ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در ارمنستان

مقطع کارشناسی در ارمنستان

هر ساله دانشجویان و متقاضیان بی شماری در مقطع کارشناسی در ارمنستان اقدام به کسب ویزای دانشجویی و ورود به این کشور می کنند. برای کسب ویزای دانشجویان کشور ارمنستان متقاضیان و هموطنان عزیز می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند. جمهوری ارمنستان واقع در شمال شرقی ارتفاعات ارمنستان، بین 38 و 42 درجه شمالی خط استوا قرار دارد. پایتخت ارمنستان ایروان است که بیشتر دانشگاه های آموزش عالی و آموزش متوسطه در آن قرار دارند. مقطع کارشناسی در ارمنستان در بهترین مراکز تحصیلی این کشور امکان پذیر می باشد و متقاضیان می توانند با مقطع کارشناسی در ارمنستان در اکثر نقاط دنیا مشغول به کار شوند. زیرا مدرک کسب شده از دانشگاه های معتبر ارمنستان در کشورهای مختلف دنیا از اعتبار بسیار بالایی برخوردار می باشد.

شرایط کلی تحصیل در ارمنستان در 2024

در 2024، 26 دانشگاه ایالتی (4 مورد از آن ها با مدیریت بین المللی) و بیش از 42 مؤسسه آموزش عالی خصوصی در جمهوری ارمنستان فعالیت می کنند. بسیاری از انواع موسسات آموزش عالی (دانشگاه ها، انستیتو ها، آکادمی ها و هنرستان ها) برنامه های تحصیلی با کیفیت را ارائه می دهند. بیشتر برنامه های مطالعاتی در دانشگاه های کشور ارمنستان به زبان ارمنی ارائه می شوند. با این وجود دوره های مقدماتی برای دانشجویان بین المللی برای کمک به آن ها در یادگیری زبان وجود دارد. همچنین بسیاری از برنامه ها به زبان انگلیسی یا روسی و همچنین دوره های زبان فرانسه نیز در دسترس می باشند. به یاد داشته باشید که مسلط بودن به زبان ارمنی جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور بسیار مهم می باشد.


موسسات آموزش عالی مقطع کارشناسی در ارمنستان

دانشگاه های کشور ارمنستان در 3 دوره تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در شعب مختلف رشته های علوم انسانی و جامعه شناسی، علوم، فناوری و فرهنگ و سایر رشته های تحصیلی را ارائه می دهند. همچنین امکاناتی برای تحقیقات و مطالعات علمی در مراکز تحصیلی کشور ارمنستان فراهم شده است. فرهنگستان های آموزشی با هدف توسعه آموزش، علوم، فناوری و فرهنگ در یک زمینه فردی انجام می شود. برنامه ها متخصصان بسیار ماهر را در یک زمینه فردی آماده و آموزش می دهند و همچنین برنامه های دانشگاهی تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهند. همچنین هنرستان ها متخصصان را در زمینه های مختلف هنری آموزش می دهند.

مؤسسات آموزش عالی دولتی، مراکز حقوقی مستقل و غیر انتفاعی هستند که مطابق قوانین و سیاست های تدوین شده توسط دولت و یا ارگان های دولتی مختلف مدیریت می شوند. مؤسسات آموزش عالی دولتی در درجه اول تحت نظارت وزارت آموزش و علوم قرار دارند. در کشور ارمنستان دانشجویان می توانند در 26 مرکز تحصیلی عالی مشغول به تحصیل شوند که 16 مورد از آن ها متعلق به سیستم وزارت آموزش و پرورش و علوم می باشند و 4 مورد توسط توافق نامه های بین دولتی و با تأمین اعتبار وزارت بهداشت تأسیس شده اند.

مدارک مورد نیاز آموزش عالی در ارمنستان

امکان تحصیل در کشور ارمنستان در مقاطع مختلف تحصیلی برای شهروندان خارجی فراهم شده است که در این بخش به تشریح آن می پردازیم.

  • کارشناسی در ارمنستان: برنامه اصلی آموزش که متخصصان را برای دوره لیسانس آماده می کند، شامل دوره های پیش نیاز و تمرین علوم انسانی عمومی و اجتماعی- اقتصادی، ریاضیات، علوم طبیعی و رشته های تخصصی حرفه ای است که بسیاری از آن ها شامل دوره های انتخابی و اختیاری می باشند. برای به دست آوردن مدرک نخستین دوره در یکی از موسسات آموزش عالی، یعنی لیسانس، متقاضیان باید 4 سال مشغول به تحصیل شوند.
  • دیپلم در ارمنستان: مطالعات تخصصی دیپلم علاوه بر مطالعات آموزش عمومی، انواع مختلف مهارت های حرفه ای و دوره های تخصصی نظری و عملی را نیز به فارغ التحصیلان می دهد. مدت زمان تحصیل حداقل 5 سال است. برای آموزش در رشته های هنری و تربیت بدنی دانشجویان باید 4 سال تحصیلی را سپری کنند. این برنامه با ارزیابی و پایان نامه دیپلم به پایان می رسد.
  • کارشناسی ارشد در ارمنستان: صلاحیت کارشناسی ارشد به فارغ التحصیلان لیسانس یا فوق دیپلم ویژه اعطا می شود. دانشجویانی که از دانشگاه های ارمنستان موفق به کسب مدرک فوق لیسانس می شوند می توانند در زمینه های مدیریت و فعالیت های علمی مختلف مهارت های مورد نیاز را بدست بیاورند.
  • دکترا در ارمنستان: کسب مدرک دکترا از دانشگاه های کشور ارمنستان با دفاع از پایان نامه امکان پذیر می باشد. تحصیل در این دوره 3 سال طول می کشد و دانشجویان می توانند از فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی بهره مند شوند.

مدارک مورد نیاز آموزش عالی در ارمنستان

شرایط مقطع کارشناسی در ارمنستان

در صورت داشتن حداقل تحصیلات متوسطه و گواهی مربوطه، افراد خارجی مجاز به مقطع کارشناسی در ارمنستان هستند. علاوه بر مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی، متقاضیان باید مدارک زیر را برای ورود به دانشگاه های کشور ارمنستان ارائه دهند:

  • درخواست پذیرش خطاب به وزیر آموزش و پرورش و علوم
  • فرم درخواست ارائه شده توسط وزارت آموزش و پرورش و علوم
  • گواهی سلامت
  • گذرنامه یا کپی شناسنامه
  • دیپلم فارغ التحصیلی دوره متوسطه
  • 4 عکس از نوع گذرنامه
  • (CV)

به یاد داشته باشید که هنگام درخواست برنامه تحصیلات تکمیلی، دیپلم کارشناسی لازم خواهد بود. همچنین هر مؤسسه آموزش عالی ممکن است الزامات خاصی برای پذیرش دانشجویان و متقاضیان داشته باشد. قبل از درخواست، متقاضیان می بایست حتما از شرایط تحصیل در دانشگاه مورد نظر به صورت کامل آگاه باشند.

دانشگاه های محبوب در کشور ارمنستان

محبوب ترین دانشگاه های ارمنستان در پایتخت این کشور، ایروان واقع شده اند. مقطع کارشناسی در ارمنستان در 4 زمینه اصلی داروسازی، علوم کامپیوتر، کسب و کار و حقوق رواج دارد. Armenian Medical School از مشهورترین دانشگاه های ارمنستان می باشد. این موسسه در سال 1989 تأسیس شده و روی حرفه و مشاغل پزشکی و فناوری و فنون پزشکی متمرکز شده است که زمینه های تحصیلی و کاری مورد نیاز در ارمنستان می باشند. این دانشگاه امیدوار است که در این زمینه بسیار مورد نیاز جوانان را تربیت کند تا بتوانند زمینه های ذکر شده به کشور خود خدمت کنند.

یکی دیگر از موسسات شناخته شده، دانشگاه ارمنستان است. این دانشگاه دارای برنامه های تحصیلات تکمیلی در تجارت و حقوق می باشد. یکی دیگر از مراکز آموزش عالی در ارمنستان QSI International School of Yerevan می باشد که در Yerevan State University قرار گرفته است. ارمنستان همچنین به دلیل موفقیت موفق در صنعت فناوری اطلاعات شناخته شده است. علاوه بر دانشگاه های تخصصی در این زمینه، سازمان های خصوصی زیادی نیز وجود دارند که دانش کافی را به شما می دهند.

هزینه های کارشناسی در ارمنستان

میزان هزینه تحصیل در ارمنستان در چند سال گذشته تقریبا 28% افزایش یافته است. این موضوع موجب دشوار شدن شرایط تحصیل در کشور ارمنستان برای برخی از دانشجویان این کشور شده است. چند برنامه برای کمک به برخی از هزینه ها وجود دارد، اما افزایش هزینه های تحصیل برخی از دانشجویان دانشگاه های ارمنستان را وادار کرده است که مدتی کار کنند تا بتوانند شهریه خود و سایر هزینه های لازم برای دریافت مدرک را پرداخت کنند. شهریه دانشگاه های کشور ارمنستان به طور میانگین از 2100$ الی 4200$ (دلار آمریکا) می باشد.

ویزای دانشجویی کشور ارمنستان

جهت اعزام دانشجو به ارمنستان هموطنان عزیز می بایست بتوانند ویزای تحصیلی کشور ارمنستان را اخذ کنند. شما می توانید از طریق یک فرآیند ساده درخواست ویزا کنید یا از طریق پر کردن فرم ها و ارائه مدارک لازم و ارائه آن به کنسولگری یا دفتر دولتی، اقدام به کسب ویزای تحصیلی ارمنستان کنید. دانشجویان می توانند برای کسب ویزا یا گذرنامه ارمنستان به یک شرکت خدمات ویزا مراجعه کنند. هزینه خدمات متفاوت است بنابراین برای بررسی و مقایسه قیمت استفاده از خدمات ویزا پرداخت می شود. به طور معمول دانشجویان با کسب ویزای توریستی به ارمنستان سفر می کنند و پس از رسمی شدن پذیرش دانشگاهی، اجازه اقامت را دریافت می کنند.

این مجوز اقامت می تواند برای مدت زمان برنامه مطالعه تمدید شود. در بعضی موارد، ممکن است شرایط ویزا چشم پوشی شود، هرچند در مواقعی ممکن است نامه دعوت نامه ای لازم باشد. هموطنان گرامی می توانند جهت مهاجرت به کشورهای همسایه و یا کشورهای اروپایی و آمریکایی، برای مشاوره در خصوص پرونده مهاجرتی خود با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *