ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در قطر

مقطع کارشناسی در قطر

شما بعنوان یک دانشجو می توانید جهت مقطع کارشناسی در قطر اقدام کرده که ابتدا باید از یک دانشگاه پذیرش شده و نسبت به اخذ ویزا اقدام نمائید. تحصیل در این کشور شرایط و هزینه های خاص خود را دارد و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار هموطنان عزیز را با شرایط و هزینه های مقطع کارشناسی در کشور قطر آشنا خواهند ساخت.

  • آیا تحصیل در دانشگاه های قطر برای دانشجویان ایرانی هزینه دارد و چه مقدار است؟
  • بعد از اتمام تحصیل در این کشور میتوان با اعتبار دانشگاه های این کشور به مقصد بهتری رفت؟

قطر کشوری مستقل در جنوب غربی آسیا است که عمدتا بخاطر ذخائر نفتی و گازی بسیار خوبی که در آن وجود دارد این کشور را در صدر ثروتمندترین کشورها در جهان قرار داده است و بعنوان کشوری ثروتمند در سراسر جهان شناخته می شود.

تحصیل در کشور قطر

در قطر می توانید در برنامه های تحصیلی مورد نظر خود شرکت کنید و در یک محیط کاملا امن و عالی ترکیب شده با فرهنگ عربی مشغول به تحصیل شوید. در سال های اخیر، قطر در ایجاد استراتژی ملی برای کمک به رشد و تکامل سیستم آموزش و پرورش نقش بسیار زیادی داشته است. براساس قانون اساسی کشور قطر، آموزش پایه اساس پیشرفت جامعه می باشد.


دانشجویانی که به زبان عربی صحبت می کنند یا می خواهند مهارت های عربی خود را بهبود بخشند می توانند مشغول به مقطع کارشناسی در قطر شوند و دوره های تحصیلی خود را در دانشگاه های معتبر این کشور به پایان برسانند. با این حال، قطر به دلیل مشارکت های مختلف با بسیاری از دانشگاه های آمریکایی، موجب جذب بسیاری از دانشجویان و متقاضیان بین المللی را به دانشگاه ها و مراکز تحصیلی معتبر کشور قطر شده است؛ با افزایش دانشجویان و متقاضیان بین المللی انگلیسی زبان در دانشگاه های معتبر کشور قطر، برنامه های تحصیلی زیادی در این کشور به زبان انگلیسی به دانشجویان و متقاضیان بین المللی ارائه می شوند. از هنر و طراحی گرفته تا علم و فناوری، دانشجویان دوره های مختلف می توانند تحصیلات رویایی خود را در هر زمینه ای که می خواهند دنبال کنند.

شرایط مقطع کارشناسی در کشور قطر

مقطع کارشناسی در قطر در صورتی امکان پذیر خواهد بود که دانشجویان و متقاضیان مدرک دوره متوسطه (دیپلم و یا پیش دانشگاهی) داشته باشند و از شرایط مقطع کارشناسی در قطر به صورت کامل آگاه باشند. علاوه بر این، متقاضیان باید مدرک زبان و ریز نمرات مدرک دوره تحصیلی متوسطه خود را نیز ارائه دهند. مقطع کارشناسی در قطر در زمینه های مختلف تحصیلی از جمله علوم انسانی، علوم کامپیوتر، علوم اجتماعی، مهندسی برق، مهندسی انرژی، مهندسی مکانیک، الکترونیک، تربیت معلم، هنر، پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و سایر موارد امکان پذیر می باشد.

دانشجویان خارجی برای ورود به مقطع کارشناسی در قطر می توانند اقدام به کسب بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی کنند و هزینه های تحصیل و زندگی خود را کاهش دهند. برای کسب بورسیه تحصیلی در کشور قطر دانشجویان باید مدرک زبان عربی ارائه دهند و سابقه تحصیلی درخشان داشته باشند. بورسیه های تحصیلی در این کشور هزینه های اقامت، زندگی، خوراک و پوشاک و شهریه دانشجویان را پوشش می دهد. میانگین هزینه تحصیل در کشور قطر 19000$ (دلار) در سال می باشد و دانشجویان می بایست علاوه بر شهریه تحصیلی، توان مالی کافی برای پرداخت هزینه های زندگی و اقامت در این کشور را داشته باشند. دانشجویان و متقاضیان خارجی حتما باید از هزینه زندگی و تحصیل در قطر اطلاعات کافی داشتن باشند سپس اقدام به کسب ویزای تحصیلی کشور قطر کنند.

نظام آموزش و پرورش در کشور قطر

سیستم آموزش و پرورش در کشور قطر توسط شورای عالی آموزش و پرورش (SEC) و وزارت آموزش و پرورش (MOE) در همه سطوح اداره می شود. این مؤسسات راهبردهای زیر را برای توسعه آموزش عالی تنظیم کرده اند:

  • بهینه سازی استعدادها و توانایی های دانشجویی
  • توسعه دانش و مهارت های دانشجویی مطابق با خواسته های بازار کار و پشتیبانی از نیازها و آرمان های جامعه

همچنین دانشگاه ها و مراکز تحصیلات و آموزش عالی در کشور قطر به منظور هماهنگی با سایر دانشگاه های بین المللی در سراسر جهان، فعالیت های تحقیقاتی، علمی و پژوهشی خود را را تقویت می کنند. سال تحصیلی در دانشگاه های کشور قطر از ماه سپتامبر شروع می شود و تا ژوئن ادامه دارد. بعضی از دوره ها در تابستان نیز ارائه می شود و دانشجویان می توانند در 3 ماه تابستان نیز مشغول به تحصیل شوند. موسسات آموزش عالی و دانشگاه های کشور قطر از سیستم آمریکایی برای درجه بندی و اعطای ساعت است Credit hour استفاده می کنند.

نظام آموزش و پرورش در کشور قطر

دانشگاه های برتر مقطع کارشناسی در قطر

برای ورود به معتبرترین و بهترین دانشگاه های این کشور دانشجویان و متقاضیان بین المللی می بایست در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر شرکت کنند و با کسب نمرات بالا، جهت شرکت در برنامه های تحصیلی مختلف پذیرفته شوند. معمولاً دانشگاه های کشور قطر دارای یک سیستم نرم افزاری می باشند که به داوطلبان اجازه می دهد تا فرم درخواست را بصورت آنلاین تکمیل کنند و با آپلود مدارک خود، در دانشگاه مورد ثبت نام کنند.

اصلی ترین و مهم ترین مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام و ورود به دانشگاه مورد نظر در کشور قطر عبارتند از:

  • برنامه پذیرش آنلاین کامل
  • مدرک رسمی و معتبر دبیرستان
  • گواهی بهداشتی صادر شده در کشور قطر
  • فتوکپی شناسنامه متقاضی
  • دو قطعه عکس اندازه گذرنامه با زمینه سفید
  • گزارش نمره رسمی آزمون برای متقاضیان دانشکده هایی که به برنامه بنیاد نیاز دارند.

به یاد داشته باشید که طبق سیاست های هر دانشگاه، ممکن است اسناد اضافی بر اساس وضعیت دانشجویی لازم باشد. بنابراین همیشه با دانشگاه مورد نظر برای ثبت نام در این زمینه مشورت کنید.

شرایط تحصیل در کشور قطر

در کشور قطر می توانید در دانشگاه های دولتی و دانشگاه های ملی مشغول به مقطع کارشناسی شوید و همچنین لازم به ذکر است که دانشجویان می توانند در دانشگاه هایی که با برخی از دانشگاه های ایالات متحده آمریکا همکاری دارند مشغول به تحصیل شوند. دوحه محبوب ترین شهر تحصیلی در کشور قطر می باشد و بهترین و معتبرترین دانشگاه ها و شعب دانشگاه های کشور آمریکا در این شهر قرار گرفته اند. دانشگاه های کشور قطر در زمینه های مختلف تحصیلی مانند هنر، طراحی، مطالعات رسانه ای، مهندسی، علم و فناوری، تجارت، حقوق، پزشکی، شرع و مطالعات اسلامی، علوم کامپیوتر و سایر رشته های موجود در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان و متقاضیان بین المللی برنامه های تحصیلی مختلف ارائه می دهند.

الزامات زبان برای دوره کارشناسی در قطر

دانشجویان و متقاضیان بین المللی که به زبان عربی مسلط نیستند می توانند در دانشگاه های کشور قطر مشغول به تحصیل به زبان انگلیسی شوند؛ زیرا این زبان در کشور قطر زبان دوم محسوب می شود. برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان در دوره های کارشناسی، برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری در دسترس می باشند. به عنوان مثال، تمام دوره های علوم و مهندسی به زبان انگلیسی تدریس می شود. با توجه به شرایط زبان در کشور قطر، دانشجویانی که می خواهند برنامه های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی سپری کنند، باید ابتدا آزمون زبان عربی (آزمون تسلط به زبان عربی) را گذرانده و یا گواهی ALPT ارائه دهند. همچنین برای شرکت در برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان دانشجویان و متقاضیان بین المللی می بایست مدرک زبان انگلیسی معتبر آیلتس و یا تافل ارائه دهند.

آمادگی زبان انگلیسی برای مقطع کارشناسی در قطر

مهارت های دانشگاهی خود را در زمینه زبان انگلیسی به منظور برآورده کردن شرایط زبان انگلیسی در دانشگاه های قطر که دارای تحصیلات عالی برای دانشجویان بین المللی است، توسعه دهید. یک مرکز آموزش زبان انگلیسی را در هر جای دنیا انتخاب کنید و با سپری کردن دوره های آموزش زبان در آن مرکز، مدرک زبان انگلیسی ذکر شده را کسب کنید و سپس جهت تحصیل در دانشگاه های کشور قطر اقدام کنید.

به یاد داشته باشید که تحصیل در دانشگاه های کشور قطر بدون ارائه مدرک زبان معتبر امکان پذیر نمی باشد. یکی از بهترین فرصت ها را برای یادگیری زبان در همان کشور و سپس ادامه تحصیل در دانشگاه ها دوره های زبان مجارستان داراست که از کشورهای حوزه شنگن نیز به حساب می آید، توصیه میشه که حتما در مورد تحصیل در مجارستان و برنامه های تحصیلی و دوره های زبان این کشور در مقاله فوق مطالعه نمائید. هموطنان گرامی می توانید برای انجام امور پرونده مهاجرتی خود با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات کلیدی درباره مقطع کارشناسی در قطر

در رابطه با تحصیل در قطر، در طول سال های اخیر، تمایل بسیار زیادی ایجاد شده است. شرایط مناسب کار در این کشور خود یکی از مهم ترین این موضوعاتی است که می توان به آن مهم کمک کرده باشد. در حال حاضر پرسش هایی در این رابطه مطرح می شوند که باید به آن ها پاسخ داد.

  • دوره کارشناسی در قطر چقدر به طول می انجامد؟ در شرایط کنونی، اکثر دوره های آموزشی در این کشور 4 ساله هستند. دوره های آموزش کارشناسی ارشد پیوسته در این کشور است که ممکن است تا 6 سال نیز به طول بیانجامد.
  • دوره آموزشی کارشناسی در این کشور به چه زبانی ارائه می شود؟ دوره کارشناسی در این کشور بیش از این که به زبان عربی باشد، به زبان انگلیسی ارائه می شود.
  • آیا هزینه های تحصیل مقطع کارشناسی در این کشور مناسب است؟ قطر یکی از کشورهای گرانقیمت برای تحصیل است. افرادی که می خواهند یک دوره کارشناسی در این کشور را سپری کنند، باید حتما تمکن مالی خیلی قوی داشته باشند.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *