ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در ایسلند

مقطع کارشناسی در ایسلند

مقطع کارشناسی در ایسلند یکی از دوره های تحصیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی معتبر این کشور می باشد که متقاضیان بسیاری دارد. هر ساله مهاجران زیادی از طریق کسب ویزای تحصیلی کشور ایسلند وارد خاک این کشور می شوند تا مشغول به تحصیل کارشناسی در ایسلند شوند. جهت ورود به دانشگاه های کشور ایسلند، متقاضیان و دانشجویان بین المللی شرایط خاصی را می بایست دارا باشند و مدارک مشخصی ارائه دهند.

البته لازم به ذکر است که شرایط و مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در هر دوره تحصیلی متفاوت می باشد و دانشجویان می بایست جهت کسب قبولی و تحصیل در دوره های مربوطه، شرایط خاصی داشته باشند. متخصصان و کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با افتخار آماده مطلع سازی هموطنان عزیز در زمینه شرایط مقطع کارشناسی در ایسلند می باشند و قصد دارند با ارائه این نوشتار متقاضیان گرامی را با این شرایط آشنا سازند.

تحصیل در کشور ایسلند در 2024

ایسلند مکانی پر از شگفتی های اسطوره ای با آتشفشان های فعال و رودخانه های و یخچال های طبیعی که منطقه کوچک آن را پوشش می دهد می باشد. کشور ایسلند رتبه سوم در بین خوشحال ترین کشورهای دنیا را به خود اختصاص داده است. دانشجویان و متقاضیان بین المللی که قصد دارند اقدام به ورود به مقطع کارشناسی در ایسلند کنند باید در نظر داشته باشند که تحصیل در دانشگاه های این کشور از بهترین روش های دستیابی به اهداف و رسیدن به موفقیت است.


قدمت دانشگاه ها و مراکز عالی جهت تحصیلات تکمیلی به حداکثر 110 سال می رسد. در حقیقت، اولین دانشگاه کشور ایسلند در سال 1911 تأسیس شد. این بدان معناست که دانشگاه های ایسلند در یک زمینه مدرن و نه یک دانشگاه باستانی یا قرون وسطایی شکل گرفته اند. دانشگاه های ایسلند به جای تکیه بر سنت ها و سیستم های قدیمی، علاقه مند به ارائه برنامه های جالب برای آماده سازی شما برای یک محیط جدید هستند. بنابراین، اگر به دنبال مکانی برای مطالعه و توسعه پتانسیل شغلی خود هستید، می توانید اقدام به ورود به دانشگاه های کشور ایسلند کنید.

در حال حاضر حدود 18000 دانشجو در سیستم آموزش عالی ثبت نام کرده اند که حدود 5٪ آنها دانشجویان بین المللی هستند. امکان کار دانشجویی در ایلسند و وجود موقعیت های کاری زیاد در این کشور از جمله مزایای انتخاب ایسلند است و نمودار ذیل نرخ بیکاری در ایسلند در سال های متوالی از جمله 2024 را نشان می دهد:

نرخ بیکاری در ایسلند در سال های متوالی

شرایط مقطع کارشناسی در کشور ایسلند

مقطع کارشناسی در ایسلند سه سال تحصیلی (180 Credit) و یا چهار سال تحصیلی (240 Credit) صورت می گیرد. دانشجویان برای تحصیل در این دوره به زبان انگلیسی می بایست مدرک زبان معتبر آیلتس و یا تافل ارائه دهند. در غیر این صورت، دانشجویانی که مدرک زبان ندارند، می بایست قبل از شروع دوره های تحصیلی خود در دوره های آموزش زبان شرکت کنند.

به طور کلی، برای تحصیل در مقطع لیسانس، متقاضی می بایست دوره دبیرستان را با نمرات بالا به پایان رسانده باشند. مؤسسات آموزش عالی ممکن است با در نظر گرفتن شرایط مختلف، آزمون ورودی برگزار کنند. شرایط پذیرش می تواند بین دانشگاه ها متفاوت باشد. هیچ سیستم پذیرش مرکزی در ایسلند وجود ندارد و متقاضیان باید مستقیماً به دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند. مهلت درخواست برای دانشجویان بین المللی بین دانشگاه ها متفاوت است اما معمولاً در بهار می باشد.

بورسیه های تحصیل در دوره کارشناسی در ایسلند توسط موسسه های خصوصی و وزارت آموزش، علوم و فرهنگ ایسلند هر ساله به تعدادی دانشجویان بین المللی ارائه می شوند. میزان کمک هزینه های تحصیل در دانشگاه های ایسلند از 3000$ الی 5000$ (دلار آمریکا) می باشند و دانشجویان می توانند با کسب این کمک هزینه ها، هزینه تحصیل در ایسلند را کاهش دهند.

هزینه های مقطع کارشناسی در ایسلند

دانشگاه های دولتی شهریه را پرداخت نمی کنند، اما متقاضیان می بایست برای ثبت نام هزینه های جداگانه پرداخت کنند. این هزینه ها بین دانشگاه ها متفاوت می باشند؛ اما به عنوان مثال ثبت نام در دانشگاه ایسلند در حال حاضر 460$ (دلار آمریکا) هزینه دارد. دانشگاه های خصوصی هم شهریه و هم هزینه ثبت نام را پرداخت می کنند که بسته به دوره و موسسه متفاوت است. معمولاً هزینه های تحصیل دانشجویان بین المللی از دانشجویان اتحادیه اروپا بیشتر است. تحصیل به زبان ایسلندی در دانشگاه های کشور ایسلند رایگان می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویانی که قصد دارند به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل کارشناسی در ایسلند شوند می بایست از 5000$ الی 10000$ (دلار آمریکا) در سال شهریه دانشگاهی پرداخت کنند.

هزینه های مقطع کارشناسی در ایسلند

آموزش عالی در کشور ایسلند

برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، اولین چیزی که باید در نظر بگیرند این است که در کدام دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. با جمعیت اندک، مدارس بی شماری برای انتخاب آموزش عالی وجود ندارد. بزرگترین دانشگاه حاضر دانشگاه ایسلند است. گزینه دوم دانشگاه ریکیاویک است. هر دو در پایتخت واقع شده اند و طیف گسترده ای از گزینه های مطالعاتی از جمله هنر و علوم انسانی، تجارت و اقتصاد، علوم و مطالعات بهداشتی را ارائه می دهند. گزینه دیگر دانشگاه آکوری است که در آکوریری، شهری در شمال این کشور واقع شده است.

کشور ایسلند گزینه جدیدی جهت تحصیل در بین دانشجویان بین المللی به شمار نمی رود. در واقع، حدود 5% از کل دانشجویان در ایسلند از کشورهای مختلف در سراسر جهان هستند. اکثر دانشگاه ها خوشحال هستند که اجازه می دهند دانش آموزان بیایند و تحصیل کنند، به خصوص به این دلیل که این امر به گسترش دامنه دانش کمک می کند و موجب برگزاری کلاس های بزرگ تر نیز می شود. در دانشگاه های کشور ایلند دانشجویان می توانند به زبان های دانمارکی، انگلیسی، آلمانی، ایسلندی و اسپانیایی مشغول به تحصیل شوند. در مقایسه با سایر کشورها، سیستم آموزشی ایسلند در رتبه عالی قرار دارد و با برنامه ارزیابی بین المللی دانشجویی این کشور رتبه شانزدهم را کسب می کند. از بهترین دانشگاه های کشور ایسلند جهت تحصیل در دوره کارشناسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Agricultural University of Iceland
  • Bifröst University
  • Holar University College
  • Iceland Academy of Arts
  • Reykjavik University
  • University of Akureyri
  • University of Iceland

ویزای دانشجویی مقطع کارشناسی در ایسلند

برخی از دانشجویان برای شرکت در دوره های دانشگاهی در ایسلند باید ویزای تحصیلی داشته باشند. شهروندان کانادایی اگر کمتر از 3 ماه در کشور ایسلند اقامت داشته باشند، دیگر نیازی به کسب ویزای تحصیل در ایسلند نخواهند داشت. دانشجویانی که مایل به تحصیل در کشور ایسلند هستند باید مدارک مورد نیاز را به اداره مهاجرت این کشور ارسال کنند. دانشجویان بین المللی می بایست برای دریافت ویزای دانشجویایی به طور رسمی فرم های درخواست را تکمیل کنند. این امر نیاز به داشتن موارد زیر دارد:

  • درخواست اجازه اقامت
  • گذرنامه معتبر
  • نامه پذیرش از دانشگاه و یا مرکز تحصیلی واقع در ایسلند
  • رزرو برنامه
  • اثبات توانایی مالی برای حفظ سلامتی و نیازها در زمان تحصیل در کشور ایسلند
  • مدرک زبان معتبر (تافل و یا آیلتس)

هموطنان گرامی می توانید بری مطلع شدن از شرایط مهاجرت به کشورهای پیشرفته خارجی و یا کسب ویزاهای مختلف با هماهنگی های قبلی در جلسات مشاوره با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرکت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *