ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در امارات

مقطع کارشناسی در امارات

مقطع کارشناسی در امارات یکی از محبوب ترین مقاطع تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد که متقاضیان فراوانی را جذب نموده است. دانشجویان و متقاضیان برای متقاضیان مقطع کارشناسی در امارات می بایست به صورت کامل از شرایط این امر آگاهی داشته باشند. نوشتار زیر جهت مطلع سازی هموطنان گرامی در زمینه مقطع  کارشناسی در امارات و شرایط آن توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

تحصیل در کشور امارات در 2024

امارات متحده عربی با قرار گرفتن در کنار خلیج فارس، مکان های دیدنی، ساختمان های بلند و برج های مختلف، مراکز خرید بزرگ، سواحل خیره کننده و شهر جدید “Mars Science City”، یکی از جذاب ترین کشورهای دنیا برای تحصیل در دوره کارشناسی و سایر دوره های آموزش عالی می باشد. ورود به خاک کشور امارات برای ادامه تحصیل در دوره های تحصیلی مختلف می تواند تجربه تحصیلی بسیار خوبی برای متقاضیان و دانشجویان بین المللی باشد؛ اما علاوه بر این، دانشگاه های بسیار خوبی در این کشور که دانشجویان می توانند برای کسب مدرک کارشناسی در دوره های تحصیلی و برنامه های آموزشی آن ها شرکت کنند.


بعنوان یک دانشجوی خارجی، گزینه های جالبی وجود دارد که باید در نظر بگیرید و در مورد تاریخ، فرهنگ و سیاسی که امارات متحده عربی را بی نظیر می کند، می توانید اطلاعات زیادی کسب کنید. در 2024 دانشگاه های امارات متحده عربی سطح بسیار بالایی دارند و این موضوع باعث محبوبیت دانشگاه های این کشور در بین دانشجویان و متقاضیان بین المللی شده است و هر ساله متقاضیان و دانشجویان زیادی برای تحصیل در زمینه های مختلف علمی، فناوری و سیاسی و سایر موارد به امارات متحده عربی سفر کرده اند و این موضوع امارات متحده عربی را به یک انتخاب عالی برای آموزش در سطح بالا تبدیل کرده است. سال تحصیلی در امارات از سپتامبر تا ژوئن با یک تعطیلات زمستانی در ماه دسامبر و یک تعطیلات بهاری در مارس برگزار می شود.

چرا امارات متحده عربی؟

جمعیت در امارات متحده عربی میزان سواد بسیار بالا تا 90% را دارا می باشد و این روزها این کشور برای بهبود سیستم آموزش و پرورش و فناوری خود سرمایه گذاری های مختلفی انجام داده است. امارات متحده عربی با پیوستن به صفوف برخی دیگر از شرکت های تحقیقاتی و پژوهشی مهم، گروه مرکز تعالی تحقیقات و آموزش کاربردی (CERT) گروه را تشکیل داده است، جایی که آن ها در زمینه توسعه فناوری نانو، بیوتکنولوژی و شرکت های بزرگ در سراسر جهان و مرکز بزرگ رایانه در جنوب آسیا همکاری داشته اند.

امارات متحده عربی با علم و فناوری خود شناخته شده است، بنابراین به نظر می رسد مکان خوبی برای شروع تحصیلات و آموزش عالی باشد؛ اما قبل از انجام هر کاری، دانشجویان خارجی باید از شرایط تحصیل در امارات اطلاعات کافی کسب کنند. از محبوب ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های کشور امارات می توان به رشته های تحصیلی زیر اشاره کرد:

  • مدیریت پروژه در امارات متحده عربی
  • مدیریت ریسک در امارات متحده عربی
  • آموزش و تربیت معلم در امارات متحده عربی
  • دوره های MBA در امارات متحده عربی
  • مهندسی مکانیک در امارات متحده عربی

شرایط مقطع کارشناسی در امارات

دانشگاه هایی که لیسانس را در برنامه های امارات متحده عربی ارائه می دهند مطابق با استانداردهای بین المللی از کیفیت عالی برخوردار هستند. دانشجویانی که در مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی در امارات می شوند، تجربه بین المللی ارزشمند را در یک منطقه برجسته جهان به دست می آورند که می تواند در بازار کار جهانی حضور پیدا کنند. برخی از برنامه های کارشناسی در امارات متحده عربی که دانشجویان می توانند از آن انتخاب کنند در حوزه تجارت هستند، با این وجود چندین برنامه برتر در سایر رشته های تحصیلی نیز وجود دارد.

برنامه های لیسانس در مراکز تحصیلی معتبر امارات متحده عربی در طیف وسیعی از موضوعات در دسترس هستند و می توان هم به صورت تمام وقت و هم به صورت پاره وقت در این برنامه های تحصیلی شرکت کرد. دوره های تمام وقت به طور معمول 3 تا 4 سال طول می کشد. دانشگاه ها شرایط پذیرش خود را تعیین می کنند، اما برای پذیرش در یک دوره، دانشجویان بین المللی معمولاً به گواهینامه یا معادل آن نیاز دارند. اکثر دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می کنند، بنابراین اگر این زبان مادری شما نباشد، باید مهارت خود را نیز از طریق آزمون IELTS یا TOEFL اثبات کنید. با وجود این واقعیت که بسیاری از دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می کنند، ممکن است نیاز به اثبات تسلط به زبان عربی داشته باشید.

بهترین دانشگاه های مقطع کارشناسی در امارات

در هر یک از شهرهای بزرگ و نقاط مختلف امارات متحده عربی، می توانید دانشگاه ها و موسسات زیادی را پیدا کنید که مدرک لیسانس و فوق لیسانس را در بسیاری از موضوعات ارائه می دهند. برخی از بهترین دانشگاه ها و مراکز تحصیلی شناخته شده در امارات متحده عربی عبارتند از:

  • دانشکده های عالی فناوری (HCT)
  • دانشگاه امارات متحده عربی
  • دانشگاه زاید
  • دانشگاه ابوظبی
  • دانشگاه عجمان
  • دانشگاه هواپیمایی امارات
  • دانشگاه آمریکایی دبی
  • دانشگاه آمریکایی شارجه
  • دانشگاه حمدان بن محمد هوشمند
  • دانشگاه پوربن سوربن ابوظبی

بهترین دانشگاه های مقطع کارشناسی در امارات

نحوه درخواست دانشگاه ها در امارات متحده عربی

هر دانشگاهی در امارات متحده عربی سیستم خود را در وبسایت خود دارد که به دانشجویان و متقاضیان بین المللی اجازه می دهد تا در برنامه های مدرک خود ثبت نام کرده و ثبت نام کنند. بنابراین، پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود، می توانید مراحل کسب پذیرش آن ها را طی کرده و مدارک خود را در آنجا ارسال کنید.

مهم ترین مدارک جهت کسب پذیرش از دانشگاه مورد نظر مقطع  کارشناسی در امارات عبارتند از:

  • اسکن مدرک تحصیلی (دیپلم یا لیسانس)
  • رونوشت از دوره های قبلی متقاضی
  • اسکن گذرنامه و شناسنامه متقاضی
  • CV
  • نمرات آزمون های مربوطه
  • مدارک تحصیلی کسب شده
  • توصیه نامه ها
  • نمونه کارها و یا نمونه های نوشتن

در برخی دانشگاه ها و مناطق مختلف امارات، دانشجویان باید برای حضور در این کشور مسلمان باشند و در برخی دیگر پذیرش فقط برای اتباع خارجی امکان پذیر است. با این حال، سایر دانشگاه های امارات آماده پذیرش متقاضیان و دانشجویان با ادیان مختلف می باشند و به دانشجویان بین المللی فرصت یادگیری و شرکت در دوره ها را می دهد.

ورود به دانشگاه های کشور امارات

دانشجویان برای ورود به دانشگاه های کشور امارات علاوه بر مدارک ذکر شده، می بایست در دوره های آمادگی نیز شرکت کنند. این دوره های آموزشی دانشجویان و متقاضیان خارجی را در زمینه های مختلف تحصیل از جمله پزشکی، اقتصادی، حقوق و یا سایر موارد آماده سازی می کند و موجب می شوند تا دانشجویان بین المللی با آمادگی بیشتری در برنامه های تحصیلی اصلی خود شرکت کنند. همچنین متقاضیان باید برای شرکت در برنامه های تحصیلی دانشگاه های امارات مهارت های زبان انگلیسی خود را اثبات کنند. دانشجویان می توانند قبل از شروع سال تحصیلی، برای ارتقا مهارت های زبان خود، در دوره آموزش زبان انگلیسی شرکت کنند.

شرکت در این دوره موجب آماده سازی دانشجو برای شرکت در برنامه های تحصیلی می شود و دانشجو با شرکت در این دوره ها می تواند به راحتی در برنامه های تحصیلی مختلف شرکت کند و در سخنرانی ها، سمینارها، فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی و سایر موارد حضور داشته باشد و فعالیت کند. به یاد داشته باشید که متقاضیان و دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در امارات حتما باید یکی از مدارک زیر را دارا باشند تا بتوانند در برنامه های تحصیلی گوناگون شرکت کنند.

  • تافل
  • آیلتس
  • مهارت C1 پیشرفته یا C2

هزینه های مقطع کارشناسی در امارات

شهروندان امارات به طور رایگان در دانشگاه های دولتی دوره های تحصیلات تکمیلی را فرا می گیرند؛ اما دانشجویان بین المللی باید جهت شرکت در برنامه های تحصیلی در دانشگاه های این کشور شهریه پرداخت کنند. شهریه دوره های تحصیلات تکمیلی اغلب زیاد می باشد؛ اما هزینه برنامه ها به میزان قابل توجهی متفاوت است. هزینه ها می توانند به طور کلی از 12000$ الی 30000$ (دلار آمریکا) در سال باشند هزینه کنند. کلیه دوره ها و برنامه های تحصیلی توسط Credit Hour ارزیابی می شود. همچنین دانشجویان می بایست هزینه ‌های اضافی از قبیل هزینه درخواست، اقامت، ابزار و وسائل مطالعه، غذا و رفت و آمد را نیز در نظر بگیرند.

ممکن است میزان شهریه جهت تحصیل در دانشگاه های امارات زیاد باشد، اما کمک هزینه های مختلفی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور وجود دارد. کمک هزینه های تحصیلی توسط دولت امارات فقط به شهروندان این کشور ارائه می شوند. این در حالی است که برخی از موسسات خصوصی در این کشور کمک هزینه های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان خارجی ارائه می دهند.

ویزای دانشجویی کشور امارات

برای بدست آوردن ویزای دانشجویی امارات، دانشجویان می بایست اقدام به کسب قبولی از دانشگاه مورد نظر کنند. علاوه بر این، متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های کشور امارات حتما باید مجوز اقامت دانشجویی در این کشور را داشته باشند. کسب ویزای تحصیلی امارات جهت مهاجرت به کشور امارات از طریق تحصیل الزامی می باشد و معمولا به ارائه مدارک زیر به صورت آنلاین اخذ می شود:

  • گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار و دو صفحه ویزای خالی
  • عکس با اندازه گذرنامه
  • سه نسخه گذرنامه و ویزای ورود به امارات متحده عربی پس از ورود
  • شواهد قبولی در یک موسسه آموزش عالی امارات
  • پرینت های بانکی
  • قرارداد اجاره نامه (یا نامه ای از دانشگاه متقاضی در صورت اقامت در خوابگاه های)
  • کپی دریافت شهریه برای سال تحصیلی فعلی برنامه
  • کپی دریافت هزینه ویزا برای سال تحصیلی فعلی برنامه

دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز به اثبات مدرک دانشگاهی معتبر نیاز دارند. لازم به ذکر است که شما باید به محض ورود به کشور امارات معاینه پزشکی را انجام دهید. این معاینات شامل آزمایش HIV، هپاتیت B و C، سل، جذام و سفلیس می شود. شما عزیزان می توانید برای مطلع شدن از شرایط کسب ویزای تحصیلی کشورهای مختلف و ورود به دانشگاه های معتبر دنیا با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *