ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در مالتا

مقطع کارشناسی در مالتا

مقطع کارشناسی در مالتا به دلیل وجود جاذبه های طبیعی بی نظیر و سیستم آموزشی پیشرفته در این کشور رویای هر دانشجویی در نقاط مختلف دنیا می باشد. مقطع کارشناسی در مالتا حداقل سه سال طول می کشد و دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های کشور مالتا، با کسب مجوز اقامت، در این کشور زیبا زندگی کنند. در ادامه متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری به هموطنان عزیز در زمینه مقطع کارشناسی در مالتا ارائه خواهند داد.

تحصیل در کشور مالتا در 2024

پیش بینی می شود در 2025 حدود 600 دانشجوی بین المللی تمام وقت و حدود 500 دانشجوی انتقالی از 80 کشور مختلف به مالتا مهاجرت کنند. این کشور همکاری و پیوندهای خود را با مؤسسات آموزش و پرورش در سراسر جهان حفظ می کند و با دانشگاه های پیشرفته و شناخته شده در کشورها مختلف در ارتباط می باشد. مالتا رتبه یازدهم در جهان را از نظر ضریب هوشی دانشجویی کسب کرده است. مالتا خود را با موفقیت به عنوان یک کشور کاملاً دو زبانه برای مالتیایی و انگلیسی ارتقا داده است.


این کشور برای بسیاری از مؤسسات آموزشی در سایر نقاط جهان به عنوان کشوری که انگلیسی زبان است محسوب می شود و بنابراین آن ها حتی به دانشجویان خود بورسیه تحصیلی می دهند تا برای تحصیل در زمینه های مختلف به مالتا سفر کنند. اکثر ساکنین کشور مالتا می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. سیستم آموزشی مالتی بسیار شبیه به سیستم انگلیس است. برای ورود به دانشگاه های مالتا دانشجویان نیاز به گواهی آزمون matriculation دارد. این گواهی معادل مدرک سطح A انگلیسی است و پس از دو سال تحصیل دریافت می شود. این دو سال قبل از ثبت نام در دانشگاه، در دوره پیش دانشگاهی سپری می شود.

چرا مقطع کارشناسی در مالتا؟

مالتا را “گوهر پنهان مدیترانه” می نامند. زیرا با اماکن جالبی مانند سیسیل و اسکندریه احاطه شده است. علاوه بر این، این کشور یک مکان بسیار عالی برای مطالعه می باشد که به دلیل چشم انداز طبیعی، دریاچه های زیبا و چشم اندازهای جلوی اقیانوس از سایر نقاط جهان جدا شده است. برای ساکنان مالتا بیمه درمانی کاملاً رایگان است. لازم به ذکر است که دانشجویان بین المللی به برخی بیمه های خصوصی احتیاج دارند. اما مراقبت های بهداشتی در مالتا به طور گسترده ای به ساکنین این کشور ارائه می شود. طیف گسترده ای از فرصت های شغلی وجود دارد که ممکن است دانشجویان روی آن تمرکز کنند.

برخی از دانشجویان و متقاضیان تصمیم می گیرند پس از تکمیل دوره های تحصیلی خود، اقامت دائم در مالت را کسب کنند. یكی از بهترین دلایل تحصیل در مالتا، قرار گرفتن در قلب مدیترانه و دسترسی آسان به بسیاری از كشورها در اروپا و همچنین در شمال آفریقا و حتی خاورمیانه می باشد. بسیاری از دانشجویان مالت را به عنوان مکانی عالی برای دریافت مدرک دکتری در زمینه های مختلف ترجیح می دهند. اگرچه مالتا کشوری عضو شنگن است و اخذ پاسپورت آن اهمیت زیادی دارد باید توجه شود مطابق قوانینش ایرانی ها، کره شمالی ها و افغان ها اجازه اخذ پاسپورت این کشور را ندارند. جایگها پاسپورت مالتا و اطلاعاتی کلی از این کشور، از جمله جمعیت فعلی آن، در نمودار ذیل نشان داده شده است:

جایگها پاسپورت مالتا

برنامه های مطالعاتی در مالتا

دوره ها در سطح دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های کشور مالتا اصلی ترین دوره های تحصیلی به شمار می روند. بیشتر دوره های کارشناسی به مدت سه سال برگزار می شود، در حالی که بیشتر کارشناسی ارشد ممکن است در 2 سال به پایان برسد. به منظور به حداکثر رساندن بهره وری در دوره، برخی از دوره ها هر دو سال یک بار برگزار می شود.

بیشتر برنامه های تحصیلی در دوره کارشناسی در دانشگاه های کشور مالتا به زبان انگلیسی برگزار می شود. برای کسب پذیرش مقطع کارشناسی در مالتا متقاضیان و دانشجویان خارجی می بایست مدرک زبان انگلیسی معتبر ارائه دهند. متقاضیان و دانشجویانی که مدرک زبان معتبر ندارند، می توانند با شرکت در دوره های آموزش زبان، مهارت های زبان خود را ارتقا دهند و برای تحصیل در دانشگاه های مالتا آماده شوند.

هزینه های مقطع کارشناسی در مالتا

دانشگاه های کشور مالتا به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. تحصیل در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی دولتی در این کشور رایگان می باشد، اما متقاضیان برای تحصیل در مراکز تحصیلی خصوصی در کشور مالتا می بایست حداقل 2200$ (دلار) در سال پرداخت کنند. وقتی صحبت از مسکن در کشور مالتا می شود، دانشجویان و متقاضیان خارجی برای سکونت در این کشور معمولاً یکی از گزینه های زیر را انتخاب می کنند:

  • اجاره یک آپارتمان که بسته به موقعیت مکانی باید در هزینه های ثابت در حدود 800$ (دلار) هزینه کند.
  • زندگی در یک خانه مشترک که هزینه آن 500$ (دلار) می باشد.
  • گرفتن یک اتاق در یک محل اقامت دانشجویان، با هزینه متوسط ​​حدود 300$ (دلار)

برخی از دانش آموزان همچنین برای صرفه جویی در هزینه استفاده از خوابگاه ها را به عنوان محل اصلی خود انتخاب می کنند. اگر قصد تحصیل در مالتا را دارید، در نظر داشته باشید برای هزینه های رفت و آمد، سرگرمی و هزینه های مشابه متقاضیان به پول بیشتری شما نیاز خواهند داشت و شایان ذکر است که دانشجویان محلی به طور متوسط ​​تمایل دارند ماهانه بین 150$ الی 200$ (دلار) در چنین فعالیت هایی هزینه کنند. به طور کلی، هرکسی که قصد تحصیل در مالتا را دارد، باید از 400$ الی 1000$ (دلار) در ماه صرف مواردی چون شهریه، مسکن، رفت و آمد و سرگرمی کند.

هزینه های مقطع کارشناسی در مالتا

کسب ویزای مقطع کارشناسی در مالتا

برای ورود به مقطع کارشناسی در مالتا متقاضیان می بایست ویزای تحصیلی این کشور را کسب کنند. کسب ویزای تحصیلی مالتا با ارائه مدارک زیر امکان پذیر می باشد:

  • گذرنامه اصلی که توسط دولت مالت به رسمیت شناخته شده است.
  • کپی از تمامی صفحات پرونده متقاضیان
  • عکس گذرنامه
  • یک فرم درخواست ویزای دانشجویی امضا شده
  • دعوت نامه یا نامه رسمی تأیید دوره از مدرسه ای که دانشجو قصد دارد در آن شرکت کند.
  • پرداخت هزینه های شرکت در برنامه تحصیلی
  • مدرک رسمی از مدرسه یا کالج (دیپلم یا پیش دانشگاهی)
  • تأیید آدرس متقاضی
  • اطلاعات دیگر در صورت درخواست

هموطنان محترم و گرامی در صورتی که مایل به مطلع شدن از شرایط ورود به خاک کشورهای خارجی هستید، می توانید با هماهنگی های قبلی جهت کسب اطلاعات لازم به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

پرسش های کلیدی درباره مقطع کارشناسی در مالتا

مالتا یکی از کشورهایی است که کمتر برای تحصیل مورد توجه قرار می گیرد. مقطع کارشناسی در این شکور کیفیت بهتری نسبت به کارشناسی ارشد و دکترا دارد. دلیل اصلی آن است که دانجشویان می توانند دوره های بیشتری را در دسترس داشته باشند. با همه این تفاسیر باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، مالتا کشوری است که می تواند در مقطع کارشناسی نیز مورد توجه گیرد.

  • دوره کارشناسی در مالتا چقدر به طول می انجامد؟ این دوره آموزشی یک دوره 3 ساله است چرا که مالتا نیز از سیستم بولونیا استفاده می کند.
  • آیا دانشگاه های خوبی برای تحصیل در مقطع کارشناسی وجود دارد؟ متاسفانه در حال حاضر در مالتا دانشگاه های تراز اولی وجود ندارد.
  • آیا شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی بالا است؟ باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، با توجه به شرایط موجود، مقرون به صرفگی در این کشور وجود ندارد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *