ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در لهستان

مقطع کارشناسی در لهستان

نظام آموزش و پرورش در مقطع دانشگاهی لهستان بسیار پیشرفته بوده و شرایط بسیار مناسبی جهت ورود به مقطع کارشناسی در لهستان وجود دارد که مورد استقبال اکثریت دانشجویان خارجی قرار گرفته است. اغلب مراکز آموزشی این کشور دارای اعتبار ویژه ای هستند و کلیه آنها تحت اداره و نظارت دولت لهستان می باشند. فرآیند بولونیا در سیستم تحصیلی و آموزشی این کشور به چشم می خورد. مدت زمان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب 3، 2 و 3 سال می باشد. اطلاعات دقیق تر در این رابطه را در ادامه مقاله دنبال نموده و یا از طریق تلفنی یا حضوری از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره بگیرید.

بورسیه مقطع کارشناسی در لهستان 2024

برای مهاجرت به لهستان از طریق تحصیل در 2024، فرصت های بورسیه تحصیلی در لهستان معمولا مبتنی بر شایسته محوری، منطقه محور و کشور محور می باشد. پیشنهادات بورسیه تحصیلی معمولا از سوی دولت، بنیادهای مختلف و خود دانشگاه ها و یا بر پایه تبادل دانشجو بین کشورهای مختلف که ایران نیز در این خصوص در این لیست قرار دارد، می باشد. لیستی از بورسیه های تحصیلی ارائه شده توسط دولت لهستان و سایر سازمان ها در www.buwiwm.edu.pl معرفی شده است. سایر پیشنهادات بورس تحصیلی که در برخی از دانشگاه ها موجود است را باید از طریق موتور جستجو و در دفتر دانشجویان بین المللی دانشگاه مورد نظر بررسی کرد. داشتن مدرک دیپلم با معدل بالا می تواند در این خصوص موثر باشد. بعد از یافتن نوع بورسیه تحصیلی می توان در این خصوص درخواست خود را ارسال کرد تا در این خصوص مورد بررسی قرار گیرد.


نحوه اخذ پذیرش مقطع کارشناسی در لهستان

بعد از گذراندن دوره متوسطه می توان برای اخذ پذیرش مقطع کارشناسی در لهستان اقدام کرد. در ابتدا، بعد از این که نوع رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و دانشگاه مورد نظر را انتخاب کردید، باید به سایت دانشگاه مورد نظر رفته و مراحل ذکر شده در سایت را دنبال کنید. به عنوان مثال برخی از دانشگاه ها، فرم های آنلاینی را در این خصوص برای پرکردن مشخصات و درخواست متقاضی قرار داده اند که باید آن را تکمیل و به صورت آنلاین برای دانشگاه ارسال نمود. اما برای تقاضا در یک دانشگاه دیگر ممکن است یک فرم به صورت PDF قرار داده باشند که باید فرم مربوط را تکمیل نموده و برای دانشگاه ایمیل کرد. بعد از گرفتن پذیرش تحصیلی جهت ورود به مقطع کارشناسی در لهستان، اخذ ویزا در مرحله بعدی قرار دارد که باید به سفارت لهستان مراجعه شود.

مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی دانشجویان کارشناسی لهستان

مراحل درخواست ویزای دانشجویی بسته به کشور مبدا متفاوت است. با این حال، ارائه مدارک زیر برای تمامی کشورها یکسان خواهد بود:

  • پر کردن فرم درخواست ویزا و ارسال آن
  • گذرنامه معتبر
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های لهستان
  • رزومه تحصیلی
  • ارائه مدارک تحصیلی نظیر دیپلم
  • مدرکی که نشان دهد به زبانی که در آن می خواهید تحصیل کنید تسلط دارید
  • مدرکی که نشان دهد توانایی تامین بودجه تحصیل و زندگی در لهستان را دارید
  • بیمه سلامت و گواهی پزشکی عدم منع تحصیل
  • عکس در اندازه گذرنامه
  • رسید پرداخت هزینه ها

مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی دانشجویان کارشناسی لهستان

زبان مورد نیاز در مقطع کارشناسی در لهستان

زبان رسمی کشور لهستان، لهستانی می باشد. اما برای تحصیل در این کشور تسلط بر این زبان ضروری نمی باشد. زیرا دانشگاه های محتلفی در لهستان وجود دارند که دوره های آموزشی خود را بر پایه زبان انگلیسی آموزش می دهند. لذا برای ورود به مقطع کارشناسی در لهستان و در چنین دانشگاه هایی نیاز است مدرک یا گواهی ارائه شود که نشان دهد شخص دانشجو از دانش و تسلط کافی بر زبان انگلیسی که در کلاس ها استفاده می شود، برخوردار است.

البته برخی از دانشگاه ها نیز به دلیل انجام تست های زبان خود، به عنوان بخشی از رویه پذیرش، نیازی به ارائه گواهی ندارند. بنابراین هر یک از داوطلبان باید از طریق ارتباط تصویری نظیر اسکایپ با مسئول پذیرش دانشگاه در مصاحبه شرکت کنند. تصمیم نهایی برای پذیرش برعهده مسئولین دانشگاه است. با توجه به توضیحات ذکر شده، دارا بودن مدرک آیلتس جهت اعزام دانشجو به لهستان ضروری نمی باشد. البته توصیه می شود که حتی اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، سعی کنید تا حد ممکن زبان لهستانی را یاد بگیرید. چرا که در برقراری ارتباط با افراد محلی و سایر دانشجویان بین المللی و حتی کار پاره وقت می تواند موثر باشد.

دانشگاه های معروف لهستان

کشور لهستان دارای 450 موسسه آموزش عالی می باشد که از جمله معروف ترین آنها می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود:

دانشگاهتوضیحات
دانشگاه یاگیلونیاقدیمی ترین دانشگاه لهستان بوده که در سال 1364 میلادی ساخته شده است. این دانشگاه در شهر کراکف قرار داشته و یک دانشگاه تحقیقاتی محسوب می شود و دارای 15 دانشکده می باشد.
دانشگاه ورشوبزرگترین دانشگاه لهستان با 18 دانشکده بوده و قدمت آن به سال 1816 میلادی می رسد. این دانشگاه در پایتخت لهستان یعنی شهر ورشو قرار دارد.
دانشگاه آدام میتسکیه ‌ویچاین دانشگاه در شهر پوزنان قرار دارد و قدمت آن به 1611 میلادی می رسد. این دانشگاه دارای 15 دانشکده می باشد.
دانشگاه صنعتی گدانسکدانشگاه گدانسک نیز در سال 1904 میلادی و در گدانسک لهستان تاسیس شده است و دارای 9 دانشکده می باشد.

شرایط کلی مقطع کارشناسی در لهستان

قبل از تحصیل در هر کشوری نظیر لهستان آنچه که در ابتدا اهمیت دارد، شرایطی نظیر هزینه های زندگی و تحصیل می باشد. هزینه زندگی در لهستان بسته به شهر یا منطقه متفاوت بوده و در حدود 450€ الی 850€ (یورو) در ماه است. در شهرهای بزرگ لهستان مانند کراکف یا ورشو این هزینه ها بین 500€ تا 850€ (یورو) در ماه تغییر می کند. از سوی دیگر، هزینه های تحصیل برای دانشجویانی که شهروند لهستان می باشند، رایگان بوده اما برای دانشجویان خارجی هزینه های تحصیل بین 2000€ تا 3000€ (یورو) در سال خواهد بود. در باب رشته زمین شناسی در لهستان به لینک فوق مراجعه کنید.

مدت زمان تحصیل در رشته های کارشناسی معمولا بین 3 تا 3.5 سال بوده و هر سال تحصیلی از دو نیم ترم پاییز و بهار تشکیل شده است. سایر اطلاعات مهاجرتی مانند مقطع کارشناسی در لهستان یا سایر کشورها را از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخواهید و با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالاتی درباره مقطع کارشناسی در لهستان

دوره های مختلف آموزشی در لهستان با کیفیت مناسب ارائه می شود. دانشگاه های زیادی در لهستان هستند که می توان آن ها را برای تحصیل خود انتخاب کرد. دانشجویان خارجی می توانند در این کشور با کیفیت عالی دوره آموزشی خود را به پایان ببرند. در چنین شرایطی باید موارد مختلفی را در نظر گرفت. برخی از مهم ترین پرسش هایی که در باره این موضوع مطرح می شوند عبارتند از:

  • دوره کارشناسی در لهستان چه مدت به طول می انجامد؟ روی کاغذ، مقطع کارشناسی 3 ساله است ولی باید در نظر داشت که در بسیاریاز رشته های تحصیلی، دوره آموزشی تا 4 سال نیز به طول می انجامد.
  • زبان ارائه مقطع کارشناسی در این کشور چیست؟ باید به این نکته اشاره کرد که دوره های کارشناسی در این کشور انگلیسی و لهستانی است. با این حال بسیاری از رشته ها به زبان پولیش ارائه می شوند.
  • آیا شهریه رشته های کارشناسی در لهستان بالا است؟ در صورتی که فرد در دانشگاه های غیر دولتی لهستانی تحصیل کند، باید هزینه های بالایی نیز پرداخت کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *