ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در بلژیک

مقطع کارشناسی در بلژیک

در سالهای اخیر مقطع کارشناسی در بلژیک مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته که هر ساله برای زندگی به بلژیک مهاجرت می کنند. برای ورود به مقطع کارشناسی در بلژیک شرایط و قوانینی وجود دارد که رعایت آن ها الزامی می باشد. در این کشور مردم به زبان های هلندی، آلمانی و فرانسوی به مکالمه می پردازند، متقاضیانی که قصد یادگیری زبان دوم را دارند تحصیل در دانشگاه های بلژیک گزینه خوبی برای این افراد محسوب می شود. باید به این نکته اشاره کرد که بیشتر شهروندان این کشور به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند. نوشتار پیش رو توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و در رابطه با مقطع کارشناسی در بلژیک به نگارش در آمده است، امید است که با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را کسب نمایید.

بررسی مقطع کارشناسی در بلژیک در 2024

به لحاظ کیفیت آموزش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور در سطح بالایی قرار دارند و دروس آموزشی با توجه به استانداردهای جهانی ارائه می شوند. سیستم آموزشی بر اساس زبان های رسمی بلژیک به 2 دسته هلندی و فرانسوی تقسیم شده اند. همچنین در دانشگاه های بلژیک بعضی از رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند. مقطع کارشناسی در دانشگاه های بلژیک به 2 نوع لیسانس حرفه ای و لیسانس آکادمیک تقسیم می شوند، متقاضیان با تحصیل در این دوره برای شغل مرتبط با رشته تحصیلی آماده خواهند شد. طول مدت تحصیل در این دوره بین 3 تا 4 سال بوده که این مدت با توجه به رشته تحصیلی متفاوت می باشد.


همان طور که گفته شد برای ورود به مقطع کارشناسی در بلژیک در سال 2024 شرایطی وضع شده است، متقاضیان باید مدارک تحصیلی مقطع پیش دانشگاهی و دیپلم خود را ارائه نمایند. دقت نمایید که مدارک تحصیلی باید معادل مدرک تحصیلی از دبیرستان های بروکسل و والوانیا باشد. بعد از انجام معادل سازی مدرک تحصیلی در صورت نیاز دانشجو باید در دوره های پیش دانشگاهی شرکت نماید. اگر قصد تحصیل در رشته های فنی و مهندسی و هنر را دارید باید در آزمون های ورودی در نظر گفته شده شرکت نمایید. اما اگر برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی دانشگاه های این کشور را انتخاب کرده اید باید بدانید که پس از گذراندن یک سال تحصیلی باید در آزمون ارزیابی شرکت نمایید.

 

اخذ ویزای مقطع کارشناسی در بلژیک

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر لازم است متقاضیان اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی بلژیک انجام دهد. ویزای تحصیلی در این کشور به 2 صورت کوتاه مدت و بلند مدت صادر می شود. اعتبار ویزای تحصیلی کوتاه مدت برای مدت 3 ماه و اعتبار ویزای تحصیلی بلند مدت برای مدت بیشتر از 3 ماه می باشد. برای دریافت ویزای تحصیلی لازم است مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد را آماده و در زمان مصاحبه به سفارتخانه بلژیک ارائه نمایید.

  • دریافت فرم مربوطه به اخذ ویزا و تکمیل آن
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه رسید آن
  • ارائه گواهی سلامت تایید شده
  • پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 24 ماه اعتبار
  • ارائه مدارک تمکن مالی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه مدارک بلیط هواپیما و هتل رزرو شده

اخذ ویزای مقطع کارشناسی در بلژیک

شما می توانید با مطالعه مقاله ویزای تحصیلی بلژیک اطلاعات بیشتر و کاملتری در این رابطه کسب نمایید.

بورسیه تحصیلی بلژیک

دانشجویان می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی در بلژیک بورسیه تحصیلی دریافت نمایند، با دریافت بورس تحصیلی بخشی یا تمامی هزینه های تحصیل توسط دانشگاه پرداخت می شود. جهت اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی دانشجو باید مدرک تحصیلی مقطع دیپلم و مقطع پیش دانشگاهی را همراه با رزومه تحصیلی به دانشگاه ارائه نماید. لازم به ذکر است که متقاضی باید دارای رزومه تحصیلی بسیار قوی باشد. همچنین لازم است متقاضی مدارکی مانند: پاسپورت معتبر، بیمه نامه تحصیلی و گواهی پزشکی، ارائه ویزای تحصیلی، دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن و مدارک زبان معتبر را به دانشگاه ارائه نماید. بورسیه تحصیلی در بلژیک در انواع مختلفی ارائه می شود که شما می توانید با مطالعه مقاله بورسیه تحصیلی در بلژیک اطلاعات بیشتری در این رابطه به دست آورید.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با مقطع کارشناسی در بلژیک کسب کردید، اگر با مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را دریافت نکردید می توانید با کارشناسان و وکلاء مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و یا با تعیین وقت قبلی به موسسه مراجعه نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *