ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در سوئد

مقطع کارشناسی در سوئد

مقطع کارشناسی در سوئد شرایط و هزینه های مختلفی دارد و دانشجویان میبایست برای تحصیل آن در سوئد از طرف دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوند. شرایط تحصیل در دانشگاه های سوئد برای تمامی متقاضیان مناسب است و سیستم آموزش و پرورش این کشور از مدرن ترین سیستم های آموزشی در دنیا به شمار می رود. سوئد در بخش شمالی قاره اروپا قرار گرفته است و با کشورهایی چون نروژ فنلاند و دانمارک همسایه می باشد. ما در این نگارش در پی پاسخ به سوالات زیر هستیم تا شبهات هموطنان در خصوص مقطع کارشناسی در کشور سوئد بر طرف شود:

  • شرایط تحصیل در سوئد چگونه است؟
  • مدارک لازم برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی چیست؟
  • نمره مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز چیست؟
  • هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد به چه نحوی است؟
  • شرایط اعزام دانشجو به سوئد برای ایرانیان در مقطع کارشناسی به چه صورت است؟

تحصیل در سوئد شرایط خاصی دارد و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند هموطنان گرامی را از شرایط تحصیل کارشناسی در سوئد و هزینه های مربوطه آگاه و مطلع سازند.

اینفوگرافیک مقطع کارشناسی در سوئد

تحصیل در کشور سوئد در 2024

متقاضیانی که می خواهند نظرات خود را به راحتی بیان کنند، در برنامه ها و رویدادهای مختلف شرکت کنند و از برنامه های تحصیلی عالی بهره مند شوند، می توانند اقدام به ورود به دانشگاه های معتبر کشور سوئد کنند. کشور سوئد رتبه سوم در بین بهترین و پیشرفته ترین سیستم های آموزشی جهان را به خود اختصاص داده است. در سال 2024 کشور سوئد با حدود 1000 برنامه تدریس به زبان انگلیسی، در بیش از 35 دانشگاه معتبر، در جایی که خلاقیت و تفکر مستقل همیشه در درجه اول قرار دارند، الهام بخش دانشجویان و متقاضیان بین المللی می باشد. با این توضیح، جزئیات نظام آموزش عالی سوئد بدین گونه است:

سال تحصیلیآگوست تا ژوئن
برترین دانشگاهدانشگاه لوند سوئد
دانشگاه های رتبه دار14 دانشگاه
تعداد دانشجوی خارجی38000 دانشجو

مزایا و معایب تحصیل مقطع کارشناسی در سوئد

تحصیل مقطع کارشناسی در سوئد نیز همانند اغلب کشورهای جهان دارای مزایا و معایب متعددی می باشد که دانشجویان باید قبل از اعزام آنها را بررسی کنند. به عبارت دیگر تحصیل مقطع کارشناسی در سوئد، در کنار مزایا بی شماری که برای اتباع خارجی به همراه دارد، دارای معایب محدودی نیز در حوزه های مختلف می باشد. بنابراین دانشجویان باید قبل از ارائه درخواست به دانشگاه مورد نظر خود، علاوه بر مزایا سوئد معایب این کشور را نیز به صورت کامل مورد بررسی قرار دهند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست برای تحصیل مقطع کارشناسی در سوئد را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

درخواست برای تحصیل مقطع کارشناسی در سوئد

برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب تحصیل مقطع کارشناسی در سوئد به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مزایا تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئدمعایب تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئد
انتخاب گسترده ای از برنامه های بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسیایجاد کلاس هایی در مقطع کارشناسی با دانشجویان با سنین مختلف
کار ضمن تحصیل برای دانشجویان کارشناسی در سوئدفرصت های محدود جهت تحصیل رایگان برای اتباع کشروهای خارجی در مقطع کارشناسی
فرصت های عالی برای یادگیری با دسترس بودن کتابخانه های و برنامه های متنوع در رشته های مختلفهزینه های بالای زندیگ و تحصیل در سوئد به نسبت اغلب کشورهای اروپایی
آموزش زبان انگلیسی در سوئد توسط بسیاری از موسسات آموزشی در این کشورارتباط محدود دانشگاه های این کشور با موسسات درمانی برای دانشجویان پزشکی در مقطع کارسناسی در سوئد

چگونگی ورود به مقطع کارشناسی در سوئد

دانشجویان و متقاضیانی که کشور سوئد را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند، با در نظر گرفتن رفاه اجتماعی در سوئد، مهارت های عالی انگلیسی و همچنین معیارهای زیست محیطی و استانداردهای بالای زندگی جذب می شوند. به این واقعیت اضافه کنید که فرهنگ دانشگاهی در کشور سوئد به 500 سال و برابری اجتماعی بزرگ آن در همه تاریخ ها باز می گردد و تعجب آور نیست که سوئد همیشه یکی از محبوب ترین گزینه های تحصیل در بین دانشجوهای مختلف از کشورهای گوناگون بوده است.

همچنین دانشجویان در دانشگاه های سوئد می توانند به زبان انگلیسی نیز مشغول به تحصیل شوند؛ به همین دلیل، هر ساله به تعداد متقاضیان خارجی که جهت تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد وارد خاک این کشور می شوند اضافه می شود. البته تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئد در مقطع کارشناسی در غالب موارد به زبان سوئدی انجام می گیرد اما در مقاطع بالاتر دوره های زیادی به زبان انگلیسی هم ارائه می شود.

بررسی شرایط مقطع کارشناسی در سوئد

نزدیک به 100 برنامه بین المللی کارشناسی در سوئد به زبان انگلیسی تدریس می شود. مدرک لیسانس سوئدی مطالعه عمیق را در حوزه تمرکز شما با مطالعات در موضوعات مکمل ترکیب می کند. مطالعات با نظریه و عمل ترکیب می شوند و از شما انتظار می رود مسئولیت زیادی را از ابتدای برنامه خود به عهده بگیرید. برنامه های لیسانس به طور معمول به 3 سال مطالعه تمام وقت، برای کل 180 واحد درسی ECTS نیاز دارند. برای واجد شرایط بودن برای ورود به برنامه لیسانس، باید دبیرستان را با موفقیت گذرانده باشید و برای اثبات توانایی های زبان انگلیسی مدرک زبان آیلتس 6 ارائه دهید. اگر به زبان سوئدی صحبت می کنید، می توانید برای برنامه لیسانس تدریس شده به زبان سوئدی، معروف به برنامه kandidatprogram یا utlildning på grundnivå نیز اقدام کنید.

رایج ترین برنامه های تحصیلی در دانشگاه های کشور سوئد در دوره کارشناسی در زمینه های علوم کامپیوتر، سیستم های ارتباطی، برنامه ریزی فضایی، پزشکی، مکانیک، مهندسی نرم افزار، مطالعات الهی، فلسفه، حقوق، فناوری زبان، موسیقی، طراحی، عکاسی، بهداشت و سایر موارد می باشند. بر این اساس، انواع و تعداد برنامه های تحصیلی کارشناسی در دانشگاه های سوئدی (سال 2022) به شرح جدول زیر می باشد:

عنوان برنامه هاتعداد برنامه
علوم پزشکی4 برنامه
علوم مهندسی5 برنامه
علوم انسانی8 برنامه
علوم پایه6 برنامه
علوم اجتماعی15 برنامه
علوم کامپیوتر11 برنامه
علوم مدیریت16 برنامه
علوم هنری18 برنامه
علوم کاربردی2 برنامه

نحوه درخواست پذیرش مقطع کارشناسی در سوئد

در کشور سوئد، درخواست پذیرش برنامه های مربوط به مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از طریق یک سرویس برنامه مرکزی به نام Universityadmissionions.se انجام می شود. همچنین می توانید مستقیماً از طریق وب سایت های دانشگاه و برنامه های مورد نظر اقدام کنید. مدارک عمومی مورد نیاز عبارتند از:

  • مدارک شناسایی
  • سوابق تحصیلات عالی متوسطه (ترجمه شده به انگلیسی)
  • سوابق دانشگاهی (ترجمه شده به انگلیسی)
  • اثبات مهارت زبان با ارائه مدارک معتبر

علاوه بر این، بیشتر دانشگاه های سوئدی تمایل دارند که از دانشجویان و متقاضیان بین المللی مدارک زیر را نیز ارائه دهند:

  • انگیزه نامه
  • رزومه
  • نمونه نوشته آکادمیک
  • توصیه نامه های اساتید و کارفرمایان

نحوه درخواست پذیرش مقطع کارشناسی در سوئد

شرایط حضور در دانشگاه های سوئد

گذراندن دوره های آمادگی باعث می شود دانشجویان مقطع کارشناسی قبل از شروع دوره کارشناسی خود یا سایر برنامه های مقطع کارشناسی، یک دوره آموزشی اضافی کسب کنند. شرکت در یک برنامه آماده سازی قبل از MBA، حقوق یا پزشکی و همچنین سایر دوره های پایه یا آماده سازی به متقاضیان امکان می دهد در برنامه مدرک تحصیلی مورد نظر خود مشغول به تحصیل شوند.اگر قصد دارید در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی کشور سوئد مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئد شوید، باید ثابت کنید که مهارت های زبانی شما به اندازه کافی خوب است که در کلاس ها شرکت کنید و سخنرانی ها را بفهمید.

تحصیل در برخی از مدارس به مدرک زبان سوئدی نیاز دارد، در حالی که تحصیل در برخی دیگر به مهارت های انگلیسی قوی نیاز دارد. دانشجویان می توانند قبل از شروع دوره های تحصیلی خود در دوره های آموزش زبان شرکت کنند. این دوره ها همچنین متقاضیان را برای هر یک از آزمون های انگلیسی زبان که دانشگاه ها ارائه می دهند، آماده می کند. در صورت داشتن شرایط زیر، متقاضیان خارجی می توانند در دانشگاه های کشور سوئد به زبان های سوئدی و انگلیسی مشغول به تحصیل شوند:

  • سپری کردن دوره تحصیلی دبیرستان به زبان انگلیسی و یا سوئدی
  • سابقه تحصیل در یک دانشگاه که برنامه های تحصیلی آن به زبان انگلیسی و یا سوئدی ارائه شده
  • داشتن گواهینامه های زبان انگلیسی TOEFL ، IELTS ، Pearson PTE Academic ، C1 Advanced یا C2

هزینه های مقطع کارشناسی در سوئد

پرداخت هزینه تحصیل در سوئد که شامل هزینه های درخواست و شهریه می شود برای دانشجویانی که تابعیت یک کشور اتحادیه اروپا، کشورهای اسکاندیناوی یا سوئیس را دارا نمی باشند و در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل می کنند الزامی می باشد. هزینه درخواست برای ورود به دانشگاه های کشور سوئد 92$ (دلار آمریکا) می باشد. این هزینه به عنوان بخشی از درخواست آنلاین شما در Universityadmissionions.se پرداخت می شود. شهریه در سوئد با در نظر گرفتن دوره تحصیلی و دانشگاه مورد نظر و همچنین رشته دانشجویان متفاوت می باشد.

میانگین هزینه برنامه کارشناسی ارشد 13200$ (دلار آمریکا) در سال است. همچنین هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی نیز از 7000$ الی 11000$ (دلار آمریکا) می باشد. میزان تقریبی شهریه برای تحصیل در رشته های مختلف در دانشگاه های کشور سوئد به صورت زیر می باشد:

رشته تحصیلیهزینه تحصیل به دلار برای 1 سال
علوم انسانی و علوم اجتماعی$8200 تا 11500$ (دلار آمریکا)
برنامه های فنی و علوم طبیعی$12500 تا 15500$ (دلار آمریکا)
معماری و طراحی$19500 تا 27500$ (دلار آمریکا)

علاوه بر شهریه ها، هزینه های جانبی دیگر شامل هزینه غذا، هزینه حمل و نقل و غیره نیز وجود دارد که تامین آن بر عهده دانشجو می باشد. در سال 2022، میانگین کل هزینه ماهانه زندگی در سوئد حدود 1200€ (یورو) است که اگر بخواهیم آن را به هزینه های مختلف زندگی دسته بندی کنیم به صورت لیست زیر در می آید:

  • خورد و خوراک: SEK2000 (کرون سوئد)
  • اجاره خانه: SEK4070 (کرون سوئد)
  • هزینه حمل و نقل: SEK550 (کرون سوئد)
  • هزینه مکالمه تلفنی و اینترنت: SEK300 (کرون سوئد)
  • سایر هزینه ها مثل تفریح و خرید و غیره: SEK1450 (کرون سوئد)

شرایط ویزای تحصیلی سوئد 2024

دانشگاه های سوئد در مقطع کارشناسی

سوئد دارای بیش از 35 دانشگاه و کالج دانشگاهی است و همه آن ها طبق معیارهای اروپایی در زمینه های مختلف تحصیلی برنامه های آموزشی گوناگون ارائه می دهند. از بهترین و معروف ترین دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی در سوئد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دانشگاه اوپسالا
  • موسسه فناوری سلطنتی
  • دانشگاه گوتنبرگ
  • دانشگاه تکنولوژی چالمرز
  • دانشگاه Jönköping
  • دانشکده اقتصاد Hanken

دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئد را دارند و می خواهند با شرکت در برنامه های تحصیلی در دانشگاه های این کشور به اهداف و رویاهای خود برسند، می توانند با هماهنگی های قبلی جهت انجام مشاوره به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند. برای اطلاعات بیشتر در باب رشته حقوق در سوئد لینک فوق را مطالعه کنید.

پرسش های متداول درباره مقطع کارشناسی در سوئد

پرسش های متداول متقاضیان درباره مقطع کارشناسی در سوئد شامل موارد زیر می شود:

  1. ساختار مقطع کارشناسی در سوئد چگونه است؟ دوره های کارشناسی در سوئد 3 ساله و تمام وقت می باشد و دانشجویان می بایست در این دوره مطالعات را با نظریه ترکیب کنند و پس از پایان دوره مسئولیت بر عهده گیرند.
  2. شرایط تحصیل در مقطع  کارشناسی در سوئد چیست؟ برای تحصیل کارشناسی در سوئد افراد می بایست حداقل مدرک دیپلم و مدرک زبان انگلیسی حداقل در سطح آیلتس 6 را داشته باشند.
  3. رایج ترین دوره های تحصیلی کارشناسی در سوئد کدام اند؟ رایج ترین دوره های کارشناسی در سوئد در زمینه های برنامه ریزی فضایی، مهندسی نرم افزار، مکانیک، حقوق، طراحی، عکاسی و سایر موارد مشابه می باشد.
  4. شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی در سوئد چیست؟ از جمله شرایطی که در باب تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد حائز اهمیت می باشد ارائه گواهی دال بر دانش زبان انگلیسی یا تحصیل در مدارس انگلیسی زبان است.
  5. میانگین هزینه های مقطع کارشناسی به چه صورت است؟ بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه میزان هزینه ها متغیر می باشد. هزینه های تحصیل در رشته های علوم انسانی به طور میانگین 8200€ الی 12000€ (یورو) در سال و رشته های مهندسی 13000€ الی 27000€ (یورو) در سال می باشد.
3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *