ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در عمان

مقطع کارشناسی در عمان

مقطع کارشناسی در عمان اولین مقطع تحصیلی بعد از اتمام دوره دبیرستان برای دانشجویان خواهد بود و کشور عمان بسیار مهاجر پذیر است. اکثر دانشگاه های معتبر عمان با دانشگاه های معتبر در اروپا، آمریکا و استرالیا ارتباط نزدیک دارد و دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی در این کشور ارائه می شود.

مزیت تحصیل به زبان انگلیسی در عمان سبب جذب تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور شده است. این مقاله توسط کارشناسان متخصص و مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به عمان تهیه و تنظیم شده است.

ویزای دانشجویان مقطع کارشناسی در عمان

برای ورود به سیستم آموزشی و دانشگاهی کشور عمان باید ابتدا در رشته تحصیلی مورد نظر از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی بگیرید. اساساً ویزای تحصیلی عمان بر اساس پذیرش تحصیلی دانشجو صادر می شود و متقاضیان ادامه تحصیل مقطع کارشناسی در عمان باید ویزای دانشجویی دریافت کنند. ویزای تحصیلی عمان در مدت زمان یک ساله تا حداکثر دو ساله صادر می شود و با دریافت یک تاییدیه از دانشگاه دانشجو می تواند تمدید شود. لازم به ذکر است که حداکثر 10 روز طول می کشد تا ویزای تحصیلی عمان برای متقاضیان در صورت عدم کسری مدارک صادر شود.


شرایط هر دانشجو و رشته تحصیلی او تعیین کننده مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های کشور عمان خواهد بود. اما به طور کلی مدارک مورد نیاز به شرح ذیل می باشد:

  • مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی با ترجمه رسمی
  • مدرک تسلط به زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6 و بالاتر
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به بیماری HIV
  • گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار

ویزای دانشجویان مقطع کارشناسی در عمان

هزینه دوره کارشناسی در عمان 2024

در بررسی کلی می توان به این نتیجه رسید که هزینه تحصیل و زندگی در عمان نسبت به کشورهای اروپا و یا کشورهای حاشیه خلیج فارس مقرون به صرفه است. نکته قابل توجه این است که در عمان مالیات بر درآمد وجود ندارد و تمام درآمد کسب شده توسط افراد متعلق به خودشان خواهد بود. هزینه مقطع کارشناسی در عمان نسبتاً بالا می باشد و امکان تحصیل رایگان برای مهاجران خارجی در این کشور وجود ندارد. حتی در برخی از دانشگاه ها هزینه شهریه قبل از ورود به دانشگاه و شروع ترم تحصیلی باید تمام و کمال پرداخت شود. در آخرین میانگین 2024 هزینه مقطع کارشناسی در عمان در رشته های غیر پزشکی حدوداً 900 ریال عمان برای هر ترم و حدوداً 1800 ریال عمان برای هر سال تحصیلی برآورد شده است. با توجه به نرخ تورم 2024، قیمت ها به مرور افزایش عمده ای در عمان نخواهد داشت:

نرخ تورم در عمان

محل سکونت دانشجویان در کشور عمان

برای دانشجویانی که برای تحصیل به عمان مهاجرت می کنند، پیدا کردن مکان مناسب برای زندگی و سکونت امری بسیار مهم به شمار می رود. یکی از مهم ترین و اصلی ترین موارد جهت یافتن خانه و یا محل سکونت مناسب، داشتن سیستم تهویه مطبوع می باشد. زیرا آب و هوای کشور عمان بسیار گرم می باشد و داشتن سیستم تهویه مطبوع در محل سکونت امری ضروری محسوب می شود. میزان جرم و جنایت در کشور عمان بسیار کم می باشد و به طور کلی این کشور کشوری امن محسوب می شود. دانشجویان و متقاضیان بین المللی که قصد دارند در کشور عمان مشغول به تحصیل شوند، می بایست از راه ها و مسیرهای مختلف در این کشور اطلاعات و آگاهی کافی داشته باشند تا بتوانند امنیت خود را حفظ کنند و به راحتی به مقاصد مختلف در این کشور سفر کنند.

اکثر رشته های تحصیلی در زمینه پزشکی، مهندسی، علوم انسانی و هنر در دانشگاه های عمان ارائه می شود. اما برای اطلاعات بیشتر بهتر است به وبسایت رسمی دانشگاه ها مراجعه کنید. کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به عمان یا هزینه زندگی در عمان همراه و راهنمایی شما در مسیر مهاجرت به این کشور خواهند بود.

پرسش های کلیدی درباره مقطع کارشناسی در عمان

عمان یکی از کشورهای بسیار محبوب برای ایرانی ها به منطور مهاجرت است. افراد زیادی تمایل دارند تا در این کشور زندگی کنند. این موضوع سبب شده است تا تحصیل در عمان نیز ارزشمند به نظر برسد. برخی از مهم ترین پرسش هایی که درباره این موضوع مطرح می شوند عبارتند از:

  • طول دوره تحصیل رشته های مختلف در مقطع کارشناسی چقدر است؟ باید به این نکته اشاره کرد که دانشجویان در این مقطع باید حداقل 4 سال تحصیل کنند.
  • زبان مقطع کارشناسی در عمان عربی است؟ خیر! اکثر دانشگاه های عمان، رشته های مختلف تحصیلی را در تمامی مقاطع به زبان انگلیسی ارائه می کنند. در چنین شرایطی است که افراد می توانند با آسودگی خاطر بیشتری به ادامه تحصیل مشغول شوند.
  • آیا تحصیل در مقطع کارشناسی در عمان می تواند ارزشمند باشد؟ در حال حاضر، هر گونه تحصیل در دانشگاهی بغیر از دانشگاه سلطان قابوس، می تواند یک زیان بزرگ علمی و مالی باشد.
  • آیا شهریه تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی بالا است؟ بله عمان نیز به مانند اکثر کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشوری گران برای تحصیل است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *