ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در اتریش

مقطع کارشناسی در اتریش

مقطع کارشناسی در اتریش با وجود بازار کار مناسب و درآمد نسبتا خوب میتواند یکی از ایده های تحصیلی برتر برای متقاضیان خارجی باشد. علاوه بر این، شما از این طریق به راحتی می توانید ویزای اقامت اروپایی خود را کسب کرده و از مزایای آن بهره برداری نمایید. استاندارد زندگی بالا و کیفیت زندگی برتر اروپایی همواره دو عامل انگیزه بخش برای متقاضیان خارجی جهت تحصیل در اتریش می باشد. دوره کارشناسی در اتریش یک دوره 3 ساله است و از شرایط تحصیل در اتریش می توان به داشتن مدرک دیپلم و مدرک مهارت زبان انگلیسی یا آلمانی اشاره کرد.

اتریش در مرکز اروپا با جمعیت 8.7 میلیون نفری به پایتختی شهر وین می باشد. این کشور عضو اتحادیه اروپا (EU) و ناحیه شنگن اروپا است و اخذ ویزای تحصیلی اتریش از نظر دریافت اقامت اروپایی دارای اهمیت فراوانی است. اتریش دارای دانشگاه های معروفی در جهان است و به خاطر کیفیت آموزش عالی همواره مورد توجه متقاضیان خارجی قرار دارد. این مقاله تلاشی برای بررسی همه جانبه مقطع کارشناسی در اتریش و پاسخگوئی به سوالات متقاضیان است. اما برای دست یابی به اطلاعات کامل تر توصیه می شود که از نقطه نظرات کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

  • برترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل در مقطع کارشناسی کدامند؟
  • تحصیل در مقطع کارشناسی در اتریش چه مدت طول می کشد؟
  • برای تحصیل در اتریش به چه مدرک زبانی نیاز خواهد بود؟
  • هزینه تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی چقدر است؟

اینفوگرافیک مقطع کارشناسی در اتریش

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در اتریش

اتریش دارای دو سیستم موازی برای تحصیلات عالی است. در سیستم اول، سیستم آموزش عالی دارای دو سیکل ارشد و دکتری می باشد. اما در سیستم دوم، آموزش عالی اتریش به تبعیت از فرآیند بلونیا (Bologna Process) دارای 3 سیکل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. بر اساس سیستم آموزش عالی دوم، تحصیل کارشناسی در اتریش یک دوره 3 ساله معادل 180 ECTS می باشد. شما می توانید با انتخاب یکی از رشته های تحصیلی شامل مدیریت، مهندسی، پزشکی، علوم یا هنر در یکی از دانشگاه های اتریش درخواست پذیرش نموده و در این دانشگاه ها ادامه تحصیل دهید.

از برترین و معروف ترین برنامه های مقطع کارشناسی در اتریش می توان به مطالعات هنر (206 برنامه)، مطالعات بازرگانی (447 برنامه)، مطالعات مهندسی (485 برنامه)، علوم تغذیه (25 برنامه)، مطالعات عمومی (28 برنامه)، رشته های علوم انسانی و اجتماعی (176 برنامه)، علوم زیست (85 برنامه) و مدیریت و بازاریابی (118 برنامه) اشاره کرد. متقاضیان می توانند به انتخاب خود، برنامه های مذکور را به زبان انگلیسی یا آلمانی ادامه تحصیل دهند.

نحوه اخذ پذیرش کارشناسی در اتریش

جهت اخذ پذیرش تحصیلی در اتریش، شما بایستی درخواست خود را مستقیما به دانشگاه اتریشی تحویل دهید که قصد تحصیل در آن دانشگاه را دارید. مدرک دیپلم متوسطه شما بایستی به صورت معادل با سطح دیپلم اتریشی ارزیابی شود. همچنین از دیگر شرایط پذیرش برای تحصیل کارشناسی در اتریش داشتن تمکن مالی کافی است. همچنین، بسته به زبان آموزشی برنامه تحصیلی شما، ارائه مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی الزامی است. لازم به یادآوری است که در مقطع کارشناسی، اکثر دوره های تحصیلی به زبان آلمانی تدریس می شود.

از دیگر شرایط پذیرش دانشگاه های اتریشی، گذراندن آزمون ورودی است. برای مثال، پذیرش در Universitat der kunste (دانشگاه هنر) مستلزم قبولی در آزمون ورودی است و یا همچنین پذیرش در رشته های پزشکی MBBS نیازمند قبولی در آزمون ورودی ویژه این رشته می باشد. ناگفته نماند که مهلت اخذ پذیرش تحصیلی در اتریش 5 سپتامبر تا 5 فوریه هر سال می باشد. با این توضیحات، مدارک لازم برای درخواست پذیرش از دانشگاه های اتریش عبارتند از:

  • پاسپورت، کارت شناسایی یا مدرک تابعیت
  • A-Levels، دیپلم متوسطه یا مدرک معادل
  • ریز نمرات از سال آخر دبیرستان
  • فرم درخواست پذیرش تکمیل شده
  • 2 قطعه عکس جدید
  • رسید بانکی نشانگر پرداخت شهریه هر نیمسال

نحوه اخذ پذیرش کارشناسی در اتریش

معرفی دانشگاه های برتر مقطع کارشناسی در اتریش

اتریش یکی از کشورهای ناحیه شنگن اروپا است که آموزش عالی رایگان را برای کلیه دانشجویان تهیه می کند. با این حال دانشجویان خارجی (اروپایی) ملزم به پرداخت شهریه هستند ولی شهریه ای که هرگز بیش از €379.36 (یورو) در هر نیمسال نمی باشد. به واسطه همین شهریه تحصیلی پایین، هزاران دانشجو برای تحصیل در دانشگاه های برتر اتریشی از این دانشگاه ها درخواست پذیرش می کنند.

در اتریش، دانشگاه های دولتی و خصوص مختلفی وجود دارند که برنامه های تحصیلی مختلفی را با شرایط متفاوتی به دانشجویان خارجی ارائه می دهند. اما از بین این دانشگاه ها، هفت دانشگاه در اتریش در زمره برترین دانشگاه های رنکینگ دانشگاهی جهان QS قرار دارند. از این تعداد، 5 دانشگاه اتریشی در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند که عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه ملیرتبه جهانی
دانشگاه وین1154
دانشگاه فناوری وین2182
یونیورسیتات اینسبورک3286
دانشگاه گراتس4480

شرایط هزینه ها و بورسیه کارشناسی در اتریش

همانطوری که پیشتر در مطالب فوق نیز بیان شد، تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور اتریش برای دانشجویان اروپایی رایگان است. فقط در صورت تحصیل به مدت بیش از دو ترم، دانشجویان اروپایی ملزم به پرداخت شهریه ترمی حدود 363.36€ (یورو) هستند. اما شهریه دانشجویان غیر اروپایی به گونه دیگری است، این دسته از دانشجویان نیز در هر ترم باید مبلغی حدود €726.72 (یورو) را پرداخت کنند. مضاف بر اینکه این دانشجویان هزینه جزئی در حدود 22.22€ (یورو) هزینه حق عضویت در اتحادیه دانشجویان اتریش بایستی پرداخت کنند. اما این در مورد دانشگاه های دولتی اتریش بود. دانشگاه های خصوصی اتریش شهریه خاص خودشان را دارند که تا سقف 23000€ (یورو) نیز می رسد. در نمودار زیر می توانید این سطوح شهریه های تحصیلی در اتریش 2023 را با هم مقایسه کنید:

مقایسه شهریه دانشجوئی در اتریش

در زمینه جبران بخشی از هزینه های تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش، دانشجویان از فرصت های بورسیه تحصیلی مختلفی همانند برنامه های بورس زیر برخوردارند:

برنامه بورسیهشرایط بورس تحصیلی
بورسیه های دولت اتریش€1050 (یورو) تا 4 ماه در دسترس برای کلیه دانشجویان در هر مقطعی
Grants.atپایگاه داده قابل جستجوی بورس برای تحصیل در اتریش
IDM) Danubius Young Scientist Award in Austria)€1200 (یورو) برای محققان جوان از کشورهای منطقه دانوب
OFID funding for International Students in Austrai 2023/24بورس تحصیلی ویژه دانشجویان کشورهای درحال توسعه

شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش

متقاضیان تحصیل کارشناسی در اتریش باید به این نکته مهم واقف باشند که درخواست ویزای تحصیلی اتریش مخصوص متقاضیانی است که قصد تحصیل به مدت بیش از 90 روز در کشور اتریش را دارند. اما درباره ویزای تحصیلی اتریش می توان چنین گفت که از آنجایی که اتریش عضوی از ناحیه شنگن اروپا است، پس این کشور دارای دو نوع ویزای تحصیلی است. ویزای اول یا ویزای اقامت کوتاه (نوع C) مخصوص اقامت کمتر از 90 روز و ویزای دوم یا ویزای اقامت طولانی (نوع D) ویژه اقامت بیش از 90 روز می باشد. برخورداری از دعوت نامه دانشگاه های اتریش و نیز ارائه مدرک اثبات تمکن مالی کافی در قالب صورت حساب بانکی از جمله ملزومات اخذ ویزای تحصیلی اتریش است.

بر این مبنا، باید توجه نمود که شرط احراز صلاحیت از طریق اثبات تمکن مالی توسط گردش مالی ماهیانه تا سقف 515,30€ (یورو) برای متقاضیان زیر 24 سال و نیز اثبات تمکن مالی ماهیانه تا سقف مالی €933,06 (یورو) ویژه متقاضیان بالای 24 سال است. اما مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای تحصیلی اتریش که شما بایستی به سفارت یا کنسولگری اتریش تحویل دهید، عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر (با اعتبار بیش از 3 ماه)
  • مدارک شناسایی
  • فرم درخواست ویزای D
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیمه سلامت با پوشش بین المللی
  • نامه پذیرش از دانشگاه اتریشی
  • کپی از بلیط رفت و برگشت
  • گواهی اثبات تمکن مالی جهت اقامت در اتریش
  • مدرک سکونتی در اتریش (اجاره نامه یا سند ملک)
  • تحویل داده های بیومتریک (10 اثر انگشت) با حضور در سفارت اتریش
  • رسید پرداخت هزینه €100 (یورو) برای رسیدگی به درخواست ویزا

معتبرترین برنامه های مقطع کارشناسی در اتریش

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل مقطع کارشناسی در اتریش، وجود برنامه های گوناگون برای تحصیل در این مقطع تحصیلی می باشد. دانشجویان کارشناسی در اتریش با ورود به برنامه های متنوع تحصیلی در این کشور، مهارت های اساسی و جامع را برای انتخاب مسیر شغلی خود مطالعه می کنند. علاوه بر این شرایط پذیرش جهت ورود به برنامه های مقطع کارشناسی در اتریش بسیار ساده است و دانشجویان بین المللی می توانند به راحتی در برنامه مرود علاقه خود ثبت نام کنند.

در جدول زیر می توایند محبوب ترین برنامه های مقطع کارشناسی در اتریش را مشاهده فرمایید:

معتبرترین برنامه های مقطع کارشناسی در اتریشطول دورهتوضیحات
کارشناسی شیمی کاربردی5 ترماین برنامه تحصیلی در مقطع کارشناسی، مجموعه مهارت های عالی برای شنایع شیمیایی امروزی را به دانشجویان مستعد ارائه می دهد.
کارشناسی علوم در محاسبات اخلاق6 ترماین برنامه تحصیلی، روابط انسان و کامپیوتر را در مرکز تحول دیجیتال را بررسی می کند. برای ورود به این برنامه مهارت های بالای زبان انگلیسی الزامی است.
کارشناسی اتوماسیون هوشمند6 ترماین برنامه تحصیلی در اتریش در اوایل سال 1995 اغاز شد و یکی زا اولین برنامه هایی بود که در دانشگاه علوم کاربردی برگزار شد.
کارشناسی تجارت و اقتصاد5 ترمکارشناسی تجارت و اقتصاد در مقطع کارشناسی در اتریش، به صروت تمام وقت در دانشگاه های علوم کاربردی وین، پایتخت اتریش آموزش داده می شود.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین برنامه در مقطع کارشناسی در اتریش را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین برنامه در مقطع کارشناسی در اتریش

هزینه زندگی در اتریش

علاوه بر شهریه دانشگاه که همان طور که بیان گردید در دانشگاه های دولتی میزان آن بسیار پایین است، دانشجویان باید ماهانه بابت اجاره، خوراک، حمل و نقل و غیره هزینه پرداخت کنند. در جدول ذیل متوسط هزینه زندگی ماهانه در برخی از شهرهای دانشجویی محبوب اتریش بیان گردیده است:

شهرهای محبوب اتریشمتوسط هزینه زندگی ماهانه به یورو
وین€1000 تا 1200€
اینسبروک€700 تا 950€
گراتس€850 تا 1100€

همانطوری که ملاحظه شد، مقطع کارشناسی در اتریش می تواند گزینه جذابی به لحاظ آینده تحصیلی و کاری در یک کشور اروپایی پیشرفته باشد. اگر در هر زمینه از شرایط تحصیل در اتریش و اعزام دانشجو به این کشور سوالی یا ابهامی داشتید، شما می توانید از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درصدد پیگیری پاسخ مناسب برآیید.

سوالات متداول در خصوص مقطع کارشناسی در اتریش

متقاضیان تحصیل مقطع کارشناسی در اتریش موارد زیر را عنوان می نمایند:

  • تحصیل مقطع کارشناسی در اتریش چقدر به طول می انجامد؟ تحصیل در مقطع کارشناسی در اتریش 3 ساله است.
  • نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش چگونه است؟ بایستی مدارک تحصیلی مقطع قبلی خود را همراه با مدرک زبان به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهید.
  • مهلت اخذ پذیرش تحصیلی در اتریش چه زمانی است؟ مدت زمان اخذ پذیرش تحصیلی در اتریش در تاریخ 5 سپتامبر تا 5 فوریه است.
  • شهریه تحصیل مقطع کارشناسی در اتریش چقدر است؟ هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی اتریش رایگان است.
  • هزینه زندگی دانشجویی که در مقطع لیسانس در اتریش در حال تحصیل است چقدر است؟ این هزینه در حدود 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه خواهد بود که بسته به زندگی یک نفر ممکن است بیشتر نیز باشد.
4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *