پایین بودن نرخ تورم قیمت ها در آمریکا به مرور زمان افزایش چشم گیری نخواهند داشت. شهریه دانشگاه ها بخش دیگری است که باید پیش از ورود به آمریکا و پس از اخذ پذیرش قطعی پرداخت گردد. دانشگاه های آمریکا بسیار گران هستند و شهریه سالانه آن ها با توجه به رشته تحصیلی بین 2000$ تا 65000$ (دلار آمریکا) می باشد.

شهریه بهترین دانشگاه های آمریکا در رنکینگ های ملی و جهانی به شرح ذیل است:

بهترین دانشگاه های آمریکاحدود شهریه سالانه به دلار آمریکا
موسسه فناوری ماساچوست (MIT)$50000 الی $55000
دانشگاه استنفورد$25000 الی $55000
دانشگاه هاروارد$25000 الی $51000
موسسه فناوری کالیفرنیا (کالتک)$44000 الی $57000
دانشگاه شیکاگو$55000 الی $59000

انواع بورسیه های تحصیلی در آمریکا

بورسیه های تحصیلی در آمریکا به چهار گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. بورسیه های اعطایی از سوی دولت آمریکا
  2. بورسیه های اعطایی از سوی موسسات
  3. بورسیه های اعطایی از سوی دانشگاه
  4. بورسیه های اعطایی از سوی اساتید

البته بورسیه اعطایی ممکن است تمام یا بخشی از هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا را پوشش دهد. از جمله بورسیه ها در سال 2024 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • AAUW International Fellowships in USA for Women
  • Illinois Wesleyan University International Students Scholarships
  • Fairleigh Dickinson Scholarships for International Students
  • Emory University Scholar Programs

دانشگاه های معروف تحصیل کارشناسی در آمریکا

معروف ترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل مقطع کارشناسی (سال 2024) به قرار زیر می باشد:

امتیاز دانشگاهعنوان دانشگاهرتبه بین المللی در رنکینگ QS
100موسسه فناوری ماساچوست (MIT)1
98.3دانشگاه هاروارد4
98.1دانشگاه استنفورد5
90.4دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)10
11دانشگاه شیکاگو90.3

چنانچه سطح دانش زبان انگلیسی فرد متقاضی پایین باشد، لازم است در دوره یک ساله زبان شرکت نموده و در این زمینه تسلط کافی پیدا کند. برای این منظور می توان در دانشگاه های ورمونت و ویدنر آمریکا ثبت نام نمود.

دانشگاه های معروف مقطع کارشناسی در آمریکا

ویزاهای تحصیلی کشور آمریکا

دانشجویان خارجی برای این که بتوانند به تحصیل کارشناسی در آمریکا دست یابند و تحصیلات خود را در کشور آمریکا ادامه دهند، نیاز به ویزای تحصیلی آمریکا دارند. البته ویزاهای تحصیلی مختلفی برای ورود به این کشور وجود دارد که شرح آنها در زیر آمده است.

ویزای تحصیلی F1 آمریکا

معروف ترین و مشهورترین ویزای تحصیلی آمریکا، ویزای تحصیلی F1 است که برای متقاضیان ورود به کالج ها و دانشگاه های این کشور صادر می گردد که قصد ادامه تحصیل و شرکت در دوره های بیشتر از 6 ماه را دارند. ویزای F2 نیز به عنوان ویزای همراه این دسته از دانشجویان شناخته می شود که می توانند توسط آن، همسر و فرزندان کمتر از سن 21 سال را همراه خود به آمریکا ببرند. متقاضیان تحصیل در آمریکا به صورت کوتاه مدت و موقت نیز می توانند از ویزای B1 استفاده نمایند. در صورتی که پس از اخذ I-20، فرم DS-160 را تکمیل و ارائه دهند.

تحصیل پزشکی در آمریکا

ویزای تحصیلی M1 آمریکا

شرایط دریافت ویزای تحصیلی M1 همانند ویزای F1 بوده و تنها در یک مورد با یکدیگر تفاوت دارد. تفاوت میان این دو ویزا مربوط به تحصیل در رشته های خاص فنی و حرفه ای می گردد. به عبارت دیگر این نوع ویزا مختص افرادی صادر می شود که قصد دارد در رشته های خاصی از فنی و حرفه ای ادامه تحصیل دهند. ویزای همراه M2 نیز جهت به همراه بردن خانواده و فرزندان کمتر از 21 سال برای متقاضی صادر می گردد. تکمیل و ارائه فرم DS-160 جهت اخذ ویزای تحصیلی M1 از الزامات محسوب می شود.

ویزای تحصیلی J1 آمریکا

ویزای تحصیلی J1 مشهور و معروف به ویزای فرصت مطالعاتی در کشور آمریکا می باشد و مختص داوطلبانی است که با قصد تدریس یا تحقیق در دانشگاه های این کشور می خواهند وارد خاک آمریکا شوند. اگرچه مدت زمان اعتبار این نوع ویزا به طول مدت دوره متقاضی در این کشور بستگی دارد اما در حالت عادی شخص متقاضی بایستی پس از گذشت 2 سال، خاک آمریکا را ترک نموده و مجددا برای ورود اقدامات لازم را به عمل آورد. ویزای J2 نیز به منظور به همراه بردن خانواده و فرزندان کمتر از 21 سال صادر می گردد. لازمه دریافت این نوع ویزا، تکمیل و ارائه فرم DS-160 می باشد. لازم است بدانید در کلیه ویزاهای تحصیلی آمریکا، اثبات تمکن و استطاعت مالی برای فرد متقاضی ضروری است.

نکات کلیدی در باب تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا هستند، باید قبل از اعزام به این کشور با برخی از نکات کلیدی در این زمینه آشنا شوند. در غیر این صورت متقاضیان در طول تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا با مشکلات گسترده ای مواجه خواهند شد. یکی از اصلی ترین نکاتی که دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا باید رعایت کنند، شرایط ویژه جهت پذیرش در دانشگاه های این کشور می باشد. شرایط پذیرش در دانشگاه های آمریکا به نسبت اغلب کشورهای اروپایی دشوار تر است.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا را مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا

در جدول زیر می توانید برخی از نکات کلیدی موجود در زمینه تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا را مشاهده فرمایید:

نکات کلیدی در خصوص شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکاتوضیحات
تحصیل رایگانبرخی از دانشگاه های اجتماعی در آمریکا تحصیل رایگان شهریه را برای دانشجویان در مقطع کارشناسی را اعطا می کند. البته با این حال ممکن است، برخی از هزینه های زندگی و ثبت نام را دانشجویان بین المللی متحمل شوند.
دوره های 2 یا 4 ساله کارشناسی در آمریکابر اساس نیازها و امکانات دانشجویان می توانند دوره کارشناسی 2 یا 4 ساله را انتخاب کنند. به طور مثال، برای دانشجویانی که امکانات محدودی دارند ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در یک کالج محلی و سپس انتقال به یک برنامه کامل 4 ساله راهی عالی برای کاهش هزینه ها است.
تغییر موضوعات در طول تحصیلموضوعاتی که دانشجویان به عنوان رشته انتخاب می کنند را می توان تغییر داد، بنابراین انعطاف پذیری زیادی به دانشجویان ارائه می شود.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی آمریکا در 2024

از جمله مدارکی که برای مهاجرت به آمریکا و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا در سال 2024 لازم و ضروری است، عبارتند از:

  • تصویری از صفحه اول پاسپورت متقاضی (افرادی که دارای پاسپورت نیستند، بایستی شناسنامه خود را به صورت ترجمه شده ارائه نمایند)
  • رزومه شخصی (CV) به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی
  • ارائه مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی به بالا همراه با ریز نمرات به صورت ترجمه رسمی
  • ارائه ترجمه آخرین صفحه از پایان نامه همراه با گواهی تاییدیه از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه مدرک زبان انلگیسی تافل با حداقل نمره 70 در آزمون اینترنتی (IBT) و نمره 500 در آزمون مبتنی بر کاغذ (PBT) و یا آیلتس با حداقل نمره 60
  • ارائه حداقل 4 توصیه نامه که از سوی استاد، مدیران همکار یا محققان همکار صادر شده است
  • ارائه سوابق کاری و رزومه شغلی
  • ارائه مقالات منتشر شده در ژورنال های خارجی و تاییدیه آن

این احتمال وجود دارد که به منظور تحصیل کارشناسی در آمریکا، مدارک دیگری از شما درخواست شود. در این صورت می توانید مقاله های بیشتری در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

پرسش های متداول در خصوص تحصیل کارشناسی در آمریکا

برخی از پرسش ها در خصوص این موضوع عبارتند از:

  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا چیست؟ داشتن دیپلم 12 ساله متوسطه و دبیرستان برای ورود به مقطع کارشناسی، ارائه مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس و همچنین دارا بودن سن حداقل 17 سال برای این منظور الزامی است.
  • مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی چیست؟ مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی، ریز نمرات که به صورت رسمی ترجمه شده و دارای مهر وزارت امور خارجه و دادگستری، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6 به بالا و یا مدرک زبان انگلیسی تافل مبتنی بر اینترنت با حداقل نمره 61 به بالا، نامه تمکن مالی، مدرک آزمون SAT برای برخی دانشگاه ها
  • ویزای تحصیلی آمریکا چه نام دارد؟ F1 برای متقاضیان ورود به کالج ها و دانشگاه های این کشور است که قصد ادامه تحصیل و شرکت در دوره های بیشتر از 6 ماه را دارند. M1 این نوع ویزا مختص افرادی است که قصد تحصیل در رشته های خاصی از فنی و حرفه ای را دارند. J1 ویزای فرصت مطالعاتی در کشور آمریکا و مختص داوطلبانی است که با قصد تدریس یا تحقیق در دانشگاه های وارد خاک آمریکا می شوند.
  • چه مدارکی برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا نیاز است؟ اسکن صفحه اول پاسپورت، رزومه شخصی (CV) ترجمه به زبان انگلیسی، مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی به بالا همراه با ریز نمرات به صورت ترجمه رسمی، ترجمه آخرین صفحه از پایان نامه با گواهی تایید از دانشگاه موردنظر، مدرک زبان، حداقل 4 توصیه نامه از سوی اساتید، رزومه شغلی، مقالات منتشر شده در ژورنال های خارجی و تاییدیه آن.
4.2/5 - (5 امتیاز)

4 دیدگاه برای “مقطع کارشناسی در آمریکا

  1. Xbdjd گفت:

    سلام
    من نوزده سالمه و توی سمپاد دیپلم ریاضی فیزیک گرفتم با معدل هژده از چند تا دانشگاه نسبتا خوبم توی امریکا پذیرش واسه رشته دامپزشکی گرفتم برادرمم گرین کارت امریکا داره و قراره وام تحصیلی بگیرم میخواستم ببینم به نظر شما امکان ویزا گرفتنم چه قدر هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که چنین شرایطی داشته باشید شانس بسیار خوبی برای ورود به این کشور خواهید داشت.

  2. fatemeh گفت:

    سلام خسته نباشید
    امکان اخذ بورسیه یاکاهش شهریه در مقطع کارشناسی در امریکا هم وجود داره؟
    و به چی بستگی داره؟
    چه زمانی باید برای اخذ پذیرش اقدام کنیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بورس های علمی فراوانی هستند که میتونید توسط اونها شهریه رو برای خودتون رایگان کنید که هم در حیت تحصیل و هم قبل از شروع تحصیل میتونید درخواست اون رو مطرح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *