ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در دانمارک

مقطع کارشناسی در دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای بسیار متمدن و پیشرفته با نظام عالی آموزشی با کیفیت و استاندارد در میان کشورهای اروپایی می باشد. مقطع کارشناسی در دانمارک طی سال های گذشته به عنوان یک انتخاب ایده آل با توجه به شرایط مطلوب زندگی در این کشور زیبا مخاطبان زیادی داشته است. خوب است بدانید مردم کشور دانمارک در جهان به عنوان شادترین مردم شناخته می شوند و بدون تردید فرصت تحصیل در این کشور خوشبختی دانشجو را تضمین می کند.

این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای راهنمایی بهتر علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به کشور دانمارک تهیه و تنظیم شده است. اما سوالات مهم درباره مقطع کارشناسی در کشور دانمارک عبارتند از:

  • مدرک زبان و نمره لازم برای تحصیل در کشور دانمارک چیست؟
  • چگونه می توان ویزای تحصیلی دانمارک را اخذ کرد؟
  • هزینه تحصیل در دانمارک در چه وضعیتی قرار دارد؟

شرایط مقطع کارشناسی در دانمارک

مثل اکثر کشورهای پیشرفته جهان زمان تحصیل مقطع کارشناسی در کشور دانمارک 4 سال خواهد بود و هر سال تحصیلی به 2 نیم سال تقسیم می شود. محبوب ترین رشته های تحصیلی در دانمارک در مقطع کارشناسی را می توان رشته مدیریت امور مالی، رشته اقتصاد، رشته طراحی داخلی، رشته علوم زیست محیطی و رشته مهندسی عمران و مکانیک برشمرد.


تحصیل در مقطع کارشناسی تنها به زبان دانمارکی در این کشور توسعه یافته امکان پذیر است و این موضوع سبب می شود تا ایرانیان برای انتخاب دانمارک به عنوان مقصد تحصیلی دچار تردید شوند.

زبان مقطع کارشناسی در دانمارک 2024

در دانشگاه های برتر کشور دانمارک طیف وسیعی از رشته های تحصیلی برتر در سطح عالی به دانشجویان بین المللی ارائه می شوند. تحصیل لیسانس در دانمارک تنها به زبان دانمارکی امکان پذیر است و تحصیل به زبان انگلیسی تنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود.

ارزش و اعتبار مدرک تحصیلی دانشگاه های کشور دانمارک به اندازه ای می باشد که می توانید در تمام اروپا و آمریکا به راحتی در موسسات معتبر شغل ایده آل پیدا کنید زیرا از دانش کافی برخوردار هستید. مردم کشور دانمارک به زبان های سوئدی، نروژی، آلمانی و حتی انگلیسی نیز تسلط کافی دارند و لازم است که شما در یکی از زبان های فوق مهارت کافی داشته باشید. متقاضیان تحصیل لیسانس در دانمارک لازم است که دوره پیش دانشگاهی را گذرانده باشند؛ زیرا ارائه مدرک پایان دوره متوسطه برای تحصیل الزامی است. پس شرایط و مدارک جهت پذیرش از دانمارک 2024 عبارتند از:

مدارک لازمشرایط
مدرک تحصیلیدیپلم متوسطه و ریزنمرات آن
مدرک مهارت زبان انگلیسیاستاندارد بالای زبان انگلیسی (English B) در آزمون های IELTS, TOEFL و CAE
دوره هاتاریخ مقرر
برای دوره های تحصیلی شروع شده در آگوست یا سپتامبر15 مارس
برای موسساتی که در ژانویه یا فوریه جذب دانشجو دارند1 سپتامبر

شرایط اعزام دانشجو به دانمارک در سال 2024

برنامه های تحصیلی کارشناسی در دانمارک در 2024

متقاضیان تحصیل در دانمارک افراد خوش شانسی هستند. چرا که آنها روش های آموزشی خلاقانه و نوین را در محیط آکادمیک دانمارک تجربه می کنند. بدین ترتیب دانشجویان خارجی دانش و مهارت لازم برای ورود به بازارهای کار خارجی را خواهند یافت. در سیستم تحصیلی دانمارک، کیفیت آموزشی حرف اول را می زند. دانشجویان در این سیستم نقش محوری ایفا می کنند و برای بیان نظریات خود تشویق می شوند.

دانشگاه های دانمارکی هم طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را با تاکید بیشتر بر روی پژوهش ارائه می دهند. اما برنامه های کارشناسی دانشگاه های دانمارکی در سال 2024 عبارتند از:

رشته های تحصیلیتعداد برنامه
علوم کاربردی و حرفه ها3 برنامه
هنر، طراحی و معماری18 برنامه
بازرگانی و مدیریت51 برنامه
علوم کامپیوتر و IT30 برنامه
آموزش و پرورش3 برنامه
مهندسی و فناوری32 برنامه
مطالعات محیطی و علوم زمین1 برنامه
مهمانپذیری10 برنامه
علوم انسانی3 برنامه
ژورنالیسم و رسانه1 برنامه
علوم طبیعی و ریاضیات5 برنامه
علوم اجتماعی15 برنامه

برنامه های تحصیلی کارشناسی در دانمارک

دریافت ویزای تحصیلی دانشجویان در دانمارک

به طور کلی تمام متقاضیان برای ادامه تحصیل در کشور دانمارک در تمام مقاطع کارشناسی تا دکترا نیازمند دریافت ویزای اقامت تحصیلی این کشور خواهند بود. برای دریافت ویزای تحصیلی دانمارک ارائه مجموعه ای از مدارک مورد نیاز است که در لیست زیر به اختصار برای شما عزیزان توضیح داده می شود:

  • گذرنامه معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار باقی مانده از زمان خروج از دانمارک
  • تکمیل و تحویل فرم ثبت نام و درخواست ویزای تحصیلی
  • برای زمان اقامت در دانمارک باید بیمه مسافرتی با 30000€ (یورو) پوشش ارائه کنید.
  • ارائه اطلاعات شخصی و خانوادگی کامل همراه با ثبت بیومتریک در سفارت
  • ارائه نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های کشور دانمارک
  • اثبات تمکن مالی تحصیل در دانمارک و پرداخت هزینه ویزا به سفارت دانمارک

در نظر داشته باشید که مدارک فوق در واقع مدارک اصلی خواهد بود اما ممکن است با توجه به شرایط هر متقاضی در سفارت مدارک دیگری نیز درخواست شود که فراهم کنید.

برترین رشته ها در مقطع کارشناسی در دانمارک

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی در دانمارک هستند، می توانند در رشته های مختلف تحصیلی در این کشور تحصیل کنند. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب دانمارک برای تحصیل مقطع کارشناسی، وجود رشته های مختلف تحصیل در این کشور می باشد. بنابراین دانشجویان بین المللی می توانند به راحتی در رشته مرود علاقه خود در مقطع کارشناسی تحصیل کنند. تحصیل مقطع کارشناسی در دانمارک به ویژه در رشته های مختلف یکی از اصلی ترین مزیت های این کشور برای دانشجویان می باشد.

در جدول زیر می توانید برترین رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی دانمارک را مشاهده فرمایید:

برترین رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی دانمارکمدت زمان تحصیلتوضیحات
کارشناسی الکترونیک3 سالرشته الکترونیک در دانمارک، دانشجویان کارشناسی را برای کار به عنوان یک مهندس الکترونیک در سراسر جهان مجهز می کند.
کارشناسی شیمی4 سالدانشجویان کارشناسی با مطالعه این رشته می توانند اکتشافات فناوری جدید در زمینه تصویه آب و حفاظت از محیط زیست را انجام دهند.
کارشناسی مدیریت بازرگانی3 سالمدیریت بازرگانی از دانشگاه های دانمارک به دانشجویان این امکان را می دهد که مدرک معتبر و اعطا شده توسط دانشگاه بریتانیا را کسب کنند. بروسیه های مختلفی نیز در این رشته تحصیلی برای دانشجویان طراحی شده است.
کارشناسی معماری4 سالدانشجویان در مقطع کارشناسی معماری، مدیریت ساخت، طراحی، برنامه ریزی، اجرا و مدیریت پروژه های ساختمانی را خواهند آموخت. علاوه بر این، دانشجویان با پروؤه های کوچک و بزرگ از ابتدای شروع دوره خود کار می کنند.

دانشگاه های برتر مقطع کارشناسی در دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای پیشرو در زمینه آموزش عالی است و دانشگاه ‌های برتری در این کشور وجود دارد. دانمارک دارای دانشگاه ‌های معتبری مانند دانشگاه کپنهاگ، دانشگاه آلبورگ، دانشگاه رسکیلده و دانشگاه تکنیکال دانمارک می ‌باشد. این دانشگاه‌ ها به لحاظ استانداردهای بین‌المللی شناخته شده ‌اند و ارائه برنامه‌ه ای تحصیلی متنوع در رشته ‌های مختلف از جمله علوم پایه، مهندسی، علوم پزشکی، علوم انسانی و هنر و غیره دارند.

علاوه بر این، دانمارک با فضای آموزشی پویا و نوآورانه خود، جذابیت زیادی برای دانشجویان بین ‌المللی دارد. دانشجویان خارجی می ‌توانند از برنامه ‌های تحصیلی متنوع، زندگی فعال فرهنگی و اجتماعی و فرصت‌ های شغلی پس از فارغ‌ التحصیلی در دانمارک بهره‌ مند شوند. به طور کلی، دانمارک با سطح بالای آموزش و تحقیقات، امکانات عالی و فضای فرهنگی منحصر به فرد، یک مقصد جذاب برای تحصیل در سطح دانشگاه‌ های برتر جهان محسوب می ‌شود.

در این مقاله در خصوص مقطع کارشناسی در دانمارک توضیحاتی بیان شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به دانمارک با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار در خصوص مقطع کارشناسی در دانمارک

برای مقطع کارشناسی در این کشور اطلاع از موارد زیر الزامی است:

  1. محبوب ترین رشته های تحصیلی برای مقطع کارشناسی در دانمارک چیست؟ برترین رشته ها برای تحصیل مقطع کارشناسی در این کشور برای دانشجویان خارجی مهندسی عمران، مکانیک، مدیرت و اقتصاد می باشد.
  2. مدارک لازم برای اخذ پذیرش کارشناسی در دانمارک چیست؟ حداقل مدرک دیپلم متوسطه و دانش کافی در زبان انگلیسی با ارائه گواهی آیلتس و تافل.
  3. شهریه مقطع کارشناسی در دانمارک چقدر است؟ میزان شهریه با توجه به رشته تحصیلی متغیر است که به میزان حداقل 6000€ الی 15000€ (یورو) در هر سال تحصیلی است.
  4. دلایل محبوبیت دانمارک برای تحصیل چیست؟ نوآوری در سیستم آموزشی و تحصیل در کشوری با سطح رفاه اجتماعی بالا از مزایای تحصیل در این کشور اروپایی است.
  5. آیا در حین تحصیل مقطع کارشناسی در دانمارک مجوز کار اعطا می گردد؟ بله، دانشجویان در حین تحصیل مقطع کارشناسی در دانمارک می توانند به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *