ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در برزیل

مقطع کارشناسی در برزیل

در حال حاضر به واسطه تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی برزیل، مقطع کارشناسی در برزیل طرفدارن و مشتاقان زیادی از سراسر دنیا دارد. همچنین از جاذبه های تحصیل در برزیل می توان به دلایلی همچون تنوع دانشگاهی، هزینه زندگی پایین، کیفیت زندگی بالا و امکان دریافت بورسیه های تحصیلی اشاره کرد. در کشور برزیل بیش از 2300 موسسه آموزش عالی وجود دارد. یک تعداد از این دانشگاه ها در بین 500 دانشگاه برتر جهانی قرار دارند. دانشگاه های برزیلی برنامه های مختلفی را در مقاطع سه گانه مختلف به دانشجویان ارائه می کنند. برنامه تحصیلی کارشناسی در برزیل حدود 3 الی 4 سال طول می کشد و دانشجویان در طی این دوره با مبانی تئوریکی و مهارت های کاربردی هر رشته جهت ورود به بازار کار آشنا می شوند.

برزیل یکی از اقتصادهای نوظهور دنیا و یکی از کشورهای گروه BRICS (گروه بین المللی متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) می باشد. همانطور که در مطالب فوق نیز بیان شد، تحصیل در برزیل رایگان است اما متاسفانه اخیرا از دانشجویان غیر اروپایی در حال تحصیل در دانشگاه های برزیلی شهریه اخذ می کنند. با این اوصاف، هنوز هم کیفیت آموزشی عالی در برزیل در سطح بالایی است که دانشجویان خارجی از سایر نقاط دنیا را به خود جلب می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن برترین کارشناسان و وکلا، آماده مشاوره به هموطنان درباره شرایط تحصیل و کار در برزیل می باشد.

شرایط مقطع کارشناسی در برزیل در 2024

تحصیل در برزیل در سال 2024 همانند دیگر کشورهای جهان دارای شرایط و ضوابط خاصی است. شما به منظور ورود به دانشگاهی در برزیل، حتما باید در آزمون ورودی موسوم به Vestibular شرکت جویید. این آزمون معمولا بین 1 تا 5 روز طول می کشد و هر سال یکبار برگزار می شود. اما محتوای آزمون Vestibular شامل سوالات چند گزینه ای از دروس ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، تاریخ، جغرافیا، ادبیات، زبان پرتغالی و یک زبان خارجی (به دلخواه) می باشد. از آنجایی که تحصیل در دانشگاه های دولتی برزیل رایگان است و از سویی ظرفیت دانشگاهی برای پذیرش دانشجویان محدود می باشد، بنابراین، در آزمون Vestibular رقابت نفس گیری در جریان است.


دوره لیسانس در برزیل با عنوان bacharelado شناخته می شود و اتمام این دوره 3 تا 6 سال طول می کشد. از شرایط مقطع کارشناسی در برزیل می توان به داشتن مهارت زبان پرتغالی اشاره کرد. در نتیجه شما بایستی مدرک زبان پرتغالی (CELPE-Bars) خود را از کشورهایی مثل آمریکا، چین، آلمان، ژاپن با حمایت وزارت روابط بین الملل برزیل (MRE) اخذ نمایید. اما در دانشگاه های خصوصی برزیل شما می توانید برای مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی با ارائه مدرک IELTS یا TOEFL درخواست پذیرش دهید. به هر حال، تضمین کیفیت بخش لاینفکی از آموزش عالی در برزیل محسوب می شود و متولی کنترل کیفیت آموزش عالی در این کشور نیز (CAPES ( Coordenacao de Aperfeicaomento de pessoal de Nivel Superior، آژانس پشتیبانی و ارزیابی آموزش فدرال برزیل می باشد.

نحوه درخواست پذیرش مقطع کارشناسی در برزیل

فرآیند درخواست پذیرش از دانشگاه های برزیل دارای فرآیند ساده و آسانی است و این کار صرفا از طریق درخواست آنلاین انجام می شود. در حقیقت، فرآیند درخواست تحصیلی برزیل توسط وزارت آموزش (MEC) انجام می شود. MEC دارای یک سیستم درخواست دانشگاهی ملی معروف به SISU (Sistema de Seleca Unificada) می باشد که توسط موسسات آموزش عالی برزیل برای دریافت درخواست داوطلبان مورد استفاده قرار می گیرد. شما برای شروع فرآیند درخواست پذیرش خود بایستی در سایت SISU ثبت نام کنید تا فرآیند پذیرش شما شروع شود. به هنگام ثبت نام، سیستم شما را در جریان مدارک و شرایط لازم برای پذیرش قرار می دهد. بر این اساس، مدارک و شرایط لازم برای پذیرش مقطع کارشناسی در برزیل عبارتند از:

  • قبولی در آزمون ورودی Vestibular یا ENEM
  • مدرک مهارت زبان پرتغالی (CELPE-Bars)
  • پاسپورت معتبر و مدارک شناسائی
  • فرم درخواست پذیرش تکمیل شده
  • مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات آن

نحوه درخواست پذیرش مقطع کارشناسی در برزیل

شرایط دریافت ویزای تحصیلی برزیل 2024

دانشجویان خارجی برای مقطع کارشناسی در برزیل نیازمند اخذ ویزای تحصیلی برزیل موسوم به ویزای اقامت موقتی IV (VITEM-IV) هستند. شما برای درخواست ویزای تحصیلی برزیل بایستی با تکمیل فرم درخواست آنلاین آن را به همراه مدارک زیر به کنسولگری برزیل تحویل دهید:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار 6 ماه پس از اتمام دوره تحصیلی
  • کپی شناسنامه
  • بیمه سلامت
  • تکمیل دو فرم درخواست ویزای که ممهور به مهر کنسولگری است
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید از متقاضی
  • کپی نامه پذیرش دانشگاهی مورد تایید MEC
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری ماخوذ در طی 3 ماه اخیر
  • نتایج معاینات پزشکی
  • رسید پرداخت هزینه دولتی

هزینه ها و بورسیه های مقطع کارشناسی در برزیل

بر اساس قوانین آموزشی برزیل، دانشگاه های دولتی این کشور حق اخذ هیچ گونه شهریه ای از دانشجویان خارجی ندارند مگر در مورد هزینه ثبت نام که مبلغ آن را خود دانشگاه مشخص می کند. بنابراین هزینه تحصیل در برزیل کاملا رایگان است. اما دانشگاه های خصوصی دارای سیاست شهریه خاصی هستند. میانگین شهریه دانشگاه های خصوصی در کشور برزیل بسته به برنامه 2000$ تا 10000$ (دلار آمریکا) ممکن است متغییر باشد. باید توجه داشت که سطح کیفی تحصیلات در دانشگاه های دولتی برزیل به مراتب بهتر از دانشگاه های خصوصی این کشور می باشد. اما هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای بزرگ این کشور همانند سائوپائولو و ریو دو ژانیرو در حدود 650$ (دلار آمریکا) است.

در سال های اخیر آموزش عالی در برزیل رشد فوق العاده زیادی داشته است و دولت برزیل برای تشویق و حفظ دانشجویان خارجی ناگزیر به پرداخت بورس های تحصیلی به دانشجویان شده است. شما به عنوان یک دانشجوی خارجی حاضر در دانشگاه های برزیلی می توانید با توجه به شرایط تحصیلی و ملیت خود متقاضی انواع بورسیه و فاند تحصیلی در کشور برزیل باشید. دولت برزیل با مشارکت و همکاری سازمان های خصوصی متولی اعطای این بورس ها به دانشجویان متقاضی مقطع کارشناسی در برزیل می باشد. فهرست برنامه های بورسه تحصیلی برزیل در سال 2024 در مقاله مزبور بیان شده است. اما برای کسب اطلاعات تکمیلی در هر باب از موضوع اعزام دانشجو به برزیل، توصیه ما به شما دریافت مشاوره از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است. در باب بازار کار مهندسی برق در برزیل به لینک فوق مراجعه کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *