ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در ایرلند

مقطع کارشناسی در ایرلند

ایرلند یک کشور انگلیسی زبان می باشد که دارای دانشگاه های با کیفیت در سطح استانداردهای بین المللی و کیفیت زندگی قابل توجه با هزینه مقرون به صرفه است؛ اخیرا بطور چشمگیری بر تعداد متقاضیان مقطع کارشناسی در ایرلند افزوده شده که دلیل این اتفاق رتبه های خوب دانشگاه ها در سطح بین المللی می باشد. هزینه تحصیل در این کشور به نسبت سایر کشورهای اروپایی مانند انگلستان مقرون به صرفه است و این موضوع باعث افزایش متقاضیان تحصیل در این کشور می شود. مدارک دانشگاه های این کشور از ارزش و اعتبار بین المللی بالایی برخوردار است و توسط وزارت علوم ایران نیز مورد قبول واقع می شود. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت به ایرلند نگارش شده است.

بررسی شرایط مقطع کارشناسی در ایرلند در 2024

دانشجویان می توانند با تحصیل در دانشگاه های ایرلند از تمام خدمات تحصیلی، آموزشی و درمانی به مانند یک شهروند ایرلندی استفاده کنند. مقطع کارشناسی در ایرلند سالانه دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان جذب این کشور مدرن و زیبا می کند. در 2024 حداقل مدرک مورد نیاز برای کارشناسی در این کشور مدرک دیپلم دوره دبیرستان می باشد که همراه با پایان دوره پیش دانشگاهی باید جهت پذیرش به دانشگاه ارائه شود.

به این دلیل که تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی انجام می شود باید الزامات زبانی توسط دانشجو برآورده شود که در این مورد مدرک آیلتس با نمره 6 و بالاتر می باشد. خوب است بدانید که کارشناسی در ایرلند حداکثر 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان باید واحدهای درسی با تعداد مشخص را پشت سر بگذارند. برخی از دانشگاه های معتبر و مطرح این کشور در سطح بین المللی که ورود و اخذ پذیرش از آن ها بسیار رقابتی است به شرح زیر می باشند:

  • دانشگاه دوبلین (DCU)
  • دانشگاه منوث ایرلند
  • دانشگاه گالوی (NUI)
  • کالج ترینیتی دوبلین (TCD)
  • کالج چوب پنبه (UCC)
  • کالج دوبلین (UCD)
  • کالج ملی هنر و طراحی
  • دانشگاه لیمریک ایرلند

برای آن دسته از دانشجویان که تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارند امکان گذراندن دوره های فشرده در کالج های خصوصی این کشور پیشرفته وجود دارد. کشور ایرلند در کل 34 موسسه آموزش عالی و دانشگاه دارد که در تمام رشته های تحصیلی فعالیت دارند و برنامه های آموزشی خوبی ارائه می دهند.

بررسی شرایط مقطع کارشناسی در ایرلند

هزینه مقطع کارشناسی در ایرلند

عوامل مختلف بر میزان شهریه یک دانشگاه در کشور ایرلند تاثیرگذار است که از جمله آن ها می توان به شهر محل تحصیل و رشته تحصیلی دانشجو اشاره کرد. نکته قابل توجه این است که کارشناسی برای شهروندان این کشور و اتحادیه اروپا به صورت رایگان خواهد بود. تنها هزینه قابل پرداخت برای تمام دانشجویان بدون استثنا برای خدمات دانشجویی می باشد که حدود 2500€ (یورو) در یک سال تحصیلی خواهد بود. میزان شهریه برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در مقطع کارشناسی ایرلند میان 9000€ تا 25000€ (یورو) در سال است و نمی توان گفت ایرلند، یک کشور ارزان برای تحصیل است. مقرون به صرفه ترین دانشگاه ها جهت ورود به مقطع کارشناسی در این کشور به شرح لیست زیر می باشد:

دانشگاهشهریه به یورو
University of Limerickشهریه سالانه بین 7000€ تا 8000€
University College Corkشهریه سالانه بین 6000€ تا 6500€
Cork Institute of Technologyشهریه سالانه بین 3500€ تا 4000€
Patrick’s Collegeشهریه سالانه بین 4500€ تا 5000€

امکان کار ضمن تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشجویان در کشور ایرلند وجود دارد اما با توجه به زمان محدود کار و میزان درآمد پائین تنها هزینه های کوچک مثل تهیه غذا را پوشش می دهد.

ویزای دانشجویان کارشناسی در ایرلند

مزایای بسیار تحصیل در ایرلند که از جمله آن ها می توان به تحصیل به زبان انگلیسی، تحصیل در یک محیط امن و بهره مندی از متد استاندارد آموزشی اشاره کرد سالانه تعداد زیادی متقاضی جذب می کند؛ اما دریافت ویزای تحصیلی این کشور برای تمام دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل اجباری می باشد. اسناد و مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کارشناسی در ایرلند به شرح زیر است:

  • گذرنامه معتبر با 6 ماه اعتبار و دو فقره کپی
  • مدارک شناسایی کشور مبدا همراه با ترجمه رسمی
  • دریافت فرم ویزای تحصیلی و تکمیل در وبسایت سفارت
  • گواهی سلامت پزشکی و گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی
  • اثبات وجود محل اقامت در کشور ایرلند مثل یک هتل یا اقامتگاه
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی متقاضی همراه با ریز نمرات و ترجمه رسمی

امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان واجد شرایط که با مشکل مالی روبرو هستند از طریق انجام کار پاره وقت دانشجویی وجود دارد. بورسیه های تحصیلی بیشتر به دانشجویانی اعطا می شود که دارای رزومه تحصیلی فوق العاده و نمرات عالی در ترم اول تحصیل در دانشگاه های کارشناسی ایرلند باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به ایرلند یا هزینه زندگی در ایرلند با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید؛ همکاران ما با سال ها تجربه در زمینه اخذ انواع ویزا همراه و راهنمای شما در مسیر مهاجرت به ایرلند می باشند.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “مقطع کارشناسی در ایرلند

  1. درسا عباس زاده گفت:

    چه شرایط و پیش زمین هایی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور ایرلند باید داشته باشیم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      سوال شما مفصل و کلیه. در این خصوص مقاله تحصیل در ایرلند رو مطالعه کنید
      و اگر سوالی داشتید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *