ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در شیلی

مقطع کارشناسی در شیلی

مقطع کارشناسی در شیلی می تواند بهترین گزینه برای طرفداران تحصیل در یک مقصد تحصیلی بسیار مناسب و مقرون به صرفه محسوب شود. کشور شیلی از سطح علمی بالایی برخوردار است و اکثر دانشگاه های معتبر این کشور در شهر سانتیاگو، پایتخت شیلی، واقع هستند. از بین برترین دانشگاه های شیلی می توان به دو دانشگاه Pontificia Universidad Catolica de Chile و Universidad de Chile اشاره نمود. علاقه مندان تحصیل در کشور شیلی می توانند با داشتن مدرک زبان اسپانیایی (DELE) و شرکت در آزمون ورودی (PSU) شانس خود را برای پذیرش از دانشگاه های شیلی امتحان کنند. شاید در زمینه تحصیل در مقطع کارشناسی سوالاتی هم طرح شود:

  • مدارک لازم برای ادامه مقطع کارشناسی در کشور شیلی چیست؟
  • بهترین دانشگاه های شیلی برای دانشجویان خارجی کدامند؟
  • وضعیت شهریه ها در دانشگاه های شیلی به چه صورتی است؟
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی شیلی به چه صورتی می باشد؟

اینها سوالات متداولی است که متقاضیان از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سوال می کنند. ما در این مقاله به توضیح مفصل و جامعی در این خصوص می پردازیم.

شرایط مقطع کارشناسی در شیلی در 2024

در ابتدا باید به این نکته اشاره نمود که نظام آموزش عالی در کشور شیلی بسیار مشابه نظام آموزش عالی مورد استفاده در ایالات متحده و اروپا است. نظام آموزش عالی در شیلی شامل 3 مقطع Licenciatura (معادل درجه لیسانس)، Magister (معادل درجه فوق لیسانس) و Doctor می باشد. دو دانشگاه برتر شیلی دانشگاه Pontificia Universidad Catolica de Chile و دانشگاه شیلی می باشند. اما برای پذیرش از دانشگاه های شیلی و مقطع کارشناسی در این کشور، متقاضیان نیازمند قبولی در آزمون ورودی تحت عنوان Prueba de Selection Universidad یا (PSU) هستند. این آزمون درست مشابه آزمون ارزیابی علمی (SAT) در ایالات متحده است.


لازم به ذکر است که هر دانشگاهی در شیلی برگزار کننده آزمون PSU خود می باشد. همچنین دانشجویان بایستی مهارت زبان اسپانیولی خود را هم برای دانشگاه مورد نظر اثبات نمایند. این کار هم فقط از طریق ارائه مدرک زبان اسپانیولی امکان پذیر است. متقاضیان مقطع کارشناسی در شیلی بایستی در جریان باشند که DELE (مدرک دیپلم اسپانیایی به عنوان زبان خارجی) آزمون استاندارد زبان اسپانیولی می باشد. این مدرک مورد قبول اکثر دانشگاه های شیلی می باشد.

آیتمشرح
نام دوره تحصیلیکارشناسی
مدت تحصیل4 سال
سال تحصیلیژانویه تا ژوئن
میانگین شهریه5000$ (دلار آمریکا)
شرایط پذیرش تحصیلیارائه مدرک دیپلم، گذراندن آزمون ورودی (PSU) و ارائه مدرک زبان اسپانیولی (DELE)

اخذ ویزای تحصیلی شیلی برای دانشجویان کارشناسی

سیاست ویزای کشور سیلی درباره دانشجویان خارجی به این صورت است که دانشجویان برای تحصیل در دوره های به مدت بیش از 90 روز نیازمند اخذ ویزای تحصیلی شیلی هستند. پس، متقاضیان برای گذراندن دوره های کوتاه کمتر از 90 روز می توانند از طریق ویزای توریستی اقدام نمایند. برای اخذ ویزای تحصیلی کشور شیلی، شما بایست از یک ماه قبل با سفارت شیلی هماهنگی های لازم را انجام دهید. برای این منظور، شما نیازمند ارائه اسناد و مدارک ذیل می باشید:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه
  • اثبات تمکن مالی برای زندگی در سانتیاگو
  • تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی شیلی
  • مدرک بلیط برگشت
  • مدرک عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی

اخذ ویزای تحصیلی شیلی برای دانشجویان کارشناسی

شهریه های مقطع کارشناسی در شیلی

کلیه دانشگاه ها در شیلی، هم دولتی و هم خصوصی، سیاست شهریه خاص خود را دارا هستند. شهریه ها نیز هر ساله در حال افزایش است. اما نمی توان از این نکته غافل شد که شهریه های دانشگاهی شیلی بسیار پایین تر از کشورهایی مثل آمریکا یا کانادا می باشد. میانگین شهریه اخذ شده توسط دانشگاه های خصوصی این کشور در حدود 5500$ (دلار آمریکا) می باشد. این هزینه ها در پایتخت شیلی (سانتیاگو) نسبتا بالا است. چرا که دانشجویان خارجی ملزم به پرداخت شهریه متوسط حدود 6300$ (دلار آمریکا) می باشند.

هزینه زندگی دانشجویی در شیلی

به واسطه رشد اقتصادی قوی کشور شیلی، شیلی یکی از کشورهای گران در آمریکای لاتین به شمار می رود. اما از حق نباید گذشت که استاندارد زندگی در شیلی اصلا قابل قیاس با دیگر کشورهای این قاره نیست. همانند اکثر کشورها، هزینه زندگی دانشجویی در کشور شیلی نیز به فاکتورهای متعددی مثل مکان زندگی، عادات و سبک زندگی اشخاص بستگی دارد. اما دانشجویان معمولا برای گذران زندگی دانشجویی به هزینه ای حدود 700$ الی 1100$ (دلار آمریکا) در ماه نیازمندند.

بورسیه کارشناسی در شیلی

اکنون شاید برای شما این سوال پیش آید که با این هزینه های نسبتا گران تحصیل در شیلی از یک طرف و عدم مجوز قانونی برای کار دانشجویی از طرف دیگر، آیا دانشجویان از حق استفاده از بورس های تحصیلی برخوردارند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال مهم می توان اظهار داشت بله، دانشجویان در شیلی از برنامه های بورس مختلفی برخوردارند. این بورسیه ها در شیلی معمولا با حمایت مالی دولت این کشور و از طریق دانشگاه های شیلی به دانشجویان اعطاء می شود. انواع بورسیه تحصیلی ویژه دانشجویان خارجی در شیلی وجود دارد که شامل موارد ذیل می باشد:

  • Pontifica Universidad Catolica de Chile: انواع بورس های بین المللی اعطایی بر اساس شایستگی تحصیلی
  • Universidad Diego Portales: یک دسته بورس تحصیلی اعطایی به دانشجویان دارای نیاز مالی و نیز بورس های اعطایی بر مبنای شایستگی تحصیلی
  • برنامه بورسیه نلسون ماندلا: مختص دانشجویان آفریقای جنوبی، آنگولا و موزامبیک
  • برنامه بورسیه ارشد ملی CONICYT: برنامه بورس تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در شیلی

به منظور یافتن برنامه بورس تحصیلی می توان این کار را از طریق مراجعه به وب سایت دانشگاه موردنظر انجام داد. برای اطلاع از آخرین اطلاعات و اخبار پیرامون اعزام دانشجو به خارج و اخذ ویزاهای تحصیلی کشورهای مختلف با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

چند پرسش کلیدی درباره مقطع کارشناسی در شیلی

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در رابطه با این مقطع تحصیلی در شیلی عبارتند از:

  • دوره تحصیلی کارشناسی در این کشور چقدر به طول می انجامد؟ این دوره آموزشی یک دوره 4 ساله است.
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی دانشگاه های شیلی به ادامه تحصیل مشغول شد؟ بله این امکان وجود دارد اما باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر اکثر رشته ها به زبان اسپانیایی ارائه می شوند.
  • هزینه های تحصیل در این مقطع چقدر است؟ شهریه دانشگاه های این کشور را می توان در حدود 5500$ (دلار) در سال دانست.
  • آیا دانشگاه های شیلی در این مقطع شرایط مناسبی دارند؟ دو تا سه دانشگاه شیلی در این مقطع توانسته اند جایگاه مناسبی به دست آورند. این دانشگاه ها شرایط سخت تری برای پذیرش دارند.
  • آیا دانشجویان برای ورود به این مقطع نیاز به شرکت در آزمون ورودی دارند؟ تنها در برخی از رشته های تحصیلی این آزمون ها وجود دارند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *