ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در اسکاتلند

مقطع کارشناسی در اسکاتلند

تحصیل در یکی از زیباترین کشورهای جهان که دارای دانشگاه های برتر در سطح بین المللی می باشد رویای هر دانشجوی مستعد جویای علم برای ساختن آینده ای روشن است. مقطع کارشناسی در اسکاتلند در سالهای اخیر به دلایل مختلف مثل فرهنگ غنی، مناظر طبیعی و وجود اساتید مجرب مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. اسکاتلند در شمال غربی اروپا قرار گرفته است و بعد از انگلستان دومین کشور بزرگ در کل بریتانیا محسوب می شود که دارای بیش از 790 جزیره می باشد. مهم ترین شهرهای کشور اسکاتلند که دارای فرصت های تحصیلی بسیار خوب می باشند به ترتیب شهرهای کلاسکو؛ ابردین، داندی و همیلتون است. این مقاله توسط وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به اسکاتلند تهیه و نگارش شده است.

بهترین دانشگاه های مقطع کارشناسی در اسکاتلند

در آخرین آمار رتبه بندی دانشگاه های برتر کشور اسکاتلند در “تایمز” پنج موسسه آموزش عالی از این کشور در رتبه های 20 تا 200 قرار گرفته اند. علاوه بر دانشگاه های معمول اسکاتلتد برخی مراکز آموزش عالی مانند دانشکده هنر گلاسکو یا دانشکده کشاورزی اسکاتلند وجود دارد که از بین دانشجویان بین المللی مستعد و علاقمند جذب می کند. در معرفی بهترین دانشگاه ها برای مقطع کارشناسی در اسکاتلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه ادینبورگ
  • دانشگاه داندی
  • دانشگاه گلاسکو
  • دانشگاه ابردین
  • دانشگاه سنت اندروز

تحصیل در هر یک از دانشگاه های کشور اسکاتلند به خصوص دانشگاه های لیست فوق می تواند تا 99% آینده شغلی افراد را تضمین کند زیرا بیانگر سطح تسلط و علم متقاضیان می باشند. بدلیل فعالیت گسترده کشور اسکاتلند در زمینه نفت و گاز و انرژی های قابل تجدید و حتی گردشگری و دارایی و سرمایه گذاری در مقطع کارشناسی در اسکاتلند در رشته های فوق عاقلانه تر است. بهترین فرصت های تحصیلی در پایتخت کشور اسکاتلند یعنی شهر ادینبورگ قرار گرفته است که بیشتر برای مناظر گردشگری شناخته می شود. اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه های کشور اسکاتلند صرفاً برای شهروندان چین، ایالات متحده آمریکا، هندوستان و کانادا امکان پذیر است.

بررسی مقطع کارشناسی در اسکاتلند در 2024

انتخاب اسکاتلند برای ادامه تحصیل می تواند یکی از بهترین انتخاب های زندگی باشد. زیرا این کشور برخی از قدیمی ترین و تاثیر گذارترین مراکز آموزش عالی و دانشگاه های جهان را در خود جای داده است. الزامات زبانی برای تحصیل در این کشور با توجه به زبان انگلیسی که زبان رسمی این کشور است ارائه مدرک آیلتس آکادمیک با نمره حداقل 6 برای مقطع کارشناسی در اسکاتلند می باشد. اعطای تسهیلات دانشجویی در اسکاتلند در مقطع کارشناسی موضوع تازه ای نیست و دانشجویان می توانند کمک هزینه تحصیل و زندگی در این کشور را به صورت وام اقساطی دریافت کنند. تحصیل دوره کارشناسی در اسکاتلند 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان باید تعداد مشخصی از واحدهای درسی را پشت سر بگذارند.

بررسی مقطع کارشناسی در اسکاتلند

هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور اسکاتلند با توجه به رشته تحصیلی دانشجو یا دولتی و خصوصی بودن دانشگاه متفاوت است؛ اما در سال 2023 هزینه تحصیل دوره کارشناسی در اسکاتلند در رشته های غیرپزشکی از 3000£ پوند تا 17000£ (پوند) در سال متغیر خواهد بود. تحصیل در دانشگاه های خصوصی واضح است که هزینه بیشتری بابت امکانات آموزشی و امکانات رفاهی اضافه ای که دانشجویان دریافت می کنند در بر خواهد داشت.

ویزای تحصیلی در اسکاتلند

در مرحله اول باید از یک دانشگاه در کشور اسکاتلند برای مقطع کارشناسی پذیرش بگیرید و سپس با در دست داشتن مدارک لازم به کنسولگری اسکاتلند در ایران مراجعه کنید. ویزای تحصیلی اسکاتلند بر اساس پذیرش شما در مقطع تحصیلی مورد نظر صادر می شود و حدود شش ماه بیشتر از دوره تحصیلی اعتبار خواهد داشت. این کشور از آن جایی که در مسائل بین المللی وابستگی شدید به بریتانیا دارد ویزای تحصیلی آن تحت عنوان دولت بریتانیا صادر می شود و قوانین کاملا مشابه دارد.

ویزای تحصیلی اسکاتلند که از دولت بریتانیا می باشد TIER 4 نام دارد و برای اقامت موقت دانشجو به میزان دوره تحصیلی او صادر می شود. به طور کلی ویزای تحصیلی اسکاتلند یا بریتانیا بر سه نوع دوره کوتاه مدت دانش آموزی و دانشجویی می باشد که هر یک دارای اعتبار متفاوت و شرایط اخذ متفاوت هستند. شروط اساسی برای اخذ ویزای تحصیلی اسکاتلند اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در اسکاتلند و پذیرش غیر مشروط از دانشگاه های صلاحیت دار ویزای اسپانسری TIER 4 خواهد بود. تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز سفارت اسکاتلند برای صدور ویزای تحصیلی از وظایف متقاضی می باشد و این اسناد و مدارک به شرح لیست زیر خواهد بود:

  • گذرنامه معتبر و مدارک شناسایی کشور مبدا
  • اثبات وجود یک اقامتگاه برای زندگی در اسکاتلند
  • رضایت والدین در صورتی که کمتر از 18 سال دارید
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به بیماری مسری

با توجه به زمان احتمالی سه هفته تا دو ماه برای صدور نتیجه نهایی و پاسخ ویزای تحصیلی بهتر است سه ماه قبل از شروع نیمسال تحصیلی مورد نظر اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به اسکاتلند یا هزینه تحصیل در اسکاتلند با کارشناسان متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *