ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در قبرس

مقطع کارشناسی در قبرس

برای انتخاب یک کشور خارجی به عنوان مقصد ادامه تحصیل خود باید به جوانب گوناگون تحصیل در آن کشور تحقیق و توجه کافی داشته باشید. کشور قبرس با توجه به سیستم آموزشی با کیفیت و هزینه تحصیل مقرون به صرفه یک گزینه ایده آل برای مقطع کارشناسی در قبرس می باشد. کشور قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است که ساکنین بخش شمالی ترک نشین و مسلمان و ساکنین بخش جنوبی یونانی هستند.

قبرس تنها در بخش جنوبی عضو اتحادیه اروپا می باشد از نظر آب و هوا دارای تابستان های گرم و خشک و زمستان های نسبتاً سرد و معتدل است. این مقاله توسط وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به کشور متمدن قبرس تهیه و نگارش شده است .

بررسی مقطع کارشناسی در قبرس 2024

مقطع کارشناسی در کشور قبرس باید بعد از مقطع دیپلم در رشته های پیوسته انجام شود. به دوره لیسانس در این کشور Bachelor گفته می شود که 4 سال به طول می انجامد. زمان پذیرش در نیمسال تحصیلی این کشور هر سال در فروردین و مهر ماه انجام می شود و بهتر است متقاضیان از حداقل سه ماه قبل از شروع ترم برای اخذ پذیرش اقدام کنند. دانشگاه های بسیاری مقطع کارشناسی در قبرس را ارائه می کنند که از میان آن ها معروف ترین و معتبرترین مراکز تحصیلی آموزش عالی 2022 به شرح زیر می باشد:

  • دانشگاه مدیترانه شرقی یکی از پرآوازه ترین و مشهورترین دانشگاه های قبرس در زمینه پزشکی می باشد.
  • موسسه شرق نزدیک یک دانشگاه خصوصی برای تحصیلات آکادمیک است که عضو انجمن دائمی دانشگاه های اروپایی می باشد.
  • دانشگاه گیرنه در قبرس که با دانشکده حقوق، دانشکده معماری، دانشکده هنرهای نمایشی، دانشکده علوم ارتباطات، دانشکده فنی مهندسی و دانشکده بازرگانی و اقتصاد شهرت دارد.
  • مدرسه عالی هوانوردی یکی از دانشگاه های معتبر و مطرح در سطح بین المللی می باشد و در قبرس از اعتبار بالایی برخوردار است.

بررسی مقطع کارشناسی در قبرس

اخذ ویزای دانشجویان کارشناسی در قبرس

برای اخذ ویزای تحصیلی کشور قبرس باید از یکی از دانشگاه های این کشور اخذ پذیرش کنید تا به آن وسیله بتوانید ویزای تحصیلی قبرس را دریافت کنید. مجموعه ای از اسناد و مدارک باید به سفارت این کشور جهت اخذ ویزای تحصیلی ارائه شود که به شرح لیست زیر می باشد:

  • تکمیل و تحویل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه گذرنامه معتبر با حداقل دو سال اعتبار
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به بیماری مسری
  • اثبات تمکن مالی با ارائه تاییدیه از بانک های قبرس
  • سپردن ضمانت نامه بانکی به ارزش 850€ (یورو) در بانک قبرس
  • مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی همراه با ترجمه رسمی
  • ارائه چند فقره عکس پاسپورتی با زمینه سفید
  • مدارک شناسایی کشور مبداء همراه با ترجمه و دو فقره کپی

علاوه بر موارد فوق برای مقطع کارشناسی در کشور قبرس ارائه مدرک دیپلم دوره دبیرستان همراه با ریز نمرات اهمیت زیادی دارد؛ طبق قوانین مقطع کارشناسی در قبرس باید اصل این مدرک همراه با یک فقره کپی ارائه شود. معمولا ویزای تحصیلی قبرس به مدت شش ماه بیش از میزان مورد نیاز برای اقامت دانشجو جهت گذراندن دوره تحصیلی صادر می شود. لازم به ذکر است که حداقل نمره آیلتس برای ورود به مقطع کارشناسی در قبرس باید 6 باشد. نمره زبان بالا باعث می شود کاریابی هم ساده باشد. نرخ بیکاری در قبرس به شرح نمودار ذیل است:

بررسی نرخ بیکاری در قبرس

هزینه مقطع کارشناسی در قبرس و رشته های برتر

مقطع کارشناسی در این کشور با توجه به اینکه دانشگاه مورد نظر شما دولتی یا خصوصی می باشد و اینکه در کدام شهر مشغول به تحصیل هستید متفاوت خواهد بود. به طور میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در قبرس از 3000€ تا 9000€ (یورو) در هر ترم متغیر خواهد بود و دانشجویان می توانند به صورت اقساطی نیز آن را پرداخت کنند. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی توسط دانشجویان واجد شرایط شهریه مقطع کارشناسی در قبرس به طور چشمگیر برای هر ترم کاهش می یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به قبرس یا هزینه زندگی در قبرس با کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید. وکلای مجرب ما با سال ها تجربه در زمینه اخذ انواع ویزا همراه و راهنمای شما در این مسیر دشوار خواهند بود.

پرسش هایی کلیدی درباره مقطع کارشناسی در قبرس

از جمله مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه باید به آن ها پاسخ داد عبارتند از:

  • آیا قبرس کشور مناسبی برای تحصیل در مقطع کارشناسی است؟ برخی از دانشگاه های این کشور شرایط مناسبی را ارائه می کنند. با این حال می توان به این نکته اشاره کرد که قبرس یکی از کشورهای درجه دوم جهان برای تحصیل به حساب می آید.
  • زبان تحصیل در قبرس چیست؟ دانشجویان خارجی در این کشور به راحتی می توانند دوره های انگلیسی زبان را انتخاب کنند. این یکی از مهم ترین مزیت های انتخاب قبرس برای تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی است.
  • آیا هزینه های تحصیل در این مقطع برای دانشجویان خارجی زیاد است؟ با توجه به کیفیت آموزش در این کشور، می توان گفت که قبرس یکی از کشورهای نسبتا پرهزینه برای تحصیل به حساب می آید.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *